Hei!
Olen nyt LKV-tutkinnon suorittanut kiinteistönvälittäjä. Haluaisin kuitenkin korkeakoulutuksen, joten mihin yliopisto- tai ammattikorkeakoululinjalle kannattaisi suuntautua, jotta se edes vähän tukisi nykyistä alaani?
Mihin korkeakouluun kiinteistönvälittäjä?
3
328
Vastaukset
- LVVAKALKVKEDKHV
Ammattikorkeakoulusta ei löydy mitään suoraa jatkoa, mutta rakennustekniikan insinööri (AMK) voisi olla jotain vähän sinnepäin.
Tampereen ammattikorkeakoulusta löytyy sellainen kuin kiinteistönpitotekniikan ja korjausrakentamisen suuntautuminen. En tiedä, onko ihan vastaavaa muualla. Siinä voi painottaa opintoja niin, että siihen tulee kiinteistömassan ylläpito ja peruskorjaaminen, kiinteistönhoidon, rakennusten kuntotutkimustekniikoiden, korjausrakentamisen, kiinteistölainsäädännön isännöinnin ja talouden hallintaa.
Metropoliasta taas löytyy talotekniikan puolelta kiinteistöjohtaminen koulutusta.
Kajaanin ammattikorkeakoulussa voi rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutuksessa "suuntautua" isännöintiin (asunto-osakeyhtiön laskentatoimi, kiinteistöyhteisön talous ja hallinto, rakennusautomaatio).
Diplomi-insinööripuolella löytyy samantapaisia, vaikka kiinteistötalouteen suuntaavat opinnot.
Maanmittauspuolen koulutustusta on sekä AMK- että yliopistotasoisena. Sillä sitten tie veisi luultavasti kaavoituspuolelle.
Varmaan löytyy muitakin. - ehkänäin
Eikös se olisi kaupallinen ala lähinnä? Siis tradenomiksi tai KTM:ksi. Mahdollisesti myös oikeustieteellinen koulutus yliopistossa?
- Velma
Maanmittauspuolella on sekä amk:ssa että yliopistotasolla kiinteistöala osana opintoja tai pääaineena. Sillä koulutuksella kaavoitus ei ole ainoa vaihtoehto, vaan voi tosiaan suuntautua ihan nähin kiinteistöjuttuihin.
Mä luulen, että tekniikan ala (rakennus/kiinteistö), kaupallinen ja oikeustieteellinen on ne, mitä lähinnä kannattaa miettiä vaihtoehtoina joko sen mukaan mikä eniten kiinnostaa tai mistä tarvitset eniten lisätietoa. Oleellista on myös se, että aiotko jatkaa välittäjän töissä ja onko opiskelun päätarkoituksena itsensä sivistäminen tai erilaisiin töihin pääsy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225111
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r24563- 1021324
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361320Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17923viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168855En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61803- 37779