Mihin korkeakouluun kiinteistönvälittäjä?

kiinko

Hei!

Olen nyt LKV-tutkinnon suorittanut kiinteistönvälittäjä. Haluaisin kuitenkin korkeakoulutuksen, joten mihin yliopisto- tai ammattikorkeakoululinjalle kannattaisi suuntautua, jotta se edes vähän tukisi nykyistä alaani?

3

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LVVAKALKVKEDKHV

Ammattikorkeakoulusta ei löydy mitään suoraa jatkoa, mutta rakennustekniikan insinööri (AMK) voisi olla jotain vähän sinnepäin.

Tampereen ammattikorkeakoulusta löytyy sellainen kuin kiinteistönpitotekniikan ja korjausrakentamisen suuntautuminen. En tiedä, onko ihan vastaavaa muualla. Siinä voi painottaa opintoja niin, että siihen tulee kiinteistömassan ylläpito ja peruskorjaaminen, kiinteistönhoidon, rakennusten kuntotutkimustekniikoiden, korjausrakentamisen, kiinteistölainsäädännön isännöinnin ja talouden hallintaa.

Metropoliasta taas löytyy talotekniikan puolelta kiinteistöjohtaminen koulutusta.

Kajaanin ammattikorkeakoulussa voi rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutuksessa "suuntautua" isännöintiin (asunto-osakeyhtiön laskentatoimi, kiinteistöyhteisön talous ja hallinto, rakennusautomaatio).

Diplomi-insinööripuolella löytyy samantapaisia, vaikka kiinteistötalouteen suuntaavat opinnot.

Maanmittauspuolen koulutustusta on sekä AMK- että yliopistotasoisena. Sillä sitten tie veisi luultavasti kaavoituspuolelle.

Varmaan löytyy muitakin.

• ehkänäin

Eikös se olisi kaupallinen ala lähinnä? Siis tradenomiksi tai KTM:ksi. Mahdollisesti myös oikeustieteellinen koulutus yliopistossa?

• Velma

Maanmittauspuolella on sekä amk:ssa että yliopistotasolla kiinteistöala osana opintoja tai pääaineena. Sillä koulutuksella kaavoitus ei ole ainoa vaihtoehto, vaan voi tosiaan suuntautua ihan nähin kiinteistöjuttuihin.

Mä luulen, että tekniikan ala (rakennus/kiinteistö), kaupallinen ja oikeustieteellinen on ne, mitä lähinnä kannattaa miettiä vaihtoehtoina joko sen mukaan mikä eniten kiinnostaa tai mistä tarvitset eniten lisätietoa. Oleellista on myös se, että aiotko jatkaa välittäjän töissä ja onko opiskelun päätarkoituksena itsensä sivistäminen tai erilaisiin töihin pääsy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe