Milloin sormus pois sormesta?

Lana

Itse vasta kihlautuneena haluaisin kysyä jo sormustetuilta kanssasirarilta milloin otatte sormuksen pois sormesta?

Onko sormus sormessa yöllä nukkuessa? Suihkussa/saunassa? Tiskatessa/siivotessa?

20

10287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen vaimo

      En koskaan. On AINA sormessa ne kaksi sormusta, kihla sekä aviosormus:))

    • iida maria

      mä riisun kaikki korut sillon kun menen nukkumaan tai suihkuun/saunaan, myös tiskatessa riisun sormukset käsistä.. =)

      • susanna

        otan kihlasormuksen pois, kun olen töissä. Olen hoitoalalla ja nykytietämyksen mukaan sormuksen alla pesii maailman väkiluku mikrobeja... siis siksi otan pois.
        Muuten se kyllä on ja pysyy sormessani.


    • marina

      aina on kihla- ja vihkisormus sormessa.

      olimme juuri vihittyjä, kun lähdimme mieheni veljen luokse ruotsiin ja kuinka ollakaan, satamassa huomasin sormusteni jääneen kotiin, kun ennen lähtöä otin ne pois käydessäni suihkussa. siispä olin ensimmäisen viikkoni vaimona ilman elämäni arvokkaimpia (tunnearvoltaan) kapistuksia. sen jälkeen sormukset ovat olleet ja pysyneet sormessani.

      silloin tällöin tietysti otan sormukset pois käsiä pestessäni, etteivät ne ihan juurru käteen kiinni.

    • never

      ainoastaan silloin kun värjään hiuksiani.

    • Lh-opiskelija

      Otan sormuksen pois koulussa hoidon harjoitustunneilla ja työssäoppimisjaksoilla sairaalassa! Sormusten alla pesii hirveä määrä mikrobeja!

    • Misu

      Minä otan sormuksen pois kuntosalilla, ettei se väänny. Ja hiusväri on kans melko paha koruille...

    • 10 vuotta avioliitossa

      Meillä on tarkoitus olla loppuikämme naimisissa keskenämme, olemme sitoutuneet tähän liittoon.
      Liiton merkkinä minulla on kihlasormus ja vihkisormus, jotka kultaseppä kiinnitti toisiinsa joitakin kuukausia häiden jälkeen. (jos ne ovat irrallaan, ne kiertyessään kuluttuvat toinen toisiaan, neuvoi kultaseppä) Pidän periaatteessa aina sormuksia kädessäni, yötä päivää, niin suihkussa kuin saunassa. Suojaan käteni (sormukseni) talouskäsineillä, jos käsittelen sellaisia aineita siivotessa, että pelkään sormusteni puolesta. Hiusvärit eivät varmaankaan tee hyvää, joten niitä käyttäyessä kannattaa ottaa pois.
      En vieraassa paikassa ottaisi koskaan sormuksia pois, sillä mitä jos ne unohtuvat!!!!!!!!!Niitä eivät korvaa uudet sormukset.

      • Melina

        Otan kaikki korut pois yöksi ja saunassa käynnin ajaksi. Jotenkin haluan olla tällöin vain "omassa nahassani", ilman minkäänlaista rihman kiertämää.


    • Lehti

      Aina muulloin sormessa paitsi tiskatessa.
      Nukkuessa ja suihkussa sormus on kädessä, muuten se pian unohtuu... Sormessa on ollut reilun vuoden ja tää on ollut ihan hyvä käytäntö.

    • Meri

      Otan sormuksen(t) pois:
      - tiskatessa ilman hanskoja
      - siivotessa ilman hanskoja
      - saunassa
      - kuntosalilla (sormukset painavat sormia painoja nostellessa vääntyvät saavat lommoja)
      - kädet pestessä ja rasvatessa
      - pihatöitä tehdessä ilman hanskoja (multa ja hiekka eivät tee oikein hyvää sormuksille)

      Onhan noita hetkiä paljonkin jolloin sormukset eivät ole kätevät, mutta onneksi meidän liittomme ei ole näistä helyistä kiinni.

      • Marinelli

        Heippa!
        Minä ja ukkoni pidettiin sormuksia vain pari kuukautta, ukko tosin riisui heti naimisiin mentyään sen pois.Ihmettelen.Nyt 8 vuoden *epä onnisen* avioliiton aikana sormuksein ei ole mennyt kertaakaan sormeen eipä enää kyl mahdukkaan lapsen synnyttyä.

        Sit yks timanttikin on pois ja sormus on leikattu poikki,ukko teki sen.ehkä sen takia ettei muijan tarvi ennee käyttää koko kapistusta.


    • nora

      Jos vihkisormus (tai kai pätee kihlasormukseenkin?) tippuu ja menee hukkaan niin se tietää huonoa onnea. Tää on nyt elokuvasta vertaus mutta Apollo13:ssa "Tom Hanksin vaimolla" tipahtaa suihkussa sormus viemäriin ja kappas miten sitten kävikään... Mutta näin se pätee oikeastikin jos uskoo tällaisiin.

    • uimassa

      uimaan kun meen niin sormukset otan pois. Ja jos on joku sellanen tilanne että pelottaa että jos sormus putoaakin ja hukkuu, niin otan mielummin pois ja pistän säilöön.

    • Joskus aamuisin otan renkaan pois kun tuntuu että käsi olis ihan puutunut ja turvonnut. Puolisen tuntia olen ilman ja sitten laitan takaisin. Ikinä en sitä unohda!

    • saro_angel

      Otan sormuksen (ja tulevan) pois sormesta vaan sillon kun värjään hiuksia tai rasvailen käsiä. Muuten ne pysyvät aina sormessa, ja hyvä niin :).

    • Soku

      Nii-in. Tai kahvipullaa tehdessäni. Eipä juuri muulloin ole sormukset pois sormesta.

    • SunShine

      Aina sormessa suihkussa, saunassa, tiskatessa.. mutta töihin pakko ottaa pois( olen hoitaja)

    • Susanna

      LAITAN sormuksen sormeen kun lahden ulos, eli en pida sita sormessa kotona ollessa.

    • tällainen tilanne......

      En ole pitänyt kihla- ja vihkisormusta enää pitkään aikaan. Syy on sellainen, että minulla on TODELLA kuivat kädet ja joudun rasvailemaan niitä alituiseen. Jotenkin ne sormukset siinä haittaavat..... Huomasin myös jokin aika sitten, kun kokeilin sormuksia, että nehän kiristivät! Olen siis läskistynyt.

      Mutta ei meidän liittomme ole mitenkään sormuksista riippuvainen! Miehelläni on jatkuvasti sormus nimettömässään, minulla ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe