Heips!
Olen 22v tyttö, Suomessa asuva. Harkitsen muuttoa Dubliniin, Irlantiin. Tarkoituksena olisi myös työskennellä siellä.
Ajattelin kysyä teiltä, mistä saisin oleskeluluvan tai muutto luvan. Olen tietoinen siitä, että Irlanti kuuluu myös EU:hun. Mutta jos siellä aikoo oleskella yli 3kk, niin tarvitsee jonkun sortin lupaa. Netistä etsin mutta ne ovat aivan raskasta luettavaa, tai sitten ei ainna tarpeeksi infoa. Tai viimeinen vaihtoehto on että olen vaan harvinaisen tyhmä. Joten voiko esim kelalle mennä näistä asioista juttelemaan?
Nimimerkillä, häh?
IRLANTIIN MUUTTO
minävain.
2
212
Vastaukset
- hyvä neuvo
Miten ajattelet Kelan auttavan sinua Irlantiin muutossa? Eurooppalaisen sairaanhoitokortin sieltä kyllä saat.
Mitäpä jos nyt ensin kävisit vain katsomassa siellä Irlannissa paikallisia oloja vaikka viikon matkalla? Ja jos aiot sitten jaksaa muuttaa sinne ja tulla toimeen siellä, niin kyllä pitää jaksaa lukea asiaan liittyvää tietoa. Siis englanniksi. Muuten käy huonosti. - rawaha
Yleensä ihmiset ensin etsii sen työpaikan ja muuttaa vasta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle402797Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362591Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532564Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt962114Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle401971Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3131752- 1501526
- 731388
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231158Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.271133