Poliisit....

Jarkko

On ollut puheen aiheena paljon tämä kun poliisit vievät mopoja varikolleen ja mittailevat ja tarkistavat ettei ole viritetty. Minun mielipiteeni on ettei mopoa viedä tai kokeilla jos ei omistaja anna lupaa. Sitten he saavat viedä varikolle jos mopoa epäillään varastetuksi. Eli jos teidät pysäyttää poliisit ja haluavat testata mopoasi sanokaa ettei sitä viedä mihinkään ja älkää antako poliisin ajaa sillä. Jos he jatkavat painostusta sanokaa että soitetaanpa isälle ja kysytään viedäänkö mun mopo mihinkään. Toi temppu toimi ainakin silloin kun minulla oli Tunturi Sport. Muitten mielipiteitä?

12

1621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pate

Aivan sama. Jos haluavat kokeilla mopoani, niin siitä vaan, sillä ehdolla, että se tuodaan jolloin muulla kulkuneuvolla samaan paikkaan mistä se lähti, ja olen itse mukana sitä testaamassa.

Lisäksi he maksavat kuluneen bensan.

Ja sitten, minun mopoahan ei viedä minnekkään !

• jiijii

tyvessä olet etkä latvassa on parempi että
      poliisi antaa sulle lapun käteen jossa lukee että sulla on 2-tuntia aikaa viedä mopotin
      lähimmälle katsastusasemalle jossa katotaan kaikki sillä tämä on TOTTA eli mietikääpä
      mitä teidän todella kannattaa tehdä kyseisessä
      asiassa siinä ei todellakaan ehdi tekemään
      mopoa laillisksi että terviisiiiii.....

• Ajaja

Ihan muuten vaan pysäytettiin naantiliin mennessä ja oli siinä muitakin pysäytetty niin ajokortin kattos ja rekkariotteen ja puhallutti ja sitten yks kyttä alutti sen sellanen noin 0,5*0,5 m härvelin päälle jossa oli kas rullaa ja diginäyttö ja yks kyttä ajo ja toinen piti takaa kiinni ja laitteen mittari näyttii hana pohjassa 42 km/h ja mitän siinä rupattelin niin ne sanos etä niil on ollut sellanen käytäntö että noin 55 km/h saa mennä ja ei puutu ellei ole erikseen viritetty eli ei tarvitse pelätä paljon että jos menee vakiono vähän lujempaa.

Kuulema ne saa heti sakot jne. jos on ismpi pytty tms erittäin huomattava viritys joka tekee kevarin.

• jiijii

tämä härveli on ns:rulladynamometri hyvin yksinkertainen laite joita on poliiseilla käytössä yhä enenevissä määrin täälä päästään
        siitä katsastustoimiston reissusta kannattaisi miettiä niitä todella rajuja virityksiä siinä
        on toinenkin pointti jos kaadut ja loukkaat pahasti tai joku toinen loukkaantuu niin siinäpä
        sitä ollaan ei tule rahallista korvausta mistään suunnasta saa maksaa itse kaikki kustannukset
        joten ottakaa nyt järki käteen

• Pv suitsa

Jarkko puhuu asiaa!

• Jostakin kuullut

Niin olen jostakin kuullut, että poliisit eivät saisi koettaa mopoa ellei ole ajanut tutkaan ylinopeutta... voi olla huhu, mutta uskon että olen jossain kuullut tälleen sanottavan..???

• jiijii

mitä ne enää sitte sitä koitta JOS ON JO ajanut
        TUTKAAN se on niille aivan sama kulkeeko se 70
        tai 80 kymppii jos tutka on näyttänyt jo
        ajoneuvokohtaisen ylityksen ei niitten enää tarvii sitä koettaa TULIKO TÄMÄ TARPEEKSIMONTA KERTAA TÄSSÄ HI HALOOOOOO

• PV:

Poliisit sit saa koittaa sun mopoas kun meiän kouluun tulee aina välillä joku tarkastus niin sillon ne ei paljon kysele muuta kuin, että kenen tämäm on? Ja rekisteri ote....onks toi nyt ihan oikein??

• jiijii

tässä taas hiukan epäselvä kirjoitus eli mitä
        sä oikein halusit tietää tai sano ainakaan minä en saa tolkkua tosta joten kirjoittappa uudestaan niin TÄÄLTÄ jos jostai saat varmasti vastauksen

• Kiki

Parkissa olevaa ajoneuvoa ei saa testata sillä poliisithabn ei voi tietää ajetaanko sillä tia tullanko ajamaan.

Mulla voi olla parkissa mopo vaikka desin pytyllä ja poliisi ei voi tehdä mitään...

Eli poliisi voi pysäyttää jos ajaa liikenteessä ei muulloin

• LOL

LOL

• Iisalmi

Alitehoisella (2,7kW) moposkootterilla kun jätättää kalaTransporterin liikennevaloissa, niin ajavat eteen poikittain, ja käyvät kuumana. On selvästi viritetty! Täysin vakio. Saivat kulkemaan kovalla yrittämisellä 52km/h. Poliisit miettivät ääneen: "Misttee myö tuta vuetassiin sakottee?" Sakko liikenteeseen soveltumattoman ajoneuvon kuljettamisesta. Moni uusi mopo on siis liikenteeseen soveltumaton. Pelätkää!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5645
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4742
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2976
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2654
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1996
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      116
      1460
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe