Naxos hintataso?

Naxositalia

Hei,

Olen suunnittelemassa matkaa Italiassa Sisiliassa, sijaitsevaan Naxosiin. Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta, kannattaako mennä?

Eniten kiinnostaisi hintataso: ruoka ja juoma (ravintoloissa, kaupassa), kahviloiden hinnasto, paljonko pitää varata yöelämään, taksit ja julkinen liikenne jne. Ostoksilla tuskin käymme paljoakaan, mutta niistäkin kuulisin mielelläni.

Toivon asiallisia vastauksia, kiitos.

1

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Il avaro

Kun kukaan muu ei vastaa, yritän. Olen perheen kanssa käynyt Naxosit, Taorminat, Sorrentot, Riccionet, Cattolicat, Gardat, Malcesinet. Eri puolilla Italiaa, erilaisia mutta niin samanlaisia.

Ne ovat turistikohteita, turisteja vartenhan ne siellä ovat ja tursimilla elävät. Ei niissä mitään vikaa ole, mutta paljon, paljon mielenkiintoisempaa on miettiä, mihin todella haluaa mennä, ja mennä sinne, ihan oman maun mukaan. Lentoja on netistä ostettavissa loppumaton valikoima. Hotellin tai vuokra-asunnon hankinta on yhtä helppoa. Näin ei ollut silloin 80-90-lukujen tienoilla.

Kannattaako mennä Naxosiin? En todellakaan osaa sanoa. Itse en menisi. Enkä menisi siinäkään tapauksessa, että en olisi siellä käynyt. Johonkin mielenkiintoisempaan paikkaan Sisiliassakin kyllä.

Ei Naxosissa ole mitään omaa hintatasoa. Elintarvikkeiden hinnat kaupoissa ja ravintoloissa ovat Italiassa 20-25 prosenttia alemmat kuin Suomessa. Mutta hajonta on suurta: riippuu elintarvikkeesta, riippuu ostopaikasta. Naxos on turistipaikka, jossa hinnoilla on taipumus olla se mukaiset. Tuskin kuitenkaan Suomen tasoa, ellei ihan pahimpaan turistihoukuttimeen eksy.

Yöelämään pitää varmaankin varata sen mukaan, millaista yöelämää aikoo viettää. Tähän en osaa sanoa mitään.

Takseihin ja julkiseen liikenteeseen varmaan on syytä varata sen verran, kuin niihin Suomessakin varaisi, vaikka ne jonkin verran halvempia ovatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      2127
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      2042
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      13
      1561
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      62
      1372
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1339
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      855
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      90
      727
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      717
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      688
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      653
    Aihe