Windowsille on pieni kiva ohjelma: "NetLimiter" (http://www.netlimiter.com/) Sillä voi rajoittaa upload/download kaistan ohjelmakohtaisesti. Esim. jos eMulessa laittaa upload rajoituksen, niin myös download nopeus laskee, jos taas rajoittaa NetLimiterilla kaistan, niin download tulee suurimmalla mahdollisella nopeudella, ja upload on vain jotain 1kt/s. Ja parin päivän päästä huomaat että olet imuroinut 30Gt ja upload on vain 10Mt :) Ja koska NetLimiter on ohjelmakohtainen, niin muut ohjelmat saavat käyttöön loput kaistasta.
Onko Macille joku vastaava ohjelma?
Onko Macille ?
10
1853
Vastaukset
- Repe Ruutikallo
haluat vain ottaa etkä antaa eli käyttäydyt kuin loinen?
Selityksen on paras olla loistava, jos haluat omaan kysymykseesi vastausta. Se, että laki tällä hetkellä sallii ottamisen ja kieltää antamisen, ei ole tarpeeksi hyvä selitys...- noob
Vastaa kysymykseen tai pysy hiljaa.
- Repe Ruutikallo
noob kirjoitti:
Vastaa kysymykseen tai pysy hiljaa.
voi päätellä, että ei se loisen auttaminen muitakaan kiinnosta. Jatka vaan tuolla asenteella niin hyvä tuloo.;)
(Vittu mitä idioottipentuja täällä on kerjuulla. Vain maksua vastaan voi _vaatia_ vastauksia...) - paraskin
Repe Ruutikallo kirjoitti:
voi päätellä, että ei se loisen auttaminen muitakaan kiinnosta. Jatka vaan tuolla asenteella niin hyvä tuloo.;)
(Vittu mitä idioottipentuja täällä on kerjuulla. Vain maksua vastaan voi _vaatia_ vastauksia...)Paraskin puhuja.
- Hyyppä
Repe Ruutikallo kirjoitti:
(Vittu mitä idioottipentuja täällä on kerjuulla. Vain maksua vastaan voi _vaatia_ vastauksia...)Ai Repe-pikku-mulkero on tuolla linjalla. No sen saattaa arvatakin... Kyllä se lain kirjaimen noudattaminen on ihan hyvä syy varsinkin kun IFPI valvoo lataamisiasi.
No ystävällisenä ihmisenä autan minkä voin. Tommonen linkki löytyi jossa asiaa käsiteltiin: http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=9417
En lukenut kovin tarkkaan mutta josko siitä olisi apua. - Paavo
Hyyppä kirjoitti:
Ai Repe-pikku-mulkero on tuolla linjalla. No sen saattaa arvatakin... Kyllä se lain kirjaimen noudattaminen on ihan hyvä syy varsinkin kun IFPI valvoo lataamisiasi.
No ystävällisenä ihmisenä autan minkä voin. Tommonen linkki löytyi jossa asiaa käsiteltiin: http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=9417
En lukenut kovin tarkkaan mutta josko siitä olisi apua.Asiahan ei minulle kuulu, mutta ainakin minun silmääni särähti pahasti, kun kysyjä oikein ylpeili sillä että hän ei anna mitään vaan käyttää hyväkseen niitä hölmöjä jotka antavat. Se on jos ei muuta niin kiinnostava asenne elämässä yleensä. Ehkä yleinenkin? Itse käytän, jos käytän, mieluiten sellaisia verkkoja, joista "loiset", kuten Repe sanoi, potkitaan pois heti tai ainakin viidestoista päivä.
- kyllästynyt
Paavo kirjoitti:
Asiahan ei minulle kuulu, mutta ainakin minun silmääni särähti pahasti, kun kysyjä oikein ylpeili sillä että hän ei anna mitään vaan käyttää hyväkseen niitä hölmöjä jotka antavat. Se on jos ei muuta niin kiinnostava asenne elämässä yleensä. Ehkä yleinenkin? Itse käytän, jos käytän, mieluiten sellaisia verkkoja, joista "loiset", kuten Repe sanoi, potkitaan pois heti tai ainakin viidestoista päivä.
Minusta taas sinä olet "loinen" kun rikot lakia ja varastat teijoilta jakamalla tiedostot verkoissa. Mielestäni olet rikollinen, enkä missään nimessä halua olla samanlainen kuin sinä.
Mutta kuitenkin en kysy sulta mitä sinä koneellasi teet, koska asia ei kuulu minulle. - Paavo
kyllästynyt kirjoitti:
Minusta taas sinä olet "loinen" kun rikot lakia ja varastat teijoilta jakamalla tiedostot verkoissa. Mielestäni olet rikollinen, enkä missään nimessä halua olla samanlainen kuin sinä.
Mutta kuitenkin en kysy sulta mitä sinä koneellasi teet, koska asia ei kuulu minulle.>varastat teijoilta
Mitä kieltä? - Hyyppä
Paavo kirjoitti:
>varastat teijoilta
Mitä kieltä?Niin lain mukaanhan netistä imuroiminen on täysin laillista mutta muille jakaminen taas laitonta...
- Hyyppä
Hyyppä kirjoitti:
Niin lain mukaanhan netistä imuroiminen on täysin laillista mutta muille jakaminen taas laitonta...
Eihän alkuperäinen kysyjä sanonutkaan sulkevansa uploadia vaan rajaavansa kaistaleveyden. Jos on kokoajan jokin jako-ohjelma päällä niin itse ainakin ihan mielelläni varaan kaistaani myös muille softille. Muuten pitää aina sulkea jakosoftat jos haluaa lukea mailinsa.
Enemmän se harmittaa pientä viatonta lataajaa jos kohde sulkee yhteyden vain siksi että haluaa päästä itse nettiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv92259Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441865- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938