Sims 4 naapurusto

Simssiii

Hei,

Onko todellakin pelissä noin vähän tilaa tehdä uusia taloja ja asuttaa simejä? Jotain 14 taloa per kaupunki ja vain kaksi kaupunkiakin? Vai enkö vain osaa kulkea tuolla sims kaupungissa..

18

4053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sims6

      Ei helvetti on vaikee pelata tommosta :D luoja jos tohon ei totu. (en siis osaa vastata nyt kysymykseesi, ku luovutin pelaamisen suhteen) kai niitä kaupunkeja voi tehä lisää, jos ei nyt niin lisäosien muodos :D

      Ainaki tosi vähän on rakennusjuttuja ja todella rasittava kamera!!

      • sallis234

        Oon täysin samaa mieltä. Kamera on tosi surkee, samoin rakennustila...


      • kameranmuutto

        Vinkkinä kaikille, että kameran saa muutettua samanlaiseksi kuin ts3 pelissä painamalla ctrl shift tab. Helpotti omaa pelaamista suuresti!


      • .Pikkis.
        kameranmuutto kirjoitti:

        Vinkkinä kaikille, että kameran saa muutettua samanlaiseksi kuin ts3 pelissä painamalla ctrl shift tab. Helpotti omaa pelaamista suuresti!

        Eli naapurustossa kuvakulmien kääntäminen jne. on vieläkin vaikeampaa mitä se oli kolmosessa (en kyllä tykännyt kolmosen kamerakäyttäytymisestä muutenkaan, kakkosessa oli paras)? Ja siis todellakin Sims 4 on jo nyt peruspelissä todella buginen?? Itse aion vielä odottaa pelin ostamista, koska tarvitsen uuden koneen. Kone jo reilusti yli 7 vuotta vanha, joten mitään toivoakaan, että jaksaisi pyörittää peliä... :D


      • Suositttelen

        itse ostin sims 4 pelin ja noin 1h pelattuani olin tottunut peliin ja se oli tosi hyvä ! Suosittelen. Ensin saattaa vaikuttaa hankalalta, mutta kyllä se siitä :) Peli käynnistyy ja lataa kaikki jutut paljon nopeammin kuin sims 3 . Simin luonti sims4 on ihan huippu ! Rakentaminenkin tosi kätevää kun siihen tottuu, hyvä peli :)


    • sims 4

      tontteja on noin 20 ainakin siellä Willow creekissä ja asuttavia taloja tais olla se 14 :/ mutta niillä simeillä voi käydä molemmissa kaupungeissa ,kun siellä on myös se Oasis Springs:) ärsyttää kun siellä kaupungissa ei voi liikkua miten sims 3:ssa...

    • Simssiii

      Joo, jotain tuollaista ajattelinkin, että varmaan voi pelata molemmissa kaupungeissa. Silti toi tonttien määrä on tosi iso pettymys, koska itse ainakin sen tärkeimpänä koen, että saa paljon väkeä asutettua sims-kylään. Yllättävää, että jostain taitojen täyttymisestä voi saada kai jotain uusia esineitä sitten käyttöön. Kaupungit on vaan ihan liian pieniä..

    • simittäjä

      Varmaan hankin ton pelin vasta kun on hinta alentunut. Ei musta ollenkaan ostamisen arvonen tolla hinnalla. Naapurusto on perseestä, kyllä. EIkä kaupunkia ole mahdollista edes muokata! Enkä todellakaan ole sujut noitten latausruutujen kanssa jotka pomppaa jopa viereiselle tontille mentäessä. Mun mielestä S3 on monin verroin parempi. S4:sta en edes jaksaisi pelata paria tuntia kauempaa, kun ei siellä ole mitään muuta tekemistä, kuin hoitaa simien tarpeita ja käyttää niitä töissä.. Eniten kaipaisin S4:een avointa maailmaa ja värien muokkausmahdollisuuksia.

    • kylllllllll

      Kaupungit on jaettu naapurustoihin, joissa on vissiin 5 taloa (?) ja niissä naapuritaloissa käyminen ei vaadi latausikkunaa. Kauemmas jos menee niin tulee latausikkunat, mutta ne ei kestä montaa sekuntia.

      Ainankin Let's Play videoita katsellessa yhteisötonteilla on porukkaa paljon enemmän kuin kolmosessa ja muihin simeihin tutustuu helposti.

      Kinguin.netissä ts4 maksaa 35 e. Sieltä saa koodin, joka syötetään Orginiin ja sitten peli latautuu. Helppoa ja halpaa.

    • Yummy:33

      Onko The sims 4 hyvä? Tarkoitan sitä jos haluisin ostaa tuon niin kannattaako?:)

      • Mielipides

        Älä ainakaan vielä! Sims 4 on huonompi kuin 3. Laatu huonompi, valikoimat pienempiä :( suorastaan ärsyttävää! Vauvatoiminto huono ja muitakin huonoja puolia! Ainoa jonka olen kokenut kivaksi on se että simit voivat keskustella toisilleen kun toinen laittaa ruokaa ja toinen vaikka katsoo telkkaria :) mutta sekin olisi voinut tulla päivityksenä kolmoseen. Kehotan odottamaan että lisä osa ilmestyy!


    • Camilloo

      Miten voi lisätä tontteja sims 4:ssä

      • Outosim

        "Miten voi lisätä tontteja sims 4:ssä"
        ??
        - hankkimalla uusia lisäreitä (tätä kai pelifirma toivoo, kun tontteja on niin niukalti. Helpoin, mutta kallein tapa.)
        - tyhjentämällä jo olemassa olevat tontit ja uudisrakentamalla ne. *)
        - 'kaavoittamalla' uudestaan tai lohkomalla - en tiedä miten, mutta mahdollista.
        - muuttamalla olemassaolevien tonttien statusta esimerkiksi tekemällä torista tai leikkipaikasta asuintontin. *)
        - ottamalla muutamat 'piilotetut' tontit muuhun käyttöön. *)

        *) Ohjeet löytyy netistä.


    • älkäähetituomitko

      Musta tää sims 4 on tosi hyvä. Vaikka pelaan pienellä läppärillä, se ei kaatuile ja on mulla kaikki lisärit ja ladattujakin. Sitten kun kameraan tottuu, se on tosi helppo. Ja mulla se naapurusto-ongelma ratkesi sillä, että laitoin peliasetuksista pois päältä semmosen kuin Asuta tyhjät talot. Ja lisäksi mä häädin melkein kaikki valmisperheet.

    • EnHetiTuomitseEn

      Joo. Bugaa (eikä niit korjata kun joskus harvoin ja kaikkia ei ikinä), ei oo mitään tekemistä (ku ei oo sisältöö), postiljooni huijaa, varkaat ei käy (kun niit ei edes oo), autoil ei voi ajaa (mut ei ois järkeekään, kun joka saumas pitää kumminkin latailla), hovimestari on hullu, palvelija kumma robotti, järkevät menomestat on kaninkoloja (järjettömis on vaan aina sitä samaa), ravintolas ei oo mitään järkee, keilaaminen on randomii, ammatit saa simit vaan kireeks, tunne-elämä on ihan idiooteille (ku ei oo syvyyttä), multitasking ei ees oo multitasking oikeesti ja silleen. Muuten ihan hyvä peli. (sillon kun Origin toimii)
      Mullon ihan kaik lisärit ja melkeest kaik peli-ja kamapakit taik ainaski tyhmimmät. Oon pelannu 1500 tuntii ja ootellu melkeest kolme vuotta et pääsen tuomitseen tän pelin, mut jatkan viel ootteluu - toisin kun eräät, jos kässäsitte. Se tuomio VOI sit kyl olla aika rankka, et kantsii varautuu.

      Ai nii. Naapurusto on sit ahdas ja puutteeline.

      • " Naapurusto on sit ahdas ja puutteeline. "

        Jep. Muutamia syitä naapuruston pienuuteen:

        ANEEMINEN PELIMOOTTORI

        Jos joku on kokeillut esimerkiksi ohittaa simien lukumäärän rajoitukset tai rakentanut todella suuria ja monimutkaisia talouksia, on pelin saanut lagaamaan suhteellisen pian. Pelaajan käyttämä kone ei vaikuta asiaan paljoakaan. Lagaaminen on alkanut näkyä viimeisten kama- ja pelipakkien aikana muutenkin ja oletettavasti lisääntyy edelleen sisällön kasvaessa. Siihen löytyy lääkkeitä, mutta perusongelmat ovat itse pelissä. Isot naapurustot olisivat myrkkyä pelin toiminnalle.

        PELIN SUUNNITTELUPERIAATTEET

        TS4 on tehty moderneille urbaaneille nuorille pelaajille - ei varsinaisesti kunnianhimoisille suurten kaupunkien rakentajille tai yhdyskunta-arkkitehdeille. Bailaamaan ja tekemään kaikkea kivaa pääsee nopeasti ja tekstaria tulee yötä päivää. Menomestan voi rakentaa nopeasti vaikka valmiista elementeistä tai kopioida - ei muuta kuin hanaa vaan ja menoksi. Vanhoihin versioihin nähden peliä on yksinkertaistettu [tyhmistetty] uusien pelaajien mieliksi. Hiljaista tietoa tarvitaan vähemmän kuin edellisten pelien kanssa. Niiden syvyyttäkään ei tosin saavuteta, mutta ei ole tarkoituskaan. Kulissit ovat kauniita ja kaiken oppii entistä nopeammin. Uudet simit ovat niin fiksuja, etteivät tarvitse suuria tontteja tai avointa ympäristöä.

        ANEEMINEN BUDJETTI

        PC-pelit eivät ole enää pelisuunnittelun keskiössä. Eivät ole olleet enää aikoihin. Verrattain heikon, markkinointikustannuksiin nähden vaatimattoman alun jälkeen TS4:n pelitiimiä kevennettiin ja kustannuspuolta leikattiin. Kaikkihan yritystoiminnassa on markkinointia. Ellei markkinointi vedä, sopeutetaan kaikkia kustannuksia (paitsi mahdollisesti mainoskustannuksia) ja allokoidaan resurssit uudestaan. Näin on toimittu ja tulos on jo nähtävissä. Osakkaille on annetty tieto, että kustannusrakennetta on kevennetty ja asiakkaat ovat tyytyväisiä.

        SPEKULOINTIA

        TS2:ssa ja TS3:ssa on suuret tontit ja laajat naapurustot (TS4:ssä ei.) ja kolmosessa on mm. maailmojenluontityökalu, jonka avulla pelaaja pystyy (jos on taitava ja toimelias) rakentamaan omia naapurustoja ympäristöineen, eli maailmoja. Työkalu osoittautui hyväksi, kenties liiankin hyväksi, sillä pelaajien itse rakentamat ja julkaisemat "maailmat" kiinnostivat pelin ystäviä lopulta enemmän kuin pelifirman omat - ja luultavasti vähensivät osaltaan myyntiä.
        Työkalun olemassaolo katsottiin myyntistrategisesti huonoksi ratkaisuksi, jota ei luonnollisesti haluttu enää toistaa TS4:ssä, jonka konseptiinkaan se ei sopinut.
        Miksi sitten Electronic Arts ei edes yritä myydä valmiita itse suunnittelemiaan TS4-naapurustoja pelaajille, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä olisivat tilanpuutteen takia niistä ainakin kohtalaisen kiinnostuneita?
        Hetkinen. Tässä kohtaa on syytä muistaa, ettei kysymyksessä ole esimerkiksi Blizzard tms. vaan todellakin EA, jonka tapoihin kuuluu yllättää maksavat asiakkaansa yhä uudelleen todella omintakeisella ajattelemattomuudella. En usko, että ovat edes miettineet moista mahdollisuutta. :)


    • Anonyymi

      Lisäosien mukana tulee uusia asuinalueita ja uusia tontteja ja taloja

      • Anonyymi

        Joo - paitti vuodenajoissa - ja voihan Sims 4:ää pelatessa ryhtyä kirjeenvaihtoon ja jos hyvin käy, saada terveiset Sims 3:n Sunset Valleysta, missä on edelleen 97 tonttia (ja ilmaiseksi ladattavassa Riverwiew:ssa 95 kpl).

        Huom. En lainkaan väitä että Sims 4 olisi pieni, ahdas ja puutteellinen. Se kun on esitetty ja perusteltu jo paljon aikaisemmin minua huomattavasti taitavampien kirjoittajien toimesta. Tuossa edelläkin on eräs varsin osuva kuvaus asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe