Lumia 800 mokkulana

Kyhmä tysyjä

Ostan läppärin kun tarvitsen sitä joskus reissuilla. Käytän sitä wlanissa jos sellaisia on ilmaiseksi ja niitä näyttää olevan joka hotellissa ja useimmissa baareissa.
Kun olen kalassa Lapin korvessa jossa Lumia 800 kokemuksen perusteella toimii hienosti Elisan verkossa, aion käyttää sitä kännykkää läppärin modeemina. Miten se toimii? Se usb-piuha kai laitetaan puhelimen pistokkeeseen ja toinen pää siihen läppärin kylkeen. Entä sitten? Kytketäänkö puhelimesta internet exploler päälle(se on vakiona Lumia800:n Win 7-käyttöjärjestelmässä) Hakeeko se tietsikka sen puhelimen kautta sen Elisan verkon? Kertokaa jos teillä on kyseinen käyttösysteemi.
Erillisen liittymän hinta on kympin paikkeilla/kk ja mokkula vajaa kolme kymppiä, ja en tietenkään pölötä puhelimeen silloin kun räplään tietsikkaa.

4

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Kyhmä tysyjä

        Kiitos, pitäisiköhän jonakin päivänä lukea tuon kännykän käyttöohjeet.
        Täältä tosin saa neuvot nopeammin.


      • Kyhmä tysyjä
        Kyhmä tysyjä kirjoitti:

        Kiitos, pitäisiköhän jonakin päivänä lukea tuon kännykän käyttöohjeet.
        Täältä tosin saa neuvot nopeammin.

        Vielä lisäkysymyksiä: Ostin sen uuden läppärin mutta en vanhana XP-miehenä tykännyt W8.1:n palikkaruudusta. Saa sen läppärin ensi viikon alussa tukihenkilöltäni joka on virittänyt sen työpöydän ja valikot XP:n näköiseksi ja asentanut haluamani ohjelmat juuri samanlaisiksi kuin tässä pöytäkoneessani ja kaikki toimii, niin sitten:

        Kun olen asettanut Lumiaani internetin jakamisen päälle, siihen ilmaantuu valmiiksi asetettuina "Lähetysnimi": NOKIA Lumia ja joitakin muita määrättyjä merkkejä, sekä "Salasana": joka on määrätty numerosarja.

        Kun valitsen läppärini ruudun alareunasta luettelon jossa näkyvät kaikki lähinurkkien Wlan-asemat, myös tämän pöytäkoneeni Wlan-asema jos olen samassa huoneistossa, niin näkyykö myös tuo oman Lumiani lähetysnimi ilman muita asetuksia? Ja jos näkyy niin riittääkö se että valitsen läppäriini siis tuon oman Lumiani tunnuksen ja näpyttelen tuon Lumiassa valmiina olevan salasanan?
        Älkää, viisaat, virnuilko, tällä historialla (ikä reilusti yli 70 v, kansakoulusivistys), eivät kaikki bittiniksit ole selvillä, mutta aritmetiikka ja päässälasku toimii samalla logiikalla kuin monilla nuorilla tietotekniikan guruilla.


    • Näkyy jos siinä on wlan jako päällä ja jos nimeä ei ole piilotettu siinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9556
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2807
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      158
      2559
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1419
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe