Kovalevyn ja ulkoisen kiintolevyn helpoin synkronointi?

Vottonen

Huuhtelivat Samppani ja asensivat W7:n uudelleen. Kaipa tämä nyt hieman nopeampi on. Pääsen aloittamaan puhtaalta (työ)pöydältä.

Kuinka duunaisin kovalevyn ja ulkoisen kiintolevyn sisällön pysymään samanlaisina? Siis että ensinmainitun kuvat-, musiikki ja videot -kansioihin jotain tallentaessani sama menisi talteen myös jälkimmäiselle? Siirrän juuri varmuuskopioitua kamaa takaisin koneelle, mutta kyllähän nämä kai voisivat pysyä yksi yhteen jatkossakin?

17

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pcmuseo
    • Vottonen

      Kiitos vastauksista. Nämä ovat jo sen verran mutkikkaita toimenpiteitä, että minun täytyy punnita vaihtoehtoja ajan kanssa.

    • 3Timo
    • ei onnistu

      Windowsissa ei voi käyttää ulkoista kiintolevyä ilmaan uutta aktivointia. Oma kokemus oli sellainen kun Windows XP koneeseen liitti ulkoisen usb-kiintolevyn se alkoi vaatia uutta aktivointia. Miksi käyttäjiä kiusataan tällä tavalla?

      • pmtm81

        Valehtele nyt vielä lisää. Ite oon käyttänyt XP:ssä Win7:ssa ja 8.1:ssä monia ulkoisia levyjä. Eikä tuollaista uudelleen aktivointia ole tullut eteen.


    • melkein raato

      Uusi kone ei tunnista muutaman kuukauden käytössä ollutta ulkoista levykettä-

      Otin juuri käyttöön uuden HP:n, win 8.1

      Muutaman kuukauden ikäinen ulkoinen (Buffalo 2Tb Driverstation DDR, 3,5", USB3.0) kiintolevy lakkasi toimimasta.
      Piuhat on kytketty oikein..

      Sen ikonia ei näy Tämän tietokoneen Laitteet ja asemat-kansiossa.

      Näytölle tulee ilmoitus:

      "Viimeisin tähän tietokoneeseen yhdistetty USB-laite toimi virheellisesti, eikä windows voi avata sitä.
      Suositus
      Yritä yhdistää laite uudelleen. Jos windows ei vieläkään tunnista sitä, laite ei ehkä toimi oikein."

      Mistä moinen voi johtua??

      10-vuotta vanha Maxtor ulkoinen levyke kyllä toimii.

      • Tunnistuuko muissa koneissa?
        Sen pidemmälle vaikea sanoa vielä, vika saattaa olla kuorissa (liittimet) tai itse kovalevyssä. Selviää purkamalla ja liittämällä kovo normaalisti sisäiseksi.


      • timekillerx kirjoitti:

        Tunnistuuko muissa koneissa?
        Sen pidemmälle vaikea sanoa vielä, vika saattaa olla kuorissa (liittimet) tai itse kovalevyssä. Selviää purkamalla ja liittämällä kovo normaalisti sisäiseksi.

        Unohtui mainita, että muutaman kuukauden ikäisessä lienee takuu...


      • melkein raato
        timekillerx kirjoitti:

        Unohtui mainita, että muutaman kuukauden ikäisessä lienee takuu...

        On takuu, kyllä. Soitin jims:ille. Sanoivat kylmästi, että lähetä vain, sanoivat:.. "kyllä ne tiedot siellä varmaan on, vaikea sanoa missä vika, mutta meillä ei kuitenkaan ole mitään tiedostojen palautuspalvelue, ne (huollossa tmv) vaan tuohoaa sen kovon sitten ja saatte meiltä uuden laitteen".. :((

        Tämä siis kiukuttaa: Nimittäin jokin kämmi tapahtui myös edellisellekin buffalolle. Yhtäkkiä sen sisältämät tiedostot vain olivat poissa viimekeväänä.

        Jollakin 'kaivuriohjelmalla' sain fileistä silloin jotain näkyviin (mutta filenimet, päivämäärät ym olivat poissa..), ...ja homma näytti toivottamalta, tiedostoja oli satoja - luontovideoita, pätkiä vain ja tuhansia kuvia usean vuoden ajalta - kaikki olisi pitänyt nimetä ja järjestää uudelleen!?! Enkä sitten osannut käyttää palautusohjelmaakaan oikein... Luovutin

        Lähetin sen buffalon kovoineen sitten jimsille kun takuuta oli vielä pari viikkoa jäljellä. Tulos: Pahoittelivat; etteivät saaneet pelastettua tiedostoja ja lähettivät tämän uuden tilalle. Ja nyt taas meni pieleen, mutta tällä kertaa ei kone saa yhteyttä koko toosaan ollenkaan.

        " vika saattaa olla kuorissa (liittimet) tai itse kovalevyssä. Selviää purkamalla ja liittämällä kovo normaalisti sisäiseksi."

        Toista konetta ei ole käytettävissä juuri nyt. Toisessa koneessamme, pöytäkone, on kyllä sama win 8 kuin tässä HP-kannettavassa.

        "Jos avaatte kuoren, niin takuu on menetetty", (kertoi jimms).

        Mutta siis buffalon sisällä on jokin vaan levyke? Sen voi irrottaa noin vaan ja laittaa minne? Mihin siis?

        terveisin uupunut raato..


      • melkein raato kirjoitti:

        On takuu, kyllä. Soitin jims:ille. Sanoivat kylmästi, että lähetä vain, sanoivat:.. "kyllä ne tiedot siellä varmaan on, vaikea sanoa missä vika, mutta meillä ei kuitenkaan ole mitään tiedostojen palautuspalvelue, ne (huollossa tmv) vaan tuohoaa sen kovon sitten ja saatte meiltä uuden laitteen".. :((

        Tämä siis kiukuttaa: Nimittäin jokin kämmi tapahtui myös edellisellekin buffalolle. Yhtäkkiä sen sisältämät tiedostot vain olivat poissa viimekeväänä.

        Jollakin 'kaivuriohjelmalla' sain fileistä silloin jotain näkyviin (mutta filenimet, päivämäärät ym olivat poissa..), ...ja homma näytti toivottamalta, tiedostoja oli satoja - luontovideoita, pätkiä vain ja tuhansia kuvia usean vuoden ajalta - kaikki olisi pitänyt nimetä ja järjestää uudelleen!?! Enkä sitten osannut käyttää palautusohjelmaakaan oikein... Luovutin

        Lähetin sen buffalon kovoineen sitten jimsille kun takuuta oli vielä pari viikkoa jäljellä. Tulos: Pahoittelivat; etteivät saaneet pelastettua tiedostoja ja lähettivät tämän uuden tilalle. Ja nyt taas meni pieleen, mutta tällä kertaa ei kone saa yhteyttä koko toosaan ollenkaan.

        " vika saattaa olla kuorissa (liittimet) tai itse kovalevyssä. Selviää purkamalla ja liittämällä kovo normaalisti sisäiseksi."

        Toista konetta ei ole käytettävissä juuri nyt. Toisessa koneessamme, pöytäkone, on kyllä sama win 8 kuin tässä HP-kannettavassa.

        "Jos avaatte kuoren, niin takuu on menetetty", (kertoi jimms).

        Mutta siis buffalon sisällä on jokin vaan levyke? Sen voi irrottaa noin vaan ja laittaa minne? Mihin siis?

        terveisin uupunut raato..

        Juu, sillä lisäsin tuon, että takuu varmaan on, koska tosiaan takuun menettää jos kuoren avaa.

        Ulkoinen kovalevy on aivan tavallinen kovalevy (yleensä käytetään halvimpia mahdollisia malleja) ja Buffalo valmistaa pelkästään kuoria siihen, en tiedä tekeekö niitäkään, mutta laittaa nimensä kylkeen. Itse kovalevynä on sitten normaali kovalevyvalmistaja, mikä kullakin hetkellä sattuu olemaan halvin.

        Kun tuon purkaa voi kovalevyn liittää aivan normaaliin tapaan tietokoneen SATA- väylään, kuten minkä tahansa kovalevyn.


      • 0hm0

        Riippuu levykeasemasta.


      • melkein raato
        timekillerx kirjoitti:

        Juu, sillä lisäsin tuon, että takuu varmaan on, koska tosiaan takuun menettää jos kuoren avaa.

        Ulkoinen kovalevy on aivan tavallinen kovalevy (yleensä käytetään halvimpia mahdollisia malleja) ja Buffalo valmistaa pelkästään kuoria siihen, en tiedä tekeekö niitäkään, mutta laittaa nimensä kylkeen. Itse kovalevynä on sitten normaali kovalevyvalmistaja, mikä kullakin hetkellä sattuu olemaan halvin.

        Kun tuon purkaa voi kovalevyn liittää aivan normaaliin tapaan tietokoneen SATA- väylään, kuten minkä tahansa kovalevyn.

        Homma hoidettu. Luovuin takuusta, jims ei luvannut palauttaa minulle buffalon kovalevyä, olisivat lähettäneet uuden laitteen.

        Vein vempeleen sitten yhteen pieneen JK-tietokoneliikkeeseen Kirkkonummella. He laittoivat kovalevyn uuteen kuoreen Max G5 Active Cooling, eli sain kaikki tallentamani tiedostot sellaisinaan pelastettua.

        Älkää ostako Buffaloa! Minulta on särkynyt jo kaksi..


      • melkein raato kirjoitti:

        Homma hoidettu. Luovuin takuusta, jims ei luvannut palauttaa minulle buffalon kovalevyä, olisivat lähettäneet uuden laitteen.

        Vein vempeleen sitten yhteen pieneen JK-tietokoneliikkeeseen Kirkkonummella. He laittoivat kovalevyn uuteen kuoreen Max G5 Active Cooling, eli sain kaikki tallentamani tiedostot sellaisinaan pelastettua.

        Älkää ostako Buffaloa! Minulta on särkynyt jo kaksi..

        Juu, eli vika oli näköjään pelkästään kuorissa tai tarkemmin siinä SATA-USB muuntimessa, joka siellä on, ei itse kovalevyssä.


    • uix

      Hyvä ohjelma varmuuskopioiden tekemiseen tiedostoista on Second Copy. Itselläni ollut kauan käytössä. Todella hyvä ohjelma. Ohjelma on valitettavasti maksullinen, mutta hintansa arvoinen. Käy kotisivulla http://www.centered.com/ ja lataa kokeiluversio.

    • Vintoosa

      Googleen haku "synctoy", niin löytyy microsoftin oma tiedostojen synkkausohjelma. Oman kokemuksen perusteella toimiva ja helppokäyttöinen ohjelma.

    • nortti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe