Kun vuokrasopimuksessa lukee esim. asunnon kuukausivuokra on 375€ kuussa niin saako vuokranantaja nostaa vuokraa joka vuosi vaikka sopimuksessa lukee 375€ kuussa?
Eikös sopimuspaperi ole se jossa lukee mitä maksetaan?
Eikö sopimus olekkaan pätevä vaikka laki sanoo, että sopimus on se mitä sopimuksessa lukee ja siitä on pidettävä kiinni?
Eihän vuokrasopimus ole laillinen jos joka vuosi vuokrat nousee eikä se ole enään seuraavana vuonna sama summa kuin sopimusta tehdessä.
Tässä tapauksessa mielestäni rikotaan sopimuslakia koska sopimus velvoittaa pitämään sopimusta yllä, siinä sopimuksessa pitää lukea, että vuokra saattaa nousta esim. sähkön takia tai veden kulutuksen takia siis jos sähkö ja vesi sisältyy vuokraan.
Kaiken pitää olla paperissa selkeästi, mutta jos ei ole mitään vuokran noususta niin silloin sopimus ei ole pätevä eikä laillinen ja jos vuokra silti nousee joka vuosi niin ihmettelen kummasti mikä on laillista tässä Suomessa ja mikä ei ja saako vapaasti rikkoa sopimuslakia jos jokin rivi puuttuu ja silti kustannukset nousee, tähän pitää saada selkeä muutos.
Vuokran nousu
Makke2
6
265
Vastaukset
- Jaksa tressaa
Osta oma tai lähe vetää. Se nousee jos siihen on kirjoitettu et nousee indeksin mukaan... tyyliin 1-2% vuodes?
- seuraaja
onkos hermot kireellä...onko lääkitys kohdallaan?
- Uusi Väinö
Siinä pitää näkyä vuokrankorotusperuste.Esim .korotus elinindeksin verran kuukaudessa tai jokin muu korotusperuste.
Siinä pitää näkyä aina perustelu miksi ja koska korotetaan. - se on näin
Yksityinen vuokranantaja saa nostaa vuokraa ihan miten haluaa, eikä sitä tarvitse edes perustella.
- ei vaan..
Täytyy, ja pitää ilmoitaa 6 kk ennen..
- åkldoied
voi vittu mikä ääliö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916