Hei. Kertokaa kokemuksia villakoirista. Millaisia ne on kasvattaa? Otamme kahden viikon kuluttua uros pennun, aprikoosin värisen. Luovutus tapahtuu niin, että pentu on 9 viikkoinen. Onko niillä usein mahavaivoja? Riittääkö pelkästään pennuille tehdyt nappulat, esim. Rojal Canin-merkkiset?
toy villakoira
8
4695
Vastaukset
- ~Nella~
On ainakin oman kokemuksestani aivan ihania! Omalla koirallani niitä mahavaivoja on silloin tällöin,muttei niistä ole haittaa,jos muistaa välttää niitä ruokia,jotka niitä vaivoja aiheuttavat.
- Kathy
Yksi tärkeä juttu villakoiran tulevalle omistajalle, opeta pentu pienestä pitäen turkin käsittelyyn. Villakoiran turkki vaatii säännöllistä hoitoa (harjaamista, pesua, föönaamista ja leikkaamista)
Villakoira on mitä mukavin seurakoira, helppo kouluttaa, älykäs, leikkisä, omistajaansa syvästi kiintyvä. Jos huonoja puolia pitäisi sanoa niin turkin hoito on vaativaa jos aikoo pitää koiran pidemmässä karvassa. - -evelyn-
Itselläni on vähän päälle 3kk kääpiövilliksen pentu (musta narttu). Hyvin on mennyt ainakin tähän asti. Koulutuksesta sen verran, että osaa:
- oman nimensä
- kiellon (ei)
- istua
- mennä maahan
- luoksetulon
- paikka (edistyy koko ajan)
- seuraa
"Kasia" ollaan harjoittelemassa (siis puikkelehtii jalkojen välistä, kun kävelee). Ja sitten sisäsiisteyskin on ihan hyvällä mallilla. Tekee enää paperille tai ulos, riippuen siitä kuinka paljon sitä sinne ulos ehtii kuskaamaan.
Myös hihnassa kauniisti kävely ja toisten koirien/ihmisten ohittaminen on vielä harjoittelun alla, mutta eiköhän niistäkin selvitä :).
Niin ja onhan se opetettu olemaan jo hoitopöydälläkin. Antaa siis harjata turkkia ja ihan hyvin antaa kynnetkin leikata. Että sellanen tapaus, vaikka joskus on niitäkin päiviä, kun mikään ei tunnu sujuvan, mutta kyllä niistäkin ollaan selvitty. - Pipa
Meillä on 1,5 vuotias toy villis. Villakoirilla on aika usein hieman arka vatsa, ja meillä onkin ollut siitä ongelmia. Eli ruokinnan kanssa pitää olla tarkkana, jos ilmenee ripulijaksoja ja oksentelua. Mahan saa helposti sekaisin pienen pienilläkin herkkupaloilla, makkaralla. Meillä ruokitaan koira Royal Canin-erikoisnappuloiden lisäksi lihalla(possun) raejuustolla ja puurolla(tattari).
Oppivaisia ovat, me käydään harrastamassa tokoa ja agilitya, ja kotona tehdään kaikenlaisia kivoja etsintä ym. leikkejä. Sisäsiiteyden meidän toy oppi nopeasti, mutta öisin teki paperille lähes vuoden vanhaksi, koska keskitti ruokailunsa enemmän iltaan ja oli pikkuinen kooltaan. Nyt ei ole tehnyt sisälle enää yli puoleen vuoteen, eli jaksaa yötkin asioimatta paperille.
Turkinhoito vaatii tunnollista kampaamista, ja takkuuntuu pitempänä helposti. Turkin leikkaamista on hyvä totuttaa pennulle pienestä, samoin kynsien leikkuuta. Meillä ainakin vaaditaan välillä diplomatiaa, että suostuu hoitotoimiin. Osaa olla toisinaan muutenkin hyvin itsepäinen, huomaa hyvin nopeasti milloin hoitotoimia aletaan suuunnittelemaan. Pesusta se kyllä pitää. Eli aivan mainio kavari villis on. Onnea uudelle pennulle ja omistajalle! - milla
hei! olisimme kiinnostuneita kanssa toyvillakoirista, mutta emme tiedä onko tällä hetkellä pentueita missään. olen kyllä etsinyt tuloksetta.kysynkin nyt sinulta onko antaa numeroa tai vastaava sieltä mistä sinä olet hankkimassa koiranpentua. jos vaikka onnistuis meidänkin saada omistaa joskus ihanaa toyvillakoiraa. kiitos etukäteen.
- ....
Hei! Minulla myös harmaa "tyttö" 2 vuotta. Luonnetta tältä pikkuvekkulilta löytyy! Erittäin seurallinen, omistajiin sekä perheeseen kiintyvä. Seuraa sinua joka paikkaan, minne menetkin. Nousee aamulla paikaltaan vasta, kun itse olet nousemassa. Toivottaa hyvät yöt sekä huomenet!!
Ei ole vihainen, eikä apea. Erittäin leikkisä!! Välttää huonoa ulkoilmaa, hienostelee..Tykkää juosta vapaan, ei lähde kauas omille teilleen. Oppii sisäsiistiksi helposti. Itsepäinen luonne, toisinaan ei tottele ja toisinaan hyvinkin kuulevainen.Turkinhoito vaativaa, kärsivällisyyttä tarvitaan!! :) - koira on
Hei,meillä on kääpiövillis, aprikoosi. Aivan ihana koira! Turkin hoito...noh, se on kotikoirana vaan ja pidän turkin suht. lyhyenä. Koirani vihaa turkin hoitoa, tekeytyy välillä jopa "kuolleeksi". Mutta todellinen seurakoira on, sylivauva oikeen. Ja se syö ihan tavallista kotiruokaa, eikä minkäänlaisia vatsavaivoja ole koskaan ollut. Nappuloita syö myös joskus. Koira on kolmevuotias. Söpö kun mikä! Mutta haukkuu...en ole saanut sitä karsittua pois, vaikka edistystä on tapahtunut.
- Ansu
Minulla on kaksi kääpiövillakoiraa (tyttö aprikoosi, poika ruskea). Luonnetta tältä rodulta löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Villakoirat tarvitsevat ainaista viihdyttämistä ja varsinkin pitkiä lenkkejä. Ei siis sovellu sohvaperunoille ;)
Tosiaan villakoirat ovat aivan ihania pakkauksia turkinhoidosta huolimatta. Olen ainakin itse aivan myyty!!! Toisaalta...olen toisinaan törmännyt hyvin arkoihin villakoiriin, joten suosittelen heti rokotusten jälkeen totuttamaan pennun jo alkuunsa muihin koiriin. Pääsevät sitten koirakaverukset kunnolla leikkimään keskenään. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685