mooi
haluaisin apua ja neuvoja ihmisiltä, jotka ovat tavalla tai toisella onnistuneet huonon kielipäänsä avulla pääsemään yoenkun(kielet yleensä) läpi. Itse reputin enkun (vaikka tiesin ettei minulla ollut edes mahdollisuutta päästä edes läpi), olin kyllä lukenut sanoja,kuunnelut, ja lukenut muutenkin englannin-kielistä kirjallisuutta, mutta jännitys ja epäusko itseensä vei voiton, jotenka varmasti täällä foorumilla pyörii sellaista porukkaa jotka ovat kärsineet/tai kärsivät ko ongelmasta, mutta ovat kuitenkin saanet yoenkun(pitkän) läpi... eli voitteko heittää omia vinkkejä,niksejä yms mitä ja ennen kaikkea miten kannataisi lukea??? ja millaisiin kohtiin painottaa aineessa esim kieliopin suhteen, tiedän kyllä ettei oikotietä ole, mutta apukeinothan ovat sallittuja eli laittaas niitä, mieluiten vielä sellaisia mitkä ovat juuri teitä auttaaneet... ja turhat kommentit voi jättää sitte kirjoittamatta...=) kiiiiitooooos
Yo-kokeesta läpi pääseminen, miten???
10
1555
Vastaukset
- Pässi
Joo, mä kans ilmeisesti reputan tän syksyn yo- enkun :( Ei vaan tartu ei...En oikein tiedä mikä avuksi. Oon kattonu elokuvia puhe/teksti enkuks, kuunnellu nauhoja (hakenu kirjastosta ja opettajilta), lukenu kirjaa ja sanoja...mut ei niin ei :( Ens keväänä vielä yritän, mut sit saa olla josei onnistu...
- ...........
Joo, mulla sama juttu... Enkku vaan ei luonnistu :( Oispa joku vapautus... ;) No, keväällä yritän sit vielä, mutta ellei onnistu niin anti olla..... Toivon silti että pääsisin enkusta läpi...
- Dimel
........... kirjoitti:
Joo, mulla sama juttu... Enkku vaan ei luonnistu :( Oispa joku vapautus... ;) No, keväällä yritän sit vielä, mutta ellei onnistu niin anti olla..... Toivon silti että pääsisin enkusta läpi...
Itse sain tän syksyn enkusta B:n. Kai sitä parempaankin olisi voinut pystyä, mutta läpi pääseminen oli mullakin tavoitteena.
www.yle.fi/abitreenit on kyllä hyvä sivu. Sinne kannattaa mennä. Sanojen lukeminen, kappaleiden läpi käyminen ja tehtävien tekeminen.. siinähän ne perusneuvot mitä voi antaa.
- mooooooo
luottaa itseensä on neuvoista parhain. lopettaa panikoinnin ja hei.. tää on elämää.
- vielä on aikaa
jos ei muuten, nii kompensaatio on mahdollisuus... :) itselläki huono kielipää :(
- onnistutkylla
Täällä yksi syksyllä enkun läpäissyt! Kurssiarvosanat 5,5,5,4,5,6.
Kuuntelusta 21/90. Senkin jälkeen luotin itseeni!
Kirjallinen meni paremmin, ja esseestäkin tuli jopa 80p!!
Sain 3p vajaa B :) - Korottamassa C:tä
Kannattaa opistella sanajärjestyskikat, kuten päälauseen SPOTPA (subjekti/tekijä - predikaatti/verbi - objekti/tekemisen kohde - tapa - paikka - aika) ja kysymyslauseen KASPOM (kysymyssana/where, when, why - apuverbi/did, does - predikaatti - objekti - muut/tapa, paikka, aika), helpoimmat artikkelisäännöt ja tehdä itselle muistisääntöjä.
Hyvin se menee, kun lopettaa stressaamiseen, käyttää koko kuusituntisen ja tekee rauhassa, ajatuksen kanssa :) Tsemppiä! - kielinainen
ihan saatanan helppo oli mulle, kunhan muistat kaspom ja sen että whit on kanssa niin pärjäät
- MelkeiBueno
Kanssa on kylläkin with, muuten ihan hyvä.
- näinmäläpäisin
Jos kirjoitatte pitkän matematiikan, ilmoittautukaa C-englannin kokeeseen. On huomattavasti helpompi läpäistä. Tuon voi tehdä, koska silloin pitkä matematiikka korvaa A-kielen pakollisena A-tason kokeena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324691Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152648Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642533Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252455- 321837
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321641Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?601428- 661304
- 821241