Mun täytyy kysyä viisaammilta, että miten kauan juoksut yleensä kestää eli raskausvaara ??
Kauanko tiputtelua yleensä on? Mulla on narttupentu ja mietin vaan tulevaa :) Minkä ikäisenä niitä yleensä voi alkaa odottaa? Eli mulla keskikokoa hieman isompi koira. Nyt kylläkin vasta vaille 6kk.
Nartun juoksuista??
3
305
Vastaukset
- Minä
Juoksut alkavat noin vuoden iässä. Juoksujen kiertoväli on n. 6 kk ja juoksu kestää n. 3 viikkoa. Näistä 3 viikosta tosin vain muutama päivä on todella "otollinen", harva narttu kuitenkaan kaipaa pahemmin toisten koirien seuraa noina ei niin otollisina päivinä. Lisäksi juoksujen jälkeen joillakin nartuilla voi olla valeraskaus joka osaltaan myös "sekoittaa" nartun hormoonitoimintaa.
- Älypää
..hoitokoira on n. 1 wee ja 7 kk:ta ja sil alko juoksu parisen viikkoa sitten. Nooh, perusasioita ei näemmä tarvii kertoo, kun "Minä" oli sen jo tehnyt. Edellinen viesti, lue..
Itse en anna koiran edes haistella muita koiria nyt, ihan vain varmuuden vuoksi.. :)
- seropi
jos tiedät minkä ikäisenä emolla on juoksut alkanut eka kerran, niin saman ikäisenä luultavasti alkaa sen pennuilla. Yleensä 6-9kk välein kekskikokoisilla koirilla. Poikkeuksia toki löytyy. Omalla koiirallani on juoksut 8kk välein. Juksujen kestotkin on koirilla eri mittaisia. Kiima aikahan jaetaan kolmeen osaan. Mutta yleensä juoksut kestää noin 3viikkoa. Otollisimmat päivät sattuu siihen kohtaan, jossa verinen vuoto loppuu. Suurinpiirtein. Yleensä silloin koira itse laittaa häntää sivuun ja olisi valmis kaikkeen. Mutta parempi pitää erossa sen aikaa muista koirista, kun on juoksut. Selviää helpommalla. Oma koirani ei tule uroksien eikä naarasten kanssa toimeen juoksujen aikaa. Ei edes otollisimpina hetkinä. Juoksujen jälkeen on taas luonteeltaan ihan toinen ja on valmis leikkimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564214SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2874108Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1483606Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky923535Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä773065Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312457Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv361875Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681773Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161743- 371670