Olen hakenut kuntoutuseläkettä, oltuani yhteen menoon vuoden saikulla, mutta kuulemani mukaan sinne on vaikea päästä.
Olen ollut pienellä paikkakunnalla kunnalla työssä.
Ahdistaa masentaa ja päässä pyörii ikävät asiat. En kykene työhön ajatuskin saa minut syvästi ahdistumaan.
Mikä edessä jos en pääse kuntoutueläkkeelle, muuta kun joudun vaan syvemmin ja syvemmin masennuksen kouriin.
Olen kuntatyössä ja ollut vuoden sairauslomilla masennuksesta
4
282
Vastaukset 4
- Vajaakuntoisten
Työttömäksi työnhakijaksi joudut.
- .18.
Jos olet työkyvytön, etkä saa sairauspäivärahaa, kuntoutustukea tai pysyvää eläkettä, niin ilmoittaudut työttömäksi työnhakijaksi ja ilmoitat ottavasi kaikkea työtä vastaan. Samalla kuitenkin kiikutat TE:hen lääkärin B-todistuksen, jonka mukaan olet työkyvytön. Näin sinusta tulee vajaakuntoinen työnhakija, joka TE-toimisto ei kiusaa työkyvyttömyyden takia.
Työmarkkinatuen voi siis saada vaikka olisi pyörätuolissa tai pysyvästi vuodepotilaana, kunhan tietää mitä on tekemässä.
Muista tehdä kaikista lääkärintodistuksista kopiot ja käytä Kelan sähköistä asiointia kun seuraat hakemustesi käsittelyä.
Mikäli kyseessä on ns. mielenterveysongelma, pysyvälle sairaseläkkeelle on vaikea päästä. - Vajaakuntoisten
Asia menee niin että joudut TYppiin sieltä työkkäristä ja silloin hauskuus alkaa kun virkaloiset soittavat joka perjantai mitä nyt meinaat tehdä!
- Anja3
Masentaa ahdistaa
Nykyisin kuntoutustuen (määräaikainen eläke) ja pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen kriteerit ovat tiukentuneet. Jotta sinulle myönnetään kuntoutustuki, sinulla tulee olla B-lausunnossa selkeä kuntoutussuunnitelma, josta ilmenee käyttämäsi säännöllinen lääkitys, säännöllinen hoitokontakti esim. psykiatriseen poliklinikkaan tai Kelan kautta anottu terapia tai Kelan kautta anottava kuntoutusjakso.
Mikäli haetaan pysyvää työkyvyttömyyseläkettä täytyy olla em. asioiden lisäksi toteutettuna myös ammatillisen kuntoutuksen toimenpiteet, joista löydät tietoa tästä linkistä http://www.keva.fi/fi/elakkeet/ammatillinen_kuntoutus/Sivut/Default.aspx .
Jos omassa työpaikassasi pännii olla töissä, käytä ihmeessä hyväksesi tuo ammatillisen kuntoutuksen mahdollisuus. Saat ko. ajalta palkan ja mahdollisuuden päästä toiseen työhön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398