Ynnäilin tässä tämän kauden kuluja ja todellakaan ei näistä rakettien uusista renkaista säästöjä syntynyt. Viimevuonna brikkareilla ajoi 4 kisaa ja nyt näillä nakeilla 1 kisa . Rahaa on palanut renkaisiin 4 x enenmän kuin viimevuonna.
Tässäkin voitti vain kauppiaat. Akk ainakin menettää koska moni on luvannut lyödä kaluston naftaliiniin. Täältä Tampereen lähistöltäkin ainakin 5 raksukuskia on lopettelemassa johtuen näiden sääntöjen järjettömistä muutteluista.
Nämä nykyiset painotkin ovat aivan metsässä. Poikamme 14v. ja 13kg yli minimipainon pituutta kylläkin 164cm mutta eipä tarvitse 16v. asti harrastaa senkään puolesta.
Kohta onneksi loppuu kausi
37
569
Vastaukset
- jamajam
Eikä rengaskulun kasvu mitenkään johdu huoltajan toimista, tai painavan yli-ikäisen kuskin ajotavasta?? Pakkaa vain molemmilla nälkä kasvamaan kun ikää ja kokemusta karttuu, sitten huoltajalle tulee pakkomielteeksi saada uudet renkaat joka kisaan ja kuski ajaa kokemuksen antamalla varmuudella aina vain agressiivisemmin. Toisaalta tuskin on kovin hyvää tulosta tullut viimevuonnakaan jos ajettu useampi kisa ja treeni samoilla renkailla......
Mitä järkeä on ajaa 14v 13 kg kuskin raksulla kun jammukalustoa saa melkein noutohintaan ja on oikeasti aivan eri meno kuin raksulla???? - Narina jatkuu
Niin ja aina narinaa riittää, meillä ainakin poika tykkäs kun sai luottaa renkaan pitoon.
Brikkareissa oli vielä enemmän laatueroa kun Vegoissa.
Kyllä tässä voitti kuskit ja kauppiaat,nyt raksuun tulleet eivät ole edes
osanneet haikailla vanhojen brikkareiden perään.Aina joku osuu ns taiteikään ajaa vanhalla ja joutuu siirtymään uuteen.Rengassopimushan on määräaikainen Ite siirrytään jo eteenpäin , nyt ne rengaskulut
vasta alkaa. Raksussa on ihan muut ongelmat ensi vuonna, jos eivät saa koneasiaa
sovittua mikä on sallittua mikä ei . - kukkeliskuuku
Ja renkaita tasalaatuseksi. Nyt jos on "väärä" numero kyljessä kummit voi olla sekunnin hitaammat, samalla kuskilla
- risto111
Ihan paskat renkaat eri tuotantosarjoineen kaikissa eri pito. Painorajat ihan perseellään raksuissa. Olen ollut näistä asioista yhteydessäkin akk:n suuntaan ja ei millään tavalla reagoida asiaan. Me reagoimme ja lopetamme myös.
- risto111
risto111 kirjoitti:
Ihan paskat renkaat eri tuotantosarjoineen kaikissa eri pito. Painorajat ihan perseellään raksuissa. Olen ollut näistä asioista yhteydessäkin akk:n suuntaan ja ei millään tavalla reagoida asiaan. Me reagoimme ja lopetamme myös.
Puhumattakaan r95:n laadusta verrattuna r85:seen. Esim alakerran alumiinin laatu on 95:ssa ihan perseestä. Kun teette syysremppaa, niin tsekatkaapa hölskyykö alakerran laakeri pesässään? On vain ajan kysymys, missä vaiheessa se pitää holkittaa. Meillä on holkitettu jo kaikki koneet olosuhteiden pakosta. Toinen on startti. Alkaa temppuilemaan heti kun bendixin rattaat vähän kuluvat. Jos lyö muuten jumin päälle, niin nappia painelemalla menee akku. Tai ainakin sulake, jos on uudempi malli missä sulake on. Vauhtipyörä (selettra) on ihan susi. Muistakaa laittaa puolan ja vauhtipyörän väliin vähintään 0,5mm, muuten saatte ennemmin tai myöhemmin keräillä moottorin kappaleita pääsuoran päästä. Onneksi 95:ssa ei sentään tarvitse paljon tulppaa irroitella. On meinaan pytynkin alumiini jotain jätetavaraa. Suosittelen, että katsastusmiehen pyytäessä, ette edes irroita tulppaa lämpimästä koneesta. Minä en ainakaan irroita ennenkuin on jäähtynyt sen verran että käsi kestää koneen kyljessä. Kaikkein suurin kirosana on kuitenkin imukaula. Aina vuotaa jostain oli ehjä tai ei ja ei kestä tärinää yhtään. Pääsääntöisesti 2 vaihtoehtoa mistä hajoaa. Kiinnitysholkin alta tai impulssireijästä. Muistakaa tukea imuänkkäri altapäin runkoon, jotta imukaula kestää vähän pidempään. Nippuside ei riitä. Missään nimessä ei voi käyttää imukaulassa sitä alkuaikojen kiristettävää kiinnitysholkkia. Se uudempi rinkula on vähän parempi. Ja joku vielä nollaa jammua, kun se pitää ottaa välillä pöydälle. 95:sen saa ottaa auki joka kisan jälkeen.
- Kone auki
risto111 kirjoitti:
Puhumattakaan r95:n laadusta verrattuna r85:seen. Esim alakerran alumiinin laatu on 95:ssa ihan perseestä. Kun teette syysremppaa, niin tsekatkaapa hölskyykö alakerran laakeri pesässään? On vain ajan kysymys, missä vaiheessa se pitää holkittaa. Meillä on holkitettu jo kaikki koneet olosuhteiden pakosta. Toinen on startti. Alkaa temppuilemaan heti kun bendixin rattaat vähän kuluvat. Jos lyö muuten jumin päälle, niin nappia painelemalla menee akku. Tai ainakin sulake, jos on uudempi malli missä sulake on. Vauhtipyörä (selettra) on ihan susi. Muistakaa laittaa puolan ja vauhtipyörän väliin vähintään 0,5mm, muuten saatte ennemmin tai myöhemmin keräillä moottorin kappaleita pääsuoran päästä. Onneksi 95:ssa ei sentään tarvitse paljon tulppaa irroitella. On meinaan pytynkin alumiini jotain jätetavaraa. Suosittelen, että katsastusmiehen pyytäessä, ette edes irroita tulppaa lämpimästä koneesta. Minä en ainakaan irroita ennenkuin on jäähtynyt sen verran että käsi kestää koneen kyljessä. Kaikkein suurin kirosana on kuitenkin imukaula. Aina vuotaa jostain oli ehjä tai ei ja ei kestä tärinää yhtään. Pääsääntöisesti 2 vaihtoehtoa mistä hajoaa. Kiinnitysholkin alta tai impulssireijästä. Muistakaa tukea imuänkkäri altapäin runkoon, jotta imukaula kestää vähän pidempään. Nippuside ei riitä. Missään nimessä ei voi käyttää imukaulassa sitä alkuaikojen kiristettävää kiinnitysholkkia. Se uudempi rinkula on vähän parempi. Ja joku vielä nollaa jammua, kun se pitää ottaa välillä pöydälle. 95:sen saa ottaa auki joka kisan jälkeen.
Meillä on ajettu 6 kisaa R95:lla ilman että sitä on otettu kertaakaan auki kaupasta haun jälkeen. Ja hyvin kulkee edelleen.
- pook
Olethan huomannut että luokitus ei hyväksy holkitusta ;)
- hhkkkh
Ja taas katkerien kf6 miesten trollausta.
- risto111
hhkkkh kirjoitti:
Ja taas katkerien kf6 miesten trollausta.
Olen huomannut.
- 6+1=4,5
taitaa kuulua kohtaan poikkeukset tai siihen se tulisi lisätä. poikkeukset kohdassa sanotaan, että sylinterin kierteet voi korjata. luulis varmaan, että lohkonkin kierteet voi korjata, joten miksei myös holkittaminenkin olisi sallittua, on kuitenkin halvempaa kuin uuden ostaminen.
- holkitus
Holkitettuja alakertoja oli (raket95)kesän kisoissa mukana.
Kysykää tummalta, erikoistapaus koko heppu.- noidankehässä 8v.
tähän aikaan vuodesta hatuttaa aina,rahat on loppu,kausi meni vähän penkin alle,viikonloppuisin talvella ei mitään tekemistä jne. taidetaan lopettaa koko harrastus. Annas olla kun saapuu huhtikuu niin taas alkaa kiinnostaa: -tottakai ostetaan uus runko,niin ja se kisakone, kukas niitä kypäriä maalas........ kunnes taas tulee syksy,mutta talven jälkeen taas kevät.........jippiiii.....! Näin on menny jo 8 vuotta, ja rahaa? no,ei viitsi edes laskea. mukavaakin on ollu joskus..... tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville. ps. onko jollain mielenterveyspalvelun taholla vertaisryhmää karting-isille?
- risto111
noidankehässä 8v. kirjoitti:
tähän aikaan vuodesta hatuttaa aina,rahat on loppu,kausi meni vähän penkin alle,viikonloppuisin talvella ei mitään tekemistä jne. taidetaan lopettaa koko harrastus. Annas olla kun saapuu huhtikuu niin taas alkaa kiinnostaa: -tottakai ostetaan uus runko,niin ja se kisakone, kukas niitä kypäriä maalas........ kunnes taas tulee syksy,mutta talven jälkeen taas kevät.........jippiiii.....! Näin on menny jo 8 vuotta, ja rahaa? no,ei viitsi edes laskea. mukavaakin on ollu joskus..... tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville. ps. onko jollain mielenterveyspalvelun taholla vertaisryhmää karting-isille?
Ilmoittaudun mukaan tuonne mielenterveysryhmään :) Olet muuten kirjoituksessasi täysin oikeassa.
- Noidankehää
Täällä yksi lisää :)
- kelkkailija
No onneksi saatiin jo kalusto kaupattua eteenpäin niin ei tarvitse enään ensivuonna akk:n hiekkalaatikolla leikkiä.
Niin ja ainakin nyt viimeisimmissä kisoissa on ollut lisämääräys jossa kerrottu, että toi 95 holkitus sallittu. En tiedä koskeeko kaikkia kisoja vai onko ollut muutamien kisojen etuoikeus? - Rami3
kelkkailija kirjoitti:
No onneksi saatiin jo kalusto kaupattua eteenpäin niin ei tarvitse enään ensivuonna akk:n hiekkalaatikolla leikkiä.
Niin ja ainakin nyt viimeisimmissä kisoissa on ollut lisämääräys jossa kerrottu, että toi 95 holkitus sallittu. En tiedä koskeeko kaikkia kisoja vai onko ollut muutamien kisojen etuoikeus?Oli sallittu ajaa holkitetulla alakerralla ainakin Hämeen aluemestaruuskisoissa.
- kukkuuko
Luokitus ei anna lupaa holkittaa eli jos joku tekee rotestin niin se menee automaattisesti läpi. Kilpailun tuomaristo ei voi antaa lupaa luokituksen ohi.
- kukkuluuruu1
Antoi luvan.
Tumman poika ajoi holkitetulla alakerralla kokemäen viimeisessä SJM kisassa, ilman sanktiota, itse näin.- valkoinensusi
Onko oikein, että jollekin voidaan antaa poikkeuslupia???
Mekin mennään poriin ilman lisäpainoja ja tuomariston pitää antaa poikkeuslupa!!!!! - Just just
valkoinensusi kirjoitti:
Onko oikein, että jollekin voidaan antaa poikkeuslupia???
Mekin mennään poriin ilman lisäpainoja ja tuomariston pitää antaa poikkeuslupa!!!!!Holkitus ei lisää vauhtia yhtään ja kisoissa on varmaan jo parikymmentä holkitettua konetta mukana. Lopettakaa jo turha vauhkoominen ja holkittakaa omien koneidenne alakerrat sitten kun alkavat väljistymään. Pääsee kaikki halvemmalla ja koneet kestää taas seuraavalle sukupolvelle.
- Etelän velho
Kukaan ei ajanut holkitetulla koneella paitsi yksi kuski ja hänen koneen oli holkittanut etelän velho, joten "kukkuluuruu1" voit pitää naamasi kiinni äläkä puhu pas**a jos et kerta tiedä mistä puhut.Missä vaiheessa näit holkitetun koneen kokemän kisassa kun siellä katsastuksessa koneita ei avattu kertaakaan koko viikonloppuna?? Voi ristus ku sairaita ihmisiä??
- puhtaatjauhotko?
Tässäkään lajissa ei ole kaikille tasavertaiset säännöt. Olipa hyvä, että tulin lueskeleen näitä. Antoi suunnan lastemme harrastukseen ei ainakaan karting.
- Mustaa makkaraa
Voitosta voi olla kateellinen, ei muista sijoista.
Ei aleta provosoimaan rasismiin.(Yllyttämään kuten suomennos tarkoittaa) - kyllästynyt68
Kyllä täälläkin pistetään kalusto naftaliiniin Porin jälkeen ja lisenssiä ei enään lunasteta ensivuonna. On mennyt sen verran sekavaksi tää touhu.
Siinä akk ihmettelee missä on ensivuonna maksaja. Säälittää vain seurat jotka joutuvat ihmettelemään mistä rahoja kisantekemiseen. Tänäkin vuonna osanottaja kato on jo iskennyt. Kiitos akk:n ja heidän hienojen sääntöjen. - cullokki
Niinpä, taitaa tulla ankeat ajat kartingiin. Tietysti onhan se mukavaa kun on aina komen sakissa vaikka jäisi viimeiseksikin.
Taitaa joutua osanottomaksuja ensivuonna korottamaan, että pystyy kisan kulut edes saamaan nollaksi. - Rotax porskuttaa
Ei haittaa vaikka kuinka on kyläkisat pieniä, Rotaxissa on porukkaa ja hörhöt
kadetti-isät jossain muualla venyttämässä renkaita saunan lauteilla.
Onneks sen verran kallis hyppäys raketin jälkeen niin suurimmat nurisijat
jää mylapsiin fiilistelemään toisten tuloksia- Vilunki peliä
Ajotapaa kun seuraa niin eipä ole ihme tuo harppaus kustannuksissa. Huvittavaa kattella kartingin "jokkisluokan" edesottamuksia.
- rtfgqw4r
" Kiitos akk:n ja heidän hienojen sääntöjen."
No, kerroppa sitten mikä pitäisi tehdä toisin. Ajetaanko vallan ilman sääntöjä. Muutetaanko jotain sääntöjä. Katsastetaanko ollenkaan vai annetaanko olla. Puututaanko kenenkään ajotapaan vai annetaanko olla. Kertokaapa nyt sitten viisaat mitä oikein pitäs tehdä - paappaa
Raksujen rengas sääntö tälle vuodelle tuli puskista ja oli ihan susi.
r95 susi ja kaikille ai pädet samat säännöt kuin tavallisille kilpailijoille.
Vakuutus meiltä ei tarkastettu yhdessäkään kisassa vaikka kierrettiin 14 kisaa läpi.
jne......
ns. hyväveli verkko toimii täälläkin.- mikä susi
R95 koneet näytti aika tasaisilta ja toimi yleensä ottaen hyvin. Kun niistä laitetaan alakerran laakeripesät ja imukaula kuntoon niin taas ajetaan vuosia samoilla koneilla halvalla.
- kkkkhhhhjjj69
mikä susi kirjoitti:
R95 koneet näytti aika tasaisilta ja toimi yleensä ottaen hyvin. Kun niistä laitetaan alakerran laakeripesät ja imukaula kuntoon niin taas ajetaan vuosia samoilla koneilla halvalla.
Olen myös tyytyväinen 95iin. Koneiden määrä lisääntyy ja tietotaito myös. Me ajettiin kahdella koneella joista toinen sopi hiukan paremmin nopeille radoille, kiersi 12700 12800. Yksi imukaula ja toisen koneen tulpanjengat korkkas. Muuten normihuollot, männänrenkaat 3x. Renkaita 3x vegat ja 2x mojot. Kisoja ajettu 14, harkkaa 14krt. Renkaisiin ihan tyytyväinen vaikka 306... sarja oli selkeästi paras. Syyspäräys vielä ja sitten odotellaan kevättä. Positiivistä asennetta kaikille!
- Ruusperi
Niin se on pilattu tämäkin laji aivan täysin. Luojan kiitos ei tarvitse olla enää mukana missään näissä touhuissa. Hieno harrastustoiminta on saatu ajettua alle viidessä vuodessa alas AKK:n toimesta ja touhusta on tullut muutaman leveälompakkoisen isukin hiekkalaatikkonokittelua.
Ei tarvii ihmetellä, jos ei vähään aikaan näy suomikuskeja maailmalla isoilla radoilla...! Näistä nykyisistä SM-koohottajista ei ainakaan yksikään tule sinne pääsemään!!!
- Ruusperille
Kyllä se voi olla niinkin että tietynlainen uusavuttomuus vaivaa osaa vanhemmista,
toinen toki on taloudellinen puoli , mutta sitä voi itse hiukan säädellä missä rahansa
polttaa , kuuluu kait jonkinlaiseen vapauteen päättää omista asioista.
Saattaa jopa mennä itsekkyyden puolelle jos ei halua olla kisareisussa viikonloppu
toisensa jälkeen , sohva saattaa voittaa tai esim kesämökki ymm muut asiat.
Ei AKK voi kaikkeen osallistua / ottaa osaa , jos ei vaan karttinki kiinnosta.
Meille se on tuonut ystäviä / mukavaa yhdessäoloa.
asioilla on puolensa- Ruusperilta
Ennenkuin alkaa jeesustella asiota, niin kannattaa ensin lukea kommentoimansa kirjoitukset ja ymmärtää lukemansa.
Ei kukaan ole pyytänyt AKK:ta osallistumaan mihinkään... Jos olet oikeasti ollut näissä ympyröissä mukana, niin tiedät varsin hyvin, että säännöt ovat muokkautuneet hyvin herkästi aina sen mukaan, missä luokassa milloinkin AKK:ssa istuvien jäsenten omat pojat ajelevat! Lisäksi rengassäännöissä pelataan todella härskisti maahantuojien (eli omaan..) pussiin.
Se, mitä tässä kaivattaisiin AKK:n taholta, olisi todellinen laskeutuminen kuluttajan/harrastajan tasolle ja sääntöjen rukkaaminen siten, että ajaminen olisi kaikille mahdollisimman kustannustehokasta (eli edullista!) tasapuolista ja kannustavaa. Tämä olisi täysin mahdollista, ellei esteenä olisi aina se omaan napaan tai oman firman tulokseen tuijottaminen.
Tällä saataisiin myös aikaan se, että kaikki viralliset sarjat olisivat uskottavia ja merkityksellisiä, ettei kylkeen ilmestyisi tällaisia RMC:n kaltaisia idioottimaisia rahatpoispölhöiltä -varjosarjoja!
Kyllä. Kartingia ollaan ajettu pitkälti toistakymmentä vuotta ja kauttakaan en vaihtaisi pois. Valitettavasti vaan juuri tällä aikavälillä on tapahtunut kaikki tämä lajiin haitallisesti vaikuttanut kikkailu ja hämärätouhu. Uskokaa tai älkää: Karting oli aikanaan todella hauska ja melko edullinenkin harrastus. Kivaa oli!
Kiinnostuksen puuttumisen takia meillä ei ajamista lopetettu aikanaan vaan puhtaasti sen takia, että touhu on mennyt täysin k**ipäiseksi ns. "järjestäjien" taholta! Ja tiedän että meitä on paljon. Ja lisää tulee... valitettavasti!!! - posetiivisuutta plea
Ruusperilta kirjoitti:
Ennenkuin alkaa jeesustella asiota, niin kannattaa ensin lukea kommentoimansa kirjoitukset ja ymmärtää lukemansa.
Ei kukaan ole pyytänyt AKK:ta osallistumaan mihinkään... Jos olet oikeasti ollut näissä ympyröissä mukana, niin tiedät varsin hyvin, että säännöt ovat muokkautuneet hyvin herkästi aina sen mukaan, missä luokassa milloinkin AKK:ssa istuvien jäsenten omat pojat ajelevat! Lisäksi rengassäännöissä pelataan todella härskisti maahantuojien (eli omaan..) pussiin.
Se, mitä tässä kaivattaisiin AKK:n taholta, olisi todellinen laskeutuminen kuluttajan/harrastajan tasolle ja sääntöjen rukkaaminen siten, että ajaminen olisi kaikille mahdollisimman kustannustehokasta (eli edullista!) tasapuolista ja kannustavaa. Tämä olisi täysin mahdollista, ellei esteenä olisi aina se omaan napaan tai oman firman tulokseen tuijottaminen.
Tällä saataisiin myös aikaan se, että kaikki viralliset sarjat olisivat uskottavia ja merkityksellisiä, ettei kylkeen ilmestyisi tällaisia RMC:n kaltaisia idioottimaisia rahatpoispölhöiltä -varjosarjoja!
Kyllä. Kartingia ollaan ajettu pitkälti toistakymmentä vuotta ja kauttakaan en vaihtaisi pois. Valitettavasti vaan juuri tällä aikavälillä on tapahtunut kaikki tämä lajiin haitallisesti vaikuttanut kikkailu ja hämärätouhu. Uskokaa tai älkää: Karting oli aikanaan todella hauska ja melko edullinenkin harrastus. Kivaa oli!
Kiinnostuksen puuttumisen takia meillä ei ajamista lopetettu aikanaan vaan puhtaasti sen takia, että touhu on mennyt täysin k**ipäiseksi ns. "järjestäjien" taholta! Ja tiedän että meitä on paljon. Ja lisää tulee... valitettavasti!!!Kuraa on helppo heitellä varsinkin kun ei tarvitse yhtään AKK:n härskiä omaan pussiin pelattua sääntömuutosta yksilöidä, mitumutu ja hevosmiesten tietotoimiston uutiset riittävät. Karting on kohtuuhintaista tai älyttömän kallista, ihan riippuen siitä, missä luokassa ja millä tavoittein ajaa. Niin ja oman kukkaronkin paksuus vaikuttaa. Miljonäärille ei 100.000,- € vielä paljoa merkitse, mutta työttömälle satanenkin on liikaa. Omat valinnat pitää tehdä oman kukkaron mukaan. Persaukisen ei kannata tähdätä SM:n, EM:n tai MM:n palkintopalleillle. Raksun tai jammun kisoihin pääsee käytetyllä kalustolla ja kohtuuharjoittelulla mukaan ilman, että täytyy mökkiä myydä. Jos näillä eväin ei voita, niin ainakin voi olla kivaa kisata toisten samanvertaisten kuskien ja kalustojen kanssa muista sijoista.
- Posetiivari
posetiivisuutta plea kirjoitti:
Kuraa on helppo heitellä varsinkin kun ei tarvitse yhtään AKK:n härskiä omaan pussiin pelattua sääntömuutosta yksilöidä, mitumutu ja hevosmiesten tietotoimiston uutiset riittävät. Karting on kohtuuhintaista tai älyttömän kallista, ihan riippuen siitä, missä luokassa ja millä tavoittein ajaa. Niin ja oman kukkaronkin paksuus vaikuttaa. Miljonäärille ei 100.000,- € vielä paljoa merkitse, mutta työttömälle satanenkin on liikaa. Omat valinnat pitää tehdä oman kukkaron mukaan. Persaukisen ei kannata tähdätä SM:n, EM:n tai MM:n palkintopalleillle. Raksun tai jammun kisoihin pääsee käytetyllä kalustolla ja kohtuuharjoittelulla mukaan ilman, että täytyy mökkiä myydä. Jos näillä eväin ei voita, niin ainakin voi olla kivaa kisata toisten samanvertaisten kuskien ja kalustojen kanssa muista sijoista.
Älä jeesustele idiootti. Jos ei ymmärrä lukemaansa, niin ei kannata kommentoida!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1276758Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624214Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513399Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903004Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2851980Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde351669Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja151509- 901493
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751441Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151396