Minulla on redhat9, jossa sshd. Ongelmana on kun yritän etäyhteyttä koneelleni, saan vain viestin key exchange failed. Mistähän johtuu? Onkohan koneellani oleva sshd liian vanha versio ja siitä johtuisi tuo? Kuinka voin päivittää sshd:n uudempaan versioon? Ongelmana on lähinnä saada uusi versio näkymään services listassa, jotta saisin palvelun käynnistymään aina koneen käynnistäessä. Nyt näkyy vain vanha versio sshd:stä services listassa.
T: Mika
SSH ongelma(Key exchange failed)
7
391
Vastaukset
Käynnistä sshd käsin ja katso debugtulosteesta lisätietoja (sshd -dD, tarpeen vaatiessa laita useampi -d). Sillä ssh:lla, millä olet ottamassa yhteyttä, annat option -v. Seuraavaksi vain alat ihmettelemään missä kohtaa mättää. Jos ongelma ei selviä, niin pistä molempien päiden tuottamat tulosteet sellaisenaan tänne. Katso myös, mitä lokeihin tulee sille koneelle, missä sshd on.
Käynnistä sshd käsin ja katso debugtulosteesta lisätietoja (sshd -dD, tarpeen vaatiessa laita useampi -d). Sillä ssh:lla, millä olet ottamassa yhteyttä, annat option -v. Seuraavaksi vain alat ihmettelemään missä kohtaa mättää. Jos ongelma ei selviä, niin pistä molempien päiden tuottamat tulosteet sellaisenaan tänne. Katso myös, mitä lokeihin tulee sille koneelle, missä sshd on.
Käynnistä sshd käsin ja katso debugtulosteesta lisätietoja (sshd -dD, tarpeen vaatiessa laita useampi -d). Sillä ssh:lla, millä olet ottamassa yhteyttä, annat option -v. Seuraavaksi vain alat ihmettelemään missä kohtaa mättää. Jos ongelma ei selviä, niin pistä molempien päiden tuottamat tulosteet sellaisenaan tänne.
Katso myös, mitä lokeihin tulee sille koneelle, missä sshd on.- Pirkka
Kurkkase yhteydenottajan kotihakemiston alihakemistoa .ssh olevaa tietoa. Ehkäpä sieltä löytyy ratkaisu.
Ohjelmien päivitys tehdään ihan tavallisesti rpm:llä, apt-get tai yumilla.
Palveluja saat RH:ssa käyntiin ja suljettua esim:
service start|stop|restart|status,
setup -komennolla. Vielä on muutamia muitakin tapoja käynnistää palvelut. - Mika
Tämmöinen virheilmoitus tuli kun yritin ottaa yhteyttä ssh:n kautta omaan koneeseeni(Muutama viimeinen rivi):
debug: server offers auth methods 'publickey,password,keyboard-interactive'.
debug: Ssh2AuthKbdInteractiveClient/authc-kbd-interactive.c:342/ssh_client_auth_ kbd_interact: Starting kbd-int auth...
debug: server offers auth methods 'publickey,password,keyboard-interactive'.
debug: Ssh2AuthPasswdClient/authc-passwd.c:105/ssh_client_auth_passwd: Starting password auth...
mika's password: debug: SshReadPass/readpass.c:198/ssh_read_passphrase: got errn o 4, system error Interrupted system call
debug: SshReadPass/readpass.c:198/ssh_read_passphrase: got errno 4, system error Interrupted system callTämä on taas tämmöinen hämärä tapaus, jota ei ole itse koskaan nähnyt käytännössä, eikä hakukaan tuottanut kuin avoimia kysymyksiä ilman mitään vihjeitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519