HÄTÄ - PIENI PUNAINEN

Pilmari

Ei hätä ole tämännäköinen,
se on pieni ja punainen !
Näin sanottiin ennen,
Luin juuri tietoa siitä, että me emme tiedä kuinka toimia hädän tullen, liikenneonnettomuudessa, tulipalon sattuessa tai kun olemme eksyksissä.
Voisimme ennakoida ja tehdä oman "huoneentaulun" hätätilanteen varalle.
Mitä teet kun on hätä ?
Suomessa useimmat ikäihmiset eivät osaa toimia oikein kun tulee hätä.

Otan tähän jälleen erään linkin, jonka toivon teidän kaikkien avaavan, tutustuvan siitä aukeaviin sivustoihin ja merkitsevän "kissankorkuisilla kirjaimilla"
itsellenne muistilapun miten toimin ja mihin otan yhteyttä kun on se todellinen hätä.

AVAA LINKKI ! !

http://www.spek.fi/tiedotus/

LUITKO JA YMMÄRSITKÖ LUKEMASI ?

Kerro meille miten olet itse varautunut hätätilanteeseen?

7

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuuPää

      Espoossa poksahti!
      Kysyin kerran kuinka nopeasti PuuPaa-auton pitäisi tulla palopaikalle.
      Monenlaisia vastauksia annettiin.
      Parasta tietysti on huolehtia, ettei puupaata tarvitse edes hälyttää paikalle.
      Ollaan huolellisia tulen ja sähkölaitteitten kanssa.

      Milloin muuten taristit palovaroittimesi toimintakunnon?
      Tee se tänään!

    • Mies 50+

      On hyvä joskus ajatella eri mahdollisuuksia pahanpaikan varalle,sitten kun tilanne tulee niin se on jotenkin tutumpi käsitellä kun se on alitajunta käsitellyt,usein on ihminen siinä tilanteessa refleksien varassa,kantsii vaikka aivan konkreettisesti pitää pikku paloharjoituis johon kuuluu palohälyttimen testaus,

      • hätäapu

        Miettikäämme vaikkapa ihan pöydän ääressä, että jos meille tapahtuisi yllätys kuten monelle palo tulee yllätyksenä, mitä pelastaisimme kodistamme kaikkein ensiksi?


      • On paljon esimerkkejä siitä,että usein muuten fiksuina tunnetut koulutetut henkilöt saattavat toimia hätätilanteessa jopa vielä kummallisemmin kuin konsanaan tavalliset tallaajat.
        Pitänee purra kieleensä ettei kertoisi ihan omista kokemuksistaan.

        Olet ihan oikeassa, että asioita pitäisi jotenkin harjoitella. Sen voi aloittaa vaikkapa palovaroittimen testauksella, tutkimalla autossa olevan ensiapulaukun sisältöä odotellessaan vaikkapa emäntää kampaajalta tai kretonkimyymälästä.
        Mitähän sieltä lääke- ensiapukaapin kätköistä löytyneekään. "Viimeinen käyttöpäivä 31.12.77 ! !"
        Ei liene muuten ihan outo juttu - katsopa millaisia päivämääriä on omassa kaapissa ?
        Kuka kertoo omasta "antiikki-jutustaan."


      • KaidePuu kirjoitti:

        On paljon esimerkkejä siitä,että usein muuten fiksuina tunnetut koulutetut henkilöt saattavat toimia hätätilanteessa jopa vielä kummallisemmin kuin konsanaan tavalliset tallaajat.
        Pitänee purra kieleensä ettei kertoisi ihan omista kokemuksistaan.

        Olet ihan oikeassa, että asioita pitäisi jotenkin harjoitella. Sen voi aloittaa vaikkapa palovaroittimen testauksella, tutkimalla autossa olevan ensiapulaukun sisältöä odotellessaan vaikkapa emäntää kampaajalta tai kretonkimyymälästä.
        Mitähän sieltä lääke- ensiapukaapin kätköistä löytyneekään. "Viimeinen käyttöpäivä 31.12.77 ! !"
        Ei liene muuten ihan outo juttu - katsopa millaisia päivämääriä on omassa kaapissa ?
        Kuka kertoo omasta "antiikki-jutustaan."

        Sattui tässä takavuosina,että eräs vanhempi ihminen oli kaatunut kadulla,menin auttamaan,mutta siinä olikin jo apua tarjolla,eräs vanhempi mies meinasi nostaa tämän ihmisen pystyyn ja pistää kävelemään,no estin sen ja laitoin takkini lämmikkeeksi yms,tämä avulias meinasi hermostua,hän kertoi olleensa sodassa ja hallitsevansa nämä hommat no onneksi ambulanssi tuli suhteellisen nopeasti,näissä tilanteissa on minuutteja tunnissa 99kpl.


      • P. Peloton
        RamiKS kirjoitti:

        Sattui tässä takavuosina,että eräs vanhempi ihminen oli kaatunut kadulla,menin auttamaan,mutta siinä olikin jo apua tarjolla,eräs vanhempi mies meinasi nostaa tämän ihmisen pystyyn ja pistää kävelemään,no estin sen ja laitoin takkini lämmikkeeksi yms,tämä avulias meinasi hermostua,hän kertoi olleensa sodassa ja hallitsevansa nämä hommat no onneksi ambulanssi tuli suhteellisen nopeasti,näissä tilanteissa on minuutteja tunnissa 99kpl.

        Pelko estää meitä usein toimimasta.
        Kun näen onnettomuuden niin kokemus on osoittanut, että joudut todistajaksi asiassa ja siitä seuraa monenlaista riesaa.
        Kun menee auttamaan niin saattaa käydä kuin entiselle isännälle, joka palokuntaa odotellessaan sammutti palon.
        Palokunta tuli paikalle ja palopäällikkö totesi palon väärin sammutetuksi.


    • jäniksen paska

      Onko otsikon kirjakkeet haettu lautatarhasta ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe