Mihin hajauttaa?

jesu1992

Olisi 6000€ alkupääomaa jonka haluaisin sijoittaa. Miten lähtisitte hajauttamaan tällä summalla? Riittääkö 6x 1k osakkeet esim. Alkuun? Tarkoitus olisi kerätä aina tonnin ylimääräinen potti ja sillä ostaa vanhoja jo omistamia lisää tai ostaa jotain muuta alhaalla olevaa yhtiötä.

Ihan untamo en ole, parisen vuotta sitten tein Nokialla pari tonnia shorttaamalla, mutta nyt haluaisin tehdä pitkäaikaisija sijoituksia. Eikö tällöin olisi järkevää myös valita yhtiöitä, jotka maksavat hyvin osinkoa?

Olenko ihan hakoteillä? Toinen vaihtoehto on sijoittaa esim. 300€ joka kuukausi ja mieleeni tuli että jos tekisi jonkun jatkuvan rahastosopomiksen niin ei menisi talletuksista palkkiota ollenkaan, 1% lunarilla. Eli onko jonkun hoitajan valmis korkeariskisempi salkku parempi ratkaisu?

Mielipiteitä? Entä mitä itse ostaisitte ja tosiaan, millainen hajautus? Kiitos!

Antakaa ihmeessä muitakin vinkkejä jos jokin on jäänyt huomaamatta.

135

4898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulos69

      Aluksi: onneksi olkoon! Monelle tämänkin palstan lukijoista 6 tonnia on pelkkä märkä uni! - Sijoittamisessa ratkaisevat riskinsietokyky, horisontti ja koko salkun allokaatio... Mieti näitä. Kohta Sinulle alkaa tulla parin rivin suosituksia hölmöistä hälmöistä pikkufirmoista eli ovat sellaisia karvalakkivedätyksiä. Itse, kun saan kasaan muutaman tonnin, 4-6 kertaa vuodessa, ostan ainoastaan tunnettuja vanhoja tekijöitä. Suomi alkaa nyt olla kusessa joten kannattaa ostaa tunnettuja tuloskoneita jotka tienaavat suurimman osan muualta kuin tästä Putistanin naapurista. Katso päälistaa, yritysten kotisivuja, vähemmän vedätyspalstoja ja hajautus esim 3 firmaan. Ja eikun keväällä yhtiökokouksiin ja osinkoja ja lusäsäästöjä uudelleen sijoittamaan. Onnea! Näin minäkin olen itselleni uuden kivan ja tuottoisan harrastuksen löytänyt.

      • piet1

        Jos haluat maantieteellistä hajautusta voisi joku rahasto toimia, itse en niistä pidä, tylsiä ja huonot tuotot (yleensä).
        Osakkeiden määrään niin tuo kuusi vois olla ihan mukava, jaksaa vielä seurata mutta on kuitenkin hajautusta.
        Ja edellisen kirjoittajan kanssa vähän eri mieltä pikkufirmoista, toki niissä on isompi riski mutta mahdollisuus isoihin tuottoihin. Jos kuutta osaketta niin vois olla viisi perusfirmaa ja yksi pienempi. Pienissä kotimaisissa pystyt hieman hyödyntämään kotikenttäetua seuraamalla tiedotusvälineitä, mainoksia, tuotteita...


      • Ön ösäkkeitä
        piet1 kirjoitti:

        Jos haluat maantieteellistä hajautusta voisi joku rahasto toimia, itse en niistä pidä, tylsiä ja huonot tuotot (yleensä).
        Osakkeiden määrään niin tuo kuusi vois olla ihan mukava, jaksaa vielä seurata mutta on kuitenkin hajautusta.
        Ja edellisen kirjoittajan kanssa vähän eri mieltä pikkufirmoista, toki niissä on isompi riski mutta mahdollisuus isoihin tuottoihin. Jos kuutta osaketta niin vois olla viisi perusfirmaa ja yksi pienempi. Pienissä kotimaisissa pystyt hieman hyödyntämään kotikenttäetua seuraamalla tiedotusvälineitä, mainoksia, tuotteita...

        Kyl ösäkkeitä vöi östää jös hälyää.


      • Öökstöks
        Ön ösäkkeitä kirjoitti:

        Kyl ösäkkeitä vöi östää jös hälyää.

        Mökä hötön örkkimörkki sö ööt öiköin. Öpettelöitse öikeinkörjöitys.


      • w8åpökjgq
        Öökstöks kirjoitti:

        Mökä hötön örkkimörkki sö ööt öiköin. Öpettelöitse öikeinkörjöitys.

        mene pois vähä-älynen tältä palstalta,tosi lapsellista


      • nimim."Tulos69",ei sulta tullut mitään neuvoja ku vain "3firmaan..",mä oon Jagiksesta tavallinen eläk. mut sen verran loogista ajatteluu et voin lonkalta "neuvoa":OSTA KANSAINVÄLISIÄ KAHVI-OSAKKEITA !! Ne ei ole laskenut ikinä(?) ja tulevaisuudessa ne nousee ylös,mitä ne on tehnyt kokoajan.Miksi kahvi-osake pomppaa on syynä että Kiinassa ja koko Aasiassa kahvin juonti on lisääntynyt,marginaalisesti mutta siellä on vielä jemmassa parit miljardit tulevat kahvin juojat.Kahvin kysyntä ja juominen sota-aikanakin ei lopahda!!!


      • kukavoittaa
        fak59 kirjoitti:

        nimim."Tulos69",ei sulta tullut mitään neuvoja ku vain "3firmaan..",mä oon Jagiksesta tavallinen eläk. mut sen verran loogista ajatteluu et voin lonkalta "neuvoa":OSTA KANSAINVÄLISIÄ KAHVI-OSAKKEITA !! Ne ei ole laskenut ikinä(?) ja tulevaisuudessa ne nousee ylös,mitä ne on tehnyt kokoajan.Miksi kahvi-osake pomppaa on syynä että Kiinassa ja koko Aasiassa kahvin juonti on lisääntynyt,marginaalisesti mutta siellä on vielä jemmassa parit miljardit tulevat kahvin juojat.Kahvin kysyntä ja juominen sota-aikanakin ei lopahda!!!

        Suurin hyötyjä osakekaupoissa on osakkeiden välittäjät. Ne vetävät oman osansa riippumatta siitä häviätkö Sinä vai voitatko.


      • Ön äsiällistä
        w8åpökjgq kirjoitti:

        mene pois vähä-älynen tältä palstalta,tosi lapsellista

        Kyl kömmentöidä sää siten kyin itse pärhääkseen näkee.


      • fak69
        fak59 kirjoitti:

        nimim."Tulos69",ei sulta tullut mitään neuvoja ku vain "3firmaan..",mä oon Jagiksesta tavallinen eläk. mut sen verran loogista ajatteluu et voin lonkalta "neuvoa":OSTA KANSAINVÄLISIÄ KAHVI-OSAKKEITA !! Ne ei ole laskenut ikinä(?) ja tulevaisuudessa ne nousee ylös,mitä ne on tehnyt kokoajan.Miksi kahvi-osake pomppaa on syynä että Kiinassa ja koko Aasiassa kahvin juonti on lisääntynyt,marginaalisesti mutta siellä on vielä jemmassa parit miljardit tulevat kahvin juojat.Kahvin kysyntä ja juominen sota-aikanakin ei lopahda!!!

        eurosparin kahvi on yllättävän hyvää! ja lidlin! ei tarvitse ostaa osakkeita kun lidlissä käy ja saa hienon muovipussinkin halvalla!


      • Suuri on kaunista.
        piet1 kirjoitti:

        Jos haluat maantieteellistä hajautusta voisi joku rahasto toimia, itse en niistä pidä, tylsiä ja huonot tuotot (yleensä).
        Osakkeiden määrään niin tuo kuusi vois olla ihan mukava, jaksaa vielä seurata mutta on kuitenkin hajautusta.
        Ja edellisen kirjoittajan kanssa vähän eri mieltä pikkufirmoista, toki niissä on isompi riski mutta mahdollisuus isoihin tuottoihin. Jos kuutta osaketta niin vois olla viisi perusfirmaa ja yksi pienempi. Pienissä kotimaisissa pystyt hieman hyödyntämään kotikenttäetua seuraamalla tiedotusvälineitä, mainoksia, tuotteita...

        Osta Nordeaa jos et pikavoittoja hamua...pikavoittohimo lisää riskejä merkittävästi!


    • Vakuusvaje

      Minusta se riippuu lähinnä palkkioista. Tonnin kaupoillakin voi päästä jo kohtuukustannuksiin, mutta itse ostaisin aluksi vain kahta tai kolmea yhtiötä. Sitten puolen vuoden välein aina yksi lisää parilla tonnilla, ja kymmenen yhtiön salkku on koossa 4 - 5 vuoden kuluttua.

      Pienellä salkulla ei mielestäni kannata kiinnittää hajautukseen liikaa huomiota. Pikemminkin silloin on varaa ottaa riskiä, jotta salkku alkaisi kasvaa mahdollisimman nopeasti. Riskiä pienennetään sitten kun salkku on suurempi ja tuottaa muutenkin "luonnostaan".

      Siinä vaiheessa kun kasvatat salkkua palkkatuloista, ei myöskään kannata liiaksi tuijottaa osinkoihin. Niitä on tietysti kiva saada, mutta verottaja vie osansa ja uudelleensijoitettavaksi jää vain kolme neljännestä. Osinkojen aika on sitten, kun salkku on riittävän suuri ja tulovirta kääntyy sieltä sinulle päin. Painota siis alkuvaiheessa enemmän voittoa, markkina-asemaa ja kasvua.

    • Aloittaja1

      Kiitos vastauksista. Jos 3 pitäisi laittaa, niin ostaisin Nokiaa, Biotietä ja konetta. Mites on biohitin laita?

      • Dabbiotappi

        Joku kirjoitti jo näistä pikkufirmoista aiemmin eli keskustelu menee taas tuttua S24-latuaan. - Miksi kukaan ei sano esim Sampo, Kone, UPM, Kesko tms? Aina pikkulistalta jotain vedätystä, je-jej... Hyvää viihdettä, ei muuta. - jos haluatte vieläkin enemmän höpöriskiä niin satsatkaa rajusti Ruotsin Aktietorget-firmoihin.


      • piet1
        Dabbiotappi kirjoitti:

        Joku kirjoitti jo näistä pikkufirmoista aiemmin eli keskustelu menee taas tuttua S24-latuaan. - Miksi kukaan ei sano esim Sampo, Kone, UPM, Kesko tms? Aina pikkulistalta jotain vedätystä, je-jej... Hyvää viihdettä, ei muuta. - jos haluatte vieläkin enemmän höpöriskiä niin satsatkaa rajusti Ruotsin Aktietorget-firmoihin.

        kuvittelin että täällä saisi keskustella osakkeista ja sijoittamisesta?
        Itse en omista noista mainitsemistasi kuin Sampoa, mutta kerro ihmeessä miten nämä ovat parempia sijoituksia kun esim Biohit, Revenio tai Electrobit? Paljonko tuottaneet vaikka kolmessa vuodessa, tai miten arvioit tulevaisuuden näkymät?


      • pikkurahoja
        piet1 kirjoitti:

        kuvittelin että täällä saisi keskustella osakkeista ja sijoittamisesta?
        Itse en omista noista mainitsemistasi kuin Sampoa, mutta kerro ihmeessä miten nämä ovat parempia sijoituksia kun esim Biohit, Revenio tai Electrobit? Paljonko tuottaneet vaikka kolmessa vuodessa, tai miten arvioit tulevaisuuden näkymät?

        Sijoitin omaan firmaani 100.000 viisitoista vuotta sitten.
        Sain siitä 20.000.000 joku vuosi takaperin.
        Nyt ei ole muuta tekemistä kuin lueskellä tyhmiä juttuja.


      • ihan pieniä
        pikkurahoja kirjoitti:

        Sijoitin omaan firmaani 100.000 viisitoista vuotta sitten.
        Sain siitä 20.000.000 joku vuosi takaperin.
        Nyt ei ole muuta tekemistä kuin lueskellä tyhmiä juttuja.

        mulla kävi ihan sama huono säkä

        sijoitin 0,1 miljoonaa omaan vaimooni
        ja
        sain siitä 200 miljoojaa joku vuosi vaikka oli takaperin

        nyt ei ole muuta tekemistä kuin tyhmää


    • 2+4

      Nokia ja Amersports.

    • nuosuun sijoittava

      Biohit ainakin on tappiollinen yritys.
      Nokia ei tule nousemaan entiseen loistoon joten siihenkään ei enään nyky hinnoilla kannata 6k summalla hypätä mukaan.
      Joku uusi nouseva tulevaisuuden yritys olisi paljon tuottavampi kuin mikään nästä tässä ketjusta mainitusta vaihtoehdoista. Ulkomailta USA ja Canada suunnalta löytyy tällaisia tulevaisuuden nousijoita kyllä. Suinpäin ei kannata hypätä mukaan vaan kannattaa seurailla kursseja ja iskeä kiinni kun kurssi pohjilla jolloin saavutat maximi tuotton suhteellisen pienellä panostuksella.
      20% vuosituotto on onneton kun on mahdollista helposti löytää osakkeita jotka tuottavat 200-1000% vuodessa.

      Täällä palstalla paasaataan jostain osakesijoittamisen perusperiaatteista. Ne vanhanajan periaatteet voi tunkea roskakoppaan koska tuotto jää todella pieneksi. Pikkuisen vain seuraamalla kurssikehityksiä pääsee paljon parempaan tuottoon ja oikeasti rikastuu. Sehän on sijoituksen idea.
      Mykyinen melko epävakaa taous maailmanlaajuisesti on omiaan aiheuttamaan sekä nousuja että laskuja ja näiden hyödyntäminen on suhteellisen helppoa.

      • piet1

        Varmaankin Canadasta ja USAsta löytyy hyviä yrityksiä mutta todennäköisesti hinta karkaa ennenkuin niistä kuullaan Suomessa. Pieniä kotimaisia yrityksiä pystyy seuraamaan huomattavasti helpommalla.


      • Vakuusvaje

        > 20% vuosituotto on onneton kun on mahdollista helposti löytää osakkeita jotka tuottavat 200-1000% vuodessa.


        20 % vuosituotto kymmenkertaistaa alkupääoman 13 vuodessa. Ei mitenkään huono tahti.

        Kun tuo ei sinulle kelpaa, niin kerropa nyt joitakin sellaisia osakkeita, jotka tuottavat edes 100 % lähimmän vuoden kuluessa. Omaan salkkuuni on vuosien varrella sattunut muutamia tuollaisia herkullisia tapauksia, mutta ei niitä minusta silti ole helppoa löytää. Tulee toisinaan ostetuksi jopa sellaisia osakkeita, joista tuotto on miinusmerkkinen. :)


    • näin minä teen

      >20 % vuosituotto kymmenkertaistaa alkupääoman 13 vuodessa. Ei mitenkään huono tahti.>

      Surkea nousu jos on mahdollista saada helposti 10 x tuotto / vuosi.

      Kysymys on juuri siitä ettei tuo tahti ole huon o jos olet jo miljonääri. Joe et ole niin se on huono tahti koska parempaakin on tarjolla.

      Jaa ai pitäsi kertoa mitkä tuottavat 100% tai enemmän vuoden kuluessa?
      Ainakin omassa salkussani löytyy SLTD osaketta joka on noussut n 800% vuoden kuluessa. Tätä ostin 0.02 $ hintaan melko läjän. Nyt hinta on 0.14 tasossa. Jatkaa nousuaan seuraavanakin vuonna reippaasti.

      TSLA voi olla hyvä sijoitus. Itse ostin sitä 185$ hintaan.
      AMD , INTC , Twitter on noussut hyvin viime aikoina.
      SunDisk on tuottava yritys.

      AMD on aika peliosake sitä ei kannata ostaa ja pitää vaan myydä aina kun nousee yli 4$ hinnan ja ostaa takaisin kun tippuu alle 4$ hinnan.
      Tein tuolla tavalla alkuvuodesta helpot 30.000$ 100k sijoituksella.
      Nyt kaksassa 50k voittoja kyseiseltä osakkeelta yksistään.

      Yksi mielenkiintoinen tapaus APDN josta vinkki näyttää olevan myös tällä foorumilla. Vuoden korkein arvo 0.16$ mutta hinta nyt 0.10 tasossa.
      Olen sitä katsellut osto mielessä mutta en ole salkkuun asti sitä ottanut.
      Sinänsä mielenkiintoinen yhtiö. Voi hyvinkin olla yksi osakkeista jotka nousevat vuoden aikana sen 50-100% Vähän semmoinen kutina että pitäsi ostaa.

      NVIDIA luultavasti nousee lisää kuukauden parin sisällä koska uusia tuotteita tulee markkinoille näinä päivinä.

      Intel on hyvä sijoitus joka tulee nousemaan seuraavan vuoden kuluessa 34$ -> 55$ lukemiin. Jos haluat sut varmaa tuottoa tuolle 6k€ sijoitukselle niin suosittelen tuota. Tuskin tulet pettymään. Iso firma jolla pitkät perinteet ja takuu varma tuotto.

      Omasta koulutuksesta ja ammatista johtuen tulee aika tarkkaan seurattua näitä teknologia osakkeita.

      Muitakin hyviä nousijoita varmasti löytyy. Kannattaa tutustua vähän USA tarjontaan esimerkiksi marketwach palvelun kautta.

      Joku kokeneempi sijoittaja voi kertoa parempia vinkkejä jos tietää tai kuvittelee osaavansa hommat paremmin :)

      • jesu1992

        Kiitos. Millä alustalla käytte kauppaa? Ja mistä lähteistä seuraatte amerikkailaisia kursseja?


      • näin itse toimin
        jesu1992 kirjoitti:

        Kiitos. Millä alustalla käytte kauppaa? Ja mistä lähteistä seuraatte amerikkailaisia kursseja?

        Käyn kauppaa dansken aktive traderillä.
        Seurantaan käytän kaikkia mahdollisia.

        market wach
        blomberg
        otccbb
        yahoo
        google

        http://www.marketwatch.com/investing/Stock/INTC?countrycode=US
        http://www.bloomberg.com/quote/TSLA:US
        http://www.otcbb.com/
        http://finance.yahoo.com/echarts?s=SLTD Interactive#symbol=SLTD;range=1d
        http://www.google.com/finance?q=INDEXDJX:.DJI,INDEXSP:.INX,INDEXNASDAQ:.IXIC&ei=wCEOVLCWHa6UwQOh9YCwDg

        kannattaa noita testailla ja kokkeilla mikä sattuu parhaiten yhteen sen sun sijoitus kohteen kanssa. Omat suosikit on toi market wach , otcbb ja blomberg. yahoota käytän myös mutta lähinnä silloin kun postailen muille linkkejä.


      • jesu1992
        näin itse toimin kirjoitti:

        Käyn kauppaa dansken aktive traderillä.
        Seurantaan käytän kaikkia mahdollisia.

        market wach
        blomberg
        otccbb
        yahoo
        google

        http://www.marketwatch.com/investing/Stock/INTC?countrycode=US
        http://www.bloomberg.com/quote/TSLA:US
        http://www.otcbb.com/
        http://finance.yahoo.com/echarts?s=SLTD Interactive#symbol=SLTD;range=1d
        http://www.google.com/finance?q=INDEXDJX:.DJI,INDEXSP:.INX,INDEXNASDAQ:.IXIC&ei=wCEOVLCWHa6UwQOh9YCwDg

        kannattaa noita testailla ja kokkeilla mikä sattuu parhaiten yhteen sen sun sijoitus kohteen kanssa. Omat suosikit on toi market wach , otcbb ja blomberg. yahoota käytän myös mutta lähinnä silloin kun postailen muille linkkejä.

        Kiitos! Inteliä katselin. Kiinnostaa, mutta pitäs varmaan alkaa opiskelee näitä ennen ostoa.. Mitä ostisit juuri nyt 6k:lla? Jos sua kiinnostaa niin vastaile tuonne - saminikkanen gmail com


      • jasu1992
        jesu1992 kirjoitti:

        Kiitos! Inteliä katselin. Kiinnostaa, mutta pitäs varmaan alkaa opiskelee näitä ennen ostoa.. Mitä ostisit juuri nyt 6k:lla? Jos sua kiinnostaa niin vastaile tuonne - saminikkanen gmail com

        Saminikkanen1 gmail com


      • näin itse toimin
        jesu1992 kirjoitti:

        Kiitos! Inteliä katselin. Kiinnostaa, mutta pitäs varmaan alkaa opiskelee näitä ennen ostoa.. Mitä ostisit juuri nyt 6k:lla? Jos sua kiinnostaa niin vastaile tuonne - saminikkanen gmail com

        Jos ostat Inteliä koko rahalla. Muista yksi neuvo. Sen hinta on nyt 35$ ( osake. Se voi yhtä hyvin lähteä laskemaan. Jos näin käy mee se pois.
        Takaisin voit ostaa alempaa jos se kääntyy takaisin nousuun. Nimittäin se tiputus voi yhtä hyvin olla 10$ kuin 1$ luokkaa. Näistä ei ikinä tiedä mihin suuntaan ne lähtee. Se on käytännössä arpapeliä. Mitään sellaista ns taatun varmaa nousijaa ei ole olemassa. Ainoa tapa on tehdä oikeita valintoja oikealla hetkellä että voi tienata. Huom mikä tahansa osake voi laskea tai nousta ja se voi tehdäsen todella nopeasti. katso vaikka AMD 3kk kurssia. Mulla kävi tuuri että myin hiukan ennen tuota isoa pudotusta posi kaikki AMD osakkeet ennen kuin se yhdessä yössä putosi. Se pudotus tapahtui kun pörssi oli jo mennyt kiinni! Huom USA pörssi menee kiinni Suomen aikaa puolen yön tienoilla.

        http://finance.yahoo.com/echarts?s=AMD Interactive#symbol=AMD;range=3m

        Ei muuten ollut taatusti ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tuollaisia tulee. Tässä on sinulle se iskun paikka. Kun se on pudonnut alas iske kiinni. Odota nousua takaisin ylös ja myy pois ennen kuin putoaa uudelleen. Tämä on se käytännössä riskittömin tapa sijoittaa ja hakea maksimi tuottoa tuolle summalle mitä sinulla on käytössä. Mulla oli ennen tuota pudotusta 30.000 osaketta noita. Arvaa vaan olisko ottanut päähän jos olisin ottanut miinusta tuon pudotuksen verran?
        Tässä on juuri se idea. pitää olla hereillä ja vaistota tavallaan mikä on missäkin kohtaa oikea liike. Oikein muuta neuvoa en osaa antaa.
        Kursseja seuraamalla pääset pitkälle. Itse aloitin n 4v sitten samalla summalla kuin sinä nyt. Alkuun tuli tappiotakin joissain kohdissa mutta ne kuuluu asiaan. Ne on oppirahoja. Nyt sijoituksieni arvo on aavistuksen päälle 700.000€ Tarkoitus puhkaista 1Milj seuraavan 1.5v kuluessa.
        Toivotan onnea että saat sijoituksesi tuottamaan. Muista vain se yksi asia. Myy pois ennemmin kuin teet tuhottomasti tappiota. Osta halvalla myy kalliilla. Muuta neuvoa en oikein osaa antaa.


      • Uskon puolet

        Mitäs varten vielä teet töitä, jos pystyt ottamaan pääomalle jatkuvaa tuottoa 1000 % vuodessa? Sillä vauhdilla köyhyys kaikkoaa aika äkkiä. Vai unohtuiko tappiokaupat listasta?


      • minun mielestä
        Uskon puolet kirjoitti:

        Mitäs varten vielä teet töitä, jos pystyt ottamaan pääomalle jatkuvaa tuottoa 1000 % vuodessa? Sillä vauhdilla köyhyys kaikkoaa aika äkkiä. Vai unohtuiko tappiokaupat listasta?

        Tuskin sitä jakuvasti pystyy ottamaan. Joskus onnistuu joskus ei. Parhaimmillaan onnistuu. Pyrin kuitenkin n 200% vuosituottoon kaikissa sijoituksissa. Töissä en käy rahan takia. Sijoituksilla kerään varallisuutta vaarhaiseläkepäiviä varten. Tavoite hieman korkeammalla eli 10Milj omaisuus on tavoite.


      • näin itse toimin kirjoitti:

        Jos ostat Inteliä koko rahalla. Muista yksi neuvo. Sen hinta on nyt 35$ ( osake. Se voi yhtä hyvin lähteä laskemaan. Jos näin käy mee se pois.
        Takaisin voit ostaa alempaa jos se kääntyy takaisin nousuun. Nimittäin se tiputus voi yhtä hyvin olla 10$ kuin 1$ luokkaa. Näistä ei ikinä tiedä mihin suuntaan ne lähtee. Se on käytännössä arpapeliä. Mitään sellaista ns taatun varmaa nousijaa ei ole olemassa. Ainoa tapa on tehdä oikeita valintoja oikealla hetkellä että voi tienata. Huom mikä tahansa osake voi laskea tai nousta ja se voi tehdäsen todella nopeasti. katso vaikka AMD 3kk kurssia. Mulla kävi tuuri että myin hiukan ennen tuota isoa pudotusta posi kaikki AMD osakkeet ennen kuin se yhdessä yössä putosi. Se pudotus tapahtui kun pörssi oli jo mennyt kiinni! Huom USA pörssi menee kiinni Suomen aikaa puolen yön tienoilla.

        http://finance.yahoo.com/echarts?s=AMD Interactive#symbol=AMD;range=3m

        Ei muuten ollut taatusti ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tuollaisia tulee. Tässä on sinulle se iskun paikka. Kun se on pudonnut alas iske kiinni. Odota nousua takaisin ylös ja myy pois ennen kuin putoaa uudelleen. Tämä on se käytännössä riskittömin tapa sijoittaa ja hakea maksimi tuottoa tuolle summalle mitä sinulla on käytössä. Mulla oli ennen tuota pudotusta 30.000 osaketta noita. Arvaa vaan olisko ottanut päähän jos olisin ottanut miinusta tuon pudotuksen verran?
        Tässä on juuri se idea. pitää olla hereillä ja vaistota tavallaan mikä on missäkin kohtaa oikea liike. Oikein muuta neuvoa en osaa antaa.
        Kursseja seuraamalla pääset pitkälle. Itse aloitin n 4v sitten samalla summalla kuin sinä nyt. Alkuun tuli tappiotakin joissain kohdissa mutta ne kuuluu asiaan. Ne on oppirahoja. Nyt sijoituksieni arvo on aavistuksen päälle 700.000€ Tarkoitus puhkaista 1Milj seuraavan 1.5v kuluessa.
        Toivotan onnea että saat sijoituksesi tuottamaan. Muista vain se yksi asia. Myy pois ennemmin kuin teet tuhottomasti tappiota. Osta halvalla myy kalliilla. Muuta neuvoa en oikein osaa antaa.

        USA:n yhtiöissä maksetaanko osinkoa neljännesvuosittain? Mikä on verotuskohtelu ulkomaalaisille makstuista osingoista USA:n verottajan toimesta? Päälle tulee verot myös Suomen verottajan toimesta?


      • jokutolkkusdfrykj
        näin itse toimin kirjoitti:

        Jos ostat Inteliä koko rahalla. Muista yksi neuvo. Sen hinta on nyt 35$ ( osake. Se voi yhtä hyvin lähteä laskemaan. Jos näin käy mee se pois.
        Takaisin voit ostaa alempaa jos se kääntyy takaisin nousuun. Nimittäin se tiputus voi yhtä hyvin olla 10$ kuin 1$ luokkaa. Näistä ei ikinä tiedä mihin suuntaan ne lähtee. Se on käytännössä arpapeliä. Mitään sellaista ns taatun varmaa nousijaa ei ole olemassa. Ainoa tapa on tehdä oikeita valintoja oikealla hetkellä että voi tienata. Huom mikä tahansa osake voi laskea tai nousta ja se voi tehdäsen todella nopeasti. katso vaikka AMD 3kk kurssia. Mulla kävi tuuri että myin hiukan ennen tuota isoa pudotusta posi kaikki AMD osakkeet ennen kuin se yhdessä yössä putosi. Se pudotus tapahtui kun pörssi oli jo mennyt kiinni! Huom USA pörssi menee kiinni Suomen aikaa puolen yön tienoilla.

        http://finance.yahoo.com/echarts?s=AMD Interactive#symbol=AMD;range=3m

        Ei muuten ollut taatusti ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun tuollaisia tulee. Tässä on sinulle se iskun paikka. Kun se on pudonnut alas iske kiinni. Odota nousua takaisin ylös ja myy pois ennen kuin putoaa uudelleen. Tämä on se käytännössä riskittömin tapa sijoittaa ja hakea maksimi tuottoa tuolle summalle mitä sinulla on käytössä. Mulla oli ennen tuota pudotusta 30.000 osaketta noita. Arvaa vaan olisko ottanut päähän jos olisin ottanut miinusta tuon pudotuksen verran?
        Tässä on juuri se idea. pitää olla hereillä ja vaistota tavallaan mikä on missäkin kohtaa oikea liike. Oikein muuta neuvoa en osaa antaa.
        Kursseja seuraamalla pääset pitkälle. Itse aloitin n 4v sitten samalla summalla kuin sinä nyt. Alkuun tuli tappiotakin joissain kohdissa mutta ne kuuluu asiaan. Ne on oppirahoja. Nyt sijoituksieni arvo on aavistuksen päälle 700.000€ Tarkoitus puhkaista 1Milj seuraavan 1.5v kuluessa.
        Toivotan onnea että saat sijoituksesi tuottamaan. Muista vain se yksi asia. Myy pois ennemmin kuin teet tuhottomasti tappiota. Osta halvalla myy kalliilla. Muuta neuvoa en oikein osaa antaa.

        Aika pitkälti silkkaa paskaa sepustuksesi, muutamalla tonnilla ei neljään vuoteen tehdä 700 000. Oli siinä sentään jotain asiaakin: osta halvalla, myy kalliilla.


    • lottovoittajienmaa

      Nämä on kyllä suomi24 parhautta ja saa hymyn aina naamalle!!

    • Mikäs sen helpompaa

      Joo totta. Tuohon vaistoonhan se osakkeilla pelaaminen perustuu. Kulutkin ovat päiväkaupassa niin pieniä nykyään, ettei niistä tarvitse murehtia. Päivän mittaan voi ostaa ja myydä jopa monta kertaa samaa osaketta ja tehdä muhkeaa tiliä. Kurssihan heiluu päivässäkin tosi paljon. Muistaa vaan ostaa aina halvemmalla kuin myy.

      Ei tästä liian vaikeaa kannata tehdä. Kunhan tekee vaan hyviä kauppoja useita satoja kuukaudessa, ei tappiota voi yksinkertaisesti tulla.


      voitte lähettää tänne kysymyksiä, jos haluatte lisää tietoa: [email protected]

      • ostoon varauksella

        AMD tippumassa ihan kivaa vauhtia ostettavaan hintaan. Kannattaa melkeimpä siitä napata ensimmäinen tuotto. Loka -Tammikuu on perinteisesti nousua joten nyt hyvä aika ostaa ennen loppuvuoden nousukiitoa. Myös Twitter on kovassa nousussa. Muita kannattaa tässä vaiheessa lähinnä tarkkailla. AMD:llä on ollut tapana palautua melko nopeasti yli4$ lukemiin josta se kannattaa myydä koska se myös putoaa jostain syystä aika ajoin alemmas. Peliosake joten pitkäaikaiseen sijoitukseen en sitä suosittele.

        http://www.bloomberg.com/quote/AMD:US


      • ostoon varauksella
        ostoon varauksella kirjoitti:

        AMD tippumassa ihan kivaa vauhtia ostettavaan hintaan. Kannattaa melkeimpä siitä napata ensimmäinen tuotto. Loka -Tammikuu on perinteisesti nousua joten nyt hyvä aika ostaa ennen loppuvuoden nousukiitoa. Myös Twitter on kovassa nousussa. Muita kannattaa tässä vaiheessa lähinnä tarkkailla. AMD:llä on ollut tapana palautua melko nopeasti yli4$ lukemiin josta se kannattaa myydä koska se myös putoaa jostain syystä aika ajoin alemmas. Peliosake joten pitkäaikaiseen sijoitukseen en sitä suosittele.

        http://www.bloomberg.com/quote/AMD:US

        Tosin tuo AMD saattaa tippua pidemmällä aikavälillä melko reilustikkin.
        Syy on tässä.
        http://www.bloomberg.com/news/2014-09-04/amd-ceo-says-company-faces-bumps-in-road-before-new-chips-help.html


    • näin minä tekisin
    • Juska 67

      Minä lähettäisin rahat sille nigerian ent.presidentin leskelle.Samalla kun se laittaa hämeenlinnan autokauppiaalle 30 miljoonaa niin täräyttää sunkin tilille mukavan summan !!

    • Huijaamalla sijota

      Pelaa eurosäkkipottia koko summalla.
      Börs ei ole pikkunäperteleyritys.
      Tolla summalla et pääse rikastumaan vaikka sijottasit sen mihkä vaikka jostakin
      köyhyydestä moni on alottanut..
      Katos köyhien avulla rikastuneet eivät oikein tajua kenen ansijosta he ovat?
      Ainakin välillisesti tietämättään?

    • Rahastoihin osa

      Op tuottohakuinen on ainakin minulla tuottanut viime aikoina aika mukavasti. Tosin tuota 6000 euroa ei paljoa kannata hajauttaa, on kuitenkin sijoitusmielessä pieni summa. Nyt kannattaa myös ostaa kultaa, kun se on taas tullut alas. Jos tuota summaa yleensä haluat hajauttaa, niis osta yksi 100g kultalaatta ( noin 3164 nyt ) ja sijoita loput rahastoon. Sitten voit sopia pankin kanssa, että siirrätte rahastoon kuukausittain vaikkapa tuon 300 euroa niin ei mene edes palkkiota. Mieluimmin kertaheitolla sen noin 3000 euroa mikä kullasta jää ja siten vaikka 100 euroa kuukaudessa. Pitää vaan olla maltillinen ja säästää vaikkapa 5 vuotta, sitten alkaa jo tulosta tulla! Itse olen säästänyt rahastoon vuosikausia joka kuukausi pienehkön summan ja nyt näkyy olevan jo yli 15.000 euroa, joka jo alkaa tuottaakin jotain.

    • ei aina osakkeita

      Itse suosittelisin vedonlyöntiä urheilusta, valitse joku tietty laji mihin erikoistut ja opiskelet lajista kaiken.
      Mun mielestä vedonlyönti voittaa osakkeet ym perinteiset sijoittamismuodot 6-0 jo senkin takia että vedonlyönnissa kassa kiertää niin helposti esim yhtenä vuonna sijoitin 34000€ 125,8% palautuksella.
      En ikimaailmassa saisi laitettua tuollaista summaa osakkeisiin mutta vedonlyönnissä monen vedon kautta kyllä.

    • Koko summalla

      Miten olisi Talvivaara, ei maksa paljon!!

    • terspeutti

      Sijoituskohteina voisi olla " kypsiä " yriryksiä ,kuten Talvivaara . Osakkeet ovat varmasti pohjassa ,mutta valtio osaomistajana ei pääse sen vastuista irti . Viimeksi osakkeiden ollessa pohjalla, ilmeisesti ulkomaiset sijoittajat panivat rahaa likoon ja saivat potin valtion sijoitettua rahaa taasen kerran , ja osakkeet nousivat. Näin se peli menee ystävä hyvä.

    • 5050

      Kannattaa ihan pitää lompakossa kaiken varalle.

    • Pieninvestoija

      Toisaalta 6000 euroa on pikkuraha, vaikka toisaalta se on vähän kerrassaan puuhaavalle piensäästäjälle iso summa. Aattelen tässä amukahvikupposten välillä tuon 6000 euron tarjoamia mahdollisuuksia ja mukana taitaa olla niitäkin roskakoppaan tunkemissorttisia vanhanajan periaatteita.

      Ensimäiseksi totean, että itse en ole harrastanut shorttaamista, joten Aloittaja on siltä osin meikäläistä kokeneempi. En ole myöskään laittanut vähäisiä eurojani rahastoihin, joitten sielunelämä on minulle liian monimutkaista.

      Kun ajatellaan pörssiin listautuneitten yhtiöitten osakkeitten ostamista, niin vanhanajan periaatteitten tapaan olen hankkinut niitä itse suoraan pankin tiskillä. Jo ennen pankin konttorin ovesta sisälle astumista olen syynäillyt valmiiksi, mitä osakkeita ostan ja mitenkä paljon. Pankkivirkailijan kanssa osto hoidetaan sitten rutiininomaisesti.

      Jos minulla olisi tuo 6000 euroa, niin ottaisin mukaan pari firmaa, jotka jakavat luotettavasti osinkoja, mutta niitten yhtiöitten kurssi olisi pitkällä aikajänteellä vakaa eli niitten kohdalla silmissäni ei siintelisi suuria myyntivoittoja. Saattaisin sielussani varautua pitämään noita osakkeita myymättä vaikka vuosikymmeniä.

      Tuosta 6000 eurosta lohkaisisin suunnilleen puolet parin, kolmen yhtiön osakkeisiin, joitten kohdalla tulevaisuuden näkymissä saattaisi olla sauma huomattaviin myyntivoittoihin. Aika sitten näyttäisi, miten käy.

      Muuan ulkomaalainen sijottajaguru kertoi seuraavansa ja analysoivansa yhtiöitä pitkällä aikajänteellä. ja "hyvien" yhtiöitten kurssien notkahtaessa hän sitten ostaa niitten osakkeita. Niitten yhtiöitten osakkeitten kohdalla arvon palautuva nouseminen on erittäin todennäköistä. Tämän vaihtoehdon kohdalla kyseessä olisi sekä pitkäaikaisen sijoittamisen mahdollisuus että myyntivoiton tavoittelu. Aika näyttäisi.

      Kun käsissä polttelee tuo 6000 euroa, niin onhan niitä muitakin mahdollisuuksia pörssiosakkeitten rinnalla. Metsäpalstojen, rantatonttien tai sijoitusasuntojen ostamiseen tarvitaan eri summia, mutta edelleen vanhanajan periaatteitten mukaisesti tiedämme mm. timanttien olevan ikuisia ja ihmisen parhaita ystäviä olipa kyseessä kumpi sukupuoli tahansa. Kullan kiiltely ei sekään ole uusi ilmiö. Onhan niitä vaihtoehtoja.

    • Yksi mahdollisuus

      Tässä maailman epävarmuuden tilassa osta metsää. Metsän arvo kasvaa ja tuottoakin saa. Hieman kehtaamista se kyllä enemmän vaatii kuin osakkeet. Kiinteistöt rapistuu ja menoja tulee, mutta metsä kasvaa vaan.

      • Einari"

        Joskus saa 6000 metsää ja metsämökin kaupan päälle.


    • Freedom 2

      Osta Elektrobitiä.
      Kurssi tällä hetkellä 2,89.
      Siinä firmassa valtavat mahdollisuudet tulevaisuudessa.
      Koko rahalla.

      • en ostaisi

        Elektrobit olisi viimeinen mihin omat rahani laittaisin! Olen ollut töissä ko. firmassa ja tiedän suunnittelijoiden osaamisen tason. Kaikki kovemman luokan suunnittelijat (jotka siis osaavat tehdäkin jotain) ovat lähteneet muualle mm. paremman palkan perässä jo vuosia sitten. Jäljelle on jäänyt lähinnä joukko vastavalmistuneita aloittelijoita tai muita keskinkertaisuuksia, joille head huntterit eivät ole tarjonneet töitä muualta. Nokian lähtö on myös kova kolaus sen alihankkijoille. EB:n osakkeita oli itselläkin salkussa (henkilöstöannista halvalla ostettuna), mutta myin jo vuosia sitten pois, ennen kuin niiden arvo romahti.


    • Kaikki punaiselle ilman muuta.. Tai toinen yhtä hyvä on parittomalle, niillä itse tein ensimmäisen miljoonan.. Toimii!

      • Varmaa voittoa

        Omistat siis kasinon. Ja ruletissa on nolla.


    • mää

      Osta metsäobligaatioita

    • rtyrrtyy

      6000 on niin pieni raha että sillä ei hirveesti kannata lähteä kikkailemaan ulkomaille.. eikä etenkään mihinkään hämäriin s-postiosoitteisiin täällä ottaa yhteyttä.
      pelimielestä tuosta summasta kannattaisi laittaa esim. 2000 muutaman eri yrityksen osakkeisiin... ns. varmoihin ei kannata koska tuotto on mitätön.. jotkut suosittelee nokiaa en ymmärrä miksi.. erittäin riskialtis , samoin metsäteollisuus..
      Loput 400k sitten esim johonkin asuntorahastoon.. niiden vuosituotot on aika vakaita luokkaa 10 % vuodessa.. riski pieni.. toki kannattaa hieman katsoa mikä on asuntorahaston strategia.. pikavoittostrategisiin ei kannata lähteä.. niissä on riskit suurempia.
      Rahastot jotka lupaavat nopeasti suuria tuottoja kannattaa kiertää kaukaa.

    • Pikkuoravat

      Osta olkaimet tai hanki henkselit!

    • 20+17

      Ostaisin koko rahalla alkoholia Virosta ja myisin eteenpäin. Hajauttaisin siten, etten ostaisi kaikkea kerralla. Sitten lopulta palaisin takaisin lähtöruutuun isomman potin kanssa jne.

      • Käteis-Masa

        Ostaa viinaa tai aluksi esim olutta kotimaasta niin palautustölkeillä ja pulloilla pääsee hyvin käsiksi tuottoon. Ja jos olet kärsivällinen ja odotat kun palautustölkkien/pullojen hinnat nousee niin homma on tuottoisempaa.


      • viinanjuoja

        kannattaa hajauttaa viinakset useampaan kassiin niin ei kaikki säry jos pussi putoaa.


    • erkki4

      Miten ulkomaanosakkeita voi ostaa? N*dean kaveri sanoi, että tulee kalliiksi, pitää maksaa joku arvokas säilytyspalkkio. Pankit haluavat myydä omia rahastojaan,

      • Verohelvetti

        Käytä halvempaa välittäjää. Niitäkin on, vaikka palvelut ulkomaiden suuntaan ovatkin vielä varsin kehittymättömät kotimaisiin verrattuna.


    • Kolehtiin kaikki

      Laita evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimivan uskonlahko 5-läisen Kansanlähetyksen kolehtihaaviin. Ryttylässä on johtokeskus. Rahat menee kehitysmaihin. Korkona saa hyvän mielen ja autuaan olon.

    • sijoil

      Minulla on Kone,Fortum, Technopolis, Elekrobit, Ramirent ja Orava asuntosijoitusrahastoa.
      osinkotuloa on tullut mukavasti varsinkin orava asuntosijoitusrahastolta noin 11% omaan sijoitussummani ja kaiken lisäksi kurssi on noussut reippaasti ja jostain lukiin että P/E luku on pörssin alhaisin tälläkin hetkellä että erittäin tyytyväinen olen
      sijoitukseeni oravaan. Orava maksaa vielä tänävuonna 2 kertaa osinkoakin.
      technopolis kurssi vaihtelee noin - 30% välillä vuodesta toiseen mutta osinkotulo
      on vakaata ollut. elektrobit on kyllä noussut viimevuosina hurjasti ,jatkuukohan sama tahti enään. Kone ja fortum ja ramirent on ollu aina hyvä osingon maksaja

      • viinanjuoja

        Orava myy uusia osakkeita ja niistä saatuja rahoja jakaa osinkona. Vuokratuotot menevät kaikki "omiin kuluihin". Tasetta nostetaan ostamalla homeisia kämppiä ja laittamalla niille kirjanpitoon hatusta vedetty isompi hinta.


    • sijoittajako

      Tämä suoli24 onkin oikea paikka kysellä sijoitus neuvoja,täällähän ne kaikki alan ammattilaiset on.Onnea matkalle...

    • löpö..

      Osta velkakirjoja, aasiaa.

    • kiiltävät kolikot

      Vaihda euron kolikoiksi niin on paljon rahhoo

    • osakkeisiin ja ETF
    • En voittanut lotossa

      Eikö kukaan halua enää sijoittaa indeksirahastoihin? Oman työn puolesta ei tule seurattua markkinoita oikeastaan yhtään, aika menee niin paljon muuhunkin ja jos sijoitetaan esim. 30k€, on tämän keräämiseen mennyt jo parisen vuotta ja kun kyse on seuraavan asunnon välirahasta, niin riskillä alkaa olla painoa jo paljon.

    • fjjfgeriogjetio

      Rahastoon kuukausittain sijoittaminen on huono vaihtoehto koska kurssi voi olla silloin mitä tahansa, voi tulla ostettua turhan kalliillakin.
      Parempi vaihtoehto on seurailla kurssikäyrää ja ostaa silloin kun käyrä on notkahtanut ja jos jopa sattuisi olemaan kuopan pohjalla että lähtisi heti taas nousemaan. Myyntihetki on sitten kun nousua on mielestäsi kertynyt tarpeeksi ja kurssikäyrä ylimmillään.

      Ostoja on kyllä vaikea toteuttaa jos käyrä näyttää vain nousevan pitkän aikaa, tuntuu että milloin tahansa voi tulla vastaan kasvun rajat ja jos ostaa niin käyrä lähteekin putoamaan. Jälkeenpäin harmittaa kun jos olisi ostanut vaikka viikko sitten niin arvo on kuitenkin noussut sittenkin.

      Sama tietysti myyntitilanteessakin, jos myynnin jälkeen käyrä nousee edelleen, olisi tänään saanut enemmän kuin eilen...

      • hui hai

        Joopa joo. Osta kristallipallo.


    • fffffffffdfdfd

      Aivan turha odottaa että joku oikeasti antaisi sinulle oikeita sijoitusneuvoja, tuolla alalla jokainen pelaa omaan pussiinsa.

      Joten ei muuta kuin alat itse tutkiskelemaan.

      • RosvojenAmmattiYhdis

        Raylle kannataa sijottaa ja pelaat koko päivän kenoa niin rahaa tulee kuin roskaa!!!Rayn henkilökunta pitää huolen viihtyvyydestä ja tuo sinulle Ray karamellejä.


      • anna rahhoo miul
        RosvojenAmmattiYhdis kirjoitti:

        Raylle kannataa sijottaa ja pelaat koko päivän kenoa niin rahaa tulee kuin roskaa!!!Rayn henkilökunta pitää huolen viihtyvyydestä ja tuo sinulle Ray karamellejä.

        no ei se ainakaan (R)ahan (A)nto (Y)ritys ole jos joku on ihmetellyt miksei sillä tienaa


      • pennit miiljooniksi
        RosvojenAmmattiYhdis kirjoitti:

        Raylle kannataa sijottaa ja pelaat koko päivän kenoa niin rahaa tulee kuin roskaa!!!Rayn henkilökunta pitää huolen viihtyvyydestä ja tuo sinulle Ray karamellejä.

        Eikä kun netissä Veikkaus.fi aamusta iltaan asti pelaat automaatti-bingoa.. Ja seuraat pelaajien chat-keskustelua,suosittelen chatin seuraamista ongelma-pelaajille,voi auttaakin terapian lisäksi!!


    • hersy

      Elämä pitää elää niin,notta ei jää ylimääräistä yhtään,perijät hankkikoon omat rahansa ihan ite,arkkuraha pankkitiillä piisaa vallan mainiosti,mulle ainakin.

    • Varmavinkki

      Tuollainen raha kannattaa ehdottomasti sijoittaa lomaosakkeeseen jossain kansainvälisessä Jetset paikassa (vaikkapa Paltamo, tai Pudasjärvi). Voit asua sijoituksessasi viikon vuodessa aivan nimelllistä n. 1000 euron hoitovastiketta vastaan. Niiden arvo nousee huimasti, ja jälkimarkkinat käyvät kuumina. Tosi juttu, kuultu suoraan lomaosakemyyjältä.... :)

    • Tulee ja menee

      Mitä tämä lause tarkoittaa? "Toinen vaihtoehto on sijoittaa esim. 300€ joka kuukausi ja mieleeni tuli että jos tekisi jonkun jatkuvan rahastosopomiksen niin ei menisi talletuksista palkkiota ollenkaan, 1% lunarilla". Kyllä rahastoissa on palkkiot, ne menevät suoraan pääomasta, joten osuukisen määrä pienenee, mikäli eivät tuota voittoa. Se ei vain näy samalla tavalla kuin osakkeiden palkkiot. Jos olen väärässä, niin kertokaa.

      Itsellä on Nokiaa, Fortumia, UPM:ää ja Raisiota. Minä pönttö möin Elisat, nyt ovat kovassa kurssissa. Aina ei voi voittaa. Ja jonkin verran varmuusrahaa ihna vain pankkitilillä parin prosentin korolla.

    • 1144

      Osta bitcoinia.

    • ouoecruh

      Laita mailia, niin poristaan! elamantapamies at gmail.com

    • Suomalaiset juo

      Juu mulla on kanssa noin 22 tuhannen euron salkku, ollut kymmenisen vuotta jo, en ole rahoja tarvinnut. Paras idea olisi mielestäni kanssa hakea viinaa, olutta ja siideriä Virosta tai Saksasta. Myisi niitä tutuille ja työkavereille pikku hiljaa, aina pitäisi autossa mukana niin ei jäisi kaupat tekemättä. Ei tietenkään missään toreilla rupea kauppaamaan vaan tutuille ja tämä ei ole mikään vitsi !!

    • jml

      Ehdottoman kannattava sijoitusvinkki: "Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin." (Luuk. 16:9)

    • varmanpääppl

      Varma kohde on Talvivaara.

    • kilo em all

      Aseteollisuuteen.Aika tyhjentää varastoja,jos moraali kestää.All in.

    • hevosel pääsee

      sijota hevosiin!! 6000€ pistät varmalle 1,5kertoimella se on 9000€ ja 3000€ netto palkka illassa. mä tekin ainaki niin,jos olis noin paljon rahaa. mä oon osunu 1,5kertoimel. 100kerrasta 83kertaa. eli 83%. osuma tarkkuus.se on kertoimena 1,20. eli teen 25% korkoa ko ajan. mut panokset ei ole noin isoja toistaseksi. pitää ottaa hyvin tarkkaa selville mihin kannattaa panostaa.

    • 80%

      Parhaat prosentit saa Tallinnan ruokakaupasta,puolen litran pullo 80% Viru Valgeaa 13 eur...

    • satamat kiinni....

      Olet varmaan riistänyt joltakin tuon 6.000 euroa. Sinun pitäisi lahjoittaa se Ay-liikkeelle tai sosiaalidemokraattiselle piirijärjestöllö. Vasemmistoliittokin käy hätätilanteessa. Sinun takia voi olla, että ensi viikolla AKT laittaa kaikki Suomen satamat kiinni 3 päiväksi ihan vain protestina.

    • varovaisuus ok

      Lukemisen nopeuttamiseksi

      parhaat vastaukset
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12484424#comment-69956807

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12484424#comment-70224158

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12484424#comment-70225493

      FAKTOJA

      en ole koskaan sijoittunut mitä tekisin, kysymykseen ei voi vastata
      sijoita new yorkin pörssiin tai chicagon tavarapörssiin ja osta
      sianmahoja

      vaan
      ei misään nimessä ulkomaille. Vasta kun olet sijoittanut jonkin aikaa
      ja pottisi on 50 000 suurempi siitä voit hajauttaa 10 prosenttia ulkomaille
      ja
      silloinkin kannattaa miettiä ensin pohjoismaita

      ULKOMAILLE SIJOITETAAN AINA RAHASTOJEN KAUTTA EIKÄ OSTETA
      NEW YORKIN PÖRSSISTÄ SUORAAN ellet toimi alalla itse

      EI MISSÄÄN NIMESSÄ OSTETA KEHITYSMAITA TURKKIA NIGERIAA
      VIETNAMIA vaan aloitetaan Ruotsi EHKÄ OIKEIN ROHKEA SAKSA

      Jo Ruotsissa on valuutta riski koska niillä on vaalit ja killuva kelluvaluutta

      TOISAALTA 6000 EURON SIJOTUSTA VARTEN EI OIKEIN JAKSA
      LUKEA 24/7 SIJOITUSTEORIAA nopeasti ei ollenkaan ei edes ymmärrä
      mutta
      jos ajattelee sijoituksen elämänsä loppuajaksi niin hitaasti
      aloittaa näistä suomalaisista kirjoista gurut Lindström Saario ...
      ei ehkä Puttonen ellei ole huumorimiehiä

      VARO HESARIA älä lue sitä, sen toimittajat ovat anarkisteja
      jotka eivät omista salkkua

      varo ministereitä jotka lupaavat talouskasvua OSAKKEET ROKKAA
      TALOUS SAKKAA viime kuukausina mutta voi kääntyä
      varo Rolexander Stubb ei omista yhtään osaketta eikä tiedä

      VARO Wahlroosia lue mutta varo, hän olisi myynyt Nokian Ericssonille
      muutamalla eurolla osake muttei ne uskaltaneet ostaa sitten se kävi
      jossain 60 Wahlroos on omaisuusjärjestelijä

      6000 EUROA TÄYTÄÄ SAADA HIUKAN HARJOITELLA
      oma arvaus
      usa ei kauheasti nouse kun on mennyt hyvin
      mitä jos aasia sakkaa
      ja kun
      eurooppa seisoo
      ja ukrainen kriisi laskee
      niin

      jotain seligsonia
      http://www.seligson.fi/omxh25/

      Huomautan että itse en omista tätä
      mutta hieman mietin
      sitten mietin kehitysmaita MUTTA EN VOI SUOSITELLA 6000 SIJOITTAVALLE
      tätä sillä krapula on kauhea jos olisi sijoittanut muutama vuosi
      sitten ukrainaan (hyvät kasvuedellytykset kun liittyy eu.hun sanoo kauppamies)
      tai egyptiin (hienosti on viime vuodet noussut ja mubarak hoitaa jenkkien kanssa
      hommat)

      molemmista on pörssi suunnilleen hävinnyt

    • Osta ETF:iä. Paremmin ei voisi hajauttaa ja kulut ovat mitättömät. Rahastoissa kulut ovat kohtuuttomat.

    • Vero on huijaus

      Verotus vie kaiken tuloksen. Viisainta on sjoittaa verottajan ulottumattomiin.

    • dogecoin

      Jos olisit ostanut Dogecoineja 6000 eurolla tasan kuukausi sitten, sinulla olisi nyt yli 19000 euroa. Kryptovaluutoissa on tulevaisuus..

    • pitkä ja paksu

      "parisen vuotta sitten tein Nokialla pari tonnia shorttaamalla"

      Lehdessä sanottiin, että ei se pituus, vaan se paksuus

    • uutista kehityksestä

      Kotimaiset muka hyvin tuottavat osakkeet alkavat olla yliarvostettuja. Joten ne ovat vaarassa pudota. Osa yryityksistä estävät tämän omien osakkeiden ostolla näin toimii esimerkiksi Nokia. Kone myös vaarassa pudota yliarvostettuna. Kaikki aliarvostetut ovat sellaisia potentiaalisia ostokohteita joita kannattaa seurata niin kotimaiset että ulkomaiset.
      http://www.kauppalehti.fi/omaraha/tassa ovat porssin aliarvostetuimmat osakkeet/201409698499?utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=boksi&utm_content=Versio1&utm_campaign=Boksi3

    • B Wuffet

      En viitsi mainostaa, mutta eräs ruotsalainen (myös suomessa toimiva) välittäjä tarjoaa pohjoismaisia indeksirahastoja ilman kuluja. Harkinnan paikka, koska noin pienessä summassa myös kulut vaikuttavat.

      Toinen vaihtoehto on Berkshire Hathaway eli W Buffetin rahasto. Ostin sitä alkuvuodesta ja tuotto tähän asti on ollut n. 16%. Ei huono ollenkaan.

      Yksittäisistä Suomalaisista osakkeista ostaisin Nordeaa, ulkomaisita REIT-rahastoja tai jotain tylsää perusreittia USA:sta esin Hatteras. Maksavat hyvää osinkoa johtuen sikäläisestä lainsäädännöstä. Suomessa tasan yksi REIT pörssissä eli Orava.

      Itselläni riittää sekä onnistumisia että epäonnistumisia. Nykyään sijoitan vain matalalla riskillä kun pääomaa on kertynyt yli 200 t sijoitettavaksi.

      Nyt salkku on 10% positiivinen, pitkälti osinkojen ansiosta. Poliittinen riski näpsähti sormille kun salkussa oli juuri ennen Ukrainan kriisiä ostettuja Nokian Renkaita ja YIT:ta. Ilman näitä katastrofeja salkku olisi huimasti plussalla.

      Onneksi nämä ovat vain yht. 15% salkun arvosta ja mulla on aikaa odottaa käännettä.


      Mieti aina osinkoa ja osinkohistoriaa ennen päätöksentekoa.

    • Tsibuli

      Nokiaan!

    • tässä kuussa?

      Mitä veikkaatte, koska Talvivaaran konkurssi-ilmoitus tulee?

      • pitkä odotus edessä

        sitten kun nikkeli siellä loppuu eli noin 50 vuoden päästä.


      • ei tarvitse odotella
        pitkä odotus edessä kirjoitti:

        sitten kun nikkeli siellä loppuu eli noin 50 vuoden päästä.

        Talvivaaran konkka tulee 1v sisällä. Rahat on loppu. Tuottavuus heikkoa.
        Lisää rahaa ei tipu mistään. Väistämättä tuosta seuraa konkka.

        Maximi 2v pysyy talvivaara pystyssä.


    • Näin meillä

      Laita jesu1992 "sukanvarteen", eli tilille ne rahasi.
      Nykyisin on sen verran paljon juonittu kaikkia piilokuluja ja veroja maksettavaksi, ettei se sijoitus kannata. Tuohonpa vielä tämä kyvyttömien kokoomuslaisten kyhäämä taantuma / lama, niin "hyvä on.
      Minä ainakin pidän ylimääräisen rahani tilillä ilman sijoituksia ja välistävetäjiä. Lopetin eläkevakuutusrahastonkin, kun huomasin nostohetken hävikin (verot ja piilokulut).

    • vonkamies1

      Laita Baswareen ja Elektrobittiin ne puoliksi..

      • loma on

        Laita kaikki Talvivaaraan tai jos et uskalla, niin sijoita kotimaan lomaosakkeeseen. Voit lomailla halvalla ja säästät rahaa. Talvivaara on kultamunia bioliuosaltaaseen muniva kana. Lomaosake taas on oikotie onneen.


    • jesu1992

      avauksen kuvassa näette rahani, sekä NOKIA-kurssin. Sijoitan siis kaiken NOKIAan, kiitos vikeistänne

      t. avaaja -jesu1992

    • VAHVAOSTANOKIALLECOM

      Paras sijoituspalsta mistä saa tietoa Nokiasta!


      WWW.VAHVAOSTANOKIALLE.COM

    • vahvaosta

      Juuri oli tv ssä että nokian kurssi noussut vuodessa 40% ja milä ettei nouse saman verran ensi vuonnakin.

    • Juuhpuuh

      Itse olen pyörinyt vain tonnin parin sijoitusomaisuudessa. Osakkeissa ei siis järkeä, eikä kiinnostusta. Liki koko omaisuus kiinni seinissä, ja jos rahaa olis enempi niin sijoittaisin asuntoihin.

      Varmoja ja riskittömiä sijoituksia on S-ryhmän osuuskauppojen osuudet, löydät monta artikkelia ja tuotot googlaamalla. Näihin ei tosin voi sijoittaa kuin n. 1000e/naama, mutta jos perheessä on useampi, niin sitten enemmän. Omat saa aina pois.

      Lisäksi jokaiselle perheenjäsenelle säästetään Seligsonin rahastoihin. Osakkeilla en ala arvuuttelemaan enkä missään nimessä halua sijoittaa kaikkia roposiani suomalaisiin firmoihin! Kun on jo liki kaikki munat siinä korissa kodin muodossa.

    • Tuulantei1

      Eräs pankkineiti mua neuvoi ettei rahastoon kannata sijoittaa. Siinä ei aina saa rahojaan takaisin.

    • jylle

      sijoita invest...nordnetissä orionin tavoitehinta vuoden alussa oli 17 e suositus myy.oikeassa elämässä nousi vuoden alusta kolmeenkymmeneen euroon.tätä on asiantuntijoiden taso ja muutkin pankit oli samoilla linjoilla.tämä vain yksi esimerkki.asiantuntijoita ei ole.kukaan ei tiedä tulevaisuutta kaikki on vain arvailua.kannattaa panostaa osinkoihin ne napsahtaa tilille joka kevät.markkinadataa ei kannata lukea.kun katsoo metallien hinnat välillä niin tietää meneekö maailmassa hyvin vai huonosti.

    • myselfit

      Suunnilleen samansuuruinen määrä on minullakin.

      Siitä on puolet yhdessä rahastossa ja lisään summaa rahastossa vajalla sadalla eurolla ja tulevasta tilille joka menee lisää rahaa rahastoon.

      6000e on joillekin iso ja kaikenkaikkiaan pieni summa..... jos suomessa on 365 000 maksuhäiriömerkintäistä, niin se on iso. Jos asuntojen hinnat on luokkaa 200 000 e, niin pieni.

      Mä sijoittaisin kyllä tuollaisen summan itseeni, jos tuo summa olis kymmenkertainen. mutta nyt säästetään ja toivotaan, että se avaa piilevän suonen.

    • Kari60

      MOI !!!
      MInä voisin lainata Sinulta esim. 1000 euroa vuoden maksuajalla ja 12 % korolla.

      Mitä olet mieltä tarjouksesta??

      terv. Kari

      • perupoika

        Miksi lainaisit tolla korolla, hyvä se on. Mutta ilmeisesti et saa lainaa muualta (suomesta). Ei noi kulutusluottojenkaan korot välttämättä ole tota luokkaa jos otat. Lainaa euroopasta muualta esim. Espanja, Britannia, Hollanti, etc... korot 2-3%. Investointipankeilta, ja on muuten isoja pankkeja. Ota samantien vähän isompi laina vaikka 5000€. Ainut mitä eroa on lainasumma pysyy samana, maksat vaan kulut sopimuksen tekemisestä juristille, luokkaa 80-250€.sis. kaikki kulut. (Suomessa yleensä kulut menee lainasta päältä) ja loput korkoina. Riippuu kuka on sun agentti pankkeihin. Sama se mistä rahaa ottaa, jos tarvii. Esim. 10 000€ ja alle ei tarvi paljon ilmoitella mihinkään. Jos yli voi olla, että jo pankkisi, kun kuittaat ulos kysyy mistä mihin, ja teet selvityksen.


    • perulainen

      Et ole untamo, heti alkuun, vaikka otit viimeisenä rahastot, on hyvä. Kyse on myös siitä paljon otat riskiä, Ehdottaisin hajauttamista sopivasti prosenttuaalisesti, eli miten haluat 50/50 tai jotain. Ja kysymys myös, paljonko itse seuraisit kehitystä, myyt ja ostat. Jos et ole aktiivinen ja luotat salkunhoitajaan rahastot on in. Ja pitkäaikaisuus.

    • Jos kuustonnia on sellaista rahaa, että et tarvitse sitä pitkään aikaan, niin ehdotukset:

      1.aloita kuukausisäästö edullisiin rahastoihin, esim. seligson, jatka kunnes summa on sijoitettu, esimerkiksi vuoden - kahden aikana tuon voisi sijoittaa. Korkorahastoihin sijoittamisessa on vähän huono hetki, mutta jotain kehittyvää markkinaa voi sielläkin kokeilla kuukausisäästöllä.

      2. osta kuutta suomalaista yhtiötä suoraan, ostot hajautettuina vaikka tonnilla joka toinen kuukausi. Katso että osinkoprosentti on vähintään 4% ja toimiala uskottava

      3. Osta etf:iä tonnilla joka toinen kuukausi esim. Sinne voisi ottaa jotain Aasiaa ja Intiaa, USA:sta jotakin esim.

      • Fortum ei mittään

        Miten suoli24:ssa voi olla tämmöisiä järkeviä esityksiä! Että joku katsoo firmoja tärkeän mittarin mukaan eli osinkotuottoa katsomalla! Eikö pitäisi nyt kiiruusti esittää tappiota tekeviä osinkoa maksamattomia toiveyhtöitä? Vedätystä vielä kehiin pliis!


    • hajautuss

      mä laittaisin jokaiseen näistä 1 000 euroo:
      - valioon
      - seppälään
      - rovioon
      - Solteqiin
      - STUK säteilyturvakeskukseen
      - hämeenlinnan Sport Car Centeriin

      varsinkin toi SCC on paras !

    • Itse tein tolla 8000e sit en uskalta enää jatkaa aika hurja sivu www.rikkaaksi.com

      • ???

        Millä summalla aloitit? Kuluihinkin menee iso summa ensikertalaisella...


    • rahastoon

      Rahastoista yksi helppo ja pienikuluinen on Seliqson. Omia ropojani ole pyöritellyt jo muutaman vuoden siellä ja olen ollut varsin tyytyväinen. Palvelua ja neuvoja saa mukavasti vaikka sijoitussummat ovat pieniäkin.

    • rahatvaluutat

      Pieniä summia voi kätevästi sijoittaa myös tunnettuihin valuuttoihin, valuutat harvoin katoavat maapallolta , joten häviämisen riski on alhainen.

      Valuuttasijoituksessa tärkeintä onkin vain pitää pääkylmänä ,tehdä sijoitus strategia ja mennä sen mukaan, jotta riski saadaan pidettyä mahdollisimman pienenä, rahoja ei siis kuulu räiskiä menemään hetken mielijohteiden tai tunteiden mukaan.

      Tuolta löytyy vähän käyriä eri valuuttojen kursseista jos kiinnostaa : http://valuuttakurssit.blogspot.fi/

    • vonkamies1

      Seurailkaa perjantaina baswaren nousukulmaa.. Q3;n tulos silloin.. Se valtaa maailman markkinat Mastercardin kanssa yhteistyössä. Veikkaan 42 € päätöskurssia perjantaille..

    • Emit

      Eiköhän tuo Biohit ole paras:
      - osakemäärä on todella maltillinen
      - talous kunnossa
      - osinkopolitiikka on ollu pörssin paras muutaman vuoden
      - vaikka vielä vähän tappiolla, seuraavien vuosien näkymät ovat loisteliaat

      • piet1

        Kylmä tosiasia on kuitenkin että jos tuollaisella rahamäärällä haluaa jotain tuottoa kannattaisi ehkä ottaa pientä riskiä, jollain rahastolla voi saada ehkä inflaatio suojan, mikä on tietenkin hyvä jos tarvitset rahat muutaman vuoden sisällä!

        Kurkkaapi noita pieniä Suomalaisia mitkä ovat just läpimurron partaalla, riskiä on mut ota vaikka kaksi tai jopa kolme eri firmaa. kaikki tietää nämä menestystarinat sitten kun ne on toteutut, mutta ne menestyjät ovat sijoittaneet näihin silloin kun ne oli vielä edullisia ja muut niille naureskeli!


    • Aimo Tietomies

      Talvivaara käytännössä riskitön sijoitus koska osake on niin edullinen. Kun prosessi rullaa ja metalllia tulee, osake nousee satoja prosentteja.

      • hajasijoittelija

        Joku kyseli aiemmin usa:n kohteista.
        Itselläni on jonkun verran "kahvilaosak-
        keita".4x vuodessa osinkoja ,15% veroa
        ja loput Suomessa.

        Talvivaara on lähinnä lottokuponki, siihen en enää itse ainakaan satsaa.

        Ulkomaille voi hajauttaa helpoiten rahastojen kautta. Intia ym. aasian
        maat tuottaneet hyvin viim. 4-5 kk ainakin.

        Isot yhtiöt ja kohtuuhyvät osingonmaksajat kannattanee alkuun
        ottaa kohteeksi.


      • Riskipines

        Riskitön osake. Onkohan maailman ainoa riskitön osake? Kyllä Suoli24 tietää!


      • Tiemo Aitomies

        Miten ihmeessä osakkeen edullisuus pienentää riskiä menettää koko sijoittamansa pääoma?


    • lljskjh

      Onko sinulla asuntolainaa? Paras sijoitus tälle summalle - tehdä ylimääräinen lyhennys.

      • Pelko köyhdyttää

        Tämän hetken korkotasolla ylimääräiset lyhennykset eivät ole järkeviä. Yhden prosentin hintaiselle rahalle saa paljon paremman tuoton muualta kuin lainan lyhennyksestä.


    • eka sinun pitää miettiä että miten pitkälle ajalle olet valmis sitomaan rahasi. millaista tuottoja haluat saada rahalle ja jos haluat saada isoja tuottoja niin silloin riski on iso mutta rahastosijoitus on paras sijoitus siinä kohtaan sijoittaa rahasi. paljonko pystyt laittamaan kuukautta kohden sijoitukseen että pystyt elämään normaalia elämääsi ettet menetä yö uniasi.

    • china

      Nyt kannattaa sijoittaa kiinarahastoihin.

    • wekull

      ei ainakaan kotimaisiin, vai alle 10 % on ehkä enää kannattavia ja ostettava, jos osaa myös myydä

    • Ehdotukseni kysyjälle on, että rupea lainanmyöntäjäksi eli sijoittajaksi vertaislainayhtiössä.

      Kohta mainitsemani yhtiö, jonka affiliatena toimin Suomessa, ennustaa 12 %:n vuosituottoa ja aloittaa voi vaikka 50 €:lla.

      Heidän nettisivuiltaan löytyy myös sijoituksen pitkän aikavälin tuotto, joka antaa kuvaa jatkuvuudesta.

      Yhtiö on alallaan kasvanut maailman suurimmaksi ja on listattuna Tukholman Nasdaq pörssissä, joten sijoittajana voit olla turvallisin mielin, sillä yhtiötä valvovat media, sijoittajat ja Ruotsin Finanssivalvonta.

      Yhtiön nimi [url=http://www.lainaanopeasti.biz/lainaa-heti-tilille-trustbuddy/]TrustBuddy[/url]. TrustBuddylla sijoittaja voi hajauttaa riskinsä usealle lainaajalle.

      Vertaislainaaminen on hyvässä nousukiidossa, koska se on osa trendikästä yhteisöllisyyttä kuten joukkorahoitus, Uber, sosiaalinen media jne.

    • Itse näin teen

      Älä hajauta kuuteen, kolme tuolla summalla riittää, esim. Nokia, Amer ja Tikkurila. Muuten transaktiokulut alkavat syödä kuormasta.

      Toisaalta, jos sulla mahdollista saada lainaa, voisit harkita esim autohallipaikkaa. Helsingissä autohallipaikalle saa 8% vuokratuoton mahdollisen arvonnousu. TÄmä on parempi kuin sijoitusasunnoissa tällä hetkellä, ja mukaan pääsee 20-30k euron panostuksella. Tällöin lainakorolla 2% tulisi sulle sijoitetun pääoman tuotoksi paljon yli tuon 8%. Osakkeita vastaan en uskaltaisi lainaa suositella.

    • jesulle

      Pitkäaikaiset vakaat sijoitukset ovat tylsiä. Silti suosittelen niitä. Alkusummalla ei ole merkitystä, mutta jos nimimerkkisi viittaa ikääsi, miljonääriksi tulet. Omani olen jakanut kahteen salkkuun: tylsät (Kone, Metso, Orion, Wärtsilä, Kesko A, Elisa, Nordea, Valmet ja tietysti Nokia. Päivittäiseen aggressiosalkkuun kuuluvat Lemminkäinen, Uponor, SSAB:t jne - ja tietysti Talvivaara-(osa)vainaa. Osinkojahan tylsistä putkahtaa, mutta elämisenmakua on enemmän näitten paimenpoikien kanssa. Vielä voi sijoittaa tietotekniikkaankin. Se ei tarkoita muovikuorien rakentamista tai peliteollisuutta kymmenen vuoden tähtäimellä, sillä silloin ovat uudet kujeet. Etpä taida neuvoja tarvita, mutta älä kiinnitä huomiota palkkioihin. Se on sama onko se kymppi tai viisikymppiä.

    • suosittelen kaikille
    • we56sdg

      Mitään hajautuksia ei tarvita, jos tiedät mitä teet. Jos et tiedä mitä teet, älä sijoita vähäisiä ropojasi osakkeisiin.

    • upporikas vai...

      Sijoitin 7900 euroa vähäisen riskin suomalaisiin yrityksiin. Hyvin ovat tuottaneet osinkoina ja pörssikurssin nousuna. Siirrynkin seuraavaksi keskiluokan riskin omaaviin yrityksiin 2/3 salkun arvosta. Saas nährä miten äijän käy...

    • Turvamarginaali

      Itsellä osui silmään osavuosikatsauksesta monta positiivista signaalia, jonka takia tartuin martelaan kiinni.

      -Nettovelkaantumisaste laski 60.5% -> 39,6%

      -Sijoitetun pääoman tuotto kasvoi % 14,4% -> 23,5%

      -Tulosparannus viime vuoteen nähden 0,34->0,44 EPS

      -Ja jälleen liikevaihdon kasvua vaikka tuotantoa/henkilöstöä vähennetty. Pidän yhdistelmää hyvänä

      -Liiketoiminnan rahavirta 2013 1-9 -1 839 (Tuhatta euroa) ->> 2014 1-9 3 638 (Tuhatta euroa)

      -Ensi vuonna todennäköisesti osingonmaksu alkaa taas

      -Johto on ilmoittanut karsivansa kuluja yhteensä 6miljoonan edestä ja se ohjelma on vielä käynnissä

      PLUS P/S ja P/B luvulla mitattuna edullinen yhtiö mitkä tukivat ostopäätöstäni.

      "Syyskuun lopussa oma pääoma/osake oli 5,43 euroa"

      Tällä hetkellä kurssi vain 3,5euroa.. http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/porssikurssit/osake/index.jsp?klid=1166

      Uskon vahvasti trendin kääntyneen ja osake on todella halpa näihin hintoihin. Tankkaan lisää ellei karkaa kädestä kurssi ennen sitä.

      Näistä micro-cap osakkeista voi tälläisiä helmiä vielä löytää alella mitä suuremmissa ja seuratuimmissa osakkeissa ei ole mahdollista..

      Positiivinen tulosvaroituskin annettiin ja kurssi on reagoinut todella maltillisesti vielä.. 3e --> 3,5e

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe