Miten kaks aikuista voisi riidellä et ei joka päivä törmättäis samoihin riitoihin?
Miten oppisi ymmärtämään toista ihmistä?
Vaikka kuinka jälkeenpäin puhutaan ja annetaan
ns."pölyn laskeutua"-niin taas kolahtaa!
Ja kun ihan selvästi on osoitettavissa että
toinen loukkaa toista ja ei silti usko,vuoroin toinen ja toinen
Ero on seuraavana ja kumpikaan ei sitä haluaisi.
Miten te muut selviätte?
Miten riidellään oikein?
9
661
Vastaukset
- napit neppareiksi
Jos ette pysty kaksistaan asiaa selvittämään ja elämään keskenänne kinastelematta, on olemassa ammattiauttajia ja erilaisia kursseja.
Älkää antako itsepäisyytenne pilata suhdettanne.
Kummankin on opeteltava hillitsemään itseään ja kuuntelemaan, ja mikä tärkeintä, ymmärtämään toista.
Itse voi tehdä paljon.
Itse voi itseään hillitä.
Itse voi itseensä mennä.
Ei voi olla vain oma itse etusijalla eikä omat halut ja mielipiteet.
Teitä on kaksi.
Kahden ihmisen yhteen sovittaminen on vaikeaa, mutta mahdollista.
Oletteko miettineet, oletteko sittenkään juuri ne oikeat toisillenne.
Pystyttekö hyväksymään toisenne pyyteettömästi kaikkine virheineenkin.
Sanat voivat olla miekkaakin terävämpiä toista kohtaan.
Oikein pahasti sanottuja asioita on joskus jopa mahdoton sulattaa ja antaa anteeksi.
Sanojaan täytyy aina varoa!
Eihän kukaan halua tahallaan olla ilkeä.
Jatkuvalla kinastelulla ei pitkälle pötkitä, eikä sellainen elämä ole edes kivaa.
Rakkaus voittaa kaiken, myös te voitte oppia elämään keskenänne, jos oikein kovasti haluatte ja teette työtä suhteenne eteen.
Mikään ei ole automaattista.
Ottakaa tästä suhteenne korjaamisesta itsellenne tavoite, se kannattaa. - Angiina
No, nyt tuli tuhannen taalan kysymys. Tunnustan olevani räyhähenki. Kiljun ja kiroilen välillä kurkku suorana. Minulla on kantava ääni. Huomasin eräänä päivänä, että Suomessa pyörii viihdeohjelma nimeltään Suoraa huutoa. He, jotka täällä jakavat tämän hirviötalon kanssani ovat sitä mieltä, että olen kuin syntynyt formaattia varten. Toisaalta en ole pitkävihainen. Oikeasti se ei ole mikään puolustus.
Valoisina hetkinäni yritän ajatella, että riitely on merkki siitä, että parisuhteessa vielä henki pihisee...Kirjoittelen usealla palstalla.
Naapurissa olen "tukkanuottasilla" melkein alvariinsa. Hätistelevät pois.
Mietin monesti, että aikanaan kävin keskusteluja 40 palstalla eikä mitään toraa, tällä palstallakin se on melko tuntematonta kuten aikanaan 80 ikäihmisten palstallakin.
Luulen, että meidän ihmisten henkilökemiat eivät synkkaa - tai olemme "samalla aaltopituudella."
Näinhän se taitaa olla ihmiselämässä useinkin.
Eräs tuttu aviopari riiteli päivittäin kun tapasimme. Kerran tapahtui ihme, ettei ollut mitään erimielisyyksiä kunnes....
..aivan joutavanpäiväisestä pikkujutusta se sitten taas roihahti. Toinen tietysti sanoi jotain ja toinen lisäsi hieman ja niin käsirysy oli valmis...
Ukkoskuuro virkistää pitkään jatkunutta paahtavaa hellettä.- napit vastakkain
KaidePuu kirjoitti:
Kirjoittelen usealla palstalla.
Naapurissa olen "tukkanuottasilla" melkein alvariinsa. Hätistelevät pois.
Mietin monesti, että aikanaan kävin keskusteluja 40 palstalla eikä mitään toraa, tällä palstallakin se on melko tuntematonta kuten aikanaan 80 ikäihmisten palstallakin.
Luulen, että meidän ihmisten henkilökemiat eivät synkkaa - tai olemme "samalla aaltopituudella."
Näinhän se taitaa olla ihmiselämässä useinkin.
Eräs tuttu aviopari riiteli päivittäin kun tapasimme. Kerran tapahtui ihme, ettei ollut mitään erimielisyyksiä kunnes....
..aivan joutavanpäiväisestä pikkujutusta se sitten taas roihahti. Toinen tietysti sanoi jotain ja toinen lisäsi hieman ja niin käsirysy oli valmis...
Ukkoskuuro virkistää pitkään jatkunutta paahtavaa hellettä.kommentteja!! Kiitos teille kaikille.Monta yllättävää "ukkoskuuroa" on kohdallemme sattunut
ja aina vielä toistaiseksi on selvitty..ja kuten on,pikkujutusta lähtee.
Terapiaan emme ole vielä päässeet,josko siitä olisi apua.Kumpikaan kun ei näe itsessään mitään väärää vaan luulee toimivansa oikein.Pattitilanne.
Ja jo näinkin elämän ehtoopuolella yksin olo kauhistuttaa(58n/68m)!Raskasta,raskasta... - napit vast
napit vastakkain kirjoitti:
kommentteja!! Kiitos teille kaikille.Monta yllättävää "ukkoskuuroa" on kohdallemme sattunut
ja aina vielä toistaiseksi on selvitty..ja kuten on,pikkujutusta lähtee.
Terapiaan emme ole vielä päässeet,josko siitä olisi apua.Kumpikaan kun ei näe itsessään mitään väärää vaan luulee toimivansa oikein.Pattitilanne.
Ja jo näinkin elämän ehtoopuolella yksin olo kauhistuttaa(58n/68m)!Raskasta,raskasta...on huomioitu ja ovat jo mielestäni paremmalla
puolella,hyvin nukuttaa ja mieli on yleensä tasapainossa,kotirauha on parasta.Syitähän on monia joita en tässä viitsi kaikkea paljastaa.
Kaikenkaikkiaan elämä on antanut niin paljon hyvää
joten pilvisiäkin päiviä täytyisi kestää.Ja kaikki on muuten hyvin,ei ole velkaa ei nälkää,kaikkea on sopivasti.
Tuntui hyvältä kun joku taisi mainita et täytyy
tapella niinkauan kuin pöytä on puhdas?!
Kaivaa ne luurangot kaapista.
Yks oli kun luulin olevani herrasmies,enkä ala riitelemään ja hyppäsin autoon , ajelin lenkin ja kaikki oli ok. ....mutta vain minulla.Siinäpä kävikin niin,että ne paskat jäikin puolison sisälle kun hänellä ei ollut mihin purkaa niitä.Näin jälkiviisaana tiedän noin periaatteessa paremman tavan toimia,eli tapella vaan,ja kuunnella ja taas kuunnella,käydä vaikka tupakilla välillä ja jatkaa niin kauan kuin saa sen asian, oli sit mikä hyvään käsiteltyä viimeiseen tappiin asti.No ei niin tyhmää,ettei pysty toista neuvomaan,se on eri juttu toimiiko ne käytännössä.
- napit neppareiksi
Täytyy ottaa huomioon, että meillä naisilla on ne vaihdevuodetkin olemassa.
Joillakin menee ohi melkein huomaamatta, mutta joillekin ne tuottaa todella tuskaa, niin itselle kuin kanssaeläjillekin.
Niihin vaihdevuosiinkin löytyy apu, jos vaan antaa itselleen periksi ja köpöttelee lääkärille.
Ei pitäisi näissäkään asioissa yrittää jurria omin voimin, jos mieli yhteiseloa jatkaa.
Itse en millään muotoa halua käydä inhottavaksi akaksi, vaan hyväksyn iän mukanaan tuomat ongelmat ja haen apua, kun sitä kerta on saatavissa.
Sulla hyvä syy lähteä lenkille, kunto kohenee vaikka filtterinkin läpi, kun jätät auton kotiin. - napit vast
napit neppareiksi kirjoitti:
Täytyy ottaa huomioon, että meillä naisilla on ne vaihdevuodetkin olemassa.
Joillakin menee ohi melkein huomaamatta, mutta joillekin ne tuottaa todella tuskaa, niin itselle kuin kanssaeläjillekin.
Niihin vaihdevuosiinkin löytyy apu, jos vaan antaa itselleen periksi ja köpöttelee lääkärille.
Ei pitäisi näissäkään asioissa yrittää jurria omin voimin, jos mieli yhteiseloa jatkaa.
Itse en millään muotoa halua käydä inhottavaksi akaksi, vaan hyväksyn iän mukanaan tuomat ongelmat ja haen apua, kun sitä kerta on saatavissa.
Sulla hyvä syy lähteä lenkille, kunto kohenee vaikka filtterinkin läpi, kun jätät auton kotiin.ed vast tuli väärään koht,sorry,en oikein taida hallita tätä vielä...mut kiitos vinkistä!!
- una mujer
Olen huomannut itse, että kunnon riita silloin tällöin puhdistaa kummasti ilmapiiriä.
Joskus yrittää olla suuttumatta asioista. Ajattelee, että nytpäs una mujer on hiljaa ja pitää kiukun sisällään, vaan annas olla niin suuttumus tulee sitten kyllä myöhemmin ja kahta suuremmalla voimalla. Nykyään en siis edes yritä suuttumusta pidätellä.
En voi kuvitella, että on aviopareja, jotka eivät keskenään edes riitele. Miettii tekevätkö enää muutakaan :=)
Itse kun suutun, se onkin kamalaa, mutta suuttumus menee myös äkkiä ohi.
Myös sen olen huomannut, että ne asiat joista kinastelee ovat yleensä pieniä, mutta isommista ongelmista pystyy keskustelemaan aika asiallisesti.
Ps. Autolla ajoa suutuksissa en suosittele, vaikka se varmaan aika usein on miesten tapaista. Itse olen kerran lähtenyt pihasta renkaat ulvoen, ja meinasin ajaa kolarin :=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3633123Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3021492En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841312- 1081311
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991295Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481145
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi801052Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24951- 33847