En kestä tätä tuskaa

Auttakaa äitiä

Miten lohduttaisin 18- vuotiasta tytärtäni, jonka sydämen poika on rikkonut. Poika jätti tyttäreni kovin hatarin perustein. Nyt pelkään ettei tytär selviä tästä.

6

634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipsu

Tuota tuota... aikaste vaikea tilanne...
      Kun itse tulin jätetyksi, oma äiti oli SUURI apu.
      luulenpa, että ensimmäinen tärkeä asia on puhuminen. teidän pitäisi keskustella asiasta. Mutta musta, ettet painosta ollenkaan, koska silloin tyttösi saattaa menettää malttinsa. Anna hänen rauhassa kertoa miltä hänestä tuntuu. Jos hän antaa, halaa häntä mahdollisimman paljon ja pidä lähelläsi, jotta hän tuntisi olonsa turvalliseksi. Kun olette kaksin asiasta rauhassa jutelleet, viä hänet vaikka elokuviin ja syömään, jotta hän tuntisi itsensä tärkeäksi ja rakastetuksi. Koita avata hänen silmänsä tulevaisuudelle!
      Anna tarpeeksi aikaa...
      Nyt sinulla on hyvä tilaisuus viettää aikaa tyttäresi kan ssa. Nyt jos koskaan hän tarvitsee SINUA!!!
      No toivottavasti tästä oli edes jotain apua:)
      p.s olisi mukavaa kuulla jälkeenpäin miten tilanteenne ratkesi.

• Äiti

Olemmekin mneossa syömään parin tunnin päästä. Minusta tuntuu niin lohduttomalta hänen itkunsa ja se että hän ei tiedä miksi poika hänet jätti. Kumpa voisin kärsiä itse hänen tuskansa, olisin paljon vahvempi.

Kerron sitten miten asia etenee. Onpa sitten jollekin äidille neuvoja vastaavassa tilanteessa. Ja myös lapsille; turvautukaa äitiin tai isään - se ei ole hävettävää.

• Äiti

No, niin tyttäreni olin tämän pojan kanssa taas kaksi viikkoa - ja taas poika jätti hänen. Millainen on nuori mies, joka on noin raaka? Miksi hän tekee tuollaista?

Sanoin tyttärelleni edellisellä kerralla, että et ota poikaa takaisin, mutta hän vain otti. Nyt sanoin, että kiellän häntä seurustelemasta tuon pojan kanssa.

Tyttäreni ottaa asian kovin raskaasti. Onkohan syy siihen, kun erosimme tyttäreni isästä kun tyttö oli noin 10 vuotais? Jättääkö tällainen nuoriin jäljen? Kertokaa!

• sannuli92

Älä pakota tytärtäsi lähtemään minnenkkäöän, vaan ehdota kaikenlaista. Yritä viettää tyttösi kanssa aikaa. Älä pakota kertomaan mitään vaan anna hänen sopivalla (eli millä vaan) hetkellä purkaa tunteitaan.

• -enkeli-

auttaa kun pidät tyttärestäsi kiinni.. halaat häntä, katsotte vaikka telkkaria mut kunhan pidät häntä vain sylissä. tiedän että jätetyksi tuleminen on rankka asia. ja se tuntuu pahalta. ruoka ei maistu ja hymyä ei näy. itketyt silmät valtaavat posket. ja ikävä valtaa pään myös viha astuu kuvioon. mut se menee ohi! ennemmin tai myöhemmin.

• minä tässä

sillä, että sun tyttös on saanut seurustella jonkun kanssa. Täällä on ihminen, joka on joutunut elämään yksin koko nuoruutensa, eikä mua oo kukaan lohduttanu. Sun tytölläs on kuitenkin ollu joitain hienoja hetkiä varmasti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      250
      5201
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4221
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      59
      3961
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3627
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3580
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3335
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      12
      2733
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2606
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2496
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      61
      2397
    Aihe