Olis pitänyt ostaa 1.0 Ecoboost...

no seuraava sitten

Ostin 1.6 Ecoboost Flexifuel Focuksen. Hieman harmittaa, kulutus bensalla 8,5 ja etanollia 10,5. 1.0 Kulkee alle 7 litralla ja käytännön ajossa 25hp tehoero ei ole merkittvä.

27

2864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blublub

      Hirvee luuska vie saman ku vanha volovo

    • C180 Kompressor
    • -ap

      Nyt tuntuu että kulutus olisi laskenut ainakin litralla kun mittariin on tullut yli 4000km. Ehkä auto on saanut säädöt kohdilleen tai sitten oma kaasujalka on keventynyt.

      • Ketjumies

        kone alkaa vetristyä, kun liikkuvat osat sopeutuvat toisiinsa. Käsittääkseni ei mitenkään tavatonta vasta pakasta vedettyjen mottien kanssa.


    • repii väkevästi

      Oisit ostanut mk1:n 2-litraisella koneella. Kyllä lähtee ja ajaminen on halpaa, koska pääomakulut ovat lähes nolla.

      On hölmöä maksaa säästämisestä!!!

      • -ap

        Kiitos, mutta ei kiitos, ei kiinnosta vahnat luuskat.


    • -ap

      Nyt kulutus on talvirajoituksilla maantieajossa 6 lirtan paikkeilla (10E95), ei tunnu enää yhtään niin pahalta. Täytynee kokeilla taas pari tankillista RE85:lla.

      Autolla ajettu 6tkm.

      • kiinnostunut1

        voisin veikata että tota re85 menee enemmän kuin 10 e95 ja ei tule siten halvemmaksi ajaa..joissakin vanhemmissa focuksissa re85 aiheutti ongelmia kun ei kylmänä oiken syttynyt toi re85..pistä käyttökokemuksia eri lämpötiloista tälle palstalle jos viitsit.kiitos.


      • C180 Kompressor

        Olen ymmärtänyt siten, että käytettävää polttoainetta ei kannata kovin tiheään vaihtaa edestakaisin, jotta long time fuel trim pysyy jokseenkin oikeissa arvoissa. Ja nykyisillä hinnoilla ei taida taloudellisesti olla kannattavaa ajaa E85:lla. 95E10:iä tankkiin vaan.


      • kiinnostunut1
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt siten, että käytettävää polttoainetta ei kannata kovin tiheään vaihtaa edestakaisin, jotta long time fuel trim pysyy jokseenkin oikeissa arvoissa. Ja nykyisillä hinnoilla ei taida taloudellisesti olla kannattavaa ajaa E85:lla. 95E10:iä tankkiin vaan.

        tästä tulikin mieleen long time fuel trim eli mikä tehtävä flex fuel autoissa missä sijaitsee ja miten toimii?eli kertokaas viisaat miten etanoli autot tunnistavat bensalaadut ja miten säädöt muuttuvat bensaan nähden?lukeeko lamda?


      • -ap
        kiinnostunut1 kirjoitti:

        voisin veikata että tota re85 menee enemmän kuin 10 e95 ja ei tule siten halvemmaksi ajaa..joissakin vanhemmissa focuksissa re85 aiheutti ongelmia kun ei kylmänä oiken syttynyt toi re85..pistä käyttökokemuksia eri lämpötiloista tälle palstalle jos viitsit.kiitos.

        RE85 bensaa tuntuu kuluvan suhteessa enemmän pakkaslähdöissä, mutta minulla ei ole tästä mitään tutkittua tietoa, vaan ihan vain perstununtuma siitä mitä kulutusmittari näytää, se näyttää tähtitieteellistä kulutusta kylmäkäynnistyksissä ja selkeästi taas vähemmän jos on 10E95 tankissa.

        Nyt on kulutus ollu 7.1 litraa (10€95), melko monen tankillisen keskiarvo sekalaisessa ajossa.

        Jos vaikka kesällä sitten kokeilisi taas ajella viinalla.


      • -ap
        C180 Kompressor kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt siten, että käytettävää polttoainetta ei kannata kovin tiheään vaihtaa edestakaisin, jotta long time fuel trim pysyy jokseenkin oikeissa arvoissa. Ja nykyisillä hinnoilla ei taida taloudellisesti olla kannattavaa ajaa E85:lla. 95E10:iä tankkiin vaan.

        Myyjän mukaan voi tankata sekaisin ihan miten sattuu ja talvella voi kuulema tulla kovilla pakkasilla käynnistysvaikeuksia jos ajaa pelkästään E85:lla, joten olisi hyväkin pitää mielummin vähän ennemmän bensapitoista tankissa.

        Olen nyt ajellut lähes pelkästään 10E95:lla, ihan vain siksikin että tankillisen toimintasäde on pidempi, eikä tarvi ihan niin usein käydä tankkaamassa.

        Alussa laskettujen kulutusten ja hintojen perusteella E85 oli polttoainekuluiltaan noin sentin kilometrillä halvempaa.


      • kiinnostunut 1
        -ap kirjoitti:

        Myyjän mukaan voi tankata sekaisin ihan miten sattuu ja talvella voi kuulema tulla kovilla pakkasilla käynnistysvaikeuksia jos ajaa pelkästään E85:lla, joten olisi hyväkin pitää mielummin vähän ennemmän bensapitoista tankissa.

        Olen nyt ajellut lähes pelkästään 10E95:lla, ihan vain siksikin että tankillisen toimintasäde on pidempi, eikä tarvi ihan niin usein käydä tankkaamassa.

        Alussa laskettujen kulutusten ja hintojen perusteella E85 oli polttoainekuluiltaan noin sentin kilometrillä halvempaa.

        se voi olla että parempi ajaa etanolilla vasta kesällä..itselläni oli heti kylmäkäynnistys ongelmia kylmillä keleillä..auto ei ollut ford..vaikuttaisi siltä nuo kulutuslukemat että ei mitään ihmeellistä moottoririntamalla nuo pienet ahdetut koneet tarjoa,paitsi tuo vääntö on hyvä.kulutus antaa aika hyvän kuvan siitä näkemyksestäni että voima ei tule tyhjästä eli kulutuksia ei vielä merkittävästi tuotu alas normi moottoritekniikalla.hypridit ja sähköautot tietysti toista.


      • ap--

        Nyt kun on ajanut vähän pidempiäkin matkoja talvinopeusrajoituksilla niin kulutus on ollut pitkillä matkoilla selvästi alle 6 litraa, jopa alle 5 litraa kun jäänyt ajelemaan rekkojen perässä.

        Kohta vois varmaan kokeilla taas muutamat tankilliset etanolilla, kun ei ole pahemmin ollu enää pakkasta.


    • isoZetec

      Heh, ensin ostetaan uusi auto ja sitten aletaan pihistelemään. :D

      Oisit ostanut 2-litraisen Zetecin niin kulkisi kivasti.

      • VähemmänOnEnemmän

        No se nyt vaan on tyhmää tuhlata turhaan ja saahan tuolla etanolilla pienennettyä hiilijalanjälkeään, jos arvostaa sellaista.


      • RahaaEiSäästä

        Rahaa sillä sen sijaan ei säästä, sillä jos ajaa E85 polttoaineella niin huoltoväli puolittuu, eli ystävällinen fordhuolto kuittaa rahat joita saat polttoaineessa säästettyä.


      • jaOnkoOikeastiMerkitystä

        Aivan, kuinka voi perustella kun öljyn vaihtoväli puoliintuu, sekö on sitä ekoilua ja hiilijalanjäljen kutistamista?


      • Tiedä_häntä

        Mahtaako tuo etanoli olla huonompi polttoaineena ja sotkee öljyt nopeammin?


    • Kallistasäästöä

      On se kumma että pitää ostaa niin kallis auto, ettei sillä ole varaa ajaa.

    • jhjhj

      Passatti vei kokeillessa 12- 14 litraa satasella ja piti vaan nyökytellä kun ylistys halvasta bensasta.

      • lumikkija7kääpiötä

        Aika outo Passat, sano. Vai oliko pakkasta yli -20 C ja parin kilometrin ajo? -ei tuollaisia lukemia tule nykyautoille ellei kengitetä lämäri pohjassa mitä koeajoautoille usein tehdään.

        Itsellä oli vw golf plus 103kw /160th ajettu/ 6,5 L /100 km / 25km työmatka ja auto ulkona ilman lämmittimiä, talvella max 7,2 L. Laskettu mittarista ja tankilla, ero 0,2 L /100km. Hyvin on käynnistynyt ilman lisäapuja yli -30 C. Tuosta syystä en suosi alkoholi ja diesel polttoainetta.

        Seuraava kärry luultavasti facelift c max 1,5 ecoboost.


      • JäiEpäselväksi
        lumikkija7kääpiötä kirjoitti:

        Aika outo Passat, sano. Vai oliko pakkasta yli -20 C ja parin kilometrin ajo? -ei tuollaisia lukemia tule nykyautoille ellei kengitetä lämäri pohjassa mitä koeajoautoille usein tehdään.

        Itsellä oli vw golf plus 103kw /160th ajettu/ 6,5 L /100 km / 25km työmatka ja auto ulkona ilman lämmittimiä, talvella max 7,2 L. Laskettu mittarista ja tankilla, ero 0,2 L /100km. Hyvin on käynnistynyt ilman lisäapuja yli -30 C. Tuosta syystä en suosi alkoholi ja diesel polttoainetta.

        Seuraava kärry luultavasti facelift c max 1,5 ecoboost.

        Siis ajatko bensalla vai etanolilla?


    • Ecoilija

      Meidän 1.6 boosti vie sekalaisessa ajossa e95:lla 6.0-6.4l näin talvella ja kesällä puolilitraa vähemmän. Pelkkää kaupunkiajoa jalka suorana saa sit menee vaikka kympinkin :)

    • siinäecobuustia

      mansikkainen ja aromatikas

    • Eivoivielätietää

      Ensimmäiset neljä tonnia ei kerro mitään. Sitten kun on kesä ja viisnumeroinen lukema mittarissa ja ajelet hiljakseen maantiellä saat koulutukset alas normilukemiin asti.

      Keskity nyt vaan vaihtelevaan ajoon äläkä ennen kesää mieti kulutuksia - ne ei ole kohdallaan vielä. Hyvä kone se ecotec on.

      Talvikeli lisää kyllä kulutusta. Ja aivan erityisesti jos autossa ei ole lämppäriä, silloin lisääntyy myös kuluminen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe