minni

Mikä lähiverkkoyhteys??

Koneellani on laajakaistayhteys ja pelittänyt moitteettomasti.
Nyt jostain syystä alapalkiin tulee myös toinen verkkoyhteyskuvake varustettuna huutomerkillä??
Klikatessa lukee "lähiverkkoyhteys nopeus 100.0Mbps.Vajaa tai puuttuva liitettävyys"

Netti toimii ok, sulkiessani nettiyhteyden laajakaista kuvake katoaa, mutta toinen kuvake jää ja tila näyttää, että linja on yhä auki??
Voiko olla ja pitääkö nyt sulkea verkkopääte kans joka kerta?

Osaiskohan joku valaista, mitä tälle pitää tehdä?

10

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minni

Otsikko ja nimimerkki vahingossa väärinpäin:)

• Kiitos tiedosta etukäteen

Ja mulla yhteytenä Soneran kiinteistöliittymä

• Belsebub

Sinulla lienee sisäine ADSL modeemi. Ja se toinen on ehkä emolevyn integroitu verkkokortti, joka on sinulla käyttämättä. eli jos haluat liitää toisen koneen omaan koneeseesi, niin se liitetään tähän liittimeen. Sen voi myös ottaa pois käytöstä, jos se siellä häiritsee...

• minni

ulkoinen TeleWell-TW-EA 200 sekä
        Dna:n laajakaista liittymä.
        Ihmettelen vain, kun tuo lähiverkko kuvake huutomerkkeineen ilmestyi hiljattain.
        Yhteys on ollut sama jo vuoden päivät.

Päivitin koneseen Service Pack 2:n, eikait se voi olla syynä tuohon?

• sama ongelma
        minni kirjoitti:

ulkoinen TeleWell-TW-EA 200 sekä
        Dna:n laajakaista liittymä.
        Ihmettelen vain, kun tuo lähiverkko kuvake huutomerkkeineen ilmestyi hiljattain.
        Yhteys on ollut sama jo vuoden päivät.

Päivitin koneseen Service Pack 2:n, eikait se voi olla syynä tuohon?

Siis mulla on tuo toinen yhteys näköjään koko ajan käytössä, vaikka en ole edes yhdistänyt konetta nettiin eikä taloudessa ole toista konetta. Mä kun poistin tuon toisen yhteyden, niin en voinut yhdistää konetta lainkaan.

Ja toinen ongelma: alapalkissa on siis 3 tietokoneen kuvaa: yksi näyttää että yhteys toimii/on päällä, toinen jossa on ruksit päällä ja ilmoittaa "verkkokaapeli ei ole kytketty" ja kolmas on tuo huutomerkillä varustettu " lähiverkkoyhteys 3, nopeus 1.0 Mbps, tila: vajaa tai puuttuva liitettävyys

• asetukset

Tarkista verkkoasetuksista onko sinne tullut ylimääräisiä yhteysjuttuja. Järjestelmästä ruksi pois etäyhtäyskohdasta sekä XP;omasta palomuuriasetuksista.
      Tarkista verkkoasetukset kaikista verkkoyhtyksistä vaikka ei olisi päälläkään.
      http://www.saunalahti.fi/wpoet/fin/windows3.htm

Tuosta linkistä löytyy verkkoasetuksen ohjeet yhdestä kohtaa. Kannattaa huomioida.

• minni

Kävin kurkistaan verkkoasetukset.
        Lähiverkkoyhteydessä oli ruksit kahdessa kohtaa, Qos paketinajoitus ja internet protokolla(TCP/ip).
        Baanayhteydessä ruksti oli noissa samoissa, sekä Microsoft verkkojen asiakas kohdassa.
        Onko ok?
        Kävin linkissä lukemassa, mutta aloittelija kun on niin...:(

• asetukset
        minni kirjoitti:

Kävin kurkistaan verkkoasetukset.
        Lähiverkkoyhteydessä oli ruksit kahdessa kohtaa, Qos paketinajoitus ja internet protokolla(TCP/ip).
        Baanayhteydessä ruksti oli noissa samoissa, sekä Microsoft verkkojen asiakas kohdassa.
        Onko ok?
        Kävin linkissä lukemassa, mutta aloittelija kun on niin...:(

En tunne tuota Baana-yhteyttä. Mutta mulla on ruksit pois linkin kuvan tapaan eli ei ruksia Qas paketinajoitus eikä ruksia Microsoftverkkojen asiakas. Vain ruksi siinä Internet-protokolla (TPC/IP). Katso ne linkin kuvakohdat miten ne on. Jos sulla on verkkoyhtyksissä myös 1394-yhteys niin sinne samat jutut ja poista käytöstä. Mulla on itsellä siis laajakaistayhteys ja en tarvise muita yhtyksiä.
        Mulla oli kerran mennyt itsestään tuo 1394-yhtys päälle jostain syystä eli kannattaa asetukset sinnekin tehdä. Toivottavasti joku osaa selittää sulle tuon Baana-yhtyteen tarvittavat jutut.

• minni
        asetukset kirjoitti:

En tunne tuota Baana-yhteyttä. Mutta mulla on ruksit pois linkin kuvan tapaan eli ei ruksia Qas paketinajoitus eikä ruksia Microsoftverkkojen asiakas. Vain ruksi siinä Internet-protokolla (TPC/IP). Katso ne linkin kuvakohdat miten ne on. Jos sulla on verkkoyhtyksissä myös 1394-yhteys niin sinne samat jutut ja poista käytöstä. Mulla on itsellä siis laajakaistayhteys ja en tarvise muita yhtyksiä.
        Mulla oli kerran mennyt itsestään tuo 1394-yhtys päälle jostain syystä eli kannattaa asetukset sinnekin tehdä. Toivottavasti joku osaa selittää sulle tuon Baana-yhtyteen tarvittavat jutut.

ohjeista.Kokeilin kaikkea,mutta ilmeisesti täytyy luovuttaa:(Kuvake on ja pysyy alapalkissa..:(

• Jenni

vähän saman tyylinen ilmoitus, kun avaa tietokoneen: Windows - Järjestelmävirhe ja lisäksi lukee, että Verkossa on kaksinkertainen nimi. Keltainen kolmio, jossa huutomerkki. Ilmestyy vaan toisinaan. Alkanut heittää tota sen jälkeen kun vaihdettiin Baana Taloyhtiöön. Aiemmin oli Baana Laajakaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe