Eikö nykyisin kukaan enää pese ikkunoita? Tuli mieleen kun tässä askettäin pesin ne. Minulla on tapana pestä keväällä ja syksyllä. Asun kerrostalossa, jossa on kolme rappua ja viisi kerrosta. Joka ikinen päivä käyn monta kertaa ulkona. Neljä kertaa koiran kanssa ja lisäksi kaupunkireissut. Joten kyllä näkisin enemmän niitä pesuja, jos he ikkunat pesisivät. Tässä talossa olen nähnyt vain kerran yhden ihmisen ikkunoita pesevän. Hänkin oli lähes kuusikymppinen. Yhdenkään nuoren ihmisen en ole nähnyt pesevän. Mitä ihmeen sottapyttyjä nuoret ovat, en myöskään ole nähnyt mattoja puisteltavan. Ei minulla ainakaan ole niin hyvä imuri ettenkö silloin tällöin veisi mattoja ulos, ainakin kesällä.
Ikkunat?
38
130
Vastaukset
- uupunu vanhus ---
minutkohan oot nähny ikkunoita pesemässä,
juu, olen pessy tähän asti parikertaa vuodessa,
mutta alkaa käymään aina vaan raskaammaksi kuin vanhalla askeleet,
olen nimmittäin pitkästi yli seitenkymppinen, mutta suureksi hämmästyksekseni jotkut väittää mua nuoremman näköseksi,
sanon että ulkonäkö pettää,
" moni kakku päältä kauni silkkoa sisältä "- tyttö Setubalista
Nythän sananpartta voisi uudistaa.
"Moni kakku päältä kaunis, liekö silikonia sisässä"
Jonkin firman pesijät pesevät ikkunat nopsaan. Parikymmentä aukkoa.
- ...
Harrastushan se kyttääminenkin kai on.
Ite en ole tollaseen kiinnittänyt huomiot, kuin että joku eläkeläinen aina kauheasti mesoaa just, että "pesinpä ikkunat". Höh, niinkuin suurikin sankariteko.
Ite pestään ikkunat, silloin kun tarvitsee, ei kalenterin mukaan. Talvisin ukkunoista mitään näe ulos, se ja sama, onko pikkasen likaset, vaiko eikö. Joskus keväällä ja tarpeen vaatiessa välillä.
Ikinä kuullut puhuttavan ikkunanpesurista? Meinaan vaan, sen verran nopea kampe, että eipä sitä sillä pesasemista hitaampi naapurikyttääjä kerkeä huomaamaankaan.
Sitäpaitsi, ei nykyisin ikkunat sotkeennu, kuin ennen. Eip ole savupäästöjä, ei pakokaasupäästöjä ja kaupungissakin rengaspöly nykyrenkailla vähentynyt. Siitepölyä nyt on, jos on jossain puita tms. Ai niin, sähköjunat. Tässä tsadissa varmaan ollut kuin hiilikaivoksilla pölyn puolesta slummin rakentamisen aikoihin. Ja tosiaan, ketkä keuhkoaa ikkunoittensa pesemisestä, on niitä alkuperäisiä asukkaita, jotka nyt loispummeina ollessaan pesee edelleen ikkunoitaan kytäämisen lomassa jatkuvasti. Kai siksikin, että näkevät paremmin kytätä ikkunasta >:/
=DW=- silmä kädessä
Kerro, minkämerkkinen se sinun koneesi on.
Tunnut siihen tyytyväiseltä, moni on haukkunut vehkeensä alimpaan h:in.
En muuten ymmärrä, mitä kyttäämistä on, jos silmät näkevät ulkona jonkun pesemässä ikkunaansa.
Pitäisikö kerrostalon pihaan tultuaan panna pussi päähän, ja kävellä käsikopelolla. - ...
silmä kädessä kirjoitti:
Kerro, minkämerkkinen se sinun koneesi on.
Tunnut siihen tyytyväiseltä, moni on haukkunut vehkeensä alimpaan h:in.
En muuten ymmärrä, mitä kyttäämistä on, jos silmät näkevät ulkona jonkun pesemässä ikkunaansa.
Pitäisikö kerrostalon pihaan tultuaan panna pussi päähän, ja kävellä käsikopelolla.Kärcher.
Tosin, vanhanmallinen ja alkaa olemaan kilometrit täynnä. Nykyiset mallit kevyemmän näköisiä, kaiketi akut kehittyneet. Vaan ei toi kehno ostos ole ollut, kesti älyttömän kauan, eikä ollut kallis. Akut loppuu kaikista akkuvehkeistä aikanaan.
Ollut systeemi, eka ronskisti pokat käsipelillä, sitten lasit pesurilla, lopuksi pyhkäsee pokista valumat. Saattaa olla kiinni pesuaineesta ja sen skoitussuhteesta, mitä tykkää pesutuloksesta, itellä käytetty ihan merkkikohtaisia tuotteita ohjeen mukaan. Kun oppii niinkuin tekniikan, pesaisu ei tosiaan vie kuin hetken ja jälki hyvä.
Kyllä toi kyttäämiseltä vaikuttaa, kun pitää nettipalstallekin tehdä aloitus toisten ikkunoitten pesemisestä :D
=DW= - silmä kädessä
... kirjoitti:
Kärcher.
Tosin, vanhanmallinen ja alkaa olemaan kilometrit täynnä. Nykyiset mallit kevyemmän näköisiä, kaiketi akut kehittyneet. Vaan ei toi kehno ostos ole ollut, kesti älyttömän kauan, eikä ollut kallis. Akut loppuu kaikista akkuvehkeistä aikanaan.
Ollut systeemi, eka ronskisti pokat käsipelillä, sitten lasit pesurilla, lopuksi pyhkäsee pokista valumat. Saattaa olla kiinni pesuaineesta ja sen skoitussuhteesta, mitä tykkää pesutuloksesta, itellä käytetty ihan merkkikohtaisia tuotteita ohjeen mukaan. Kun oppii niinkuin tekniikan, pesaisu ei tosiaan vie kuin hetken ja jälki hyvä.
Kyllä toi kyttäämiseltä vaikuttaa, kun pitää nettipalstallekin tehdä aloitus toisten ikkunoitten pesemisestä :D
=DW=Jos asuisin jono-, tai kerrostalossa, pyytäisin ukkoani suunnittelemaan jonkin vinkkuralaitteen, jota ei ulkoapäin näkisi.
Siinä päivät pääskytellen istuisin ja ihmetteleisin.
Kiitos neuvoista oikein paljon! Kauanko se laitevanhus on teitä palvellut? - ...
silmä kädessä kirjoitti:
Jos asuisin jono-, tai kerrostalossa, pyytäisin ukkoani suunnittelemaan jonkin vinkkuralaitteen, jota ei ulkoapäin näkisi.
Siinä päivät pääskytellen istuisin ja ihmetteleisin.
Kiitos neuvoista oikein paljon! Kauanko se laitevanhus on teitä palvellut?Ehkä kymmenisen vuotta. Sitä siis käytetty aina ikkunoita pestessä tsadissa ja joskus mökilläkin. Eli käyttötunteja tosi vähän. Mutta, akut nyt loppuu aikanaan.
Noh, mulla taopumusta intoutua kaikenlaisiin uusiin vempaimiin. Näin siivoushommissa tullut tulokseen ikkunanpesukone ja robottti-imuri välttämättömiä kodinkoneita jokaiselle. Kovasti odottelen, että joku kehittelee vessanpytyn pesukoneen, joka toimii ja on sopuhintainen, vaimon ylläpito sellaista tarkoitusta vasten ei ole kustannustehokasta.
=DW= - PP:n vaimo
... kirjoitti:
Ehkä kymmenisen vuotta. Sitä siis käytetty aina ikkunoita pestessä tsadissa ja joskus mökilläkin. Eli käyttötunteja tosi vähän. Mutta, akut nyt loppuu aikanaan.
Noh, mulla taopumusta intoutua kaikenlaisiin uusiin vempaimiin. Näin siivoushommissa tullut tulokseen ikkunanpesukone ja robottti-imuri välttämättömiä kodinkoneita jokaiselle. Kovasti odottelen, että joku kehittelee vessanpytyn pesukoneen, joka toimii ja on sopuhintainen, vaimon ylläpito sellaista tarkoitusta vasten ei ole kustannustehokasta.
=DW=Jos joku joskus keksii kätevän, pätevän siivousrobotin hän on pian miljardööri.
Onhan olemassa siivousfirmoja, mutta neuroottisena en ainakaan minä halua tuntematonta ihmistä kotiini.
En siksikään, että mies on Pelle Peloton, jolla on siellä täällä omia pieniä esineitä, joihin ei saa koskea. - ent. siivoojaparka
... kirjoitti:
Kärcher.
=DW=Amatöörien höpöstelyä tuollaiset koneella ikkunanpesut.
- ...
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Amatöörien höpöstelyä tuollaiset koneella ikkunanpesut.
Pelottaako työttömyys?
Syytä olisi.
=DW= - ent. siivoojaparka
... kirjoitti:
Pelottaako työttömyys?
Syytä olisi.
=DW=Työtömyys? Ei pelota, eikä pelottanut työiässä ollessanikaan. Lupaan, että sinä aikana, kun sinä vielä lirutat vettä koneesi pulloihin ja mittailet erityispesuaineita, niin minä olen jo pessyt ikkunan.
- ...
Työtömyys? Ei pelota, eikä pelottanut työiässä ollessanikaan. Lupaan, että sinä aikana, kun sinä vielä lirutat vettä koneesi pulloihin ja mittailet erityispesuaineita, niin minä olen jo pessyt ikkunan.
Siivoojissa jo nyt työttömiä. Toisaalta työvoimapulaa osaavista. Käytännössä aivan sama, kuin kaikissa muissakin ammateissa, tekniikan kehittyminen hidasta, mutta etenee.
Toinen virke puolestaan osoitti, että et tiedä asiasta kerrassaan mitään. Yksi kone, yksi korkillinen pesuainetta, vähän vettä, ikkunan pesu, kone kaappiin. Mutta voihan se olla hankalaa, jos tottunut pesemään ikkunoita vanhoilla välihousuilla, mäntysuopalla ja tiedonantaja-lehdellä :D
... kirjoitti:
Siivoojissa jo nyt työttömiä. Toisaalta työvoimapulaa osaavista. Käytännössä aivan sama, kuin kaikissa muissakin ammateissa, tekniikan kehittyminen hidasta, mutta etenee.
Toinen virke puolestaan osoitti, että et tiedä asiasta kerrassaan mitään. Yksi kone, yksi korkillinen pesuainetta, vähän vettä, ikkunan pesu, kone kaappiin. Mutta voihan se olla hankalaa, jos tottunut pesemään ikkunoita vanhoilla välihousuilla, mäntysuopalla ja tiedonantaja-lehdellä :D
=DW=Kyllä joo. Ehdottomasti olen nyt sitä mieltä, että sinun on ihan kaikkein viisainta pestä koneella ikkunat, jos tietosi ikkunanpesusta on tuon tasoista. Säästyy ne välihoususikin parempaan käyttöön.
Saisihan siinä kyllä hintaa enempi, jos höpöstelisi tuntipalkalla sellaisen koneen kanssa. Puoli tuntia työtä ja sitten istuisi lataamassa konetta kaksi tuntia. Taksamittari tikittäisi.
Urakkapalkalla se ei lyö leiville. Ei kukaan ammatti-ikkunanpesijä leiki tuollaisten poposten kanssa. - ...
Kyllä joo. Ehdottomasti olen nyt sitä mieltä, että sinun on ihan kaikkein viisainta pestä koneella ikkunat, jos tietosi ikkunanpesusta on tuon tasoista. Säästyy ne välihoususikin parempaan käyttöön.
Saisihan siinä kyllä hintaa enempi, jos höpöstelisi tuntipalkalla sellaisen koneen kanssa. Puoli tuntia työtä ja sitten istuisi lataamassa konetta kaksi tuntia. Taksamittari tikittäisi.
Urakkapalkalla se ei lyö leiville. Ei kukaan ammatti-ikkunanpesijä leiki tuollaisten poposten kanssa.Miettinyt ikinä siivoojien palkkoja. Kas, tuloksesta maksetaan. Nyt niin, siivoojat niin halpoja, että turha investoida koneisiin, etenkään pikkufirmoilla. Jokatapauksessa jossain vaiheessa tekniikkaa tulee kehiin, palkat halvat, liiat siivoojat kortistoon, pisnes kannattaa ja kaikilla hyvä mieli. Aijaa työttömät siivoojat, hö, onhan noita työttömiä muutenkin, nostetan veroja, että saadaan nekin loispummit elätetyksi :D
Tympii muuten trollit, jotka sotkee tahallaan kaikki asiallisetkin ketjut. Eikö toi ittensä brändääminen ikinä kyllästytä?
... kirjoitti:
Miettinyt ikinä siivoojien palkkoja. Kas, tuloksesta maksetaan. Nyt niin, siivoojat niin halpoja, että turha investoida koneisiin, etenkään pikkufirmoilla. Jokatapauksessa jossain vaiheessa tekniikkaa tulee kehiin, palkat halvat, liiat siivoojat kortistoon, pisnes kannattaa ja kaikilla hyvä mieli. Aijaa työttömät siivoojat, hö, onhan noita työttömiä muutenkin, nostetan veroja, että saadaan nekin loispummit elätetyksi :D
Tympii muuten trollit, jotka sotkee tahallaan kaikki asiallisetkin ketjut. Eikö toi ittensä brändääminen ikinä kyllästytä?
=DW=Koneisiin satsataan sellaisessa, missä se nopeuttaa ja helpottaa siivoojan työtä. Mutta kuvittele nyt hyvä ihminen ikkunanpesijää työnään nostelemasa päänsä yläpuolelle sellaista melkein kilon painavaa ikkunanpesukonetta. Mitä se tekee ajan mittaan hartioille.
Hyviä ja keveitä välineitäkin on olemassa, joilla työ käy paljon nopeammin. Ja voin mennä takuuseen, että välihoususi eivät ole vaarassa. - hukkuvat p-aan
... kirjoitti:
=DW=Minulla on tasan kaksi ikkunaa. Ei ole varaa millään koneella pestä, eikä tilata ikkunan pesijää. Siihen mennessä kun koneen laittaisin kuntoon, olisin jo ainakin toisen ikkunan pessyt. Ei minun ikkunat koskaan niin likaisia ole, että siihen mitään konetta tarvitsisi. Sellaiset ihmiset kai, jotka pesevät ikkunansa kerran viidessä vuodessa, tarvitsevat konetta, ikkunahan on jo niin likainen, ettei kotikonsteilla lähde. Niin kauan kuin pystyn, pesen ikunat itse vähintään 2 kertaa vuodessa. Siivoan myös vähintään kaksi kertaa viikossa. Minun asunnossani ei ole likaista, vaikka minulla on koirakin. Jo lapsena keitin perunat isälle ja äidille (11 vuotiaana) ja sitten tiskasin ja lakaisin lattiat. Kesällä. Eipä taida nykyajan lapset saada tällaista kasvatusta., Sitten heistä tulee siivottomia. Eipä ihme, että lutikat ja torakat lisääntyvät!
- L - L
Tarpeettomia asioita. Vanha hokema paavin pallien ja nunnan nännien tarpeellisuudesta on rinnastettavissa vuosittaiseen ikkunoiden pesuun.
Kaupungin keskustassa lasien kirkkaus on lyhyaikainen ilo.
Ok:ssa asuessamme pesin olohuoneemme takapuiston puoleiset, suuret ikkunat muutaman vuoden välein mutta nykyisessä asunnossamme vaimoni on kyllästynyt kannustamiseen ja pesee keittiön idän puoleisen ikkunan itse muutaman vuoden välein.
Vapaa-ajan asuntomme on tuotakin lohduttomampi. Kerran parvekelasit kestivät kirkkaina muutaman vuorokauden. Sitten tuli Saharan hienojakoinen, oranssi pöly tihkusateen mukana ja liisteröi kirkkaat lasit läpinäkymättömiksi.
Jotain oli tehtävä.
Normaali tuhraantuminen poistuu seuraavan rankkasateen myötä.
Olen varautunut vastaanottamaan halveksuntasi! - Hei kun keikuskelen
Siinä ei kauaa nokka tuhise, kun ikkuna on pesty. En usko, että niin kauhian usein lappaat pihalla ja olet juuri kerrostalosi ikkunoitten kohdalla, että huomaisit ihmisten ikkunan pesun. Oikeastaan pieni mahdollisuus, että näkisit.
Kauankohan aikaa menee yhden ikkunan pesuun aikaa? Ei ole tullut katsottua kellosta, mutta joka tapauksessa ei kauaa.
Jos itse olet pesemässä ikkunaasi, niin kulkeeko talosi asukkaita paljonkin sinä aikana, kun se ikkuna on pesty? Ja jos pihassa tallustelee, niin tuleeko mieleen leukaansa joka kerta nostaa ylös katsoakseen, olisiko joku mahdollisesti ikkunaa pesemässä ja jos on, niin kuka hää on :)
Jos ajattelen tätä omaa taloyhtiötä (rivitaloja), niin en nyt tähän hätään muista, olisinko koskaan nähnyt kenenkään pesevän ikkunoitaan, juuri silloin kun heidän ohi kävelen. En kuitenkaan ajattele, että he eivät niitä ikkunoitaan pesisi. Ja mitäpä se mulle kuuluu, vaikka eivät pesisi ikinä.- vesi ja visko
Minen ole koskaan nähnyt naapureiden pesevän ikkunoitaan, mutten kyttääkään ketään keittiöjakkaralla.
Eli ovatko naapurit pah'kasikoja?
Jaa ikkunat? Heevettiäkö niitä jatkuvasti luttaa, kuluvat pian puhki.
Ja mä kyllä vien matot ulos talvella, kovalla pakkasella. Muuten koko pakkanen on persiistä, mut raikastaa se matot ja petivaatteet.- //& & & /
Ei niitä ikkunoita nyt joka hetki tarvitse pestä, useimmiten ainakin keväisin. Itsellä hyvät välineet pesuun, kaksi kättä, sieni, vettä pesuainetta kuivausliina ja perinteinen sanomalehti viimeistelee. Ympärillä vuokraluukkuja melkoisesti, mutta en ole muiden nähnyt 11vuoden aikana pesevän, aikaa luulisi ainakin olevan työttömiä lähes kaikki. Helpolla täytyy päästä. Hih hah.
- Hiekkatien varresta
2-3 kertaa vuodessa, tarpeen mukaan. Naapureiden pesemisiä ei ole tullut seurattua, ei ikkunoiden eikä muutenkaan.
Meilläkait naapuri tulee heti poristuttaan kun näkee et pesen ikkunoita. Siinä sitten vaihdetaan ikkunenpesuhistoriat sun muut eli salassa et pääse pesemään :).
- ent. siivoojaparka
mrshedgehog kirjoitti:
Meilläkait naapuri tulee heti poristuttaan kun näkee et pesen ikkunoita. Siinä sitten vaihdetaan ikkunenpesuhistoriat sun muut eli salassa et pääse pesemään :).
Miten sinun naapurisi jaksaa olla kytiksellä vahtimassa, koska sinä peset ikkuoita? Vai onko se sinulla kokopäivän homma?
Miten sinun naapurisi jaksaa olla kytiksellä vahtimassa, koska sinä peset ikkuoita? Vai onko se sinulla kokopäivän homma?
Ei hän ole kytiksellä sen kummemmin. Tepastelee eläkeläisenä omalla pihallaan ja kun näkee et pesen ikkunoita, tulee porisuttamaan. Ei kai siinä sen kummempaa.
- k/k
Ei nykyaikasia ikkunoita pestä kun ne pitää lämmön sisällä ja aurinkonvalon ulkona,eristää äänet ja säteilyt ja loppuviikolla pesevät itte ittensä,niih.
- hukkuvat p-aan
Enpä ole vielä nähnyt sellaisia ikkunoita, joita ei saa auki! Kun ikkunat pesee ja laittaa kiinni, kyllä lämpö taas pysyy ja aurinko ulkona. Sitä paitsi yleensä ikkunat pestään kesällä, ei siinä lämpö mihinkään karkaa.
Ei asunto voi olla siisti, jos ikkunat ovat likaisia. Ainakin minun silmääni se häiritsee. Samoin oli äitini kanssa. Aina kun kesällä kävin hänen luonaan, pesin hänen ikkunansa, kun hän ei enää pystynyt. Tulipahan ainakin kerran vuoteen pestyä. Asuin yli 300 km päässä, joten vain lomalla tämä onnistui. Toiset on kasvatettu siistiksi, toiset taas siivottomiksi.
- .'.'.'.
Ei kiinnosta muiden ikkunanpesut. Pesen kerran vuodessa, se riittää hyvin.
Mattoja en kanna ulos kun nivelside repesi olkapäästä, minulla on tehokas imuri.
Itse viihdyn kämpässäni, ei täällä likaista ole. Missään muulla maailmassa eivät hakkaa mattojaan yhtä raivokkaasti kuin suomessa. - L - L
Kytännyt olen minäkin!
Viikonpäivät sitten alkoi pervekkeemme edestä, kadun vastapäätä, kuulumaan möykettä ja ölähtelyä sekä painepesurin ääntä.
Keski-ikäinen ukko oli, yläkroppa paljaana pesemässä painepesurilla jalkakäytävää.
Rähjäsi voimaperäisesti kahden pysäköidyn auton kuskeille.
Kaverilla oli ämpäreiden, pesurin ja muiden roippeiden ohella sähköhydraulinen henkilönostolava joille ei ollut käyttöä ko.kohteen pesussa.
Äijä jäi meuhkamaan ja me jatkoimme omaa olemistamme.
Jonkin ajan kuluttua muuttuivat äänet. Paikalle oli tullut poliisipartio joka neuvotteli hepun kanssa hommasta.
Lopulta meuhkaaminen päättyi ja hajanaisista repliikeistä päättelimme, että äijän tehtävänä olisi ollut kohdalla olevan liikerakennusten ikkunoiden pesu mutta ilmeisesti jalkakäytävä oli helpompi kohde varsinkin kun siinä ei ollut vähäisen irtotomun lisäksi muuta.
Fiksu heppu! Vaihtoi ikävän ja turhan ikkunapesun helpompaan jalkakäytävään. Kyyyllä niitä joskus täytyy pestä, ehkä ens vuonna on sopiva hetki.
Meillä on tuvassa sellainen pitkäkarvainen matto, sinne mahtuu mahottomasti rojua karvojen sekaan. Joskus kun rappusilta sitä pölläyttää muutaman kerran, niin saattaa tehdä kivojakin löytöjä. Samalla hän siinä saapi raitista ilmaa ja näkee onko kesä vai talvi.- Hei kun keikuskelen
"Anceli"
Heh he he heeee :DDDDD
Kylläpäs vetäsit hauskan kommentin :)
Pakkaa vähä nakrattamaan.
Joo, on varmaan kivaa, kun karvojen joukosta löytää semmosia tavaroita,
jotka on luullu kadonneen ikiajoiksi. "Tradaaaa, täällähän nää mun silmäklasit on." ja "Jestas sentäs, Pauliiiii täältä löyty sun toinen kenkä.":) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"Anceli"
Heh he he heeee :DDDDD
Kylläpäs vetäsit hauskan kommentin :)
Pakkaa vähä nakrattamaan.
Joo, on varmaan kivaa, kun karvojen joukosta löytää semmosia tavaroita,
jotka on luullu kadonneen ikiajoiksi. "Tradaaaa, täällähän nää mun silmäklasit on." ja "Jestas sentäs, Pauliiiii täältä löyty sun toinen kenkä.":)Noh, eipäs nyt liioitella, eivät ne karvat nyt sentään noin pitkät ole.. :)
- bessie*
Kerran vuodessa tai kahdessa pesetän nykyään ikkunat, yleensä syksyisin. Ostan palvelun, koska henkiset voimat eivät riitä parvekelasitusten pesemiseen eivätkä oikein keittiön työtasolla avoimen ikkunan edessä operoimiseenkaan.Tuuletusikkunoiden välisulkimetkin ovat jos eivät nyt ihan ylivoimaisen vaikeita niin eipä paljon muutakaan.
Ostopesujen välissä pesen tarvittaessa olohuoneen ikkunan ja ikkunaoven sekä parvekkeen että huoneen puolelta. Joskus vähän paremmin hyvällä lastalla ja kuivaimella, joskus vain lääpäisen siivous- ja ikkunaliinoilla jotka nykyään ovatkin tosi hyviä.
Niillä tulee yleensä kerralla tarpeeksi hyvä, ei jää pisara- tai muita jälkiä, ja nykyään en niin kovasti piittaa vaikka jäisikin, ellei nyt ihan keskelle isoa ikkunaa. Aiemmin katselin ja killistelin suunnalta jos toiselta ja tein ihan suotta pikkuhommasta ison projektin.
Matot pesen yleensä kerran vuodessa lumella, kaikki matot, ja osan myös joka tai joka toinen kesä perinteisesti juuriharjalla ja mäntysuovalla. Lisäksi saatan ihan vain omaksi ilokseni viedä matot joskus ulos vaikkei olisi niin tarvettakaan. Vain yhden eestiläisittäin puhuvan nuorehkon miehen olen itseni lisäksi nähnyt tekevän niin ja olisiko peräti viikoittain. Voi olla että on yhteydessä tupakointiin.
Muiden ikkunanpesuihin en ole kiinnittänyt huomiota. - Suttapytty
"Olen suttupytty tiedän sen, mutta ylpeä sellainen". Vai miten se nyt meni.
Putsaan ikkunani kun ja jos lystään, eipä tuohon maailma vielä ole kaatunut. Onhan sitä muutakin tekemistä, ei noita nyt niin ehdi edes huomata missä kunnossa ovat.
Siitä hyötyy muutkin. Tädeillä kuluu aika hyvin kun keskenään kauhistelevet että "Herra varjele, tuossa kunnossa naisihmisellä!"
Alvariinsa ramppaan katua eessun taassun koirani kanssa, reilun vuosikymmenen aikana olen tainnut pari ikkunankiillottajaa havaita. Matalia taloja, asfalttiviidakon kapeat jalkakäytävät, ei voi olla huomaamatta. Muuten en varmaan olisi pannut merkille, kun ei kiinnosta.
Mattoja on tasan yksi, sen imuroin ja viskaan tarpeen tullen pyykkikoneeseen. Vuokraisäntä sen nähnyt useampaan kertaan, en ole häätöä saanut joten hygieniataso ilmeisesti ok.
Arvostan kyllä taitavia kodinhoitajia ihan kuten ketä tahansa "alallaan" osaavaa. ei silti. Keltä sitä neuvoa kysyisi, jos kukaan ei mitään tietäisi. Itsellä vaan jäänyt päälle sellanen 70-luvun hippimeininki, en osaa ymmärtää sen puunauksen tärkeyttä enkä viehätystä.- ;))
Et siis ole puunaamaan tottunut. - En minäkään.
- €ero
Meikäläistä häiritsee jos akkunat likaset ja ikkunasta näkkee kaikenlaista melekein yhtä paljon kuin tv, tosi elämää aattele jos talossa ei olisi ikkunoita ei ei tulis elämästä mittää.
Tunnen muutaman kaverin jotka ei ole 10 v. Pesseet ikkunoita eivätkä meinoo lähivuosinakaan,Minuakkait hävettää jos ikkunat on likaiset. Meilläkait ollaan sitä mieltä että likaiset ikkunat on laiskan emännän merkki :). Siis jos huushollissa asuu semmonen joke ikkunat kykenee pesemään.
- €--
Entäs isäntä meiän huusollissa on isäntä ikkunat pessy varsingin nyt kun oon yksin, miehet ovat yleensä rivakkaotteisia siinä ei nokka kauan tohise.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a718416Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1354768Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K1123876Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut773417Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii743006Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1412730SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt112424SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het392167Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan631983Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä561968