Kivessyöpäkö?

luulosairas96

Kävin pari viikkoa sitten terveyskeskuksessa vasemman kiveksen kivun vuoksi.
Lääkäri (ilmeisesti jokin kives-spesialisti) tutki kiveksiä jonkin aikaa, katseli taskulampun kanssa ettei valo mene läpi yms. ja kaikki vaikutti aivan normaalilta.
Lääkäri epäili tulehdusta ja määräsi 600mg Buranaa.
Olen ottanut sitä hieman yli viikon ajan, yksi pilleri joka aamu, parina aamuna unohtunut.

Kipu oli hellittänyt jo lähes kokonaan, silti silloin tällöin pientä kipua, usein esim. pitkän kävelemisen jälkeen yms.
Nyt lopetin Buranan ja pari päivää myöhemmin alkoi taas särkeä ja vihloa, pitäisikö huolestua?
Teen paljon istumatyötä, joten jos se vaikuttaa..
Olen koittanut pitää väljempiä housujakin, mutta en osaa sanoa auttaako se.

Mielestäni, käsieni mukaan, molemmat kivekset ovat suunnilleen samankokoisia, ei huomattavaa eroa, mutta oikea kives ei tunnu olevan kunnolla laskeutunut, lääkäri ei tosin maininnut asiasta mitään.

Pitäisikö käydä uudestaan tohtorilla?
Olen myös kärsinyt paniikkihäiriöstä, joten pienikin kipu saa pääni pyörälle.

3

465

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luulosairas69

Myös vasempaan jalkaan sattuu välillä, reidestä alaspäin, ei reiteen.

• Tue kivekset!

Kyllä siitä lääkäri olisi maininnut, jos kives ei olisi laskeutunut. Yleisesti kivekset ovat eri korkeudella ja tyypillisesti usein vasen kives on kivespussissa alempana. Esim. kivesten ns. laskimoiden suonikohjut juuri vasemmassa kiveksessä voivat aiheuttaa tuollaisia oireita. Minulta on sellaisia ollut ja ne on hoidettu pois. Silti ja muutenkin kives saattaa tuntua joskus aralta kosketella ja voi olla vihlontaa. Olen huomannut että tukevat, napakat mutta ei puristavat pikkarit auttavat asiaan. Sensijaan kivesten vapaa riipunta ilman tukea voi pitkittää kiputilaa.
      Ihan normaalilta tilanteesi kuulostaa.

• voi johtua myös

Mulla on kivesten kanssa ollut niin paljon ongelmia, että jos näistä seuraavista jokin auttaa sua eteenpäin niin hyvä

1) Eihän kyse voi olla klamydiasta? niille jotka saa sen oireellisena saattaa saada lisäkivestulehduksen ja on muuten ikävä kipu joka ei lähde muulla kun antibiootilla

2) Kipu voi johtua myös eturauhasvaivoista jos kerta istut paljon. Itse oon saanut siihen oikeitakin lääkkeitä mutta lopetin niiden ottamisen kun huomasin, että ongelmaan on olemassa myös tehokas luontaistuote;(tablettimuodossa) englanniksi Saw Palmetto berries. Näitä saa ostettua esim ruohonjuuresta ja luontaistuotekaupoista. Omat kokemukset on ollut tosi hyvä ja vaikutus alkoi jo parin päivän aikana. Kannattaa kokeilla ei sillä mitään häviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pyhäjärvi syvällä kusessa

Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha
      Pyhäjärvi
      142
      1670
    2. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      154
      1134
    3. Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?

Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi
      Sinkut
      349
      992
    4. Miten voi sinun

tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät
      Ikävä
      70
      980
    5. 69
      768
    6. PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE

...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.
      Pyhäjärvi
      56
      743
    7. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      69
      701
    8. Rakastan sinua mies

Siksi haluankin vain sinun kanssa sitä.
      Ikävä
      38
      654
    9. Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"

Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi
      Tanssii tähtien kanssa
      8
      623
    10. Missä vaiheessa

Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et
      Ikävä
      33
      591
    Aihe