Kävin pari viikkoa sitten terveyskeskuksessa vasemman kiveksen kivun vuoksi.
Lääkäri (ilmeisesti jokin kives-spesialisti) tutki kiveksiä jonkin aikaa, katseli taskulampun kanssa ettei valo mene läpi yms. ja kaikki vaikutti aivan normaalilta.
Lääkäri epäili tulehdusta ja määräsi 600mg Buranaa.
Olen ottanut sitä hieman yli viikon ajan, yksi pilleri joka aamu, parina aamuna unohtunut.
Kipu oli hellittänyt jo lähes kokonaan, silti silloin tällöin pientä kipua, usein esim. pitkän kävelemisen jälkeen yms.
Nyt lopetin Buranan ja pari päivää myöhemmin alkoi taas särkeä ja vihloa, pitäisikö huolestua?
Teen paljon istumatyötä, joten jos se vaikuttaa..
Olen koittanut pitää väljempiä housujakin, mutta en osaa sanoa auttaako se.
Mielestäni, käsieni mukaan, molemmat kivekset ovat suunnilleen samankokoisia, ei huomattavaa eroa, mutta oikea kives ei tunnu olevan kunnolla laskeutunut, lääkäri ei tosin maininnut asiasta mitään.
Pitäisikö käydä uudestaan tohtorilla?
Olen myös kärsinyt paniikkihäiriöstä, joten pienikin kipu saa pääni pyörälle.
Kivessyöpäkö?
3
320
Vastaukset
- luulosairas69
Myös vasempaan jalkaan sattuu välillä, reidestä alaspäin, ei reiteen.
- Tue kivekset!
Kyllä siitä lääkäri olisi maininnut, jos kives ei olisi laskeutunut. Yleisesti kivekset ovat eri korkeudella ja tyypillisesti usein vasen kives on kivespussissa alempana. Esim. kivesten ns. laskimoiden suonikohjut juuri vasemmassa kiveksessä voivat aiheuttaa tuollaisia oireita. Minulta on sellaisia ollut ja ne on hoidettu pois. Silti ja muutenkin kives saattaa tuntua joskus aralta kosketella ja voi olla vihlontaa. Olen huomannut että tukevat, napakat mutta ei puristavat pikkarit auttavat asiaan. Sensijaan kivesten vapaa riipunta ilman tukea voi pitkittää kiputilaa.
Ihan normaalilta tilanteesi kuulostaa. - voi johtua myös
Mulla on kivesten kanssa ollut niin paljon ongelmia, että jos näistä seuraavista jokin auttaa sua eteenpäin niin hyvä
1) Eihän kyse voi olla klamydiasta? niille jotka saa sen oireellisena saattaa saada lisäkivestulehduksen ja on muuten ikävä kipu joka ei lähde muulla kun antibiootilla
2) Kipu voi johtua myös eturauhasvaivoista jos kerta istut paljon. Itse oon saanut siihen oikeitakin lääkkeitä mutta lopetin niiden ottamisen kun huomasin, että ongelmaan on olemassa myös tehokas luontaistuote;(tablettimuodossa) englanniksi Saw Palmetto berries. Näitä saa ostettua esim ruohonjuuresta ja luontaistuotekaupoista. Omat kokemukset on ollut tosi hyvä ja vaikutus alkoi jo parin päivän aikana. Kannattaa kokeilla ei sillä mitään häviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1586967Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.334063Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.1142102- 621936
- 821456
Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1941447Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll731091Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen
Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 20214986- 48979
Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa225947