Helsingin Honkasuo ei myy!

Kusipää 76

70

9292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Professori TKM

      Voisiko syy olla siinä, että Helsingin työttömyys huitelee jo maaseutua huomattavasti korkeammalla. Kyseessä on selvä poikkeama. Juuri Helsingissä pitäisi olla töitä, mutta ei massatyöttömyyttä.

      Kohta romahtaa entistä kovempaa.

    • Just just

      Lähde: kauppalehti

      Helsingin Honkasuosta piti tulla 1 600 asukkaan ekologinen puusta rakennettu kaupunkikylä. Kylän ensimmäisen vaiheen toteuttaminen on juuttunut kuitenkin siihen, etteivät asunnot ole mennetkään kaupaksi.

      Helsingin Honkasuon ekologisen kaupunkikylän rakentaminen on juuttunut lähtökuoppiin. Ensimmäisen vaiheen kunnallistekniikka on valmis, mutta asunnoilla ei ole ollutkaan kysyntää.

      Google-mainokset
      Midas Touch Oy
      Laadukas ja luotettava kumppani myynnin ulkoistamiseen
      www.midastouch.fi
      Sähkön hinta 5,23 c/kWh
      Nyt lisäksi 30 € nettietu. Etu voimassa 8.9 asti. Toimi heti!
      www.fortum.fi/sähkötarjous
      Honkasuon alueesta on suunniteltu 1 600 asukkaan tiivistä puutaloista muodostuvaa kaupunkikylää.

      Hankekilpailun ensimmäisen vaiheen voittaneen Kuhmolaisen Timber Frame Ldt piti rakentaa Honkasuolle ensivaiheessa 21 massiivipuurunkoista passiiviomakotitaloa ja 70 rivitaloasuntoa.

      Timber Framen hallituksen puheenjohtaja Matti Steenroos sanoo, että heillekin on yllätys, miksi asunnot eivät ole mennetkään kaupaksi.

      ”Hinnasta ei voi olla kyse, koska asuntomme ovat hinnaltaan jopa alueen keskitasoa halvempia. Helsingin kaupungin edustajat ovat sanoneet, että uuden asuntoalueen rakentamisessa on aina tällaisia käynnistymisvaikeuksia. Harva haluaa olla alueen ensimmäinen asukas”, Steenroos sanoo.

      Timber Frame aikoo joka tapauksessa tehdä nyt alueella massiivipuurunkoisten omakotitalojen mallitalon. Sen pitäisi valmistua tammikuussa.

      ”Seuraavassa vaiheessa toivomme pääsevämme rivitalojen rakentamiseen”, hän sanoo.

      Yhtiö on rakentanut vastaavanlaisia omakotitaloja kolme kappaletta Hämeenlinnaan ja sinne on kaavamuutosten jälkeen tulossa ainakin kuusi taloa lisää.

      Kainuulainen puurakentaminen ja Timber Frame esittäytyivät pääkaupunkiseudulle Wanhassa Satamassa perjantaina järjestyksessä seminaarissa. Kainuulaisen puurakentamisen keskus on Kuhmossa, jossa toimii puurakentamisen kehittämiskeskus Woodpolis.

      Kuhmossa on käynnistynyt myös Suomen ensimmäinen puutalojen kantavia rakenteita eli ristiinlaminoituja puulevyjä valmistava tehdas. Keski-Euroopassa suosittuja CLT-levyjä valmistaa Oy CrossaLam Kuhmo. Se tähtää aluksi 10 000 kuution vuosituotantoon. Yhtiö ei vielä myy tuotteitaan, koska tuotteiden tyyppihyväksymisprosessi VTT:llä on kesken.

      ”Tuotteita on kysytty kuitenkin vilkkaasti”, sanoo yhtiön operatiivinen johtaja Jyrki Moilanen.

      Euroopassa on tiettävästi jo parikymmentä clt-levyjä valmistavaa tehdasta. Itävaltaa pidetään yhtenä alan kärkimaana Siellä on myös suomalaisruotsalaisen StoraEnson kaksi CLT-tehdasta, joiden tuotanto on yhteensä 120 000 kuutiota. Yhtiö tuo clt-levyjä Itävallasta Suomeen ja on myös harkinnut oman tehtaan perustamista Suomeen.

      Eräs puurakentamista pitkään seurannut alan asiantuntija sanoo, että clt-rakentaminen saa Suomessa vauhtia, kun tänne syntyy ”puukonepajoja”, jotka jatkojalostavat clt-levyjä eli tekevät levyihin ovia- ja ikkuaukkoja ja muokkaavat tuotteet valmiiksi rakentajille. Hänen mukaansa näin on jo Itävallassa, jossa clt-levyjä käytetään apljon puukerrostaloissa.

    • xez

      Ihmekös tuo, asunnoista pyydetään aika kovia hintoja ottaen huomioon, että vieressä on Malminkartano, jossa kaupungin vuokra-asuntojen määrä (ja sosiaaliset ongelmat sen mukana) ovat Helsingin suurimpia. Ostat järkkykalliin perheasunnon ja lapset pääsevät Malminkartanoon lähikouluun.

      Ainoa tapa jolla kantakaupungin ulkopuolinen asuinalue voi olla oikeasti houkutteleva, on jos alue rakennetaan kokonaan omistusasuntoja täyteen ja alueella on myös vähintäänkin oma alakoulu.

      • Malminkartano?

        Lähikoulut on heikkoja jopa Huopalahdessa. Lapset julkiseen hyvään kouluun tai yksityiseen. Joillain paremmilla kouluilla on oppilaspulaa ja lakkautusuhka. Haluavat itse asiassa oppilaita. 3km matka menee vielä hyvin.


      • ylx
        Malminkartano? kirjoitti:

        Lähikoulut on heikkoja jopa Huopalahdessa. Lapset julkiseen hyvään kouluun tai yksityiseen. Joillain paremmilla kouluilla on oppilaspulaa ja lakkautusuhka. Haluavat itse asiassa oppilaita. 3km matka menee vielä hyvin.

        Mikä on Huopalahti?Sellaista kaupunginosaa ei ole. Kuka muuten vie ekaluokkalaisen sinne kaukaiseen hyvään kouluun ja millä ajalla ja rahalla?Honkasuon kaltaisille alueille ei kuitenkaan erityisen varakkaita muuta, miksi muuttaisikaan kun naapuriin muuttaa kuitenkin Koffista tykkäävä Adidas-verkkareita suosiva pariskunta.


      • HKI LUUSERIT
        ylx kirjoitti:

        Mikä on Huopalahti?Sellaista kaupunginosaa ei ole. Kuka muuten vie ekaluokkalaisen sinne kaukaiseen hyvään kouluun ja millä ajalla ja rahalla?Honkasuon kaltaisille alueille ei kuitenkaan erityisen varakkaita muuta, miksi muuttaisikaan kun naapuriin muuttaa kuitenkin Koffista tykkäävä Adidas-verkkareita suosiva pariskunta.

        Suleimanin ja Ahmedin lisäksi Helsingin yleisin "asuja"

        "Koffista tykkäävä Adidas-verkkareita suosiva pariskunta."


      • Honkasuo?
        ylx kirjoitti:

        Mikä on Huopalahti?Sellaista kaupunginosaa ei ole. Kuka muuten vie ekaluokkalaisen sinne kaukaiseen hyvään kouluun ja millä ajalla ja rahalla?Honkasuon kaltaisille alueille ei kuitenkaan erityisen varakkaita muuta, miksi muuttaisikaan kun naapuriin muuttaa kuitenkin Koffista tykkäävä Adidas-verkkareita suosiva pariskunta.

        Pikku-Huopalahtea tarkoitin, mutta kantakaupungissa on muitakin esimerkkejä ongelmakouluista. Jos 2-3 kilometrin säteellä on hyvä ala-aste ja sinne pääsee yhdellä bussilla, niin homma toimii. Kyllä "onglemalähiöissä" asuu varakkaampaakin porukkaa, omassa lähipiirissä muun muassa pörssiyhtiön johtajaa.


    • Yksinäiset jki

      Suurin osa helsinkiläisistä asuu yksin joten kerrostaloja ja yksiöitä vaan tilalle

      • hki-mogadishu

        Tai sitten kaupunki ostaa nuo ja vuokraa sosiaalitoimen kautta Mehmeteille ja Sulemaneille.
        Kebab! Lammas!


    • Maltsulainen

      Itseasiassa Honkasuon asukkien lapset pääsevät (kyllä, pääsevät) todella hyvään alakouluun Malminkartanon pohjoispuolelle, Pihkapuistoon. Tiedoksi vaan.

      • Katajanokkalainen

        http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/270438-kaupunkilaiset-kertovat-taman-vuoksi-honkasuo-ei-kiinnosta

        Nykymittapuulla Honkasuo on keskellä ei mitään. Hyvä puoli siinä on se, että maailmanloppu tulisi tuonne viikon myöhemmin kuin muualle.

        Sijainti, sijainti, sijainti. Tätä on toistettu jo vuosia. Peräkammarinpojat tällä palstalla uhoaa myyvänsä isoisoisän rakentaman homeisen rintsikan hevonkuusesta alta aikayksikön, vaikka edes hki-espoo-vantaa -rajalla ei asunnot kiinnosta ketään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kauhea kiire oli tämäkin alue saada alkuun. Valmistumisella ei sitten kiirettä ollutkaan.

        Ehkä todellinen syy oli jossain muualla? Helsinki vastustaa kiivaasti kaikkia liikenneratkaisuja, jotka mahdollistavat poikaittaiset yhteydet ilman koukkausta häslingin keskustaan. Vantaan ja Helsingin rajalala on ollut aikalailla tyhjä vyöhyke... eli oiva reitti Kehä II jatkolle Hämeenlinnanväylälle asti. Tätä tässä nyt vaan tulpataan, vaikkei moista ääneen saa sanoa.


    • Anonyymi

      Monessa suhteessa paljon parempi alue kuin saastainen helsingin keskusta tai idän vuosaari tai kontula, jokeri tuo ja vie ja lähellä myyrmäen kattavat palvelut ym.

      • Anonyymi

        Onhan se tuokin mielipide, jos ei rahat riitä Krunikkaan tai Kaartinkaupunkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tuokin mielipide, jos ei rahat riitä Krunikkaan tai Kaartinkaupunkiin.

        Hep, itseasiassa muutin krunikasta(kruunuvuorenranta) honkasuolle kun sain isomman asunnon, keskustan spurgu ja mamu mölinään en halua, oli sitten kallio tai kaartinkaupunki niin slummia kaikki.
        Honkasuolla on rauhallista, joku mamu voi olla mutta ei häiriöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hep, itseasiassa muutin krunikasta(kruunuvuorenranta) honkasuolle kun sain isomman asunnon, keskustan spurgu ja mamu mölinään en halua, oli sitten kallio tai kaartinkaupunki niin slummia kaikki.
        Honkasuolla on rauhallista, joku mamu voi olla mutta ei häiriöitä.

        Sait isomman asunnon? Kuulostaa siltä, että asut vuokralla. Onneksi itse voin ostaa just sellaisen asunnon kuin haluan, just sieltä mistä haluan. Ei tarvi asua vuokralla siellä, mihin rahat riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait isomman asunnon? Kuulostaa siltä, että asut vuokralla. Onneksi itse voin ostaa just sellaisen asunnon kuin haluan, just sieltä mistä haluan. Ei tarvi asua vuokralla siellä, mihin rahat riittää.

        Käyhän se keskustassa asuminen, kun ei ole varaa autoon eikä kesämökkiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hep, itseasiassa muutin krunikasta(kruunuvuorenranta) honkasuolle kun sain isomman asunnon, keskustan spurgu ja mamu mölinään en halua, oli sitten kallio tai kaartinkaupunki niin slummia kaikki.
        Honkasuolla on rauhallista, joku mamu voi olla mutta ei häiriöitä.

        Krunikka = Kruununhaka. Lähiöt ovat erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sait isomman asunnon? Kuulostaa siltä, että asut vuokralla. Onneksi itse voin ostaa just sellaisen asunnon kuin haluan, just sieltä mistä haluan. Ei tarvi asua vuokralla siellä, mihin rahat riittää.

        Jep. sain uuden vuokra-asunnon sieltä ja mitä järkeä ostaa asunto? maksan vuokraa loppuikäni ja tulee halvemmaksi kuin maksaa noita hintoja mitä hesassa pyydetään, aivan älytöntä.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Krunikka = Kruununhaka. Lähiöt ovat erikseen.

        Siltahan tulee yhdisdtämään kruunuvuorenrannan ja kruunuhaan eli samaa krunikkaa ja ratikkakin tulee eli keskustaa mutta meikä muutti honkasuolle nyt kun isompi asunto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siltahan tulee yhdisdtämään kruunuvuorenrannan ja kruunuhaan eli samaa krunikkaa ja ratikkakin tulee eli keskustaa mutta meikä muutti honkasuolle nyt kun isompi asunto.

        Sellaista siltasuunnitelmaa en ole vielä nähnytkään. Valaisepa vähän lisää. Sen olen nähnyt, jossa kruunuvuorenranta yhdistetään Korkeasaareen ja se Kalasatamaan ja sitten Merihakaan, josta pääseekin yhdellä (purettavaksi esitetyllä) sillalla jo Krunikkaan.

        En silti sano, etteiko tuo voisi olla ihan hyvä asuinkohde. Mutta aivan eri tyylinen kuin Krunikka. Toinen on kaupunkia, toinen on merellinen lähiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyhän se keskustassa asuminen, kun ei ole varaa autoon eikä kesämökkiin.

        Omassa käytössä olevan asuntoni arvo, välittäjän antamana keväällä 2018 oli 975 tonnia. Sijoitusasuntoja Helsingissä, Tampereella ja Turussa yli kahdella miljoonalla eurolla. Tämän lisäksi osakesijoituksia yli miljoonalla, sekä pankkitalletuksia noin 3 miljoonaa euroa. Kyllä minä pystyn kesämökin ja auton laittamaan heti, kun haluan.


    • Anonyymi

      Honkasuo ei myy mitään se on myyjä joka myy ja osaava myyjä myy ja joku ostaa.

    • Anonyymi

      Helsingin kaupunki kaavoittaa ja rakentaa vimmalla, "asuntopula" on kova. Onkohan? Satoja asuntoja Helsingissä tyhjillään, yksityisten vuokra- asuntoja, ja asumisoikeusasuntoja, omistusasunnoista puhumattakaan. Neliöhinnat ovat kovia, mutta vielä kovempia ostajille. Kauppa ei käy. Redi ei vedä, ei liioin Jätkäsaari. Eikä moni muu sumppualueen asunto houkuta ellei satu olemaan työpaikka samassa korttelissa. Helsinki on yhä enemmän autovihamielinen kaupunki ja kun perheessä on kaksi autoa eikä ilman voi olla, ei löydy edes maksullisia parkkiruutuja.

      Tiiviit kerrostaloryppäät eivät ole monelle rahakkaalle houkuttelevin vaihtoehto kun on mistä valita. Espoo ja Vantaa ovat hyviä vaihtoehtoja. Itse siirryin suosiolla Porvooseen Helsingin ruuhkasta eikä ole kaduttanut, mökkikin on samassa suunnassa saaristossa. Meillä on kansallinen kaupunkipuisto ja rantaviivaa ja on säilytetty kaunista wanhaa keskustaakin. Lepposaa elämää ja turismi elää ja voi hyvin.

      Pave Porvoosta

      • Anonyymi

        Porvoosta, kjäh naurattaa ihan syvästi, kehtaat keskustella stadin asioista ja verrata porvooseen onko kuinka paljon viljeltyä sinulla entä lypsäviä?
        Suomessa on yksi Stadi ja se on Stadi, härreguuden på svenska porvoon talonpoika, kjäh.


    • Anonyymi

      Nyt Honkasuolta on myyty jo melko paljon.

      Miten mahtaa Kehä 2:n jatkeen kanssa käydä? Joskus se kuitenkin rakennetaan! Tunnelin läntinen sisäänmenoaukko on noin sadan metrin päässä Honkasuon alueen reunasta.

      Meluaako? Nykyisellään Honkasuo on todella hiljainen, ei liikennettä, ei lentomelua.

      • Anonyymi

        Rauhallinen alue ja itse kävelen työmatkani martinlaaksoon, olen tykännyt asua honkasuolla.


      • Anonyymi

        Kehä 2 hanke taidettiin lopettaa kokonaan, eli näillä näkymin sitä ei ole tulossa. Malminkartanosta tehdään uusi liittymä Tampereentielle ja Honkasuolta uusi tie Myyrmäkeen. Sitten Honkasuolta pääsee autolla nopeasti sekä Tampereentielle, että Vihdintielle. Junalla tosin kannattaa kulkea keskustaan kun asema on niin lähellä.

        Uusia taloja on rakennettu Honkasuolle nyt paljon ja hyvin on kauppa käynyt, ei merkkiäkään "Kivistö" effektistä onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä 2 hanke taidettiin lopettaa kokonaan, eli näillä näkymin sitä ei ole tulossa. Malminkartanosta tehdään uusi liittymä Tampereentielle ja Honkasuolta uusi tie Myyrmäkeen. Sitten Honkasuolta pääsee autolla nopeasti sekä Tampereentielle, että Vihdintielle. Junalla tosin kannattaa kulkea keskustaan kun asema on niin lähellä.

        Uusia taloja on rakennettu Honkasuolle nyt paljon ja hyvin on kauppa käynyt, ei merkkiäkään "Kivistö" effektistä onneksi.

        Niin, tämän Honkasuon olemassaolon syvin tarkoitus oli nimeomaan Kehä II jatkosuunnitlemien upottamienen. Honkasuo ja mikäsenyt on alue Konalan pohjoispuolella (nyt en saa nimeä päähäni) rakennettin tukkimaan Kehä II:lle passeli käytävä Helsingin ja Vantaan rajalla. Tämän jälkeen ainoaksi vaihtoehdoksi jäi koko jatkon rakentaminen tunneliin, mikä teki siitä älyttömän kalliin, joten hanke saatiin haudattua lopullisesti.

        Saihan Helsinki taannoin junailtua pois mm. jo luvatun valtion rahoituksen Kehä III lisäkaistoille. Ei rakennettu.

        Häslingin tavoite on tekohengittää keskustakiinteistöjen arvoa pakottamalla *työmatkaliikenne* koukkaamaan keskustan kautta. Tämän vuoksi kaikkea poikittaisliikennettä pyritään hidastamaan. Joukkoliikenne mukaan luettuna. Poikittainen "jokeri" raitiovaunuyhteys rakennetaa, mutta sen aloittamisen kanssa jahkailtiin jostain 90-luvun alkuvuosista asti. Silloin radan olisi monessa paikassa saanut rakentaa viivasuorana keskelle peltoa, jolloin olisi saatu *pikaraitiotie*.

        Nyt rakennetaan etanaraitiotietä, jolla 25 km matka radan päästä päähän kestää tunnin. Joten on nopeampaa koukata keskustan kautta.... kuten kuuluukin.

        Helsinki on ottanut koko PKS työmatkaliikenteen panttivangikseen. Jos joka jannulle tulee tämän politiikan ansiosta 30 min lisää edestakaiseen työmatkaan, niin se on pieni uhraus keskustan tekohengityksen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä 2 hanke taidettiin lopettaa kokonaan, eli näillä näkymin sitä ei ole tulossa. Malminkartanosta tehdään uusi liittymä Tampereentielle ja Honkasuolta uusi tie Myyrmäkeen. Sitten Honkasuolta pääsee autolla nopeasti sekä Tampereentielle, että Vihdintielle. Junalla tosin kannattaa kulkea keskustaan kun asema on niin lähellä.

        Uusia taloja on rakennettu Honkasuolle nyt paljon ja hyvin on kauppa käynyt, ei merkkiäkään "Kivistö" effektistä onneksi.

        Jep. Kehä 2 jatke on torpattu aluksi Helsingin ja Vantaan toimesta, lopuksi myös Espoo itse päätti, ettei autoilua pyritä edistämään enää enempää. Ne rahat käytetään joukkoliikenteen edistämiseen ja asuntojen kaavoittamiseen hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrelle. Jopa uusista länsimetron asemista leikataan autopaikkoja ja annetaan tilaa pyöräparkkipaikoille.

        https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006669055.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Kehä 2 jatke on torpattu aluksi Helsingin ja Vantaan toimesta, lopuksi myös Espoo itse päätti, ettei autoilua pyritä edistämään enää enempää. Ne rahat käytetään joukkoliikenteen edistämiseen ja asuntojen kaavoittamiseen hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrelle. Jopa uusista länsimetron asemista leikataan autopaikkoja ja annetaan tilaa pyöräparkkipaikoille.

        https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000006669055.html

        Vantaa ei ole Kehä II suunnitelmaa torppaamassa. Sekä Espoo että Vantaa tai oikeastaan kaikki pääkaupunkiseudun asukkaat ovat kaivanneet parempia poikittaisyhteyksia, mutta Helsingissä tahtipuikkoa heiluttavat kiinteistösijoittajat ynnä pelko keskustan kuihtumisesta. Mitä ehkäistään tekohengityksellä - pakotetaan työmatkaliikenne koukkaamaan keskustan kautta. Toimi 1950 luvulla, toimii 2050.

        Touhua helpottaa se, ettei missään laskelmissa tarvitse huomioida paljonko matkaan kuluu aikaa.

        Espoossa oli suuri uutinen, kun metron käyttöönoton jälkeen joukkoliikenteen matkustajamäärä kasvoi. Pienempi uutinen oli, että kaupungin väkiluku kasvoi enemmän ja joukkoliikenteen käyttöjien osuus laski, kun moni suora yhteys korvattiin hitaamalla, vaihdollisella, yhteydellä.


    • Anonyymi

      Honkasuolla on ihan voittajayhdistelmä. Helsingin hinnat ja Vantaan palvelut.

    • Anonyymi

      Kehä 2:n jatkeen suhteen onkin luonnollista, että Helsinki ei halua maksumieheksi Espoon ongelmalle päästä henkilöautolla POIS espoosta kohti Tamperetta. Ei todellakaan ole helsinkiläisten veronmaksajien maksuaihe auttaa Espoon yksityisautoliikennettä.

      Honkasuon sijainti vaikuttaa ihanteelliselta: upean keskeinen sijainti henkilöautolle, bussiyhteydet paremmat kuin vain ok, hiljaisuus (hiljaisinkin melukäyrä menee ihan alueen länsiosassa), junalle polkupyörällä muutama minuutti. Luonto.

      Ampukaa yltiöpositiivinen käsitykseni alas. Kyllä, harkitsen alueelle muuttoa vuonna 2021.

      Okei, kävelyetäisyydelle lähikauppaa tuskin tulee Vantaan Myyrmannin läheisyyden vuoksi.

      • Anonyymi

        Helsinki on ottanut koko pääkaupunkiseudun (1,2 miljoonnaa asukasta) työmatkaliikenteen panttivangikseen. Metroa suositaan ja kauheasti itkeä pillitetään, kun eivät Espoo ja Vantaa halua maksaa Pisararadan rakentamisesta.

        Tämän pisaran perusteluksi on kerrottu, että se mahdollistaa uutta asuinrakentamista. Että hä? 2 uutta asemaa tulossa sen tiimoilta Helsingin toistaiseksi tyhjille korppimaille!

        Näihin hullutuksiin löytyy rahaa. Samoin Sipoon ryöstöön. Sekin piti tehdä, koska piti rakentaa metro. Nyt on sekin suunnitelma ja koko asuinalueen rakentaminen käytännössä haudattu. Sipoon suunnalle olisi ollut järkevämpi (etukäteen tehtyjen selvitysten perusteella) rakentaa pikaraitiotie, joka kääntyy kehäteiden suuntaiseksi, koska siellä ne työpaikatkin nykyään ovat. Mutku häslinki haluaa pakottaa työmatkaliikenteen koukkaamaan keskustan kautta, metro on OK ja kaikki muut poikittaisliikenteen väylät sabotoidaan. Jokerin kanssa vetkuteltiin 3 vuosikymmentä ja nyt se toteutetaan hitaana etanajokerina. Kehä II rakentaminen on tämän Honkasuon avulla saatu upotettua. Häslinkin onnistui jopa junailemaan niin, että Kehä III lisäkaistoille luvattu valtion rahoitus vedettiin pois ja ne jäivät rakentamatta.

        Tikkurila ei kelpaa Tampereen suunnasta tulijoiden vaihtoasemaksi matkalla lentokentällä. Häslingin sanomilla on linjana, ettei tätä vaihtoehtoa saa edes mainita. Kun Kehärataa rakennettiin, esillä oli myös nopeampi yhteis häslingistä lentokentälle. Ei kiinnostanut - bussilla ja taksilla pääsi nopeammin. Kun kehärata valmistui, alkoi itku ja pillitys - "miksi lentookenttäjuna on niin hidas?". Stana, koska se ei ole mikään häslinkiläisten lentokenttäjuna, vaan Vantaan sisäiseen liikenteeseen tarkoitettu. Tämän vollotuksen vuoksi alkoi poliitikkoja kiinnostaa ja nyt vaaditaan, että muu Suomi kustantaa häslingille suoran radan lentokentälle, jotta matka lyhenisi puolesta tunnista varttiin.

        Häslinki ajaa vain omaa etuaa tai oikeastaan vain keskustan liikekiinteistöjen etua. Hitaita ovat monet yhteydet häslingin sisälläkin, kun logiikka on koko ajan, että pitää koukata keskustan liikennehelvetin kautta.


    • Anonyymi

      Alue on hiljainen koska lentoliikenne pysähtynyt ja asunnot ei mene kaupaksi, vuokra asunnot joo. Kannattaa itse mennä katsomaan miksi ei. Bussit kulkee metrin päästä puutaloja, tienvarret täynnä autoja ja alue ollut työmaa 10v. "Luonto lähellä" pikku metsä vieressä ja alue ympäröity vihdintiellä ja sorttiasemalla.

      • Anonyymi

        No mutta haloo. Vihdintielle on reilusti matkaa ja sehän on sellainen liikenteen veritulppa, että Hämeenlinnanväylä on muutoinkin fiksumpi vaihtoehto. Vihdintien liikenne on jostain ihme syystä toivotonta konttausta, kun järkiautoilijat jurnuttaa sekä vasenta että oikeaa kaistaa 40-50 km/h kuudenkympin alueella eivätkä pysy vihreän aallon mukana. Turha kiihdyttää, kun olen jo 2 km päästä kääntymässä!

        Lentokentällekin on aikalailla matkaa, joten sekään ei tässä taustalla liene. Kyllä tosiasiat ovat, että Honkasuo on "keskellä ei mitään". Palvelutarjonta on mallia Vantaa (Myyrmanni), mutta Helsingin hinnat. Ja alue on tosiaan ollut jo pitkään työmaana ja tulee olemaan. Lisäbonuksena siellä saa olla Malminkartanon naapurissa eli pääsee seuraamaan myös erilaisia päihteiden käyttäjiä lähietäisyydeltä.

        https://blogi.poliisi.fi/torkeiden-vakivaltarikosten-maara-on-noussut-merkittavasti-kevaan-ja-kesan-aikana-helsingissa/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta haloo. Vihdintielle on reilusti matkaa ja sehän on sellainen liikenteen veritulppa, että Hämeenlinnanväylä on muutoinkin fiksumpi vaihtoehto. Vihdintien liikenne on jostain ihme syystä toivotonta konttausta, kun järkiautoilijat jurnuttaa sekä vasenta että oikeaa kaistaa 40-50 km/h kuudenkympin alueella eivätkä pysy vihreän aallon mukana. Turha kiihdyttää, kun olen jo 2 km päästä kääntymässä!

        Lentokentällekin on aikalailla matkaa, joten sekään ei tässä taustalla liene. Kyllä tosiasiat ovat, että Honkasuo on "keskellä ei mitään". Palvelutarjonta on mallia Vantaa (Myyrmanni), mutta Helsingin hinnat. Ja alue on tosiaan ollut jo pitkään työmaana ja tulee olemaan. Lisäbonuksena siellä saa olla Malminkartanon naapurissa eli pääsee seuraamaan myös erilaisia päihteiden käyttäjiä lähietäisyydeltä.

        https://blogi.poliisi.fi/torkeiden-vakivaltarikosten-maara-on-noussut-merkittavasti-kevaan-ja-kesan-aikana-helsingissa/

        Katoppa radarista lentoreitti viimevuodelta, Lentokoneet menee suoraan yli laskumoodissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katoppa radarista lentoreitti viimevuodelta, Lentokoneet menee suoraan yli laskumoodissa.

        Ei tarvitse, satun asumaan vielä lähempänä lentokenttää, mutta samalla linjalla.

        Vallitseva tuulensuunta on lounas ja lentokoneethan ei tykkää laskeutua myötätuuleen. Joten Myyrmäen yli tulee harvemmin koneita. Suurempia määriä näkee joskus kesällä, liittyen varmaan kiitoteiden korjauksiin.

        Lisäksi lasketuvat koneet eivät paljoa melua tuota, vaikka matalalla tulevatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse, satun asumaan vielä lähempänä lentokenttää, mutta samalla linjalla.

        Vallitseva tuulensuunta on lounas ja lentokoneethan ei tykkää laskeutua myötätuuleen. Joten Myyrmäen yli tulee harvemmin koneita. Suurempia määriä näkee joskus kesällä, liittyen varmaan kiitoteiden korjauksiin.

        Lisäksi lasketuvat koneet eivät paljoa melua tuota, vaikka matalalla tulevatkin.

        Edit: ja tosiaan niitä kiitoratoja on usemeapi. Yleensä käytössä on se, jolle laskeutuvat koneet liihottelevat pääasiassa Kehä III yläpuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edit: ja tosiaan niitä kiitoratoja on usemeapi. Yleensä käytössä on se, jolle laskeutuvat koneet liihottelevat pääasiassa Kehä III yläpuolella.

        Ei ole melualuetta.

        Googlemaps "mittaa etäisyys" -toiminnolla voitte itse piirtää kiitoteiden jatkeet, jotka menevät ohi luoteispuolelta.

        Lentokoneiden lähtöreiteistä lähimpänä menee kiitotieltä 22L lähtevät, mutta ne puolestaan menevät kaukaa itäpuolelta ohi. Sitten kun Covid-19 laman jälkeen kyseinen kiitotie taas joskus on käytössä.

        Helsingin kaupungin liikennemelukäyristä löysin kartan netin syövereistä. Honkasuo on hiljaisimman melukäyrän hiljaisemmalla puolella. Hiljaisin käyrä meni jossakin Neitoperhosentien länsipuolella, Rajatorpantie lienee äänilähde siihen.


    • Anonyymi

      Vähän vanha juttu, sillä kaikki talot menneet hyvin kaupaksi. Honkasuosta tulee upea alue, on nyt jo sympaattinen ja alueella tuoksuu aina puu, kun kaikki on tehty puusta. Talot värikkäitä, ei mikään perus harmaalähiö. Ostettiin asunto täältä ja perheemme viihtynyt hyvin täällä. Hyvät yhteydet kaikkialle.

    • Anonyymi

      Ei kyllä hääppöseltä näytä, talot ahdettu vierekkäin kuin sikalassa.

      • Anonyymi

        Honkasuo on ihana! Pakko aina käydä ihastelemassa ihania taloja kun olen lenkillä jättärillä.


      • Anonyymi

        Honkasuo on huomattavasti parempi asuinalue, kuin sisaralueensa Kuninkaantammi.

        Täysin vastaava pyöreisiin katuihin perustuva Kuninkaantammi rakennettiinkin sittemmin kerrostaloslummiksi ja pussinperäksi.

        Honkasuo ennätettiin suunnitella ENNENKUIN Helsingin viherpipertäjä-maitolatte-hallinto päätti meidän tavallisten ihmisten puolesta että miellyttävä pientaloasuminen on väärin. Koska se on liian mukavaa.


    • Anonyymi

      Tuleeko alueelle tulevaisuudessa autoille läpi liikenne Myyrmäen suuntaan?

      • Anonyymi

        Kyllä ja myös maan alle rakennetaan kehätien jatko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja myös maan alle rakennetaan kehätien jatko

        Kehä II jäi onnettomaksi tumpiksi. Honkasuon koko olemassaolon tarkoitus oli estää Kehä II rakentaminen! Kas kun Helsingin tavoitteena on, että "kaikki tiet vievät keskustaan" ts ratkaisuja, mitkä mahdollistavat liikkumisen ilman koukkausta keskustan kautta vesitetään. Vrt. etanajokeri, 30 km reitti, jonka konttaaminen päästä päähän kestää tunnin. Tämäkin on sitä hidastamista, koska etanajokeri korvaa nopeamman bussiyhteyden.

        Edelleen näkyy kartoissa metsäinen kaistale Kehä II pohjoispäästä Myyrmäkeen asti. Ikään kuin aikoinaan tehtynä varauksena Kehä II jatkamiselle Hämeenlinnanvälylälle asti.

        https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000002714857.html

        No, on siinä matkan varrella pari koulua ja Lintuvaaran pientaloalue Espoon puolella sekä Kilterinmäen ja Vaskipellon kerrostaloalueet Vantaan puolella, joten osa tiestä olisi pitänyt rakentaa tunneliin, kuten HS artikkelin kartassa on esitetty.

        Mutta em. kartassa esitetyt tunnelit eivät enää riitä, koska Hämeenlinnanväylän kupeeseen on 2014 jälkeen rakennettu Vaskipellon/Kaaremäen lähiö sekä Honkasuo Korutien ja Vihdintien välissä. Kehä II pitäisi rakentaa melkein koko mitaltaan tunneliin, mikä teki hankkeesta liian kalliin ja se on hylätty lopullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja myös maan alle rakennetaan kehätien jatko

        Myyrmäen suuntaan (nykyisen kylmäbensa-aseman) kautta EI tule tietä.

        Uusi tie kohti Rajatorpantietä on rakenteillä, mutta suunnitelmissa sitä edeltäväksi rakennettava kaareva tie Honkasuolla tulee niin sanotuksi "hidastieksi", sisältäen kavennuksia ja töyssyjä.

        Toivottavasti läpiajoa ei tule, mutta miksi tulisi, lukuunottamatta Honkasuon ihan pohjukassa asuvien poistumista luoteeseen?

        Naapuripellontie vetää hyvin ohi kuntoportaiden ja sitten Malminkartanontien kautta joko oikealle Vihdintielle tai vasempaan kohti Myyrmäkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ja myös maan alle rakennetaan kehätien jatko

        Kehä kakkosen tunnelijatko on unohdettu. Helsinki kaavoitti kiireellä Honkasuon ihan siihen esteeksi. Helsinki ei halua Espoo-Vantaa läpiajotietä alueelleen. Maksajan rooli ilman hyötyä, se olisi Helsingin kaupungin kohtalo Kehä 2 jatkeen kanssa.

        Vaikka poliitikoille tulisi mielenhäiriö ja suunnitelma herätettäisiin joskus henkiin, niin tie sukeltaa tunnelissa Honkasuon eteläpuolelta ohi. Kukkulan alta. Onneksi se täyttömäki on siinä missä se on, hyvä este pintatielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehä kakkosen tunnelijatko on unohdettu. Helsinki kaavoitti kiireellä Honkasuon ihan siihen esteeksi. Helsinki ei halua Espoo-Vantaa läpiajotietä alueelleen. Maksajan rooli ilman hyötyä, se olisi Helsingin kaupungin kohtalo Kehä 2 jatkeen kanssa.

        Vaikka poliitikoille tulisi mielenhäiriö ja suunnitelma herätettäisiin joskus henkiin, niin tie sukeltaa tunnelissa Honkasuon eteläpuolelta ohi. Kukkulan alta. Onneksi se täyttömäki on siinä missä se on, hyvä este pintatielle.

        Häslingin tavoitteena on tekohengittää kuihtuvaa keskustaa pakottamalla työmatkaliikenne koukkaamaan sen kautta.

        Siksi Häslinki vastustaa kiivaasti kaikkia suunnitelmia nopeuttaa poikittaisliikennettä. Vaikka liikennevirrat nykyään kulkevat enimmäkseen poikittaissuuntaan. Senhän näkee jo siitä, että valtakunnan vilkkain ajoväylä on Kehä I Maunulan liepeillä ja toiseksi vilkkain Kehä III Jumbon kohdalla.

        Häslinki onnistui junailemaan asiat niin, että Vantaalle jo luvattu valtion rahoitus Kehä III lisäkaistoista vedettiin pois. No, hyvin on nyt ruuhkaa tuossa Jumbon kohdalla iltapäivisin. Rahat siirrettiin Länsimetrolle ja sinnehän sai sitten sitä upottaa tosissaan, kun tehtiin joka asemasta yhdesn arkkitehdin ylämäntyö. Metro on hyvä, koska se syöttää matkustajia keskustaan.

        Nopea jokerilinja (bussilinja) korvataan hitaammalla etenajokerilla (raitoilinja), joka konttaa 30 km matkaa tunnin. Tulee varmaan suunnaton menestys tästä. Kuten tarkoitus olikin. Poikaittaisliikenteen pitää olla hidasta, jotta työmatkalaiset saadaan pakotettua koukkaukseen häslinginniemen pussinperään.

        Liikennevirtojen painopiste on jo pitkään ollut Pasilassa ja väestöllinen keskipiste paljon pohjoisempana. Silti liikenne pitää pakottaa koukkaamaan "maailman äärilaidalle". Koska se palvelee keskustan liikekiinteistöjen etua. Jos työmatkat tämän vuoksi kolme varttin ... tunti suuntaasa (ja puhutaan n. 10 km etäisyyksistä = vartin automatka ruuhkahuippujen ulkopuolella), niin se on pieni uhraus ison asian eteen.

        Häslinki on ottanut koko PSK seudun työmatkaliikenteen panttivangikseen ja pakottaa kaikki uhraamaan ½ h/päivä elämästään muutaman keskustakorttelin arvon tekohengittämiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häslingin tavoitteena on tekohengittää kuihtuvaa keskustaa pakottamalla työmatkaliikenne koukkaamaan sen kautta.

        Siksi Häslinki vastustaa kiivaasti kaikkia suunnitelmia nopeuttaa poikittaisliikennettä. Vaikka liikennevirrat nykyään kulkevat enimmäkseen poikittaissuuntaan. Senhän näkee jo siitä, että valtakunnan vilkkain ajoväylä on Kehä I Maunulan liepeillä ja toiseksi vilkkain Kehä III Jumbon kohdalla.

        Häslinki onnistui junailemaan asiat niin, että Vantaalle jo luvattu valtion rahoitus Kehä III lisäkaistoista vedettiin pois. No, hyvin on nyt ruuhkaa tuossa Jumbon kohdalla iltapäivisin. Rahat siirrettiin Länsimetrolle ja sinnehän sai sitten sitä upottaa tosissaan, kun tehtiin joka asemasta yhdesn arkkitehdin ylämäntyö. Metro on hyvä, koska se syöttää matkustajia keskustaan.

        Nopea jokerilinja (bussilinja) korvataan hitaammalla etenajokerilla (raitoilinja), joka konttaa 30 km matkaa tunnin. Tulee varmaan suunnaton menestys tästä. Kuten tarkoitus olikin. Poikaittaisliikenteen pitää olla hidasta, jotta työmatkalaiset saadaan pakotettua koukkaukseen häslinginniemen pussinperään.

        Liikennevirtojen painopiste on jo pitkään ollut Pasilassa ja väestöllinen keskipiste paljon pohjoisempana. Silti liikenne pitää pakottaa koukkaamaan "maailman äärilaidalle". Koska se palvelee keskustan liikekiinteistöjen etua. Jos työmatkat tämän vuoksi kolme varttin ... tunti suuntaasa (ja puhutaan n. 10 km etäisyyksistä = vartin automatka ruuhkahuippujen ulkopuolella), niin se on pieni uhraus ison asian eteen.

        Häslinki on ottanut koko PSK seudun työmatkaliikenteen panttivangikseen ja pakottaa kaikki uhraamaan ½ h/päivä elämästään muutaman keskustakorttelin arvon tekohengittämiseen.

        Tuo purkaus ei liity mitenkään Honkasuon asuinalueeseen.

        Vähän laaja liikennepoliittinen kannanotto tähän ketjuun. Kuten tämäkin kirjoitukseni.

        Helsinki on torjunut Espoolaisten ja Vantaalaisten haaveen Kehä 2 jatkamisesta alueensa kautta. Hyvä niin. Miksi Espoo - Vantaa liikennettä pitäisi viedä Helsingin alueen kautta. Vetäkööt naapurikunnat Kehä 2 jatkeen liittymän pohjoiseen Kehä 3:lle.

        Sinne mahtuu uusi tie ja Kehä 3:lle saa tarvittaessa rakennettua lisää kaistoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo purkaus ei liity mitenkään Honkasuon asuinalueeseen.

        Vähän laaja liikennepoliittinen kannanotto tähän ketjuun. Kuten tämäkin kirjoitukseni.

        Helsinki on torjunut Espoolaisten ja Vantaalaisten haaveen Kehä 2 jatkamisesta alueensa kautta. Hyvä niin. Miksi Espoo - Vantaa liikennettä pitäisi viedä Helsingin alueen kautta. Vetäkööt naapurikunnat Kehä 2 jatkeen liittymän pohjoiseen Kehä 3:lle.

        Sinne mahtuu uusi tie ja Kehä 3:lle saa tarvittaessa rakennettua lisää kaistoja.

        Espoo ja Vantaa ovat puolestaan sanoneet kiitos ei häslingin hullutusten rahoittamiselle.

        Näitä hullutuksia ovat mm. pisarata ja Cuggenheim.

        Katkeraa niin katkeraa.

        Esim. pisararadan kerrottiin "mahdollistavan uutta asuntorakentamista".... tarkemmin tätä kuvattiin (HS asialla), että voisi Siwan kassa tulla Vantaalta Töölöön junalla.

        Samoin pisara kuvattiin välttämättömäksi Amos Rexin kannalta. Eihän sinnekään nykyisin millään julkisilla pääse. Keskellä tietöntä korpea sekin.

        ...jos ei häslinkiläisille vielä auennut, niin faktat vähän erilailla. Nykyään useampi helsinkiläinen käy Vantaalla töissä kuin päinvastoin. Näitä suunnitelmia ohjaa siis ihan jokin muu kuin työmatkalaisten tarpeet.

        Pisaran hyötyjen kerrottiin ihan alkuun olevan 1,5 kertaiset kustannuksiin nähden. Hiukka ihmettelin. No, jonkin ajan jälkee myönnettiin, että pikkaisen piti lukuja manipuloda ja todellisuus olikin kustannukset 50 % hyötyjä suuremmat. Oli siis ihan surutta kerrottu hyödyt kahdella, kun ei laskelmia muuten saatu näyttämään omaa agendaa tukevilta. Tähän päälle se normi, että kustannukset lasketaan AINA poliittisesti ohjatuissa hankkeissa alakanttiin, jotta hanke saadaan käyntiin. Sitten kun hanke on käynnissä, sitä ei enää pysäytetä, vaikka budjetti paukkuu yli sen vakiot 30-50 %.

        Tuon vedätysyrityksen jälkeen ei pitäisi enää paljoa ihmetellä, miksei Cuggenheim suuria hurraahuutoja aikaan saanut.

        Häslingin ahneus iski myös tallinnantunneliin. Sille oli monta vaihtoehtoa, esim. lähtö Otaniemestä. Häslinki ilmoitti heti, että kaikki hankkeet, mihin ei sisälly koukkausta keskustaan, torpataan.

        Ai niin, lentorataakin ovat ruveneet haluamaan. Ei kiinnostanut kehärata pätkääkän, mutta kateus iski sen valmistuttua. Tahtoo kans! Mutta ei häslinki sitäkään itse halua rahoittaa. Joten ehdotus - lopetetaan lentoliikenne Tampereella ja sitten on pakko rakentaa (valtion rahoituksella) nopea yhteys häslingin keskustasta lentokentälle. Tikkurilassahan ei voi vaihtaa kehäradan junaan. Tai tätä vaihtoehtoa ei ainakaan saa mainita (HS pitänyt hienosti kiinni periaatteesta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyrmäen suuntaan (nykyisen kylmäbensa-aseman) kautta EI tule tietä.

        Uusi tie kohti Rajatorpantietä on rakenteillä, mutta suunnitelmissa sitä edeltäväksi rakennettava kaareva tie Honkasuolla tulee niin sanotuksi "hidastieksi", sisältäen kavennuksia ja töyssyjä.

        Toivottavasti läpiajoa ei tule, mutta miksi tulisi, lukuunottamatta Honkasuon ihan pohjukassa asuvien poistumista luoteeseen?

        Naapuripellontie vetää hyvin ohi kuntoportaiden ja sitten Malminkartanontien kautta joko oikealle Vihdintielle tai vasempaan kohti Myyrmäkeä.

        > Toivottavasti läpiajoa ei tule, mutta miksi tulisi, lukuunottamatta Honkasuon ihan pohjukassa asuvien poistumista luoteeseen?

        Toivottavasti läpiajo tulee korvaamaan Kehä II jatketta, jonka häslinki upotti.

        Kun Kehä I ja/tai Hämeenlinnanväylä jumittaa (Vihdintie nyt on persereikä ihan aina), niin vaihtoehtona voi nykyään käyttää Korutie tai Vanha Kaarelantie - Malminkartanontie -reittiä Myyrmäen/Kaivokselan/Hämeenlinnanväylän ja Kehä I/Pitäjänmäki välillä.

        Tottakai on aina hyvä saada lisää oikoteita/vaihtoehtoisia reittejä käyttöön!


    • Anonyymi

      Läpikulkutie tulee ja metsää hakataan

      • Anonyymi

        Höps hyvä ihminen.

        Perehdytäänpä hieman asiaan, muutenkin kuin HS:n itkuartikkelin verran. Sen tämänpäiväisen, jossa pariskunta itkee "ne kaatavat puita asuntojen tieltä, yhyy yhyy."

        Itkisivät "ne tuohoavat Malmin kansainvälisen lentoaseman, niittyluontoineen" niin olisi oikea kohde.

        Honkasuontie tulee luoteeseen yhdistäen alueen Rajatorpantiehen. Pitäähän Honkasuolle päästä kulkemaan, ainutlaatuinen sijainti keskellä suuria liikenneväyliä mutta melukäyrien ulkopuolella.

        Honkasuon läpäisevä tie Perhosenkierto toteutetaan hidastienä. Lähtisitkö ajamaan alueen läpi väistellen kapeikkoja ja töyssyjä, lapsia ja polkupyöriä?

        Tuosta aukeaa linkki Helsingin Kaupungin sivuille: https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/honkasuo/rakentaminen


    • Anonyymi

      Niin, tosiaan, se tieyhteys tarvitaan, jotta saadaan toteutettua ylivertainen yhdistelmä
      Helsingin hinnat Vantaan palvelut ;-D

      Siinä sivussa syntyy oiva, Korutietä suorempi, oikoreitti Myyrmäki/Kaivoksela suunnalta Vihdintielle ja edelleen Kehä I:lle.

    • Anonyymi

      Niin, tämä on aivan mahtavaa.
      Odotan innolla miltä alue näyttää 10-15 vuoden päästä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Milloin lie avataan tuo yhteys Honksuolta Rajasaarentienlle, piti avata jo viime vuoden puolella, mutta kovin on hiljaista. Onkohan korona iskenyt?

      • Anonyymi

        Rajasaarentielle? Tarkoitit varmaan Rajatorpantietä Vantaan puolellla. Onhan se tosiaan paha, kun ei pääse nauttimaan ylivertaisesta kombosta mallia Helsingin hinnat ja Vantaan palvelut ;-D


    • Anonyymi

      Honkasuo ei myy mutta välittäjä myy honkasuolta ja paljon myykin.

    • Anonyymi

      Ei myy

    • Anonyymi

      Hyvä alue myyrmäen kaupalliset palvelut lähellä,honkasuo on yksi voittajista.

      • Anonyymi

        Niin, Vantaan palvelut ja Helsingin hinnat on voittava kombo.


    • Anonyymi

      Honkasuo on kyllä onnistunut alue jo nyt vaikka ei olekkaan valmis. Palvelut toistaiseksi Vantaalla, mutta kauppa valmistuu alueelle. Käsittääkseni myös posti tulossa.

    • Anonyymi

      Ahtaasti rakennettu ja lisää rakennetaan.Noh,autolla pääsee ajettua vaikka makuuhuoneeseensa.

      • Anonyymi

        Honkasuo tulee nousee arvossaan, se on selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honkasuo tulee nousee arvossaan, se on selvä.

        Helsingissä rakennetaan muutenkin ahtaasti, mitä uutta siinä on? Ei täällä lähin naapuri ole tosiaan kilometrin päässä.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe