Oletko saanut huonoa asiakaspalvelua Kouvolassa?

tarinatar1

Minä aloitan.
Sally Spectran näköinen mamma eräässä naapurinmaan naisille suunnatussa satumaisen hienossa vaateliikkeessä ei halunnut palvella. Totesi vain kuivasti "täältä ei taida sulle löytyä mitään".
Ihmettelen, kuinka näinkin tasokas mesta pysyy vuodesta toiseen pystyssä-eihän tuolla edes käy ketään!
Enkä ole ainoa, kuuleman mukaan, joka on tullut kasvoille syljetyksi ko. satumaisen ihanassa vaateliikkeessä!
Pitäkööt tunkkinsa.
Muilla hyviä kokemuksia kouvolalaisesta laadukkaasta asiakaspalvelusta?

205

3950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osasin ulos

      K-rauta Veturissa. Kysyt myyjältä esim jotain tavaraa. Vastaus ja huitaisu jossain tuollapäin, eti ite.

      • Toimiva

        Siellä on erittäin selkeät opastaulut. Hyllyt on järjestyksessä. Eri osastoilla on omat henkilönsä. On normaalia opastaa asiakas oikealle henkilölle.

        Asiakkaat on valtaosin ammattilaisia. Tuntevat kaupan ja henkilökunnan. Tuskin on järkevää palkata porukkaa jonkun dementikon takia , tai täysin ulkona oleville ajankuluttajille.

        Voihan olla että minulla on satumainen säkä siellä käydessä. jo 30 v


      • Sama juttu

        Ei paljon perse noussut kun kysyin.
        Epämääräiset neuvot hyllyjen väliin.
        Eikä muuten edes ollut siellä..
        JUU JA LIIKE OLI VETURIN K-RAUTA


      • turhake.....
        Toimiva kirjoitti:

        Siellä on erittäin selkeät opastaulut. Hyllyt on järjestyksessä. Eri osastoilla on omat henkilönsä. On normaalia opastaa asiakas oikealle henkilölle.

        Asiakkaat on valtaosin ammattilaisia. Tuntevat kaupan ja henkilökunnan. Tuskin on järkevää palkata porukkaa jonkun dementikon takia , tai täysin ulkona oleville ajankuluttajille.

        Voihan olla että minulla on satumainen säkä siellä käydessä. jo 30 v

        Nm "toimiva" taitaakin olla duunis firmas kun tuntee asiakaspohjan noin hyvin. Omaa paskaa kehuu.


      • Entinen asiakas
        Toimiva kirjoitti:

        Siellä on erittäin selkeät opastaulut. Hyllyt on järjestyksessä. Eri osastoilla on omat henkilönsä. On normaalia opastaa asiakas oikealle henkilölle.

        Asiakkaat on valtaosin ammattilaisia. Tuntevat kaupan ja henkilökunnan. Tuskin on järkevää palkata porukkaa jonkun dementikon takia , tai täysin ulkona oleville ajankuluttajille.

        Voihan olla että minulla on satumainen säkä siellä käydessä. jo 30 v

        Samaa mieltä, en ole asioinut viiteen vuoteen, enkä asioi, mielummin ajan vaikka Lahteen jos K-raudan tuotteita tarvitsen, sen verran luokatonta "palvelua" sain useamman kerran.


      • xxxxxrr

        Erittäin huonoa palvelua olen saanut k-raudassa .Joka sijaitsee veturissa.Mm silmälasipäinen nainen maaliosastolla .Hän ei tiedä maaleista mitään ja on kun omistaisi koko kaupann.Liekö joku Verovaroin työllistettu urpo?


      • kkkkjjjiiiuuu
        xxxxxrr kirjoitti:

        Erittäin huonoa palvelua olen saanut k-raudassa .Joka sijaitsee veturissa.Mm silmälasipäinen nainen maaliosastolla .Hän ei tiedä maaleista mitään ja on kun omistaisi koko kaupann.Liekö joku Verovaroin työllistettu urpo?

        Kyllä nyt Karhun pitäisi karjua!


      • tappaisittensärumilus

        Korian uimahallin kassalla on välillä kokki, jolla on punaset hiukset, vitun ruma naama, helttakaula ja tällä sönköllä on tapana purkaa vaihdevuosien aiheuttamaansa tuskaa työkavereihinsa ja asiakkaihinsa.


      • viimepaikastasaipotkut

        Se onkin pilluhiukkainen kurppa.


    • Malagaan!

      lennän etelään...lennän etelään...tarpeekseni saanut oon.....
      lennän vaan.....

      • K-rauta

        Totta, K-rauta veturissa on erittäin töykeää palvelua. Myyjät pompottaa asiakkaita toiselle myyjälle ja kukaan ei oikein tiedä mistään mitään.


      • leo-matti
        K-rauta kirjoitti:

        Totta, K-rauta veturissa on erittäin töykeää palvelua. Myyjät pompottaa asiakkaita toiselle myyjälle ja kukaan ei oikein tiedä mistään mitään.

        Kauppiaan pitäisi antaa henkilökunnalleen ripitystä.
        Kerrankin myyjä-ukot juorusivat keskenään eivätkä olleet tietävinäänkään asiakkaista, kuitenkin selkeästi huomasi, että he tietävät asiakkaiden odottavan palvelemista.


      • mikkkopoika
        K-rauta kirjoitti:

        Totta, K-rauta veturissa on erittäin töykeää palvelua. Myyjät pompottaa asiakkaita toiselle myyjälle ja kukaan ei oikein tiedä mistään mitään.

        Sivuliikkeessä Inkeroisissa on vieläkin kehnompaa palvelua


      • frgth
        K-rauta kirjoitti:

        Totta, K-rauta veturissa on erittäin töykeää palvelua. Myyjät pompottaa asiakkaita toiselle myyjälle ja kukaan ei oikein tiedä mistään mitään.

        Molemmissa K-rauta liikkeissä / Veturissa ja Inkeroisissa / varastomiehet ovat aina olleet hyvin palvelevia ja kohtelijaita työntekijöitä. Näistä henkilöistä kannattaisi myymälän sisäpuolella olevien ottaa oppia.


      • keijiu
        frgth kirjoitti:

        Molemmissa K-rauta liikkeissä / Veturissa ja Inkeroisissa / varastomiehet ovat aina olleet hyvin palvelevia ja kohtelijaita työntekijöitä. Näistä henkilöistä kannattaisi myymälän sisäpuolella olevien ottaa oppia.

        se voi olla, että varastomiesten ei tarvitse ressaantua jos asiakkaita ei käy, toisin kuin tavaraa myyvien henkilöiden
        oikeassa olet, varastomiehet osaavat asiakaspalvelun


      • jojenvarrelta
        mikkkopoika kirjoitti:

        Sivuliikkeessä Inkeroisissa on vieläkin kehnompaa palvelua

        En minä ole saanut Inksassa huonoa palvelua , päin vastoin.


    • Ponperi!!

      Mad kuusaan tallissa on erittäin töykeää väkeä kun panevat 20 vuotiaita pikkupoikia parruun siellä nyyh nyyh

      ihkuuu!! hei mä oon ponperi fani kato kumi palaa!!!

      tais joltain palaa kumit pahemman kerran päin puuta eskolanmäestä kouvolaan....

      • Kouvolan Prisma

        Oisko ollut joku kesä hanu.

        Kysyin hyllyjä, Että mistäpäin mahtaa löytyä.

        Vastaus : ei meillä ole myydä mitään hyllyjä.

        Ai jaa, vastasin ja ihmettelin. Kävelin sitten pois päin ja pari hyllyväliä eteenpäin.

        Oli isokasa myytäviä hyllyjä.

        Jätkä vissiin maannut koko kesän varastossa kun ei edes tiennyt mitä kaupassa myydään.


      • Kouvolan putkityö OY
        Kouvolan Prisma kirjoitti:

        Oisko ollut joku kesä hanu.

        Kysyin hyllyjä, Että mistäpäin mahtaa löytyä.

        Vastaus : ei meillä ole myydä mitään hyllyjä.

        Ai jaa, vastasin ja ihmettelin. Kävelin sitten pois päin ja pari hyllyväliä eteenpäin.

        Oli isokasa myytäviä hyllyjä.

        Jätkä vissiin maannut koko kesän varastossa kun ei edes tiennyt mitä kaupassa myydään.

        No siellä ne on hapan-naamat tiskin takana.
        Varmaan syönneet putkikitit hyllystä. Siinä ei paljon leukaluut taivu.
        Se on sama mitä sieltä ostat. se on yhtä vaikeaa.
        Se on tietysti eri asia halutaanko myydä vai pitää varastossa tavarat


      • huytdrykuh

        Ponperi!!-nimimerkillä esiintyvä mummo voisi olla hyvä ja vetää päähänsä v-kirjaimella alkavan hatun ja mennä pois.


      • AnteexKuOstin
        Kouvolan putkityö OY kirjoitti:

        No siellä ne on hapan-naamat tiskin takana.
        Varmaan syönneet putkikitit hyllystä. Siinä ei paljon leukaluut taivu.
        Se on sama mitä sieltä ostat. se on yhtä vaikeaa.
        Se on tietysti eri asia halutaanko myydä vai pitää varastossa tavarat

        Se ylimielinen tapaus on siirretty muihin hommiin. Ehkä se pussailee talon oman väen kanssa, mutta sillä käytöksellä ja hapituksella on etenkin Putkityön etu, ettei päästetä samaan tilaan asiakkaiden kanssa.


    • Tuppa Kuusaalle

      Kouvolan pulkuista en osaa sanoa mitään, mutta KUUSAALLA saa hyvää palvelua niin isoissa kuin pienissäkin liikkeissä:)

    • Tuppa Kuusaalle

      Korjaus: Tarkoitukseni oli kirjoittaa "Kouvolan PULJUISTA en osaa sanoa..."

    • SissyPeak

      Samanlainen kokemus koettu myös täällä, vihjeiden perusteella liikekin vaikuttaa samalta. Miksi hakeutua palveluammattiin jos kompetenssia palvella elannon tuojaa eli asiakasta ei vaan yksinkertaisesti ole? Yrittäessäni asioida kyseisessä liikkeessä ymmärsin hyvin pian olevani harmaata rahvasta, alinta kastia ja persona non grata.

      Myyjilläkin on taatusti ja oikeutetusti huonoja päiviä, mutta ei kai pahaa oloa pitäisi kaataa potentiaalisen asiakkaan niskaan? Koin itseni nöyryytetyksi, arvottomaksi ja maahan tallatuksi. Enkä tule uudestaan. Vaikka pyytäisitte.

    • v tulla piähäs

      tuppa kuusaalle ei ole mitään muuta kuin valkotakkisten pöpilä ja m1 lähetteet rulaa. viranomaisk usipäiden ylimiehittämä kaupunni.
      p aska kaupunni siis.

      • Tuppa Kuusaalle

        Nimimerkille "v tulla piähäs": Kyllä Kuusaalla ainakin osataan palvella asiakkaita ja aika vireäähän täällä meininki onkin.

        (Parempi kirjoitustaitokin on täällä hallussa.)


    • Osasin ulos

      Joo, olenkin jo dementikko. 36v. Kaikilla ei ole puoltapvää aikaa pasteeraa ympäri hallia, ettien tavaroita, vieraassa kaupassa.

    • kummastelija11

      Miten "toimiva" on voinut käydä Veturin k-raudessa jo 30v. Eihän se niin vanha puoti ole.

      • toimiva

        Lähinnä tarkoitin K-rautaa. On muuttanut ainakin kolme kertaa mutta liike itsessään, tuotteet ja toiminta on ollut kohdallaan.
        Veturissa vasta pari vuoutta.


      • entinenasiakas
        toimiva kirjoitti:

        Lähinnä tarkoitin K-rautaa. On muuttanut ainakin kolme kertaa mutta liike itsessään, tuotteet ja toiminta on ollut kohdallaan.
        Veturissa vasta pari vuoutta.

        three wings kouvola, kerran kävin ja se riitti:

        - tympeät tarjoilijat
        - mauton ruoka
        - ylihintaiset burgerit
        - tunnelma kuin tsernobylissä yhä autiota


      • Kaljuovimies
        entinenasiakas kirjoitti:

        three wings kouvola, kerran kävin ja se riitti:

        - tympeät tarjoilijat
        - mauton ruoka
        - ylihintaiset burgerit
        - tunnelma kuin tsernobylissä yhä autiota

        Minulla tree wingsistä ihan päinvastaiset kokemukset.

        -hyvä palvelu iloisilta tarjoilijoilta
        -hyvä ruoka
        -hinnoista en osaa sanoa koska en seuraa ruuan hintoja
        -tunnelma oli ihan ok,tsernobylissä en tosin ole käynyt


      • joee1
        entinenasiakas kirjoitti:

        three wings kouvola, kerran kävin ja se riitti:

        - tympeät tarjoilijat
        - mauton ruoka
        - ylihintaiset burgerit
        - tunnelma kuin tsernobylissä yhä autiota

        Tarjoilijoilla ei ole mitään koulutusta alalle. Kesätyöläisiä tai itseoppineita yrittäjän kakaroita. Asiakaspalvelusta ei hajuakaan. Halpaa työvoimaa.


    • tositar

      Samanlainen, "Satumaisen" huono palvelukokemus on mullakin tuosta Ap. mainitsemassa naisten vaatepuodista, jonka sarantoja erehdyin kuluttamaan uutta juhlamekkoa etsiskellessä. Kaksi asiaa jäi tuosta Satumaisesta puotista mieleen.
      Erittäin töykeä myyjä ja kiskurihinnat.

      Kouvolassa on paljon vaatekauppoja ja suurimmassa osassa niistä asiakas huomioidaan ja hän saa asianmukaista hyvää palvelua.
      Minun puolesta satutäti voi pitää jatkossa vaatteet myyntirekeissä. En tule enää järjestystä sotkemalla häiritsemään liikkeen rauhaa ja kuluttamaan sen sarantoja.

      • Koko 38-40

        Hahaa...kävinpä useampi vuosi sitten etsimässä juhlapukua satumaisesta liikkeestä Kouvolassa. Juttelin myyjän kanssa ja kerroin mihin tarkoituksen tarvitsen juhlamekon...
        hän katsoin minua päästä varpaisiin ja sanoi mekot ovat hyvännäköisiä vain käyttäjillä kokoa 36...muilla näyttää tökeröltä.
        Alkoi esittelemään minulle jotain virkattuja nahkapalavaatteita, siis juhlaan... ja olin siis tuolloin 25 v... en 50-vuotias, kuten olisi voinut kuvitella, kun esitteli varttuneimmille rouville suunnattuja vaatteita ja vaatteet eivät olleet mitään juhlavaatteita. Olin jotenkin äimistynyt myyjän kommenteista, etten älynnyt sanoa mitään nasevaa...
        En siis ostanut mitään, koska liikkeen vaatteet ei ollut minun makuuni mikään ja eihän tälläisen pulleron kannattanut ostaa mekkoa, kun en näytä hyvältä kun en ole kokoa 36 :)

        Löysin mekon (kokoa 40) muualta, ihan pelkistetyn pitkän raakasilkkimekon, ihana.... ja näytin hyvältä:)


    • .................

      P erseestä ne on kaikki isot kaupat kuusaa kouvolassa.

      Helpommalla pääsisi kun olisi 1 kyläkauppa, mutta teepä tänne sellainen niin eihän sinne mahdu kun ylikansoitettu p askalandia kouvostoliitto tunkee sinne.

      v itun vajukkikaupunki

    • epäluotettavia

      Lääkärin hoitovrhe. Yritti teloa.

    • hoo

      Menkääs Honkkariin,niin saatte takuuvarmasti huonoa palvelua.

      • herpderps

        Mut ne mimmit on pirun hyvän näkösiä. Ainakin osa


    • A. Siakas

      Pitäiskö tässäkin sananlasku "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" paikkansa. Ihme homma mutta 50:n ikävuoteen en ole onnistunut vielä kertaakaan saamaan huonoa asiakaspalvelua. Höh!
      Paitsi kyllä kerran Italiassa pankissa, parikyt vuotta sitten, mut sekin oli kyllä itestä kiinni.

    • maistuisi mullekin.

      "En siis ostanut mitään, koska liikkeen vaatteet ei ollut minun makuuni mikään ja eihän tälläisen pulleron kannattanut ostaa mekkoa, kun en näytä hyvältä kun en ole kokoa 36 :)"


      Minusta olet oikein nätin näköinen nainen :)
      Sievä ja söpö, sokerisen makea.

    • Potta Väliliha

      ihanaa! Ihania ja kauniita vaateitta Suomesta! ihanaa!

    • IMEKÄÄ VAGINAA MLKUT

      huonoa palvelua kuusaanmäen psykiatrisessa.

      HAISTAKAA HOMPPELIT JA HUARAT RUMAN ÄITINNE RAKO!

      • HUKKUKAA MEREEN!

        JA VETÄISKÄÄ NARU KAULAAN !


    • Tyllerö Åkström

      ihanaa! kaunista! ihanata!

    • 39v!

      "(Parempi kirjoitustaitokin on täällä hallussa.) "


      oho kato meillä on tässä sitten natsivaltion pakkokoulun läpi kyhertänyt nöyristelijä!
      20 vuotta "ikää" ja valkolakki päässä.
      Ja nyt ollaan vieläpä niin "ylpeää" kirjoitustaidosta! wow mikä saavutus!

    • pettymystä

      Olen saanut! Kerran yhdessä thai- hieromossa huijattiin..
      Minä kun pimppiä pyysin.. niin persettä tyttö antoi!

    • Antoi vai otit

      No en ihmettele yhtään että ei saa kuin maksua vastaan.
      Kyllähän siinä nyt ero on veteleekö pimppiin vai pakariin.
      Ja jos et edes tiedä kumpaa laitoit?

      Ettet vaan vedellyt sitä kissaa siinä sohvalla vai olisiko ollut Karpon karvahattu.

      Jatkossa tumputa vaan menemään halkopinon takana, jos lipeää ei satu ketään ja tiedät jos se on siellä halkopinon välissä.

      Mutta varo tikkuja se on ilkeää jos se pääsee tulehtumaan,

      • tarkennus!

        Olet outo.. kaikki ukkomiehethän käy kylän hieromoissa niinkuin vaimot kampaamoissa!
        Sieltä saa palvelua.. (huonoakin)
        Ja eikös tällä palstalla juuri saanut narista palvelvelun laadusta mitä? Ja jos on 3-lasta saattanut alulle niin kyllä reijän erotan.. mukavaahan se on tosin välillä B:ssä kin käydä heh!
        Eli Tule sinä itse sieltä piilostasi.. halkopinon takaa vai mistä se oli ja nauti palveluista! Mutta vasta kun tulehduksesi paranee.. Ne tytöt on aikas tarkkoja!


      • hahhaaa haaaaaaa
        tarkennus! kirjoitti:

        Olet outo.. kaikki ukkomiehethän käy kylän hieromoissa niinkuin vaimot kampaamoissa!
        Sieltä saa palvelua.. (huonoakin)
        Ja eikös tällä palstalla juuri saanut narista palvelvelun laadusta mitä? Ja jos on 3-lasta saattanut alulle niin kyllä reijän erotan.. mukavaahan se on tosin välillä B:ssä kin käydä heh!
        Eli Tule sinä itse sieltä piilostasi.. halkopinon takaa vai mistä se oli ja nauti palveluista! Mutta vasta kun tulehduksesi paranee.. Ne tytöt on aikas tarkkoja!

        juu näin teillä. vedä vaan lapaseen ja leikkaa muijas kaljuks


      • voi voi.
        hahhaaa haaaaaaa kirjoitti:

        juu näin teillä. vedä vaan lapaseen ja leikkaa muijas kaljuks

        Sorge.. En arvannut et muijas oli juuri silloin työvuorossa! Mut en mää siis pahalla!


    • Telinekataja

      Juu tilasin telineet.
      Palvelu oli mitä oli ja telineet katajasta.
      Huoju ja jousti kuin riippukeinu.
      Surkiat oli nämä.
      Ja tekijät vois laittaa koreaan tekemään pampu koreja.

    • ukk1

      Saaks tääl jossain hyvääkin palvelua? Olen asunut paikkakunnalla reilut kolmevuotta, enkä ole oikeastaan vielä törmännyt paikkaan, jossa saisi hyvää ja ystävällistä palvelua. täällä liikkuessa tulee mieleen vähän niinkun olisivenäjällä, siellä kun on myös läheskaikilla naama nurinpäin :( jotesakin noin. Vai millai sa si oli?

      • vertaista

        Sanoisimpa, että hyvää palvelua olen ainakin itse saanut Jyskistä ^^^^^JA ilomielin palaan sinne aina uudelleen/uudelleen. Välillä tulee ostettua tuotteita vaikka ei nyt tarviskaan, se on sen hyvän asiakaspalvelun tulosta. Pitäkää tuo taso!


    • KSS ,KSS , KSS

      Sieltä jos mistä palvelua pohjamutia myöten.
      Joten ei kiitos paikaliselle sähköyhtiölle.
      En tiedä onko sieltä kukaan jäänyt eläkkeelle vuosiin kun aina vaan yhtä tympeää palvelua vuosikymmenestä toiseen.

    • tyyner

      Boonus myymälöissä,_ Kyllä

    • Truth

      Olen tod.näk. samaisessa "satumaisessa naisten vaateliikkeessä" keskustassa asioinut ensimmäisen ja viimeisen kerran n. 5 vuotta sitten.Sattumalta astuin ulkoilupuvussa liikkeen ovesta sisään (olin työmatkalla pyöräillen) ja sillä hetkellä asiakkaana ei muita liikkeessä. En saanut myyjää hievahtamaan ja palvelemaan, ainoastaan jäätävän katseen päästä varpaisiin. Huom! Olin siis ostavana asiakkaana liikkeellä ja kokemuksestani hämmästyneenä poistuin puodista ilman palvelua ja siirryin kadun toiselle puolelle hankkimaan tarvittavat asusteeni. On hienoa, kun jollain menee niin hyvin, että voi valita maksavat asiakkaansa.

      • ålliåpäähån

        Myyjille tapakasvatusta / sivistysoppia --- Kaikkien asiakkaiden pitää olla samalla viivalla, eli palvella samalla tavalla jokaista.
        Tulkoonkin asiakas myymälään verkkareissa tai turkkipäällä ja kaikkkea siinä välissä.
        Eikö maksava asiakas ole se kaiken aaaa JA oooo .?
        Saattaa olla niinkin, että se turkkipäällinen asiakas on ostanut turkkinsa velaksi / osamaksulla, joillakin kun on taipumus esittää paremmin toimeen tulevaa kuin onkaan.
        Valitsemalla asiakkaita: -> WOI -Woi kun se maine menee niin voi tulla asiakaskato.
        Töykeät myyjät veloittavat kaupan kassaa.


    • Makenpoika

      Olin eräässä tatuointiliikkeessä...siinä makaillessani silmät kiinni yhtäkkiä tunsin jotain lämpimää naamallani..mälliä!!!! Tatuoija oli runkannut naamalleni...

    • jakkupää

      Tarunhohtoiset vaateliikkeet ja sanomalehdet potevat huomattavaa levikinlaskua. Mistäköhän johtuu?

    • Yläkymi

      En, Mutta olen saanut Kouvolassa ;)

    • Derehil

      Kouvolan Seppälän ylimielinen myymäläpäällikkö. Joka kerta annan hälle uuden mahdollisuuden palvella asiakasta ja joka kerralla hänellä on se huono päivä. Onneksi menee kiinni koko pulju ja toivottavasti tämä vanha haaska alkoholisoituu kotonaan työttömänä nirppanokkana!

    • palveluammatti

      En nyt lähde luettelemaan paikkoja joissa huonoa palvelua olen saanut, niitä kyllä löytyy. Jäin vain miettimään sitä, etteikö palveluammattissa mietitä sitä, että ollaan töissä ja se asiakas on se joka palkat heille loppupeleissä maksaa, Eli jos asiakas kokee palvelun huonoksi hän protestoi siitä olematta enää liikkeen asiakas = ei tuo rahaa liikkeeseen ja sana kiirii ja todetaan, että näinhän se on ja kehutaan toisen liikkeen hyvyyttä jolloin asikas virta vie sinne rahansa ja ne huonosti palvelevat on ajan mittaan työttömiä silkkaa laiskuuttaan ja ajattelemattomuuttaan. Noin nyt mahdollisimman yksinkertaisesti sanottuna, mutta ilmankos täällä ei mikään menestykään kun myyjät vain vaihtavat liikkeestä toiseen sitä mukaa kun edellinen työpaikka lopettaa. Joten kannattaisi herätä jos työpaikka on tärkeä, sillä asiakasta palvelematta ja olemalla ylimielinen on pian samassa jamassa kuin aiemminkin eli työtä hakevana.

      • seppoL

        Hyvä kirjoitus, ja olen kanssasi samaa mieltä.

        Veturissa siaitsevassa Specsavers liikkeessä on oikein "miellyttävä, asiakasystävällinen, lempeäkatseinen?" myyjä. Huh..Huh Huijaa!


      • yyyyttt

        Kullä puskadadiot laulaa ja huono asiakaspalvelu leviää kulovalkean tavoin


      • mkäpä

        Palvelualalla, päivittäistavara kaupassa myyjänä, 23v -takana.
        Tätä työtä tehdessäni minulla on ollut eväänä tämä: "Kohtele lähimmäistäsi niin kuin toivoisit sinua kohdeltavan." Pidän työstäni ja ennen kaikkea asiakkaista.
        Olen huomannut, että positiivisuuteni tarttuu myös asiakkaisiin.
        Hyvällä mielellä on ilo tehdä töitä.


      • palveluammatti

        Sellaiset myyjät tosiaan piristää asiakkaankin päivää ja menee mielellään uudelleen! Teitä vain on valitettavasti harvassa! Yleensä se myyjän työssä viihtyminenkin välittyy asiakkaaseen ja se on aina liikkeenkin etu!

        Mukavaa kevättä sinulle ja tsemppiä, tiedän ettei se aina niin mukavaakaan ole, sillä asiakkaissakin on kaikenlaisia.


      • liisamuori
        mkäpä kirjoitti:

        Palvelualalla, päivittäistavara kaupassa myyjänä, 23v -takana.
        Tätä työtä tehdessäni minulla on ollut eväänä tämä: "Kohtele lähimmäistäsi niin kuin toivoisit sinua kohdeltavan." Pidän työstäni ja ennen kaikkea asiakkaista.
        Olen huomannut, että positiivisuuteni tarttuu myös asiakkaisiin.
        Hyvällä mielellä on ilo tehdä töitä.

        Todella, harvinainen asiakaspalvelija, että oikein positiivinen -HYVÄ! Yleensä myyjät ovat suupielet alaspäin. Monesti mietityttää, onko työ niin raskasta vai mistä johtuu myyjien pahantuulisuus.


      • pauliukko
        seppoL kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, ja olen kanssasi samaa mieltä.

        Veturissa siaitsevassa Specsavers liikkeessä on oikein "miellyttävä, asiakasystävällinen, lempeäkatseinen?" myyjä. Huh..Huh Huijaa!

        Nissen Kouvola mielestäni siellä on kohtelijas asiansa osaava henkilökunta.


      • jojenvarrelta
        seppoL kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus, ja olen kanssasi samaa mieltä.

        Veturissa siaitsevassa Specsavers liikkeessä on oikein "miellyttävä, asiakasystävällinen, lempeäkatseinen?" myyjä. Huh..Huh Huijaa!

        Samassa kaupassa mulla kohtelu sitä, että menen mielummin Kotkaan.


    • joskusonnaa

      Itse sain erittäin hywää palvelua ku veturissa asioidessa eksyin eräseen vaatekauppaan jossa myyjä avuliaasti auttoi minua ostamaan pöksyt. Tuli mukaan jopa sovitus koppiin ja antoi erittäin kiimaista piparia. suosittelen!:)

      • säälittäväää

        Sinä lihava keski-ikäinen mies kateellisena seurasit sivussa ja koitit onnistumatta lirkutella itseäsi puolet nuoremmalle teinille.


    • Kouvolanoma

      Hammaslääkärin vastaanotolle soitin kovissa kivuissa ja akka rupesi puhelimessa väittelemään ja näsäviisastelemaan...hyvää palvelua?

    • huonotmuistot

      Vieläkö kouvolan Tehontiellä on rautakauppa.Sain siellä käydessäni elämäni huonointa palvelua,Kassalla oli mies joka oli töykeä.Olin jonossa ja minun vuoroni tullessa maksaa ostokseni,ohitti tämä tyyppi minut kuin ilmaa,ja kysyi takanani olevalta laskua.Sanoin että etkä näe että minä olen maksamassa.Vstasi että hiljaa.Näin saman äijän vähän myöhemmin manskin vieressä utinkadulla kukkakaupassa myyjänä.

    • ceetr

      Koettakaa nyt (korkeassa-asemassa olevat) myyjät tajuta se, että asiakkat elättävät teidät, maksavat teidän palkan. Kiitttäkää siitä ja palvelkaa ruokkijoitanne.

      • Pukamaaaaaa

        Koittakaa te persereijästä ulos pullahtaneet asiakkaat käyttäytyä kuin ihmiset niin katellaan sitä asiakaspalvelua sen
        jälkeen,vitun apinat vinkuu täällä kun ei saa kunnon palvelua,sitä saa mitä tilaa vitun mulkut.


      • ffffffhhhhh
        Pukamaaaaaa kirjoitti:

        Koittakaa te persereijästä ulos pullahtaneet asiakkaat käyttäytyä kuin ihmiset niin katellaan sitä asiakaspalvelua sen
        jälkeen,vitun apinat vinkuu täällä kun ei saa kunnon palvelua,sitä saa mitä tilaa vitun mulkut.

        Mistä sinä olet pullahtanut????
        Sinä olet myöskin V...Apina ...-Ja varmaankin myös V....M....
        Tuosta kielenkäytöksestäsi voi jo päätellä minkälainen olet asiakaspalvelussa.
        Huui minua oikein hirvittää, toivottavasti en joudu sinun palveltavaksesi.


      • kouvolanviisaat

        Kouvolan vajukeilla vissii vähe vaikeeta tajuta et kaikille pitää antaa hyvää palvelua koska se nyt vaan kuuluu asiakaspalveluammattiin. AIniin, kouvolassa sukurutsataan ja vaan sukulaisille voi olla kiva. Anteeksi unohdus!!!!


      • makaelK
        kouvolanviisaat kirjoitti:

        Kouvolan vajukeilla vissii vähe vaikeeta tajuta et kaikille pitää antaa hyvää palvelua koska se nyt vaan kuuluu asiakaspalveluammattiin. AIniin, kouvolassa sukurutsataan ja vaan sukulaisille voi olla kiva. Anteeksi unohdus!!!!

        Sama asiallinen palvelu kaikille Rotuun, Uskontoon, namavärkkiin katsomatta, niin herroille kuin narreillekkin....Mitkö ovat ne tekijät, joilla erotellaan hyvinpalveltavat ja huonostipalveltavat asiakkaat? Erottelulla voidaan syyllistyä syrjintään.


      • lakipykälät
        makaelK kirjoitti:

        Sama asiallinen palvelu kaikille Rotuun, Uskontoon, namavärkkiin katsomatta, niin herroille kuin narreillekkin....Mitkö ovat ne tekijät, joilla erotellaan hyvinpalveltavat ja huonostipalveltavat asiakkaat? Erottelulla voidaan syyllistyä syrjintään.

        Syrjintä

        "Syrjintä tarkoittaa ihmisten eriarvoista kohtelua tai erilaiseen asemaan asettamista ilman hyväksyttävää perustetta."


      • kekeasiakas
        Pukamaaaaaa kirjoitti:

        Koittakaa te persereijästä ulos pullahtaneet asiakkaat käyttäytyä kuin ihmiset niin katellaan sitä asiakaspalvelua sen
        jälkeen,vitun apinat vinkuu täällä kun ei saa kunnon palvelua,sitä saa mitä tilaa vitun mulkut.

        Sivistystaso on korkealla tuolla asiakaspalvelijalla.
        Voin melkein aavistaa kuka on kyseessä.
        " Koittakaa asiakkaat käyttäytyä kuin ihmiset"...- Hänen mielestään asiakkaat eivät ole ihmisiä.. Mitä myyjät ovat?


    • otaiisisti

      Näin laman aikana asiakkailla on vähän ostovoimaa, joten kannattaa myyntityö panostaa hyvään palveluun.

    • hahhaaahaa

      Sitä saa mitä tilaa saatanan pullossa kasvaneet huaranpennut.

      • Rekkakuskiesittääjumalaa

        Jäit kiinni tiiä kuka olet!!!


      • Aaponsiemenet

        Sitä saa mitä tilaa. Sinä sait Kouvolan. Miltä tuntuu epäonnistua täydellisesti elämäsä? Olet epäonnistumisesi tajunnut, ja purat sen sitten viattomiin asiakkaisiin. Huippuhetkesi ovat naama norsunvitulla pelikoneen mätkiminen lauantai-iltana.


    • puutteet

      Se on oikeaa kaupankäyntiä/asiakaspalvelua, kun myyjä on kuin myrkyn niellyt ja asiakkaan palveleminen on hänelle vastenmielistä.
      Kyllä näitä myrkynnielijöitä tappaa alvariinsa.
      Jos myyjillä ei ole käytöstapoja niin mielestäni myyjien valvonta on puutteellista.

      • ååålllåååhhh

        Se on totta, että jos myyjät palvelevat asiakkaita huonosti niin johtoporras on kouluttanut ja peräänkatsonut myyjiä kevein eväin.
        JA se kertaus on opin ÄITI!


    • kuittia

      Se on aina huonoa asiakaspalvelua kun myyjät kyselee tarvitko kuittia...

    • saalistaja2007

      Helppo vastaus kyllä olen saanut huonoa palvelua ihan tuossa Kouvolan Sipatissa, Aseman R-kioskilla, Kouvolan Rosso, Heimosen kenkä manskilla ja viimeisenä Prisma. Myyjät/tarjoilijat juttelevat keskenään vaikka täytyisi palvella asiakasta. Kouvolan Rosso ei osaa valmistaa riittävästi salaattia eikä leipää asiakkaille. Vaihtoon vaan näiden liikkeiden myyjät ehkä se siitä paranee tuo palvelun taso vaikka vähän epäilen.

      • Lapsellistatouhua

        Kouvolassa saat hyvää palvelua jos kuulut piireihin. Jos taas et, sinua ei välttämättä palvella ollenkaan.


      • jojenvarrelta
        Lapsellistatouhua kirjoitti:

        Kouvolassa saat hyvää palvelua jos kuulut piireihin. Jos taas et, sinua ei välttämättä palvella ollenkaan.

        Tuo oli erittäin hyvä havainto, niin se tarkemmin ajatellen on.

        Myöskin liikkeen henki välittyy asiakaspalvelijan kautta hänen käytökseensä. Monessa paikassa pitäisi pomot/omistajat pistää kursseille.


      • spontaaniJaAsenneAsias
        jojenvarrelta kirjoitti:

        Tuo oli erittäin hyvä havainto, niin se tarkemmin ajatellen on.

        Myöskin liikkeen henki välittyy asiakaspalvelijan kautta hänen käytökseensä. Monessa paikassa pitäisi pomot/omistajat pistää kursseille.

        Ei mee noin, kyllä saa hyvääkin palvelua vaikkei kuuluisi piireihinkään. Mutta sinänsä olen samaa mieltä, osuuskaupassa saat usein vähän tylyä, mutta poikkeuksiakin on, esim Old Tomin sellainen vanhempi naishenkilö asiakaspalvelussa on tosi symppis.

        Todella monesta yksityisestä saa hyvää palvelua.


    • ukkojuuso

      Hyvää asikaspalvelua saa Jyskistä ja sitten myöskin Nisseniltä. JA kauppa Kåy

      • tottahantoki

        Hyvin tyhjentyy pallit kun siellä käy!!!


    • SeppoSupi

      Lidlissä plondit tyhjentävät kivekseni kiitettävästi.

    • Muistiamuistia

      Kuusaan Siwassa saa myyjähomppelilta hyvät suuhoidot kunhan vain aina muistaisit pyytää. Ei muistuta itte perkele!!

    • hameheiluu

      Miehet eivät kuulu asiakaspalvelutehtäviin. Jo nimi kassaneiti kertoo kaiken oleellisen. Ainoastaan toisten miesten kanssa toimeentulemattomat (homot) tekevät näitä hommia.

    • Onkimassamiehiä

      Citymarketissä kuulema pitkä kalju mies joka tuijottelee kiimaisesti mies asiakkaista ja viheltelee perään. Varokaa vaaraa!

      • M.A.DPete

        Liidelin hämärännäköiset miehet tuijottelevat ostoksiasi...jostain avohoitolasta pakkotyöllistettyjä?


      • hihihihiiii

        Mies kaupan kassalla muutenkin epäilyttävä näky?.


      • kontrollll
        M.A.DPete kirjoitti:

        Liidelin hämärännäköiset miehet tuijottelevat ostoksiasi...jostain avohoitolasta pakkotyöllistettyjä?

        tuijotuksen tarkoitus on kai tähystää mahdolliset tarjoustuotteet, jos tarjoustuotteita on poimittu ostosten sekaan, Kontrol.-"mitä kukin ostaa"


      • meimatti

        Onkohan " kontrol" käsky käynyt pääpaikalta, vai myyjien oma seuranta,
        årsyttåvåå tuollainen


    • Kouvolanhesburger

      Keskustan hesen punahiuksinen ruma lutq imee järkkärin kullia

    • Mietteliäänä

      Jos parturisi valittaa somessa kuinka hajottavaa hänen työnsä on, mitkä ovat mahdollisuudet että hän leikkaisi sinun hiuksesi hyvin?

    • syvähuokaus

      Mitä horompi sitä varmempi työpaikka motonetissä.

    • maalaisjärjelläpärjää

      Kouvolan tympeille asiakaspalvelijoille pieni infopaketti. Jos teistä joku nyt sattuisi joskus lukemaan tätä saittia...Eli siis asiakas maksaa siitä että tulee liikkeeseen palveltavaksi. Asiakaspalvelijalla ei ole mitään oikeutta loukkaantua jos asiakas ei tervehdi asiakaspalvelijaa, vaan asiakaspalvelijan pitää tehdä aloite, jos asiakas sitä ei itse tee.

      Asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta palvella myyjiä/asiakaspalvelijoita, eiväthän he maksa sulle että palvelevat sua?

      • pekkaveli

        "Tympeille asiakaspalvelijoille"----Niitähän löytyy ainakin päivittäistavarakaupoista.
        Tympeät, mitä te saavutatte?
        Kohteliaisuus, aurinkoisuus, se heijastuu myös asiakkaisiin.
        On ilo asioida kaupassa, jossa on sivistyneet, kohtelijaat myyjät.
        Tympeät vieroittavat asiakkaita., se on selvä, se.

        Kyllä asiakkaat osaavat tiedottaa toisilleen asenteestanne, ei ne pimentoon jää.
        Ruokkivaa kättä kannattaa "nuolla", näin se leipä tulee varmemmin pöytäänne.
        Mikä on epämiellyttävämpää kuin kohdata mullinaama kassalla, hui kamala.
        Sivistyksen alkeita tulisi välillä aina kerrata, mikomat leipiintyvät työhönsä.

        Tympeille: "Kohtele muita niinkuin toivoisit sinua kohdeltavan."


    • laurihiii

      KYllä > Boonuskaupoissa
      Lopetin käynnit kehnon asiakaspalvelun vuoksi

    • kurppiinkyllästynyt

      miksei nuoret pimulit oo kioskeissa töissä??

    • useastikäynyt

      veturissa zizzissä mukavat myyjät

    • täydenpalvelunhoitola

      Veturin Budget Sportin blondi pikkumies puhuu paskaa asiakkaista vapaa-ajallaan..!!

    • huonojahyvä

      Tutkimusten mukaan asiakas kertoo saamastaan hyvästä palvelusta keskimäärin kolmelle henkilölle, kun taas tyytymätön asiakas kertoo huonosta palvelusta keskimäärin 11 henkilölle. Hyvän asiakaspalvelun merkitys tuskin jää siis kenellekään epäselväksi.

    • kultaisetniinpä

      Asiakaspalvelun 10 kultaista sääntöä:
      1. Ole aina ystävällinen
      2. Ymmärrä kehonkielesi ja äänensävysi
      3. Ole positiivinen!
      4. Kuuntele mitä asiakkaallasi on sanottavaa
      5. Opettele myöntämään virheesi
      6. Ole läpinäkyvä toiminnassasi ja noudata hyviä käytäntöjä
      7. Lupaa vain mitä voit toimittaa!
      8. Opettele pyytämään anteeksi
      9. Vastaa yhteydenottoihin aina
      10. Kiitos vie pitkälle!

      "Paha kello kauas kilkattaa"

    • käynytjakokenut

      " Kouvolan Rosso ei osaa valmistaa riittävästi salaattia eikä leipää asiakkaille. Vaihtoon vaan näiden liikkeiden myyjät ehkä se siitä paranee tuo palvelun taso vaikka vähän epäilen."


      kouvolan rosso kuten kaikki muutkin kusetuslafkat osaavat jalon hintapyynnön, mutta vastinetta ei tule kuin muutama onneton lihapulla ja mahat tyhjänä saat poistua.

      ainoa mistä saa rahalle vastinetta on nipan grilli.
      asiakas syö siellä mistä voi poistua vatsa täynnä.
      tietää maksaneensa ei turhasta.

    • dasddsadsadasdsdsad

      yhtä naurettavia kädet ojossa rahaa pyytäviä kusetuslafkoja esim. on mc donalds.

      siellä käy rikkaiden teinit ostamassa itselleen läskiperseen koulupäivän jälkeen
      koska "Muutkin käy".

      mielestäni helvetin pieni annos suhteessa hintaan.

      ja vitun ärsyttävä tv mainos... voi vittu.

    • artousva

      "Mikä hinnassa voitetaan, se laadussa menetetään”, eli, “Kehnon asiakaspalvelun alkeet kreikaksi”, eli, “Se nyt vaan on tyhmää kusettaa asiakasta”

    • oppiottakaatte

      Erityisen hyvää asiakaspalvelua..-Tässä sitä mallia muillekkin asiakaspalvelussa työskenteleville,, Ottakaa oppia!
      _______________------------____________
      Vuoden jutut: Hyvä ryhmähenki näkyy ulospäin
      Jäteaseman kesätyöntekijä Nikke Lindholm heittää väärin lajitellut jätteet viereiselle lavalle.
      Jäteaseman kesätyöntekijä Nikke Lindholm heittää väärin lajitellut jätteet viereiselle lavalle.
      Kun Kouvolan Sanomissa kyseltiin alkukesästä, missä lukijat ovat saaneet erityisen hyvää asiakaspalvelua, vastauksia tuli ilahduttavan paljon. Yksi useimmin mainituista paikoista oli Ahlmannintien jäteasema.

      Juttu on julkaistu 30.6.2015.

      Hyvä ryhmähenki näkyy ulospäin

      Kouvola | Ahlmannintien jäteaseman asiakaspalvelijat keräsivät kehuja Kouvolan Sanomien kyselyssä.

      Kouvolan Sanomat kysyi kesäkuun alussa nettisivuilla lukijoiltaan, missä on Kouvolan paras asiakaspalvelu. Hyvää palautetta lukijoilta sai muun muassa Ahlmannintien jäteasema.

      Jäteasemalla kesätöissä oleva Nikke Lindholm uskoo, että hyvä ilmapiiri työyhteisössä välittyy myös asiakkaille.

      — Meillä on loistava ryhmähenki sekä motivoitunutta ja huumorintajuista porukkaa.

      Työntekijät ovat Lindholmin mukaan kaikki erilaisia, mutta tulevat hyvin toimeen keskenään. Hän on itse työskennellyt jäteasemalla aiempinakin kesinä ja ollut siellä työssäoppimassa opiskellessaan ympäristönhoitajaksi.

      Vihreät arvot vaikuttivat Lindholmin uravalintaan. Hänen mielestään kierrättäminen on tärkeää. Oman työn kokeminen merkitykselliseksi lisää motivaatiota.

      — Myös esimiehet ovat mukavia. Se vaikuttaa todella paljon yleiseen ilmapiiriin.

      Lindholm kuvailee esimiehiään ymmärtäväisiksi, asiallisiksi ja kannustaviksi. Sekä heiltä että asiakkailta on saanut myös palautetta työstä.

      Vakituisille työntekijöille järjestetään lisäksi virkistyspäiviä.

      Lindholmin työnkuvaan kuuluvat muun muassa neuvonta ja kassa, vaarallisten jätteiden lajittelu, nostoapu ja väärien jätteiden poistaminen lavoilta.

      Palkitsevia tilanteita ovat esimerkiksi sellaiset, joissa asiakkaalla on paljon tavaraa kuormassa, ja työntekijä selittää kierrätyksen käytännöt niin hyvin, ettei asiakkaalla tule ongelmia jätteiden lajittelussa.

      — Onnistumisesta tulee itsellekin hyvä mieli. Meiltä voi tulla aina kysymään, neuvomme mielellämme, Lindholm sanoo.

      Toisinaan asiakaspalvelu saattaa kärsiä kiireen vuoksi. Esimerkiksi ruuhka-aikoina asiakkaita ei välttämättä ehdi neuvoa niin hyvin kuin haluaisi.

      — Autoja on joskus jonoksi asti. Varsinkin maanantait ovat kiireisiä.

      Ahlmannintien jäteasemalla asioiva Harri Koskelin kehuu saamaansa palvelua.

      — Käyn täällä usein töiden puolesta. Olen aina saanut loistavaa asiakaspalvelua.

      Koskelinin mukaan jätteet on helppo lajitella, sillä lavat on merkitty selkeästi sen mukaan, minne mikäkin kuuluu. Tavaran lajitteleminen kotona valmiiksi nopeuttaa prosessia.

      — Työntekijät ovat reippaita. He tervehtivät ja tulevat vastaan portille. Tällaista asiakaspalvelun pitäisikin olla.

    • tumpelo87

      Prisman innossa rumia pullukka pilluja...!! Älä käy jos eivät anna pillua!!:)

      • Katoa

        Säälittävän hauskaa uutta vuotta ja muutenkin menestyksetöntä tulevaisuutta tälle älykkäälle verkkokommentoijalle...


      • tumpelo87

        Aijjai yksi tällä kirjoittajista tämä pullukka pillu??;)


    • hyväasiakaspalvelu

      Mitä on hyvä asiakaspalvelu ja kuinka sitä mitataan?
      Tutkimusten mukaan asiakas kertoo saamastaan hyvästä palvelusta keskimäärin kolmelle henkilölle, kun taas tyytymätön asiakas kertoo huonosta palvelusta keskimäärin 11 henkilölle. Hyvän asiakaspalvelun merkitys tuskin jää siis kenellekään epäselväksi.
      JAA
      Asiakaspalvelun laatua pitää mitata kohtaamisesta riippumatta.
      Mitä on hyvä asiakaspalvelu? Jokaisella meistä on käsitys hyvästä asiakaspalvelusta ja vastauksia lienee yhtä paljon kuin antajiakin, mutta vastauksissa toistuvat kuitenkin samat teemat. Hyvä asiakaspalvelu on nopeaa, henkilökohtaista ja tehokasta. Hyvä asiakaspalvelija puolestaan on ystävällinen ja ammattitaitoinen, ja haluaa kuunnella sekä ymmärtää asiakkaan tarpeita. Monesti jo tervehtimällä ja tarjoamalla apua pääsee pitkälle. Tuotteiden ja palveluiden samankaltaistuessa on päädytty aitoon kilpailutilanteeseen, jossa pärjätään vain yhdellä ehdolla: tuottamalla ja varmistamalla asiakaspalvelun korkea laatu. Mittaamalla asiakaspalvelun laatua yritys saa tiedon onnistuuko se näissä kohtaamisissa.

      Asiakkaat tekevät ostopäätöksensä yhä enemmän suosittelun, yrityksen brändin tai kokemusten pohjalta. Samalla he jakavat omia kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa sadoille, ellei jopa tuhansille ihmisille, ja saavat nopeasti äänensä kuuluviin niin hyvässä kuin pahassa. Hyväkään tuote tai palvelu ei myy, mikäli asiakkaiden kokemukset ovat kielteisiä ja yrityksestä laajalti jaettu viesti negatiivinen.

      Tässä murroksessa asiakaspalvelijoiden rooli on kriittinen, sillä kun asiakaspalvelu on hyvää ja asiakkaan kokemukset laadukkaita, ollaan tuotteesta valmiita maksamaan enemmän. Tällöin tuotetta tai palvelua myös suositellaan herkemmin ystäville ja kollegoille, mikä puolestaan näkyy positiivisena virtana yrityksen kassassa.

    • sauliolli

      Pitää olla varma näyttö, ennen kuin lähtee tekemään jostakin asiakkaasta varkaan.
      Perättömistä puheista joutuu tilille.
      Yksi esimerkki:
      "Ainahan niitä erityistapauksia tapahtuu huonon asiakaspalvelun saralla.Ystävääni eräs myyjä epäili varkaaksi ja soitti poliisit paikalle.Ystäväni ei siis ollut varastanut,vaan laittanut tuotteen eri paikkaan.Eniten häntä suututti se että maine tuntui menevän.Ystäväni ja minä kun asumme aika tuppukylässä ja häntä nimiteltiin varkaaksi ym.Ystävä kyllä teki kunnianloukkaussyytteen,mut sopivat asian."

      • kvlmustamaalaus

        Aivan oikein tehty. Jos sua syytetään syyttä suotta varkaaksi niin heti rikosilmoitus. Taliaivoille rangaistus!


      • vastuutakotkot

        Olen kuullut vähän saman laisesta tapauksesta.
        Eli asiakas ei ottanut tuotatta jonka oli valinnut, kulkiessaan hän laittoi sen eri paikkaan mistä oli tuotteen ottanut. Kassalla hyyjä oli asiakkaan perässä ja syytti asiakasta varastamisesta. Asiakas lähti näyttämään mihin hyllylle hän tuotteen oli laittanut, siitähän tuote löytyi.
        Arvatkaa pyydettiinkö asiakkaalta anteeksi? NO EI tietenkään, saatikka että olisi ilmoitettu/kuulutettu aiheettomasta epäilystä.
        Onko yleinen käsitys se, että asiakasta saa nimittää varkaaksi ilman vakaata näyttöä? ,Liikutaan vaarallisilla vesillä.
        Saattaa rapsahtaa kovakin tuomio asiakkaan maineen pilaamisesta.
        Tekin vastaatte puheistanne.


    • Myyjaa

      Tämän ketjun kun läpiluin, niin tulin siihen johtopäätökseen että 70% kirjoittajista täysiä idiootteja jotka sietävät saada huonoa palvelua tai ehkä ennemmin jättää palvelematta kokonaan... Itse olen myyjä Kouvolassa ja yritän kaikki asialliset asiakkaat palvella, idiootit jätän suosiolla muille!

      • liinakkovarsa

        Kuule sinä (sanojesi mukaan) "idiootti" ..Etkö tiedä, että kaikkia asiakkaita tulee palvella samalla tavalla, Syrjintä ON Rikos, josta joutuu vastaamaan.
        Oletko saanut minkäänlaista asiakaspalvelu koulutusta, vai onko tavat unohtuneet.
        "Kohtele toisia niinkuin toivoisit sinua kohdeltavan"
        Jos ei asiakaspalvelu kiinnosta niin vaihda alaa.
        Oletko sinä asiallinen asiakas?


      • kouvoloidienmetkuja

        Huomaa et ollaan Kouvolassa kun aletaan asiakkaita valkkaamaan. Vaihda heti alaa, tuolla ei pitkälle pötkitä asiakaspalvelualalla.

        Palautetta tulee heti jos nään noin jollekin tehtävän.


      • Eimyyjaa

        Nimimerkki "Myyjaa" asian ytimessä... mitä tulee keskustelussa ilmi tulleisiin "älykkäisiin kannanottoihin". Nettikeskustelu on oiva tapa antaa oma mielipiteensä jostain asiasta, mutta jostain syystä Kouvolasta löytyy keskustelijoita, joiden elämäntehtäväksi on muodostunut suoltaa ihan täyttä saastaa, oli aihe mikä hyvänsä. Käykäähän katsomassa keskusteluja laajemmin, eri kaupunkien aiheista! Kouvolalainen ajatusmaailma ja ajatustenvaihto on sieltä syvältä.....


      • valtiaatkouvolasta

        Molemmat teistä älkää valitko asiakaspalveluammattia! Asiakaspalvelun perusteetkin ihan hukassa. Työt ja ihmissuhteet tulee elämässä ilmaiseksi, niin ollaan niin maailmanvaltiasta joka voi muka töissäkin valita kuka saa ylhäisyyden palveltavaksi tulla.

        HÄVETKÄÄ!


      • Hänpä

        "valtiaatkouvolasta" ja komentti "Työt ja ihmissuhteet tulee elämässä ilmaiseksi, niin ollaan niin maailmanvaltiasta joka voi muka töissäkin valita kuka saa ylhäisyyden palveltavaksi tulla HÄVETKÄÄ!"

        Tarkoittaa siis mitä.....hän?


      • eivoiollaymmärtämättä

        "Nimimerkki Myyjaa....."
        Minä kyllä ymmärrän asenteesi, kun olet noinkin korkeassa asemassa kuin "Myyjä"..Tuon tittelin saavuttamiseksi on pitänyt korkeakoulua käydä ja silleen saatu korkea sivistystaso....
        Jokinen tietää, että myyjät ovat korkeasti koulutettuja...jonka seurauksena asiakaspalvelu on hyvin usein Ala-Arvoista...


      • ettosiaanymmärrä
        eivoiollaymmärtämättä kirjoitti:

        "Nimimerkki Myyjaa....."
        Minä kyllä ymmärrän asenteesi, kun olet noinkin korkeassa asemassa kuin "Myyjä"..Tuon tittelin saavuttamiseksi on pitänyt korkeakoulua käydä ja silleen saatu korkea sivistystaso....
        Jokinen tietää, että myyjät ovat korkeasti koulutettuja...jonka seurauksena asiakaspalvelu on hyvin usein Ala-Arvoista...

        Kannattaisikohan tässäkin tapauksessa uuden vuoden lupauksena itselleen kerrata kielioppi ja harjoitella oikeinkirjoitusta...


      • mestaripätijäkvl

        Mitä jos menisit vittuun pätemästä? Ihan ymmärrettävää on vaikken tota kirjottanut.


      • Päteväisäntä
        mestaripätijäkvl kirjoitti:

        Mitä jos menisit vittuun pätemästä? Ihan ymmärrettävää on vaikken tota kirjottanut.

        Jup,jup... "vaikka et tota kirjottanutkaan" niin miksiköhän Sinut on "sieltä" päästetty pätemään...


    • kaalimanpukki

      Tämä seuraava kertomukseni poikkeaa tuosta huonosta palvelusta, mutta ajattelin tuoda sen tässä esille.
      "Pukki kaalimaan vartijana"
      Työpaikalla yksi työntekijä yritti mustamaalata toista työntekijää ja tehdä hänestä varasta, mutta kuinka ollakkaan, tämä mustamalaaja joutui itse kiinni varastelusta.
      Onkohan niin, että myyjien kohdalla on vähän samaa.

      • rikosjarangaistus

        Mustamaalaaminen on rikos.
        * maineen tai aseman loukkaaminen: levitetään vääriä tietoja, puhutaan pahaa selän takana, juorutaan, mustamaalataan, kritisoidaan, haukutaan, nöyryytetään, pilkataan, kiusatun uskonnollinen tai poliittinen vakaumus tehdään naurunalaiseksi, mitätöidään


    • toispaikkakuntalainen

      En ole Kouvolassa saanut koskaan huonoa asiakaspalvelua, mutta olen joka kauppareissulla nähnyt huonoja asiakkaita, joita saa hävetä. Se on sitä kouvolalaista mentaliteettia, pissismäisyttä.

      • niipätaasnii

        Asiakaspalvelijan näkökulmasta ei ole olemassa käsitettä, kun huono asiakas.


    • MammaMarian

      Kouvolan tokmannilla on ainakin yksi "kätevä emäntä", jolta ei varppina saa hyvää palvelua. Aina naama väärinpäin ja purkkaa jauhaa tympeä ilme kasvoilla.

      • näinjaihmetyin

        Luulen et on sama mamma joka kerran pyöräillessään puheli itsekseen.


    • ollijaakko

      Perättömyyksien levittäjät saavat syytteen kunnianloukkauksesta, pahimmassa tapauksessa joutuvat korvauksiin.

      Lopettakaa juorujen perässä juoksminen/levittäminen ja ottakaa oikeasti selvää onko juoru totta vai tarua.
      *Varkaat luulevat muita varkaiksi.*

      Mitä aiakkaan pitäisi tehdä, jos on joutunut perättömien juorujen kohteeksi?

    • noinkaisemenee

      no mulle kävi kaupassa näin, että huomasin lihapaketin jätetyn vaatehyllyyn, minua niin harmittaa kun en nähnyt sitä kuka sen paketin siihen jätti, jos olisin nähnyt tuon lihapaketin jättäjän niin olisin saanut varkaan kiinni,
      # näin se menee
      se sano et se vei ei riitä, vaan tarvitaan selvä näyttö

      • tietoatämä

        Varmaan jokainen joskus on jättänyt ottamansa tuotteen sille kuulumattomaan paikkaan, eli ei ole viitsinyt palauttaa tuotetta sinne mistä otti sen.
        Näin käy silloin kun on kierrellyt kauppaa ja paikka josta tuotteen otti on kauenpana.
        Varkaus/näpistys tapahtuu silloin kun ohittaa kassan maksamatta ottamaansa tuotetta.


    • ymmärrysäläjätä

      Ale ja tarjoustuotteista, eikö myyjät ymmärrä, että työttömien, vanhuksien, pienituloisten on ostettava alennus tuotteita, kun ei ole varaa normaali hintaisiin tuotteisiin.
      Onko ale ja tarjoustuotteet tarkoitettu vain hyvätuloisille, heidä niitä kyllä näkee kahmivan surutta, tyhmä maksaa liikaa on heidän kanta.

      Miksi ale ja tarjoustuotteita laitetaan tarjolle jos niitä ei saa ostaa?
      Myyjillä on ilmeiseti iso palkka kun on vara arvostella ale/tarjous tuotteiden ostajia.

      Ei asiakas varas ole jos hän ei joka käyntireissulla osta, asiakkailla kun on tapana soppailla, harkita ostojaan, vertailla eri kauppojen tuotteita, hintoja jne.

      Monesti on niin, että köyhä maksaa normi hinnan vaikka viimeisillä euroillaan, kun taas rikkaat kituuttaa ja venyttää runsaita eurojaan, ei sitä muuten ole riras. Ajatelkaapa Roope-ankkaa. Monesti vähäosaiset ovat niitä rehellisimpiä.

      • paulikalle

        Huvittavaa katsella kun äveriäät kuikkivat alerekin takana ympärilleen , ettei vaan ketään tuttua ole näköpiirissä ja paljastu minun vaatteitten ale-arvo (ei meillä käydä alennusmyynneissä).
        Huvittavaa on myös se kun äveriäillä on pokkaa kulkea Lidissä tarjouslehti (ostoslappu) kädessä ja poimia sen mukaan ostoksensa.
        Yksikin äveriäs mamma huuteli marketissa , eikö minulle ole jätetty yhtään tarjousnakkipakettia. Löysät pois päältä.


      • tumpelo87

        löysäpilluilla vaan nakit mielessä!!;)


    • voikunolisi
    • welikulta

      Erään kaupan kassalla, maksoin ostokseni jonka summa oli 7,50 euroa, maksoin kahdella kympillä. Takaisin sain 2,50 euroa, sanoin, että jos nyt annat sen kympinkin. Myyjä ojensi kympin eikä ollut ollenkaan hämillään eikä pyytänyt anteeksi. Tällaisesta käyttäytymisestä saa sellaisen käsityksen, että teot ovat tahallisia.
      Kuinka paljon vastaavia tapahtuu? Mihin ylimääräiset eurot menevät?

      • Kaksikymppiä

        Miksi maksoit KAHDELLA KYMPILLÄ, yksikin olisi riittänyt?


      • vastauskyssäriin

        Hörökorvan omaan taskuun.


    • mimyyjä

      Mihinkään myyjän tai vartijan toimenpiteeseen ei tarvitse suostua, ellei vartija/myyjä sano teidän olevan kiinniotettu. Tämä tarkoittaa sitä, että heidän on pakko soittaa poliisi (sillä kiinniotettu on aina luovutettava poliisille). Jos tiedätte olevanne syytön ja tiedätte, että teitä vastaan ei ole todisteita (ja teillä ei ole kiire), jääkää toki juttelemaan myyjien ja vartijoiden kanssa. Tämä tarkoittaa myls sitä, että teidän ei tarvitse näyttää kassianne tai reppuanne. Jos kuitenkin haluatte, että teidät tarkastetaan, voitte vaatia tarkistuksen tekemistä takahuoneessa.

    • Eskariesa

      Sportiassa ala-arvoista palvelua..

      • kukapalkattuna

        Kukas sinne on nyt tullut?? Ennen sai hyvää.


    • nauruariitti

      tämä nimimerkin "kaalimanpukki"kirjoitus on saanut hymyn huulilleni.->

      "Työpaikalla yksi työntekijä yritti mustamaalata toista työntekijää ja tehdä hänestä varasta, mutta kuinka ollakkaan, tämä mustamalaaja joutui itse kiinni varastelusta.
      Onkohan niin, että myyjien kohdalla on vähän samaa."

      nimimerkin "kaalimanpukki"kirjoitus on saanut hymyn huulilleni, ei voi paskammin käydä.
      " joka toisiselle kuoppaa kaivaa niin kompastuu siihen itse."
      huomio kiinnityi mustamaalattuun, jolloin oikea varas sai rauhassa tehdä puuhiaan, kyllä on ollut umpikiero Narsisti,

    • jaakkokolaiska

      "nuo jotka vie puolen tunnin kiertelyn jälkeen tuotteen takaisin paikalleen? ite oon sentään pienessä kaupassa eikä sielläkään aina jakseta viedä tuotteita paikalleen. kylmätuotteita löytyy hyllyiltä ja pakasteeseen tungetaan ei-pakaste-tavaraa, perunapussi on kaljaosastolla ja sitä rataa..olisihan seki jo parannusta että se tosiaan vietäisiin takaisin mistä otettiin ja se nököttäisi sitten siinä rivin etummaisena eikä kukaan sitä siitä ottais.

      heviosastolla muuten olin jonkun aikaa sitä hoitamassa. vähitellen opin asiakkaiden tavat ja esimerkiksi uuden omenalaatikon laitoin etummaiseksi ja vanhan jätin taaemmas. ja kappas, asiakkaat noukki ystävällisesti sieltä vanhemmasta laatikosta omenat eikä huonokuntoisia omenoita enää juurikaan löytynyt hävikkiin koska kierto oli hyvä :) toisinaan samaa tapaa käytän jossain muuallakin koska olen sen hyväksi havainnut."

    • oikuinkaollakkaan

      Itse asiassa kuitenkin,. Lidlissä ei ole ikinä tarvinnut valittaa tuotteen hinnasta, ja hintataso selvästi halvempi.
      Tuotteiden hinta pätee myös kassakuitissa. Rehellisyys korostaa luottoa.

      Kun on korkeammat hinnat niin voi antaa boonusta tai plussaa ja näin "tyytyväinen" asiakas saa hyvän mielen .

      Tavantakaa- olen saanut hakea liikaa perityn summan takaisin. Jos minä pimittäisin, olisin näpistelijä, mutta kauppias on erehtyväinen jolle tapahtuu vahinkoja.

      Näpisteleekö kauppa asiakkailta?
      -Kassa perinyt liikaa
      -Kassa tuplannut ostoksia
      -Tarjoustuotteista normaali hinta
      -Väärin rahasta takaisin

      • ukkopakkasesta

        ^^^^^^^
        Vaikka menet Lidiin aamulla heti kaupan avauduttua, niin kassajärjestelmään on aina tarjoustuotteet ehditty päivittää.

        Joissakin kaupoissa kun asiakas huomaa tarjoustuotteen olevan normihintainen, niin perustelu on, (vaikka kello kukkuisi jo puoltapäivää) että, ei olla ehditty päivittää.
        Ratkaisu on helppo, menee sinne kauppaan niin aikaisin, että varmasti ehtii päivittää.
        Vähintäänkin omituiselta vaikuttaa väite: ^ei olla ehditty.^


      • ent.kassatyttö
        ukkopakkasesta kirjoitti:

        ^^^^^^^
        Vaikka menet Lidiin aamulla heti kaupan avauduttua, niin kassajärjestelmään on aina tarjoustuotteet ehditty päivittää.

        Joissakin kaupoissa kun asiakas huomaa tarjoustuotteen olevan normihintainen, niin perustelu on, (vaikka kello kukkuisi jo puoltapäivää) että, ei olla ehditty päivittää.
        Ratkaisu on helppo, menee sinne kauppaan niin aikaisin, että varmasti ehtii päivittää.
        Vähintäänkin omituiselta vaikuttaa väite: ^ei olla ehditty.^

        Olen oppinut kantapään kautta, että bonus- ja plussakorttiasiakkaana kyseisissä liikkeissä asioituani, en kävele kassan jälkeen ulos kaupasta tarkistamatta kassakuittia. Olkoon virheet inhimillisiä, mutta halvemmaksi tulee tehdä huomautus väärin veloitetusta tuotteesta heti sillä seisomalla. Lidl-myymälässä asioitaessa ei tosiaan ole ollut huomautettavaa kuitin oikeellisuudesta.


      • sattuutapahtuu

        Miten iäkkäiden asiakkaiden kuitit, kuka ne tarkistaa?
        Olin kassajonossa iäkkäämmän ihmisen takana, hänen ostoksensa teki lähes sataeuroa, no kassamamma kysyi "otatko kuitin" ei hän ottanut.
        Tuossa vaiheessa kassamuijan liike oli nopea kun hän heitti kuitin roskakoriin.
        Hiukan minua puistatti.

        Toinen tapaus samana päivänä.
        Jälleen kyseessä iäkkäämpi henkilö.
        Hän ketoi, että häneltä yritettin kyniä ylimääräistä, hän sai rahasta takain hiluja, vaikka olisi pitänyt saada kymmenen euroa ja sitten ne hilut.
        Hän huomasi teon, ja piti metelijä asiasta ja sai oikaistua asian.

        Pitää olla,, silmät auki, korvat höröllä.


      • ruokkiva

        miten joku voi vajota niin alas ,että ruokkivaa kättä käy kusettaan?


    • ilmiselväraineri

      Työkkärissä nykyään taliaivon näköinen hampuusi infossa. Onko mannejen sukua? Zitron?

    • ammattimaistakyllä

      Jos alkossa ei osaa asiakkaita tervehtiä, eikä edes kysyä ikää. VOi vain kysyä kuka nämä töihin valitsee?

    • tylyonvalttia

      Minun kokemukseni perusteella mitä tylympi on sitä paremmin sopii porukkaan. Ja ylimielisyys on myös valttia.

    • m.a.k1704

      Opetelkaa mahd. konflikti tilanteet hoitamaan rauhallisesti; ei tarvitse hermoja menettää ja alkaa huutamaan. Kouvolassa saa omasta mielestäni ihan (huom. ihan) OK asiakaspalvelua - huomautan kyllä toki, niin kuin pitääkin - jos kuitissa on joku virhe ym. mutta mitä asiallisemmin asian esittää niin sitä parempi. Maltti on valttia, eikös. En viitsi sen enempää asiaan puuttua, jos joku myyjä näyttää nyrpeää naamaa - ellei sitten ihan tarkoituksellisesti juuri sinun kohdallasi. Ajattelen vaan tyyliin että: "Jaaha, onpas hänelle nyt huono päivä, noh, en kuitenkaan anna sen pilata omaani; ja jatkan elämääni."

    • rumiluksillaaivoissavika

      Miksi kuusaan ryyppyset vanhat akat nauravat asiakkaille? En minäkään naura heille vaikka ovat helvetin rumia

      • korjauksiaaa

        Siis kirjaston akat.


      • dcfghf

        Se on se ruskeahiuksinen ryppynaama. Antaa oravallekin, eli jos varmaa pillua haluat nii iske tuohon tautipildeen kiinni!


    • HyvänjaHuononeErot

      Millaista on hyvä asiakaspalvelu?

      huomioi asiakas hänen tullessaan kauppaan
      hymyilee
      palvelee tasapuolisesti
      tarjoaa apua (ei hengitä niskaan)
      tervehtii
      palvelee
      suvaitsevainen
      järjestelmällinen
      myönteinen suhtautuminen
      asiantuntevaa asiakaspalvelua
      on kohtelias (3-4 kertaa tämä ominaisuus/hm)
      kokemus
      määrätietoinen
      ammattitaitoinen
      osaa kuunnella
      kaikki huomioonottava
      puhuu/asiallinen
      asiakaskeskeinen
      huomioi kaikki
      palvelunhaluinen
      myönteinen suhtautuminen
      sosiaalinen
      tasa-arvoinen
      rehellinen
      määrätietoinen
      hyvät käytöstavat
      huoliteltu olemus
      Näille ajatuksille löytyy sijaa myös missä tahansa elämäntilanteessa. Asioihin voisi suhtautua myönteisesti, oikein opettelemalla ja määrätietoisesti. Ja niinpä tulevaisuuden vastoinkäymisiin ja paineisiin voi suhtautua rennommin - "lamoja tulee ja lamoja menee..." -periaatteella.


      Millaista on huono asiakaspalvelu?

      vähättelee
      epäsosiaalinen
      liian puhelias
      epäkohtelias
      rasisti
      itsekeskeinen
      ei katso silmiin
      vetelehtijä
      ei tervehdi
      arvostelee asiakasta
      teennäinen
      liian innokas
      törkeä
      itsepäinen
      kaikkitietävä
      ei yritä auttaa
      ei ole asiantuntemusta
      ei huomioi asiakasta
      ei neuvo
      töykeä
      ei palvele
      epähuoliteltu olemus
      kääntää selän
      hiljainen
      huonot käytöstavat
      mielistelijä
      naama mutrulla
      miesten/naisten suosija paranoidinen
      niuho (pihi)

      • eikäedeskortsua

        Kuusaan valtsusta saa poikkeuksetta paskaa palvelua. Siwassa on taas homppelipoika töissä. Tiedä mitä tauteja persreiän nuoleminen aiheuttaa..


    • sattuipa

      "Heh, sattuipa hauska sattuma kaupassa marketeilla:

      Kassa yritti periä ylihintaa ja tämän tietty oli nolo tilanne koska mukana oli vain sopiva ostoksien suuruinen rahamäärä mukana.

      Kassa vain levitteli käsiään, vaikka ostoksien loppusumma oli täysin selvä ja kassakone ei vain ollut tarjoustuotetta hyväksynyt ilmeisesti oikein?

      Normaalitilanteessa kassa tunnustaisi virheen ja korjaisi asian ystävällisesti, mutta tämä pässi ei ollut ilmeisesti ollut käynyt laskutaidon ja asiakaspalvelun kurssilla."

    • Jokainenostos

      Kauppa tuntee asiakkaansa ja kerää tietoa lisää

      6.2.2016 12:28
      Kuva: Tiina Räikkönen
      Leena Lääperi ostoksilla kerran viikossa. Ostoskärryssä on silloin reilusti tavaraa.
      Leena Lääperi ostoksilla kerran viikossa. Ostoskärryssä on silloin reilusti tavaraa.
      Haetko viikonlopuksi syötävää lähikaupasta, isosta jättimarketista vai keskustan supermarketista? Jokaisella on oma asiakaskuntansa, jonka kauppaketjut tuntevat tarkkaan. Esimerkiksi Prisma on suunnattu lapsiperheille, jotka yleensä ostavat reilusti tavaraa isoissa pakkauksissa ja käyvät ostoksilla ilta-aikaan. Aamupäivisin liikkeellä ovat eläkeläiset ja venäläiset asiakkaat.

      Keskustamarket taas kerää asiakkaikseen lounasruoan hakijoita, yksineläjiä ja pariskuntia, lähikaupassa piipahdetaan työ- tai koulumatkan varrella.

      Kaupat keräävät tietoa asiakkaistaan kanta-asiakasjärjestelmien avulla. Tiedonkeruu on nyt yhä tarkempaa: kun vilautat kassalla korttia, ostoksesi kirjautuvat rekisteriin joko tuotteittain tai tuoteryhmittäin. Niiden perusteella sinulle saatetaan lähettää tarjouksia lempijogurtistasi.

    • äimänkäkenä

      Eräässä kaupassa minulle kävi poikkeuksellinen, harvinainen tapaus.
      Kaupan kassalla oli ylenystävällinen henkilö.
      Olin siinä aivan äimänkäkenä, miten voi tuollaisen henkilön kohdata kaupan kassalla.
      Mutta ei siinä mitään, tuli sellaienen olo, että tuohon kauppaan palaan pian uudelleen.
      Heti tuon elämyksen jälkeen aloin miettimään mitä ensikerralla ostaisin.

      • Villiveikkaustämä

        Oli varmaan muualta kuin kouvostoliitosta kotoisin.


      • kiitettävää

        siinä me näemme mitä kiitettävä asiakaspalvelu saa aikaan, hän aikoi palata kaupppaan uudelleen, hän sai hyvän palvelun lisäksi myös hyvän mielen


    • Jokaiselle_jotain

      Ei siellä tosiaan taida nykyään ruuhkaa olla, mutta vittuako sitä kitiset. Mene rättimarkettiin niinkuin aina ennekin. Sieltä se tyköistuva tuulipuku löytyy.

      • palautukselleehdot

        Itsellesikö puhut?? Mene sinä ahdistelemaan puolta nuorempia tyttöjä kaljamahasi kanssa.


      • itsensäkanssapuhuja

        Ruma kuusaan horo aukoo täällä päätä kun maanantai kaljat ja tupakit loppu. Elämän tarkoitus meni....


    • Kehitystäpoikaseni

      Vanhana kuusaalaisena muistelisin, että paikallinen vaatemuoti oli muutamakymmentä vanhat pieruferkkarit päällä joka päivä ja verkkatakki. Onko jo edetty tuulitakkiin?

    • apuavaivoihin

      Mitään tyköistuvaa tuulitakkia ole olemassakaan. Lestadiomummolle tiedoksi että monissa takeissa on kiristysremmit.

      Tyköistuvat aivot lestamummalle tosin olisivat tarpeen.

    • voiminua

      en tiedä siitä huonosta asiakas palvelusta, mutta kun istuin kassajakkaralla kymmeniä vuosia niin ahteri levisi, vyötärön mitta alkaa hipoa puoltatoista metriä, navan kohta ottaa kiinni kassapöytään, vierin kuin tankki, mikä neuvoksi

      • isompaavaan

        Pyydä isompi, laajempi, XXXL kokoinen kassakoppi, niin kyllä sitten on taas varaa paisua. Jos on tehokas myyjä, niin kannattaa satsata.


      • neuvotsinulle

        nimimerkille *voiminua* Ota neuvo vaikka näistä.

        Vaakaan tuijottaminen kannattaa unohtaa.
        Vaakaan tuijottaminen kannattaa unohtaa. (KUVA: Pihla Lehmusjoki)

        10 tapaa pysyä hoikkana

        1. Kasvikset ovat ruokavalion perusta

        Painonsa hallitsevia yhdistää se, että kasvikset ovat aina olleet osa jokapäiväistä ruokavaliota. Painonhallinta ei kaadu siihen, jos kasvikset eivät jonakin päivänä maistu, mutta tällaiset päivät ovat poikkeuksia.

        2. Rasvan käytössä keskitie

        Rasvan suhteen painonhallinnan taitajat noudattavat kultaista keskitietä: ei tarvitse valita kaikista vähärasvaisinta vaihtoehtoa mutta toisaalta ei oteta myöskään rasvaisinta.

        3. Kevyttuote ei välttämättä ole paras

        Normaalipainoiset eivät erityisesti suosi kevyttuotteita. Mieluummin tarkkaillaan syötyjä määriä ja noudatetaan kohtuullisuutta kuin ostetaan kevyttuotteita.

        4. Kylläisyys kertoo, että syöminen riittää

        Kiinnostava ero laihdutuksen jälkeen tehtyihin tutkimuksiin on, että niissä kylläisyys ei juuri koskaan tule esille. Normaalipainoisilla naisilla se taas korostuu. Pakkoa lautasen tyhjentämiseen ei ole, vaan syödään niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja lopetetaan heti, kun olo tuntuu kylläiseltä.

        5. Nälkä ei saa kasvaa liian suureksi

        Painonsa hallitseville on yhteistä se, että he syövät säännöllisesti. Aamiainen kuuluu päivään poikkeuksetta.

        6. Arkiliikunnalla on merkitystä

        Liikunta on tärkeä apukeino, mutta urheilija tai himokuntoilija ei tarvitse olla. Pääasia on, että liikunta on osa arkea.

        7. Dieetti ei ole ratkaisu

        Normaalipainossa pysyvien salaisuus eivät ole dieetit tai laihdutusvalmisteet, vaan se, että jokapäiväisen syömisen perusta on kunnossa.

        8. Mustavalkoajattelu ei toimi

        On turha päättää, ettei syö enää ikinä yhtään herkkuja. Herkkuhetket kuuluvat elämään, mutta juhlan jälkeen pitää palata nopeasti arkeen.

        9. Tarkkaile vaatteita, älä vaakaa

        Laihduttajille korostetaan usein säännöllisesti vaa’alla käymistä, mutta normaalipainoiset tarkkailevat mieluummin sitä, alkavatko vaatteet kiristää.

        10. Alkoholia vain kohtuudella

        Ruoan kanssa voi ottaa viinilasillisen tai saunan jälkeen oluen. Normaalipainon säilyttämiseksi ei tarvitse olla absolutisti, mutta kohtuudessa pitää pysyä.

        Lähde: Tutkija Anu Joki
        Katarina Pimiä


    • plösönpaljastaja
      • dorkaaaaa

        Tiedän hänet! Yrittää heruttaa olemattomia rintojaan sosiaalisessa mediassa. Livenä näkee miten olemattomat rinnat tytöllä....


    • tympeäkuinmonimuukin
      • muistuuttaaaa

        Juu kovin muistuttaa erään' Inksan kaupan asiakaspalvelua


    • tumpelo87

      Amarillossa huono pillupalvelu!! Koskaan en ole saanut sieltä pillua....

    • tekitahallaan

      Kuusaan lidlin pullukkamyyjä laskututti eräitä tuotteita useaan kertaan vaikka vain yhden niitä ostin.

      • kuittijatarkastus

        Pitää olla tarkkana. Se kuitin ottaminen ja tarkastaminen on hyvä toimenpide. Jos ostot ja hinnat ei täsmää niin valitusta kehiin.
        Yleensä (koskien kaikkkia kauppoja) kun huomataan, että asiakas ei ota kuittia niin sitä on helppo vedättää.


      • pitääollatarkempi

        Hyvä tietää! En yleensä ota kuitti mutta tolla kerralla otin kun tuntu niin isolta summalta osotoksiin nähden. Tarkistin kuittia kyllä paikan päällä muttei siinä jaksanut tarkkaan monirivistä kuittia lukea. Kotona sitten huomasin että siellähän on useita tuotteita maksatettu useaan kertaan.


      • ollikuusmo

        Minä en ole niin hullunrohkea, että luottaisin kaupan toimiin ja jättäisin kuitin ottamatta.
        Ajansaatossa on tullut senverran kokemuksia siitä mihin kaikkeen nämä "perusrehelliset) kykenevät.


      • pekkaväinö
        pitääollatarkempi kirjoitti:

        Hyvä tietää! En yleensä ota kuitti mutta tolla kerralla otin kun tuntu niin isolta summalta osotoksiin nähden. Tarkistin kuittia kyllä paikan päällä muttei siinä jaksanut tarkkaan monirivistä kuittia lukea. Kotona sitten huomasin että siellähän on useita tuotteita maksatettu useaan kertaan.

        Hyvä on myös tarkastaa se, että päteekö (onko päivitetty kassat ja puntarit) tarjoustuotteiden hinnat myöskin kassalla ja puntareilla.


    • EnääElisaa

      Suosittelen todella paljon välttämään elisa myymälää veturissa. Myyjä lupaa paljon ja hienoa pakettia vaikka todellisuus on valhetta. Minulle luvattiin elisa viihdepaketissa 20 megan nettiä vaikka myyjä todellisuudessa tiesi, että kotiini voi asentaa korkeintaan 10 megan netin. Lisäksi luvattiin f-securen paketista, 1 lisenssi kännykälle vaikka todellisuudessa kaikki f-securen lisenssit ovat tarkoitettuna ainoastaaj tietokoneille. Sopimukseni ajaksi sanottiin 1,5 vuotta vaikka todellisuudessa oli 2 vuotta.
      Lupailtiin vaikka mitä ja tulostettiin paperit käteen. Myyjä sanoi samantien laita tähän allekirjoitus tähän kohtaan.

      Laitoin allekirjoituksen luottaen myyjän rehellisyyteen lukematta sopimusta. Totuus paljastui ikävä kyllä vasta jälkeenpäin

      • Hei!

        Kuulostaa kyllä ikävältä tilanteelta. :/ Pahoittelen kokemaasi huonoa palvelua. Onko asia jo selvitetty? Tilannetta voimme halutessasi katsoa tarkemmin Palstalla. Voin myös välittää palautetta sinua palvelleelle myyjälle, jotta asia voidaan käydä hänen kanssaan läpi. Laita minulle Palstalla yksityisviesti: http://elisa.to/tiude ja kerro yhteystietosi sekä lyhyt kuvaus tapahtuneesta. Sitä kautta voimme selvittää asiaa lisää. :)

        Tiia-Maria/Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


      • EnääElisaa

        No jos multa varastetaan rahaa taikka petoksella viedään niin mitä se hyödyttää, että petoksen tekijän kanssa käydään rakentava keskustelu. Uskotko oikeasti hänen tulevan katuma päälle ja palauttavan viemänsä rahat minulle. Käsittääkseni hän vain odottaa, että keskustelu aiheesta hiljenee ja hän voi kerätä voitot taskuunsa.


      • Kusetettu35

        Elisalta tuli tällainen vastaus

        "Myyjien sanoihin ei kannata sokeasti luottaa ja sopimukset on luettava ennen allekirjoitusta. Myyjät saavat Shopiteissa provikkaa, jos myyvät kalleimman netin. Tai kalliimman mitä asiakas oli alun perin ostamassa."

        Elikkä Elisan myyjät saavat suoraan kusettaa asiakasta joka on liian tyhmä lukeakseen asiakirjat.


      • Hei! Ei tietenkään ole oikein kertoa virheellistä tietoa sopimuksista asiakkaalle. Mikäli asia on vielä selvittämättä tai sinulle on meidän toimesta noilla sanoilla vastattu, niin laitahan yksityisviestiä Palstalla (http://elisa.to/Palstatiimi) tilanteen selvittämiseksi.

        Noora / Palstatiimi
        http://palsta.elisa.fi


    • mollottaminen

      Miksi Kuusaan kirjastossa etenkin pulleampi mies toljottelee koko ajan asiakkata? Työn puutettako?

      Helppohan se on verorahoilla maksetulla palkalla pullistella.

      • ihansekasssiiin

        Siellä on myös ruma kurttunaama ruskeahiuksinen akka avohoitopotilas töissä. Tollaset hoitoon, eikä työelämään.


    • kuneitaidotriitä

      Korian Puustiinassa Maarit niminen kurppa.

      Viime työpaikastaan sai monia varoituksia ja potkut.

      • päällikönalaiset

        Jokaiselle epäasialliselle myyjälle pitäisi järkätä varoitukset ja jos se ei auta niin kylmästi potkut.
        Mutta usein se on niin, että minkälainen on esimies niin sellaisia ovat myös hänen alaisensa.


    • KVLsukurutsausmestari

      Liitelissä huomaa, et nuoremmat flikat juoksee karkuun jos kassalle ois palveltavaksi tulossa joku mies joka ei ole sukua tai piireissä.

      • kotkassaeisukurutsailla

        Kouvolan ilkeille maajusseille on kato ihan uusi asia jos joku ei ole millään tavalla samassa sukupuussa. Tämä mutantti hätääntyy, ja etsii pakokeinoa normaalista kanssakäymisestä.


    • akjdsklrjrierru

      Sain Prisma Ravbintolamaailman buffasta ruokamyrkytyksen. Ei enää ikin'ä sinne!!!!

    • dthty7tey

      Miten kuusaan lidlin rehevä nainen ei saa potkuja? Maksattaa monia tuotteita useaan kertaan ja tuijottaa asiakkaita korppikotkan lailla :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe