Tulevaisuus amerikassa

slimshady

Olen nyt 14-vuotias, 8-luokkalainen ja olen vähän miettinyt jatko-opintoja / tulevaisuuden suunitelmia peruskoulun jälkeen. Olen 7-luokan loppu puolella vähän mietiskellyt ulkomaille lähtemistä ja kasilla oon enemmän miettinyt tätä ja se tuntuisi oikealta, jos ajattelen että " kummiskin jään tänne suomeen " niin se tuntuu väärälle.

Haluaisin Amerikkaan asumaan ja tiedän että sinne on hyvin vaikea päästä. Olen lueskellut sivuja amerikassa opiskelusta mutta minua enemmän kiinnostaisi alkaa laulajaksi vaikka se nyt tuskin tulisi koskaan toteutumaan ja näyttelijän urakin kiinnostaisi. Unelmana olisi päästä noin peruskoulun jälkeen amerikkaan asumaan/opiskelemaan mitä nyt sitten tapahtuukaan. Mutta mistä minä saan rahat tälläiseen ?????

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • americana

Peruskoulun jälkeen et voi noin vain lähteä USA:han asumaan. Sinulla ei rahaa, eivätkä vanhempasi suostu. Lisäksi et saa oleskelulupaa, asuntoa jne.
      Käy täällä lukio ja sen aikana/jälkeen voit hakeutua vaihto-opiskelijaksi.

• saa unelmoida

Kun minä olin 14-vuotias, minäkin unelmoin pääseväni Amerikkaan heti peruskoulun jälkeen. Uskoin, että varmasti joku ihana cowboy tulee minun hakemaan. Sinnehän minä kuuluin, Amerikkaan. Olin vain syntynyt ihan väärään paikkaan, jokin erehdys se tietysti oli.

Peruskoulu päättyi. Ei tullut cowboyta eikä muutakaan supersulhoa Amerikasta. Täytyi mennä lukioon Suomessa. Mutta vaihto-oppilaaksi pääsin. Vaihtarivuoden aikana näin ja opin, että unelmat ovat unelmia, todellisuus on toista. Tulin tosi mielelläni takaisin kotiin ja tajusin sittenkin olevani suomalainen sydäntä myöden.

No, mutta saa sitä unelmoida.

• jenkki211

Peruskoulun jälkeen ei tosiaankaan noin vain amerikkaan lähdetä. Mene suomessa vaikka lukioon ja lähde sitten vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Minä tein saman ja huomasin, ettei se amerikka olekaan yhtään niin hyvä paikka kuin Suomi ;) Aion todellakin asua Suomessa loppuelämäni!

• kokemuksella kerron

Olen asunut 5 maassa ja Amerikka on ainoa jonne todella halusin ja ainoa josta muutin todella iloisena pois, aikomatta palata. Oleskeluluvan puolesta olisin voinut asua maailmanloppuun asti, mutta se ei tuntunutkaan oikealta vaikka olin vieraillut Amerikassa lukuisat kerrat. Mene Suomessa lukioon ja pohdi sitten vaihto-oppilasvuotta, vaikkapa USA:han, jos edelleen kiinnostaa. Maailma on kuitenkin suuri ja mukavampia maita on pilvin pimein. Suomikin on hieno ja yksi parhaista maista asua, vaikka muutin itse pois jo vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe