Tulevaisuus amerikassa

slimshady

Olen nyt 14-vuotias, 8-luokkalainen ja olen vähän miettinyt jatko-opintoja / tulevaisuuden suunitelmia peruskoulun jälkeen. Olen 7-luokan loppu puolella vähän mietiskellyt ulkomaille lähtemistä ja kasilla oon enemmän miettinyt tätä ja se tuntuisi oikealta, jos ajattelen että " kummiskin jään tänne suomeen " niin se tuntuu väärälle.

Haluaisin Amerikkaan asumaan ja tiedän että sinne on hyvin vaikea päästä. Olen lueskellut sivuja amerikassa opiskelusta mutta minua enemmän kiinnostaisi alkaa laulajaksi vaikka se nyt tuskin tulisi koskaan toteutumaan ja näyttelijän urakin kiinnostaisi. Unelmana olisi päästä noin peruskoulun jälkeen amerikkaan asumaan/opiskelemaan mitä nyt sitten tapahtuukaan. Mutta mistä minä saan rahat tälläiseen ?????

4

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • americana

      Peruskoulun jälkeen et voi noin vain lähteä USA:han asumaan. Sinulla ei rahaa, eivätkä vanhempasi suostu. Lisäksi et saa oleskelulupaa, asuntoa jne.
      Käy täällä lukio ja sen aikana/jälkeen voit hakeutua vaihto-opiskelijaksi.

    • saa unelmoida

      Kun minä olin 14-vuotias, minäkin unelmoin pääseväni Amerikkaan heti peruskoulun jälkeen. Uskoin, että varmasti joku ihana cowboy tulee minun hakemaan. Sinnehän minä kuuluin, Amerikkaan. Olin vain syntynyt ihan väärään paikkaan, jokin erehdys se tietysti oli.

      Peruskoulu päättyi. Ei tullut cowboyta eikä muutakaan supersulhoa Amerikasta. Täytyi mennä lukioon Suomessa. Mutta vaihto-oppilaaksi pääsin. Vaihtarivuoden aikana näin ja opin, että unelmat ovat unelmia, todellisuus on toista. Tulin tosi mielelläni takaisin kotiin ja tajusin sittenkin olevani suomalainen sydäntä myöden.

      No, mutta saa sitä unelmoida.

    • jenkki211

      Peruskoulun jälkeen ei tosiaankaan noin vain amerikkaan lähdetä. Mene suomessa vaikka lukioon ja lähde sitten vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Minä tein saman ja huomasin, ettei se amerikka olekaan yhtään niin hyvä paikka kuin Suomi ;) Aion todellakin asua Suomessa loppuelämäni!

    • kokemuksella kerron

      Olen asunut 5 maassa ja Amerikka on ainoa jonne todella halusin ja ainoa josta muutin todella iloisena pois, aikomatta palata. Oleskeluluvan puolesta olisin voinut asua maailmanloppuun asti, mutta se ei tuntunutkaan oikealta vaikka olin vieraillut Amerikassa lukuisat kerrat. Mene Suomessa lukioon ja pohdi sitten vaihto-oppilasvuotta, vaikkapa USA:han, jos edelleen kiinnostaa. Maailma on kuitenkin suuri ja mukavampia maita on pilvin pimein. Suomikin on hieno ja yksi parhaista maista asua, vaikka muutin itse pois jo vuosia sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe