Olen nyt 14-vuotias, 8-luokkalainen ja olen vähän miettinyt jatko-opintoja / tulevaisuuden suunitelmia peruskoulun jälkeen. Olen 7-luokan loppu puolella vähän mietiskellyt ulkomaille lähtemistä ja kasilla oon enemmän miettinyt tätä ja se tuntuisi oikealta, jos ajattelen että " kummiskin jään tänne suomeen " niin se tuntuu väärälle.
Haluaisin Amerikkaan asumaan ja tiedän että sinne on hyvin vaikea päästä. Olen lueskellut sivuja amerikassa opiskelusta mutta minua enemmän kiinnostaisi alkaa laulajaksi vaikka se nyt tuskin tulisi koskaan toteutumaan ja näyttelijän urakin kiinnostaisi. Unelmana olisi päästä noin peruskoulun jälkeen amerikkaan asumaan/opiskelemaan mitä nyt sitten tapahtuukaan. Mutta mistä minä saan rahat tälläiseen ?????
Tulevaisuus amerikassa
4
139
Vastaukset
- americana
Peruskoulun jälkeen et voi noin vain lähteä USA:han asumaan. Sinulla ei rahaa, eivätkä vanhempasi suostu. Lisäksi et saa oleskelulupaa, asuntoa jne.
Käy täällä lukio ja sen aikana/jälkeen voit hakeutua vaihto-opiskelijaksi. - saa unelmoida
Kun minä olin 14-vuotias, minäkin unelmoin pääseväni Amerikkaan heti peruskoulun jälkeen. Uskoin, että varmasti joku ihana cowboy tulee minun hakemaan. Sinnehän minä kuuluin, Amerikkaan. Olin vain syntynyt ihan väärään paikkaan, jokin erehdys se tietysti oli.
Peruskoulu päättyi. Ei tullut cowboyta eikä muutakaan supersulhoa Amerikasta. Täytyi mennä lukioon Suomessa. Mutta vaihto-oppilaaksi pääsin. Vaihtarivuoden aikana näin ja opin, että unelmat ovat unelmia, todellisuus on toista. Tulin tosi mielelläni takaisin kotiin ja tajusin sittenkin olevani suomalainen sydäntä myöden.
No, mutta saa sitä unelmoida. - jenkki211
Peruskoulun jälkeen ei tosiaankaan noin vain amerikkaan lähdetä. Mene suomessa vaikka lukioon ja lähde sitten vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Minä tein saman ja huomasin, ettei se amerikka olekaan yhtään niin hyvä paikka kuin Suomi ;) Aion todellakin asua Suomessa loppuelämäni!
- kokemuksella kerron
Olen asunut 5 maassa ja Amerikka on ainoa jonne todella halusin ja ainoa josta muutin todella iloisena pois, aikomatta palata. Oleskeluluvan puolesta olisin voinut asua maailmanloppuun asti, mutta se ei tuntunutkaan oikealta vaikka olin vieraillut Amerikassa lukuisat kerrat. Mene Suomessa lukioon ja pohdi sitten vaihto-oppilasvuotta, vaikkapa USA:han, jos edelleen kiinnostaa. Maailma on kuitenkin suuri ja mukavampia maita on pilvin pimein. Suomikin on hieno ja yksi parhaista maista asua, vaikka muutin itse pois jo vuosia sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818