Tulevaisuus amerikassa

slimshady

Olen nyt 14-vuotias, 8-luokkalainen ja olen vähän miettinyt jatko-opintoja / tulevaisuuden suunitelmia peruskoulun jälkeen. Olen 7-luokan loppu puolella vähän mietiskellyt ulkomaille lähtemistä ja kasilla oon enemmän miettinyt tätä ja se tuntuisi oikealta, jos ajattelen että " kummiskin jään tänne suomeen " niin se tuntuu väärälle.

Haluaisin Amerikkaan asumaan ja tiedän että sinne on hyvin vaikea päästä. Olen lueskellut sivuja amerikassa opiskelusta mutta minua enemmän kiinnostaisi alkaa laulajaksi vaikka se nyt tuskin tulisi koskaan toteutumaan ja näyttelijän urakin kiinnostaisi. Unelmana olisi päästä noin peruskoulun jälkeen amerikkaan asumaan/opiskelemaan mitä nyt sitten tapahtuukaan. Mutta mistä minä saan rahat tälläiseen ?????

4

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • americana

Peruskoulun jälkeen et voi noin vain lähteä USA:han asumaan. Sinulla ei rahaa, eivätkä vanhempasi suostu. Lisäksi et saa oleskelulupaa, asuntoa jne.
      Käy täällä lukio ja sen aikana/jälkeen voit hakeutua vaihto-opiskelijaksi.

• saa unelmoida

Kun minä olin 14-vuotias, minäkin unelmoin pääseväni Amerikkaan heti peruskoulun jälkeen. Uskoin, että varmasti joku ihana cowboy tulee minun hakemaan. Sinnehän minä kuuluin, Amerikkaan. Olin vain syntynyt ihan väärään paikkaan, jokin erehdys se tietysti oli.

Peruskoulu päättyi. Ei tullut cowboyta eikä muutakaan supersulhoa Amerikasta. Täytyi mennä lukioon Suomessa. Mutta vaihto-oppilaaksi pääsin. Vaihtarivuoden aikana näin ja opin, että unelmat ovat unelmia, todellisuus on toista. Tulin tosi mielelläni takaisin kotiin ja tajusin sittenkin olevani suomalainen sydäntä myöden.

No, mutta saa sitä unelmoida.

• jenkki211

Peruskoulun jälkeen ei tosiaankaan noin vain amerikkaan lähdetä. Mene suomessa vaikka lukioon ja lähde sitten vaihto-oppilaaksi Yhdysvaltoihin. Minä tein saman ja huomasin, ettei se amerikka olekaan yhtään niin hyvä paikka kuin Suomi ;) Aion todellakin asua Suomessa loppuelämäni!

• kokemuksella kerron

Olen asunut 5 maassa ja Amerikka on ainoa jonne todella halusin ja ainoa josta muutin todella iloisena pois, aikomatta palata. Oleskeluluvan puolesta olisin voinut asua maailmanloppuun asti, mutta se ei tuntunutkaan oikealta vaikka olin vieraillut Amerikassa lukuisat kerrat. Mene Suomessa lukioon ja pohdi sitten vaihto-oppilasvuotta, vaikkapa USA:han, jos edelleen kiinnostaa. Maailma on kuitenkin suuri ja mukavampia maita on pilvin pimein. Suomikin on hieno ja yksi parhaista maista asua, vaikka muutin itse pois jo vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe