Redwall-fanit!

Ruusa

heippa vaan kaikki Redwall-fanit :) ajattelin tässä aikani kuluksi ja omaksi ja muiden iloksi panna pystyyn pienen gallupin :)

olen ollut Redwall-fani jo monta vuotta mutta en tunne ketään muita jotka lukevat ko. kirjasarjaa..tuntuu siltä että kaikki fanit ovat jossain kiven alla piilossa..;) ..mutta pidemmittä puheitta asiaan:

tässä muutama kysymys joihin toivon että joku vastaa:
1. ikä& sukupuoli
2. paras redwallin taru?
3. -II- hahmo?
( saa laittaa perustelujakin..:)
(4. paras pahis?)
ja sitten tietty(jos nyt kukaan haluu vastata) mitä mieltä ylensäkin ko. kirjoista, sana on vapaa :)

näin oikeuden mukaisuuden nimissä (ja kertomisen ilosta :) kerron omat vastaukseni :)

1.17 wee tyttö..
2.kaikki on ihan huippuhyviä, mutta sanotaan että eka on aina paras,eli kai se on sitten Urhea Martin ( se oli ihan eka redwallin taru jonka luin ja se innoitti jatkamaan :)
3. kaikki ne on hyviä, mutta näin muutamia mainitakseni soturi Martin,Basil Hirvi-Jänis, Finbar,Matias & Mattimeo...kyllä näitä riittää :)
(4. tuskin kukaan tähän jokeri-kyssään edes vastaa, en itsekään oikein tiedä..ehkä Slagar Julma....?)

valitettavasti on nyt hiukkasen kiire, joten en nyt ehdi vastaamaan tuohon viimeiseen...mutta jos tästä nyt minkään näköistä keskustelua syntyy ja jotakuta kiinnostaa, niin lupaan palata asiaan :)

kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan, vaikka tämä gallup vaikuttaakin hieman tyhmältä :)
toivottavasti en loukannut ketään, mutta jos niin kävi, olen erittäin pahoillani, sillä se ei ollut tarkoitukseni :)

37

3013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumessakahlaaja

      1. ikä& sukupuoli
      **19 ja nainen
      2. paras redwallin taru?
      **Kaikkihan ne on hyviä mut kyllä paras varmaan on sammalkukkametsänsota...
      3. -II- hahmo?
      **No, niitä pn joka kirjassa...Soturi Martin on tietty kuitenkin paras..se on niin urhea ja viisas:)
      ( saa laittaa perustelujakin..:)
      4. paras pahis?
      **Noiden lukemisesta on jonkin verran aikaa et en enää kunnolla muista niitä nimiä...mut se kissa oli "hyvä"...hitsi ku ei tuu nimi mieleen...

      Kirjat on kaikki (siis ne mitkä on oman kylän kirjastoon ilmestyny) olleet tosi huippuja. Jokainen kirja on tullut luettua yhdessä illassa ku niitä ei voi jättää kesken....:)

    • Iines

      Älkää nyt kuolko nauruun, mutta minäkin olen Redwall-kirjojen lukija.
      Haeskelin kirjaston hyllyiltä jotain viihdyttävää luettavaa illaksi. Yleensä luen vähän kaikkea lukuunottamatta äiteliä rakkausromaaneja.
      Osui siinä silmiini Mossflower. Koska ensimmäinen sivu näytti mielenkiintoiselta, lainasin kirjan ja siitä se alkoi. Muuten, luin sittemmin tuon suomennettunakin eli siis Sammalkukkametsän sota -nimellä ja minusta suomentaja Mika Kivimäki on saanut kirjoihin juuri sen alkuperäisen tunnun.
      Nyt tulee se kohta, jossa alatte nauraa:
      olen yli kuusikymppinen nainen.
      Paras kai sitten on juuri se ensimmäinen, joskin piidin myös Mattimeo-kirjasta. Olen lukenut englanniksi myös pari hyvää, joita ei vielä ole käännetty. Muistaakseni toisen nimi oli Marlfox.

      Koska kirjoitan kotikoneelta ja yhteys maksaa, en tässä sen kauemmin naputtele, joten mieli- ja inhohahmot jäävät toiseen kertaan.
      On muuten mainio idea se, että jänikset ovat huippusotureita!

      • lumessakahlaaja

        eihän tuossa ole mitään nauramista. Mukavaahan se vain on että kaikenikäiset voivat niitä kirjoja lukea :)


      • Redwall-fani
        lumessakahlaaja kirjoitti:

        eihän tuossa ole mitään nauramista. Mukavaahan se vain on että kaikenikäiset voivat niitä kirjoja lukea :)

        Hei.Olen 13-vuotias Redwal-fani.Kirjat ovat aivan mahtavia!Paras niistä on Urhea Martin.Olenpa muuten kuullut sellaista,että Redwall 11 saatetaan jättää kokonaan suomentamatta!syy on se ,etteivät fantasiakirjat muka myy tarpeeksi.Kannan ottajia?


      • Syysruusu
        Redwall-fani kirjoitti:

        Hei.Olen 13-vuotias Redwal-fani.Kirjat ovat aivan mahtavia!Paras niistä on Urhea Martin.Olenpa muuten kuullut sellaista,että Redwall 11 saatetaan jättää kokonaan suomentamatta!syy on se ,etteivät fantasiakirjat muka myy tarpeeksi.Kannan ottajia?

        Se on niin väärin ettei niitä enää suomenneta! Kyllä niille on ostajia ainakin minä ostaisin loput 8 kirjaa jos se siitä on kiinni!


      • tiuku-90

        kiva kun myös vanhemmat lukee redwallia.. on meinaan huippu sarja!!!
        paras kirja: jalokivien jäljillä
        paras heppu: arwen ;)
        pahis: susikettu (kellonvalajasta)
        ja ne on niin jänniä ja mielenkiintosia ja kerrottu tarkasti ja ja ja... :D


      • Song^^
        Redwall-fani kirjoitti:

        Hei.Olen 13-vuotias Redwal-fani.Kirjat ovat aivan mahtavia!Paras niistä on Urhea Martin.Olenpa muuten kuullut sellaista,että Redwall 11 saatetaan jättää kokonaan suomentamatta!syy on se ,etteivät fantasiakirjat muka myy tarpeeksi.Kannan ottajia?

        Redwalleja vielä suomennettaisiin, kun niillä on lukijoita. Miusta ne on tosi hyviä, on lukenut puolen kymmentä kertaa kaikki suomennetut. Ootteko lukenut Redwalleja enkuksi? Mie oon lukenut Soturi Matiaksen miekan enkuksi, 11. osan, Marlfoxin ja 14. osan Taggerungin. Seuraavaksi aion lukea The Legend of Luken.


    • Redwall-fani

      Olen 13.vuotias tyttö.Paras Redwallin taru on Mattimeo.Paras hahmo on Matias!Hän on niin urhea ja rohkea!Basil on myös tosi hyvä!Ja kaikki muutkin!
      Paras pahis on varmaan Cluny tai Slagar Julma.
      Ja sulle,joka haluaisit,että myös hillerit ja minkit yms. ois hyvien joukossa,luepa kirjat 7 ja 8.7:ssa oli kiltti rotta Pahamaha ja 8:ssa ...no suht koht kiltti hilleri nimeltä Verho.
      Heippa ja pysykää Redwall-faneina!

    • Redwall-fani 4ever

      1.13 ja tyttö
      2.Mattimeo ja Soturi Matiaksen miekka
      3.Matias Basil Hirvi Jänis
      Matias on niin urhea :) Basil on niin hauska!:D
      4.Ruoska-Cluny ja Slagar Julma
      Sitten vielä kysymys...
      Miten aloitit sarjan lukemisen?
      Heippa:)

      • Sotanokka II

        1. 13 ja likka
        2. Soturi Matiaksen miekka
        3. Sotanokka!!!!!!!!! Se vaan on the best eikä muuksi muutu!
        4. Klitch!!!! Se on lovely!

        Redwall-fani 4everille:
        Kaverit pakotti...


    • Redwall-fani

      Vastaan kysymyksiisi ilomielin!
      1.13 ja tyttö
      2.Urhea Martin!!!!!!
      3.Martin on paras!!!!!!Se on niin urhea ja viisas!
      4.Totanoin...varmaan Tsarmina...
      Koko maailman paras kirjasarja!!!!!!!!!
      Aivan ihana!!!!!

    • Minä vaan

      Toistavatko kirjat teistä itseään?Joillain keskustelupalstoilla olen kuullut tämmöistä:(
      Ja sitten,syövätkö hahmot kirjoissaliikaa?Kamuni väittää näin,ja se harmittaa.Minusta hahmot eivät todellakaan syö liikaa!!Kertokaa mielipiteenne tällä palstalla,kiitos!

      • WinterSun

        mielestäni hahmot eivät todellakaan syö kirjoissa liikaa, vaan on ihanaa lukea upeita kuvauksia erilaisista ruuista...se vain tuo kirjoille jonkinlaista kodikasta tunnelmaa...:P
        eivätkä kirjat toista itseään, nehän on jokainen osa yhtä sarjaa!


      • Redwall-fani nyt ja ikuisesti
        WinterSun kirjoitti:

        mielestäni hahmot eivät todellakaan syö kirjoissa liikaa, vaan on ihanaa lukea upeita kuvauksia erilaisista ruuista...se vain tuo kirjoille jonkinlaista kodikasta tunnelmaa...:P
        eivätkä kirjat toista itseään, nehän on jokainen osa yhtä sarjaa!

        Sinä olet aivan oikeassa!!!!!!
        en olisi osannutsanoa sitä paremmin,mutta juuri tuota mieltä minäkin olen!!!!!!


      • törppö:)

        Minulla on juuri sama tilanne!
        minunkin kamuni väittää ihan samaa:(
        minustakaan hahmot eivät syö liikaa1


      • Syysruusu

        En tajua mitä tarkoitetaan tuolla että ne toistavat itseään monet kyllä valittavat siitä. Minun mielestäni niissä ei syödä yhtään liikaa, kun niissä syödään omituisia ruokaaineita käyttäen mutta minusta jotenkin niin herkulliselta kuulostavia herkkuja, että aina kun lukee vuodenaikajuhlista niin tulee nälkä!


      • Song^^

        ne hahmot syö liikaa sitä paitsi on ihana lukea niistä herkullisista ruokalajeista joita ne syö. No rehellisesti sanoen pikkasen, mutta ei se haittaa. Samaa toistamista voisi sano esim. rikosromaaneista: lähes jokaisessa tapahtuu joku murha tms, paikalle kutsutaan salapoliisi, joka selvittää tapauksen, mutta joutuu vähän kokemaan kovia, lopulta rikoksentekijä paljastuu ja kaikki on hyvin.


    • tiia

      1. 15 wee tyttö
      2. sammalkukkametsän sota& mariel, taistelija
      3. martin, mariel ja ruusa
      (mariel on niin paras!)
      4. Ruoska-Cluny on ehdoton! Sitä julmempaa tyyppiä ei ole!
      Paras kirjasarja, johon olen jäänyt koukkuun..(:

    • Mariel_90

      Hei! Olen myös HIRVEE REDWALL-FANI! mINÄ rakastan Redwallin taruja aivan hirveesti! Mutta nyt suoraan asiaan. Eli:
      1. ikä on nyt tällä hetkellä 15v ja oon nainen
      2. hmmm... osat 1,2,3,4,6,7,8,9 ja 10. 5 on jotenkin oudohko mut silti myös ihan good.
      3. oih! Tää on aika vaikee... matias, mariel, dandin, tami ja martin 2 ja martin 1.
      4. haa! mun mielestä hyvä pahis on cluny, slagar, gabool, badrang ja vähäsen ublaz. nuo pahikset on ihanan pahoja eläimii...
      ja kirjoista haluaisin sanoa, että ne on kaikista parhaimpia mitä oon koskaan lukenut. jotkut sanoo, et harry potter on kaikista parhain, mut on kyllä olemassa muitakin hyviä kirjoja kuin HP. oon siitä aivan varppi.
      Mut mä haluaisin kysyy, et tietääkö kukaan redwall faneista, että redwallista on myös elokuvia? jos joku tietää, nii hyvä, sil mun kyssä liittyy niihin. Tietääkö kukaan, missä niitä täällä suomessa myydään? oon tosi kiitollinen, jos vastaatte, sillä mä asun täällä sallassa päin, jossa on pelkkää korpea vain. kiitos etukäteen jos vastaatte.

      (ps. olen ollut niin hurja redwall fani, et mä oon alkanut kirjoittaa tarinoita redwallista, mut ne ei ole todellakaan samoja kuin nuo 10 osaa! Hyvää kesälomaa teille kaikille ihanille tyypeille ja kiitos mahottomasti jos vastaattte!)

      • Syysruusu

        Ehkä kannattais kattoo nettikaupoista mä löysin ainaki yhen kaupan missä myytiin noita dvdtä kahta osaa. Jos ei Suomen kielisistä nettikaupoista löydy eti enkun kielisistä niist löytyy varmasti Redwall leffoja.


      • Kuromizu

        Tiedän missä voi nähdä kaikkea Redwalliin liittyviä video-pätkiä. Osoitteesta: www.youtube.com
        Sieltä kun vain laittaa nimellä Redwall. Ja tietysti voi laittaa sen perään kaikkea järkevää/epäjärkevää.


    • Syysruusu

      1.11v. tyttö
      2.Mattimeo
      3.Maria mäyrä
      4.Ferago Salamurhaaja

    • jölli

      12
      kellonvalaja ja sammalkukkametsänsota
      tarquinius.l.suolaheinä, soturi martin, findar, matias,
      badrang

    • Bäri

      Ylivoimaisesti paras kirja oli "Urhea Martin".
      Paras hahmo on hmmm.... sanotaan nyt vaikka Log-a-log: Paras sotahuuto ja taitavat olla joka kirjassa ja melkein kaikissa lopputaisteluissa mukana. Parhaat pahikset ovat Ublaz ja Gabool.

      Ainut huono puoli minusta on "tuholaisten" vähäjärkisyys ja se ettei ole yhtään mäyrien kaltaista pahista.

      Ai niin olen 16 vuotias poika

    • Kuromizu

      Juu, vastaan kaikkiin aivan rehellisesti..

      1. 9 wuotias, ja akkoja tässä ollaan.
      2. Ehkä Sammalkukkametsän sota tai Salamandastronin aarre ja ehkä vielä Mattimeokin ja Urhe Martin ovat hyviä.
      3. Hahmoja on vaikka kuinka monta. Esim. Fortunata, Ginnever, Martin, Mattimeo ja Basil Hirvi-jänis. Niitä on lukemattomia!
      4.Paras pahis on ehkä Tsarmina tai Slagar Julma. (Kanakoira.)

      Mielestäni Redwallin tarut ovat innoittavia ja ihania kirjoja. Ensin, kun kaverini pölpötti Sammalkukkametsän sodasta, päätin lukea sen kirjan. Ja kappas, innostuin saman tien! Sitten, vuosi eteenpäin mökillä menimme shoppailemaan kaupunkiin. Ja mitä näinkään, yhden Redwallin taruista! Ja se tietenkin oli Salamandastron aarre. Pakkohan se oli ostaa, kun se maksoi vain 2.90 €! Kassanmyyjäkin totesi minulle. "Onpas halpa kirja!"
      Senpä jälkeen olen lainaillut Redwalleja kirjastosta. Luen nyt kirjaa "Urhea Martin". Se on todella hyvä ja kiinnokstava. Brian Jacques on onnistunut kaikissa kirjoissaan. Tekisi vain mieli koko ajan lukea lukea ja lukea!
      Mutta joups, en pälätä enempää...

    • Song^^

      1. Tyttö, 14.
      2. paras redwallin taru? Soturi Matiaksen miekka
      3. -II- hahmo?
      Monia mm. Matias, Mattimeo, Songbreeze Swifteye (Marlfox), Dannflor Reguba (Marlfox), Ruiskaunokki, Tami yms.
      ( saa laittaa perustelujakin..:)
      (4. paras pahis?)
      Ruoska-Cluny, Kanakoira/Slagar Julma, kuningatar Silth (Marlfox) ja Ruggan Bor (Taggerung) ynnä monia muita...

    • tähtimö

      no katotaas... mietitääs... totanoin...

      1.13v tyttö

      2.ehdottomasti urhea martin

      3. no no... grath, martin, ruusa, melkein kaikki orava.

      4. paras pahis siis? no.... kanakoira alias slagar ja rosmo.

    • Redwall

      1. ikä& sukupuoli
      11w. tyttö
      2. paras redwallin taru?
      varmaankin 5,Salamandastronin aarre
      3. -II- hahmo?
      Hmm... Gonff(2.)tai Martin

    • redwaaallll!!!!

      1:10 wee poika
      2:no oisko kellonvalaja
      3:huiskahäntä on yks se on urhee ja äkkipikainen samallainen soturi kuin martin.mutta sääli että se kuolee:'(
      4:pahamaha on yks ja sitte on Asmodeussss!


      no siinähä ne oli aloitin 7vuotiaana ja aloitin urheasta marttinista ja sammalkukkametsän sota oli seuraava jne. jne.

    • Nimetön

      1. Olen 14 -vuotias tyttö~
      2. Monet kirjat ovat hyviä, joten parhaista voisin nimetä Mattimeo, Salamandastronin aarre, Kellonvalaja ja Jalokivien jäljillä -kirjat.
      3. Finbar Myrskynkyntäjä ei unohdu koskaan.

      • Song^^

        Nimetön, laittaisitko tänne näytteen suomennoksestasi? Mie oon lukemassa nyt Marlfoxia toista kertaa (omistan brittiläisenä kovakantisena).


      • Nimetön
        Song^^ kirjoitti:

        Nimetön, laittaisitko tänne näytteen suomennoksestasi? Mie oon lukemassa nyt Marlfoxia toista kertaa (omistan brittiläisenä kovakantisena).

        Minulla on Marlfox brittiläisenä nidottuna opuksena. Voinhan minä jotain suomennostani tähän laittaa.. Luontosanastoissa on vain vähän ongelmia. :p
        Nappaan tästä ensimmäiseltä sivulta vaikka jonkin helpon.

        "Janglur Swifteye(ns. vikkeläsilmä) istui kuluneen polun laidalla, nojaten kaatuneeseen jalavaan ja nauttien tyynestä kesäillasta. Hän oli epätavallinen orava, puolta pidempi kuin muut lajitoverinsa ja hänellä oli tumma, punaruskea turkki, joka oli hyvin pitkää ja tuuheaa karvaa."


      • Song^^
        Nimetön kirjoitti:

        Minulla on Marlfox brittiläisenä nidottuna opuksena. Voinhan minä jotain suomennostani tähän laittaa.. Luontosanastoissa on vain vähän ongelmia. :p
        Nappaan tästä ensimmäiseltä sivulta vaikka jonkin helpon.

        "Janglur Swifteye(ns. vikkeläsilmä) istui kuluneen polun laidalla, nojaten kaatuneeseen jalavaan ja nauttien tyynestä kesäillasta. Hän oli epätavallinen orava, puolta pidempi kuin muut lajitoverinsa ja hänellä oli tumma, punaruskea turkki, joka oli hyvin pitkää ja tuuheaa karvaa."

        Aika hyvin suomennettu. Itse tosin mie oon mielessäni suomentanu tuon Swifteyen 'Vilkkasilmäksi'. Lisää?:)


    • Minuet

      On kauhee toisto, sil kirjailijalla on selvästikkin kaava jonkaavulla se niitä kirjoittaa (1 ja vitonen ovat erityisen samanlaiset.)

    • Sokea Simeon

      1. 12v poika

      2. En ole lukenut kaikkia, mutta tähän mennessä Soturi Matiaksen miekka (olen lukenut 5 ½ kirjaa)

      3. Sokea Simeon

      4. Slagar Julma (Kanakoira)

    • susu150

      1. 14w tyttö
      2. urhea martin
      3. varmaankin martin, koska se on niin urhea, tai sitten mariel. tarquiniuskin on hauska xD
      4. Badrang :D

      galluppisi ei ole ollenkaan tyhmä, saimpahan ajanvietettä :)

    • Mariel-Fani

      Moi!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe