Onkohan Nikonin seuraavissa hieman kalliimmissa kameroissa (esim. 7200) 4 K kuvausta? Mietin, että odottelenko Nikonia vai ostanko Panasonic GH4, jossa se jo on.
Nikonin 5300 kamerassa erittäin hyvä videolaatu, mutta videokuvaaminen itsessään kameralla todella kökköä koska:
- valotusmittari ei toimi vanhoilla manuaalisilla linsseillä
- uusilla linsseillä aukon säätö ei toimi objektiivista
- ei kuulokkeille liitäntää
- aukkoa ei voi säätää videomoodissa vaan pitää vaihtaa pois ja tulla takaisin
- jne.
Nikonilta 4K kameraa?
7
126
Vastaukset
- heiluu ja roikkuu
Nikon valmistaa pääasiassa valokuvauskameroita. Videointi kuuluu pääasiassa videokameralle. Luulen, että sellainen 4k vaatii kiinteäpeilisen kameran, ja Nikon valmistaa pääasiassa peilikameroita joissa se heiluu.
- FZ1000
Nikonilla taitaa olla menossa jo kymmenes peilitön malli joten en ihmettelisi jos seuraava peilitön on 4K.
Toisaalta jos nyt olisin uutta odottamassa niin ”kallistuisin” Sonyn kaarevakennoisen odotteluun.
Minusta paras video/still-kamera on nyt Panasonic FZ1000- Kckckxk
Mutta tuohon ei voi vaihtaa linssejä.
- vaihtaa linssejä
Kckckxk kirjoitti:
Mutta tuohon ei voi vaihtaa linssejä.
Sanoisin pikemminkin, että ei tarvitse kantaa eikä vaihtaa linssejä. Halutessasi voit lisätä laajakulma tai telelinssejä.
Linssin vaihtamisesta ei sinänsä ole mitään hyötyä, siksi zoom objektiivit yleistyvät järjestelmäkameroissa.
Noin puolet tuntemistani valokuvauksen harrastajista ei vaihda objektiivia, amattilaiset ja kameraharrastajat on erikseen.
Lällärivehkeitä tuollaiset 4 K kamerat, minä tempaisen 36M kuvia koska vaan.
- koska vaan
Minulla on isompi
- Ikämies minäkin
Taidat taas kerran eksyä puhumaan vähän asian vierestä. Minunkin jo ikääntyvä lällärikamerani (Nikon D7000) pystyy still-puolella tuntuvasti 4K-määrityksiä korkeampaan resoon 4 928 × 3 264 (= 16 Mpix ja rapiat), mutta aloittaja halunnee ostaa kameransa lähinnä videokäyttöön. Siinä ei sinunkaan D800 -kamerasi yllä ainakaan resoluution osalta Pana GH4:n tasolle – ja miksipä järkkärin pitäisikään!
Minäkin ottaisin D800:n paljon mieluummin kuin tuollaisen videoihmeen. Kuitenkin: työeläkeläisen kortti löytyy minunkin taskustani, ja eläkkeen vaatimaton taso ohjaa käyttämään sentit säntillisesti. D7000 saa kelvata vielä kauan!
Olenkohan tullut koskaan edes kokeilleeksi videokuvausta sillä? Edeltävällä D3100:lla kokeilin ja hämmästelin niinkin katselukelpoista tulosta. En vain keksinyt, mihin tuota toimintoa tai ominaisuutta oikeasti käyttäisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055