Minä tienaan näin!

työ ei kannata

Neljästä lapsesta lapsilisät yh korotus, noin 650 e/ kk
Elarit 140 e/kk lapsi = 560 e/kk

Työttömyyskorvaus noin 700 e/kk ( sis. lapsikorotukset)

Asumistuki n 400 e/kk (sis lapsikorotukset

TT tuki vaihtelee 400- 600 e kk.. yhteensä: 2810 e/kk

Menot vuokra 670 e/kk vesi 15 e naama mukana

Sähkö joka kolmas kk 75 e eli 25 e kk

ei tule lehtiä, emme harrasta mitään joten rahaa jää laskuista riippun reilu 2 tonnii. Ei työmatkakustannuksia, koulu ihan lähellä, kauppa lähellä ja leipäjono.
Hyvin pärjäämme ja kirpparilta lisätuloja.

Jos olisin työssä en saisi noin paljon rahaa, asumistuki pienenisi heti niin kerran kävi kun olin 6 kk töissä. Työmatkat, eväät ja sillai...

Ei yh äidin kannata töihinm ennä ellei palkka ole 3000 e kk. Palkkatuella ei kannata, siitä jää miinukselle ja paljon. Ja lisäksi olet aina väsynyt, se on sun palkkas.

29

326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapset omillaan

      Tilanteesi muuttuu kun lapsesi täyttää 17v.silloin joudut koville jos ei lapsesi löydä vuokra asuntoa ja joutuu ottaan opinto lainankin.,sen sossuskin pakottaa ottaan ei sieltä muuten mitään olemattomia apuja muuten lapsellesi saa.Totta on että asumis tuki heti lähtee ja voi joutua inhottavaan akka porukkaan eikä voi lähteä pois tulee pitkä karenssi.Itse omasta kokemuksesta tiedän kun mulla on aikoinaan ollut 2 lasta 10v.ikäerolla nyt toinen opiskelee ja vanhempi työ elämässä.Pohjan maalla saa yhteen lapsen harrastukseen jos näyttää todisteen sossusta avustuksen tarkoitettu ettei lapsesi syrjäydy muista kavereistaan.Voimia sinulle joka noin isoa lapsi katrasta jaksat viedä eteen päin täällä pahoin vointi yhteiskunnassamme.Neuvoja kirjastosta saa lehtiä 2 viikoksi ja parempia vaatteita löydät netistä nuo oma toreista rikastuu vain niiden pitäjät.Tuttuni ottaa lasten vaatteista kuvan ja näin on paljon saanut myydyksi siistiä vaatteita osa sukulaistenkin ostamia uutena.

    • työssä oleva YH

      En kyllä huolisi tuollaista elämää ollenkaan!!! Neljä kakaraa nurkissa kaiket päivät. Mistä saat itsellesi virikkeitä älylliseen elämään?

      Ongelmathan alkavat silloin, kun putoat ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle. Toinen kriittinen kohta on siinä, kun lapsesi täyttävät 17-v yksi kerrallaan, jolloin lapsilisät putoaa pois, mutta kulut pysyvät ennallaan tai jopa kasvavat, sillä murrosikäiset syövät kuin hevoset ja koulun käynnit on kokonaan vielä kesken.

      Suurin ongelma on siinä, että menetät vähäisenkin ammattitaitosi olemalla vuosikausia kotona. Sen takia edes osa-aikainekin työ olisi parempi, jotta ammattitaito säilyisi ja saisit kodin ulkopuolisia kontakteja. Vuosikaudet kotona voi tehdä ihmisaraksi.

      • raha ei lopu ikinä

        Mä taas tykkään olla kotona. Aina siistiä, lapsilla aina ruoka valmiina, puhtat vaatteet, ja äiti, joka jaksaa, ettei ole väsynyt. Meille sopiva muoto.

        Mulla siinä hyvä, että ahrastukseni ja ammattini ovat samat, olen keraamikko, joka tekee melkein yksinomaa kotona työtä, teen kun jaksan ja viitsin, ja rahaa tulee.

        Ei haittaa vaikka lsiät ja elarit loppuu, mulla rahan tulo on taattu, sitten vaan enempi keraamista työtä ja muita käsitöitä lisäksi, nytkin teen aina kun tilanne sallii, nyt lapset ovat vielä pieniä, että en tee paljon töitä, mutta kun heill eikää karttuu sitten viihtdyn pajasani enemmän..

        Jännä miten ihmniseton katkeria sille että joku onkotona. Heti aletaan etsimään niitä "ilkeyksiä", kun lisät ja elarit loppuu.. kun sitä ja tätä... meitä ei hetkauta. Meiltä ei raha lopu koskaan, nyt nautitaan tuista kun niitä on, sitten kun ei tule sitten tehään kotona pajassa hommia vähän enempi..


      • koti-isillä sama

        Siis toi 700 e/kk on jo se peruspäiväraha lapsikorotukset. Moni ei saa peruspäivärahan päälle muita tukia kuin asumistukea ja lapsilisät. Ihme, että toi aloittaja tapaus saa sossusta joka kuukausi 400 - 600 e/kk. Miten se ne saa?

        Peruspäiväraha on siis työttömyyskorvaus, jonka maksaa Kela. http://www.kela.fi/web/sgn-fi/tyottomyyspaivaraha

        Se on eri asia kuin sossun maksama toimeentulotuki.

        Kelan työttömyyskorvaus eli peruspäiväraha on niin hyvä, että osa-aikatyö ei ainakaan rahllisesti yleensä kannata. Ammattitaidon puolesta se tietysti voi kannattaa, mutta palkkana on sitten väsymys :-( eikä ole pakko jaksaa sekä lapsia että työtä, kun Kela maksaa ....


    • lapset tärkeimpiä

      Minä en kadehdi sinua vaikka sinulla onkin monta lasta.Minulla kaksi poikaa pikällä ikä erolla jo omillaan.Itse olen ollut toisen lapsen kanssa yli 5v kotona mitä nyt pari pakko työkkäri ilmaistyötä tehnyt mitään hyötyä ei niistä ollut taloudellisesti kun on mennyt asumis tuki ja palkka huonompi kun kelan korvaus lapsi korotuksineen.Minä olen viihtynyt kotona ja siittä onnellinen kun ei pientä lasta ole tarvinnut yksin huoltajana rahdata aamu pakkasilla tohon laitokseen jota muka kodiksi kutsutaan.Pitää kaikkien ihmisten muistaa että joku sopii toisille luonteesta riippuen ja luulenpa että koti jossa on maalais järjellä toimiva yksi aikuinenkin kaikki voi olla ok.Siispä me voitaisiin olla toisillemme ihmisiä eikä aina etsiä epä kohtia kaikilla kun on kai vara valita elämän tapansa.Eikö se on paras että lapsilla on kaikki hyvin siellä kotona äidin ja siskojen kanssa ja perus asiat kunnossa.

    • lapsetonMutYmmärrän

      No mutta, 4 lapsen kasvattaja vs. uraohjus.
      Periaatteessa teet maailman tärkeintä työtä, toivottavasti onnistut kasvattamaan lapsista hyviä aikuisia, neljä toivottavasti tulevaisuudessa tukia tarvitsematonta aikuista kattaa kyllä monin kerroin nyt saamasi tuet.
      Toivottavasti myös jaksat tukea lapsia itsenäiseksi, vaikka perhe tarviikin nyt tukea, ettei automaattisesti meinaa seurata samoilla jäljillä...

      en nyt sano, etteikö työssäkäyvän yksinhuoltajan lapsista voi kasvaa ihan yhtä hyviä aikuisia, mutta kyllä poissaolevan vanhemman lapsilla on paljon enemmän henkisiä ongelmia kuin lapsilla joilla ainakin toinen vanhempi on ollut kotona kauemmin kuin sen "sallitun" 3 vuotta.

      Kaikkein surullisinta on ne jopa alle 1 vuotiaat, jotka jätetään huoletta kymmeneksi tunniksi päiväkotiin :( Miksi on lapsia edes tehty, jos ura tärkeämpi?

      • 4n äiti

        Kiitos sinulle! Harvinaisen viisa ihminen, yleensä me yh kotiäidit saamme s... päällemme. KIITOS SINULLE!


    • lapset maailmalla

      Kylläpäs on hyvä kun ei aina lapsi perheitä syyllistetä.En minä ymmärrä miksi pitää pieni laittaa laitos hoitoon.Voi sen asunto lainan siirtää kun lapsi on pieni vain lyhyen ajan.Voiko vielä nyky aikana olla sellaisia ihmisiä jotka luulee ettei kunnollinen yh.pysty tänne tekeen kunnollisia veron maksajia.Ei tartte olla muuta kun normaalilla maalais järjellä toimiva niin kyllä pärjää.kasvattaminenkin vain toiselta vanhemmalta.Kukaan kun ei tiedä miten käy ei kaikki ole täässä elämässä niin helppoa siis ihmis suhteet..

    • Pitkäaikatyötön

      "Menot vuokra 670 e/kk vesi 15 e naama mukana"
      "Ei työmatkakustannuksia, koulu ihan lähellä, kauppa lähellä ja leipäjono."

      Noista em. tiedoista tulee vaikutelma, että asutte tavanomaista edullisemmin. Ei taida olla joka lapsella omaa huonetta?

      • yksin asuva

        iMinä maksan jo pikkukaksiosta himpun verran yli 600 euroa. Taitaa äidin puheet olla vain puhetta.


    • toiset maksaa

      Tämäkö nyt tekee sitä maailman tärkeintä työtä? Esimerkkinä toimiminen on vanhemman tärkein tehtävä. Minkä esimerkin tämä lapsilleen antaa? Että toiset maksaa heidän koko elämänsä! Ei tietysti ole tullut pieneen mieleensäkään, että kaikki eivät voisi valita elää aloittajan tavalla, koska jonkun MUUN pitää se elämäntyyli myös kustantaa.

      Aloittajan laskelman mukaan pitää olla 300euron kuukausitulot, ennen kuin kannattaa töhin mennä. Se 3000euroa on vielä vähän alle suomalaisten keskipalkan. Mutta eihän tuolla mitään taitoja tai koulutusta voi olla, joten tarjolla olisikin vain ne matalapalkka-alojen työt.

      • toiset maksaa

        siis 3000euron kuukausitulot....


      • laskija
        toiset maksaa kirjoitti:

        siis 3000euron kuukausitulot....

        3000€ / 5 hengellä = 600€ kk kpl ?


      • laskeppa
        laskija kirjoitti:

        3000€ / 5 hengellä = 600€ kk kpl ?

        Kuulehan laskija, lapsi alle 14 vuotias, lasketaan kertoimella 0,3. Toinen aikuinen 0,5 ja muut yli 14 v samassa taloudessa asuvat, eli 3 000 / 2,2 saadan kullekin laskettava elinkustannus. .


    • osaan lukea

      Ja katsos ne lisät päälle. Lue ketju ennen kuin kommentoit!

    • laskennallista-tuloo

      "Menot vuokra 670 e/kk vesi 15 e naama mukana"

      muuta pääkaupunki seudulle niin 5 hengelle riittävän kämpän vuokra noin
      1670€

      eli laskennallisesti huom! "laskennallisesti" tienaisit heti 1000€ enempi kk.

    • Voimia..:)

      Aloittajalle:Teet arvokasta työtä hoitamalla ja kasvattamalla lapsesi.


      Älä lähde vielä töihin ellei ole pakko.Tulee olemaan aivan ylivoimaisen raskasta huoltaa nelilapsinen perhe yksin, samalla työssäkäyden!!
      Kasvata rauhassa lapsesi isommiksi. Säästät omia hermojasi ja voimiasi. Katso sitten tilanne uudellen, ja tarvittaissa kouluttaudu lisää, tai uuteen ammatiin.vaihtoehtoja on, ja esim. työvoimapoliittista koulutusta paljon tarjolla, tulevaisuudessakin.

      NM. Kaksi yksin kasvattanut, koko ajan kolmivuorotyötä tehden! Ja siihen rääkkiin en enää ryhtyisi, enkä kehota ketään.

      • ei marttyyriksi.

        Ja lisäys: Lasten kanssa ei ollut ongelmia, molemmat nyt aikuisia ja akateemisissa ammateissa, joten kyllä onnistuin , mutta oma jaksaminen oli monesti koetuksella!


      • myös äiti

        On ihan normaalia, että äiti ( tai isä) käy töissä. Lapsi saa työn tekemisen mallin pienestä pitäen. Ja että rahan eteen täytyy tehdä työtä.


      • maaorja Suomessa
        myös äiti kirjoitti:

        On ihan normaalia, että äiti ( tai isä) käy töissä. Lapsi saa työn tekemisen mallin pienestä pitäen. Ja että rahan eteen täytyy tehdä työtä.

        Normaalia?
        Maalaisväestö teettätti työnsä lapsillaan. 1930-1940 luvuilla syntyneet olivat maaorjia vanhemmileen, eikä työllä ollut edes kiitos arvoa, se oli velvollisuus. Alistaminen tapahtui sotaan sotakorvauksiin ja sankarivainajiin vetoamalla. Äidin aino veli kaupunkilaispoika kaatui isä toinen veli maatalonpoika kaatui ja heidän verensä oli orjuuden sinetti.

        Kun tehdastyöstä sai lomaa kesällä, se oli samaa pakkotyötä ja velvollisuutta mennä töihin maatilalle, ilman palkaa tai kiitosta.
        Eikä siellä oltu ilmaiseksi ruokakustanuksiin osallistutiin tavalla tai toisella.
        Kumpa alkaisiten kertos siitä häpeä ei ole teidän.


      • myös äiti
        maaorja Suomessa kirjoitti:

        Normaalia?
        Maalaisväestö teettätti työnsä lapsillaan. 1930-1940 luvuilla syntyneet olivat maaorjia vanhemmileen, eikä työllä ollut edes kiitos arvoa, se oli velvollisuus. Alistaminen tapahtui sotaan sotakorvauksiin ja sankarivainajiin vetoamalla. Äidin aino veli kaupunkilaispoika kaatui isä toinen veli maatalonpoika kaatui ja heidän verensä oli orjuuden sinetti.

        Kun tehdastyöstä sai lomaa kesällä, se oli samaa pakkotyötä ja velvollisuutta mennä töihin maatilalle, ilman palkaa tai kiitosta.
        Eikä siellä oltu ilmaiseksi ruokakustanuksiin osallistutiin tavalla tai toisella.
        Kumpa alkaisiten kertos siitä häpeä ei ole teidän.

        Puhuttiin tästä päivästä ja nykyisestä tilanteesta. Tiedän, että ennenvanhaan työt teetettiin ilmaiseksi lapsilla, eikä palkasta tietoakaan. Olen elänyt jo 50-luvulla ja kokenut sen itsekin.

        Tarkoitin sitä, että lapsi saa hyvän aikuisen mallin, kun näkee vanhempien lähtevän töihin aamulla. Ja että työtä tekemällä saa rahaa, ja niin edespäin, siis toimivan yhteiskunnan mallin. Ettei vain olla kotosalla, vaikka kotiäidin työ on yhtä arvokasta työtä. Vahinko vain, ettei tässä yhteiskunnassa syystä tai toisesta riitä työtä kaikille

        .


      • 9?0´34
        myös äiti kirjoitti:

        Puhuttiin tästä päivästä ja nykyisestä tilanteesta. Tiedän, että ennenvanhaan työt teetettiin ilmaiseksi lapsilla, eikä palkasta tietoakaan. Olen elänyt jo 50-luvulla ja kokenut sen itsekin.

        Tarkoitin sitä, että lapsi saa hyvän aikuisen mallin, kun näkee vanhempien lähtevän töihin aamulla. Ja että työtä tekemällä saa rahaa, ja niin edespäin, siis toimivan yhteiskunnan mallin. Ettei vain olla kotosalla, vaikka kotiäidin työ on yhtä arvokasta työtä. Vahinko vain, ettei tässä yhteiskunnassa syystä tai toisesta riitä työtä kaikille

        .

        Ymmärrän mainiosti, että mitä tarkoitat. Itse elin lapsuuteni 70-luvulla ja kumpikin vanhempani kävivät töissä. Minä ja sisarenikin jouduimme päivähoitoon 3-4 kk:n ikäisinä. Toisaalta vanhemmat sitten keskittyivät perhe-elämään iltaisin ja viikonloppuisin eivätkä juosseet omissa harrastuksissaan, vaan harrastimme koko perhe yhdessä esim. hiihtämistä, marjastamista, sienestämistä ja kesäisin käytiin uimarannoilla hellepäivinä.

        Itse olen yrittänyt antaa omille lapsilleni saman esimerkin. Käyn töissä, koska se on minun velvollisuuteni. Poikani pääsi hiljattain armeijasta ja hänellä on 20-vuotiaana ammattikoulututkinto, vakituinen työpaikka ja armeijassa ajettu kuorma-autokortti, joten se tuo hänelle tarvittaessa mahdollisuuden lisäansioihin esim. ajohommissa. Nuorempi lapsi taas alkoi jakaa mainoksia heti 14-v täytettyään ja hän hoitaa tarvittaessa tutun perheen lapsia, jotta saa vähän taskurahaa. Tavoitteena hänellä on saada jossakin vaiheessa säästettyä rahat uuden tietokoneen ostamiseen.

        Minulle itselleni on todella tärkeää, että kasvatan lapsistani onnellisia, työtäpelkäämättömiä ihmisiä. Turhan moni nuori ei uskalla edes yrittää eivätkä he osaa tarttua toimeen. Vanhempien kuuluu vaatia lapsiltaan asioita ja opettaa heille aikuisena tarvittavia taitoja esim. miten siivotaan, tehdään ruokaa, miten hoidetaan raha-asioita ja miten tervehditään uusia ihmisiä. Yllättävän moni lasteni kavereista ei tervehdi eikä osaa kiittää ruoasta puhumattakaan, että veisi syömisen jälkeen astiat pois pöydästä tiskialtaaseen.

        Nykyaikana koulunkäynti ei ole niin raskasta, etteikö nuoret pysty tekemään normaaleja kotitöitä esim. tiskaamaan ja pitämään oman huoneensa siistinä. Päinvastoin moni menestyvä ihminen on oppinut lapsuudenkodistaan kovan työn tekemisen mallin. On esimerkiksi huippu-urheilijoita tai huippumuusikoita klassisella puolella, joiden harrastus vie useita tunteja viikossa ja sen lisäksi he hoitavat koulun hyvin ja on vielä aikaa nähdä kavereitakin ja siivoamaan se oma huone.

        Omalla kohdallani lama-ajat, oma avioero ym. ovat aiheuttaneet sen, että rahaa ei ole paljon käytössä. Onneksi kaikesta on selvitty sisukkuudella.


      • älä viitsi!
        9?0´34 kirjoitti:

        Ymmärrän mainiosti, että mitä tarkoitat. Itse elin lapsuuteni 70-luvulla ja kumpikin vanhempani kävivät töissä. Minä ja sisarenikin jouduimme päivähoitoon 3-4 kk:n ikäisinä. Toisaalta vanhemmat sitten keskittyivät perhe-elämään iltaisin ja viikonloppuisin eivätkä juosseet omissa harrastuksissaan, vaan harrastimme koko perhe yhdessä esim. hiihtämistä, marjastamista, sienestämistä ja kesäisin käytiin uimarannoilla hellepäivinä.

        Itse olen yrittänyt antaa omille lapsilleni saman esimerkin. Käyn töissä, koska se on minun velvollisuuteni. Poikani pääsi hiljattain armeijasta ja hänellä on 20-vuotiaana ammattikoulututkinto, vakituinen työpaikka ja armeijassa ajettu kuorma-autokortti, joten se tuo hänelle tarvittaessa mahdollisuuden lisäansioihin esim. ajohommissa. Nuorempi lapsi taas alkoi jakaa mainoksia heti 14-v täytettyään ja hän hoitaa tarvittaessa tutun perheen lapsia, jotta saa vähän taskurahaa. Tavoitteena hänellä on saada jossakin vaiheessa säästettyä rahat uuden tietokoneen ostamiseen.

        Minulle itselleni on todella tärkeää, että kasvatan lapsistani onnellisia, työtäpelkäämättömiä ihmisiä. Turhan moni nuori ei uskalla edes yrittää eivätkä he osaa tarttua toimeen. Vanhempien kuuluu vaatia lapsiltaan asioita ja opettaa heille aikuisena tarvittavia taitoja esim. miten siivotaan, tehdään ruokaa, miten hoidetaan raha-asioita ja miten tervehditään uusia ihmisiä. Yllättävän moni lasteni kavereista ei tervehdi eikä osaa kiittää ruoasta puhumattakaan, että veisi syömisen jälkeen astiat pois pöydästä tiskialtaaseen.

        Nykyaikana koulunkäynti ei ole niin raskasta, etteikö nuoret pysty tekemään normaaleja kotitöitä esim. tiskaamaan ja pitämään oman huoneensa siistinä. Päinvastoin moni menestyvä ihminen on oppinut lapsuudenkodistaan kovan työn tekemisen mallin. On esimerkiksi huippu-urheilijoita tai huippumuusikoita klassisella puolella, joiden harrastus vie useita tunteja viikossa ja sen lisäksi he hoitavat koulun hyvin ja on vielä aikaa nähdä kavereitakin ja siivoamaan se oma huone.

        Omalla kohdallani lama-ajat, oma avioero ym. ovat aiheuttaneet sen, että rahaa ei ole paljon käytössä. Onneksi kaikesta on selvitty sisukkuudella.

        Kävisitkö työssä myös neljän lapsen yksinhuoltajana??
        Ei lapsia voi nykylainkaan perusteella velvoittaa tekemään kotitöitä, kyllä kaupassakäynnit, pyykinpesut, ruuanlaitot, hoitoon,harrastuksiin -ja kouluun viennit ,siivous ym kotityöt ovat huoltajan vastuulla.


    • Jauhat sitä Itseään

      Tuo on sitä teoriaa, noin on hyvä arvio..

      Vuokra asunnon korkein asumistuki on 11,20 €/ neliö.asunto on 15 neliötä lastakohden ja aikuiselle 37 neliötä.
      Vuokra on siis ainakin 1 086,4 €/kk.
      Kansa käytää vettä 155 litraa /vrk siitä menee 25 €/kk jokaisesta asukkaasta 4 x 25 = 125 €/kk.

      1. lapsi 104,19
      2. lapsi 115,13
      3. lapsi 146,91
      4. lapsi 168,27 = yht. 531, 5€/kk

      Yksinhuoltaja korotus 48,55 euroa kuukaudessa jokaisesta luonasi asuvasta, lapsilisään oikeutetusta lapsesta
      yhteensä = 194,2 €/kk
      Lapsilisä putoaa kun oikeus lapsilisään loppuu sijasta 1. eli suurin loppuun jne.

      Täysimääräisen elatustuen määrä on 1.1.2013 lukien 151,85 euroa kuukaudessa lasta kohden. 4 x 151,85 = 607,4 €/kk



      Päiväys 10.09.2014
      Arvio peruspäivärahan määrästä annetuilla vastauksilla: Peruspäiväraha 32,66 e/pv
      Lapsikorotus 9,98 e/pv
      Peruspäiväraha yhteensä 42,64 e/pv
      Kuukausi kerroin on 21,5,
      joten kuukausi peruspäiväraha = 916, 76 € / kk.

    • 1/3 liikkaa

      Sanoisin että puhtaasti kateus puhuu:
      Oletko elatusmaksut laiminlyövä ELATUSPINNARI?
      Lapsilisä KELA
      1. lapsi 104,19
      2. lapsi 115,13
      3. lapsi 146,91
      4. lapsi 168,27 = yht. 531, 5€/kk

      Yksinhuoltaja korotus 48,55 euroa kuukaudessa jokaisesta luonasi asuvasta, lapsilisään oikeutetusta lapsesta
      yhteensä = 194,2 €/kk

      (Lapsilisä putoaa kun oikeus lapsilisään loppuu sijasta 1. eli suurin loppuun jne.)

      Täysimääräisen elatustuen määrä on 1.1.2013 lukien 151,85 euroa kuukaudessa lasta kohden. 4 x 151,85 = 607,4 €/kk

      Päiväys 10.09.2014
      Arvio peruspäivärahan määrästä annetuilla vastauksilla:
      Peruspäiväraha 32,66 e/pv
      Lapsikorotus 9,98 e/pv
      Peruspäiväraha yhteensä 42,64 e/pv
      Kuukausi kerroin on 21,5,
      joten kuukausi peruspäiväraha = 916, 76 € / kk.

      Vuokra asunnon korkein asumistuki on 11,22 €/ neliö.
      Asunto on 15 neliötä lasta kohden ja aikuiselle 37 neliötä.
      4 lasta 1 aikuinen 97 neliötä.
      Vuokra on siis ainakin 1 088,34 €/kk. vesimaksu.
      Kansa käyttää vettä 155 litraa /vrk siitä menee 25 €/kk jokaisesta asukkaasta 4 x 25 = 125 €/kk.

      Alla ilmoitetuilla tiedoilla
      ARVIOITU ASUMISTUKI 01.09.2014 alkaen 870,67 e/kk
      Yleisen asumistuen määrän perusteet  
      Hyväksytyt tiedot: Asuinkunta Tampere
      Ruokakuntaan kuuluu 5 henkilöä
      Ruokakunnan bruttotulot yhteensä 916,76 e/kk   
      Asunto on kokonaan ruokakunnan käytössä Kyllä
      Asumismuoto Vuokra-asunto
      Asunnon pinta-ala 97.0 m2
      Asunto valmistunut tai perusparannettu v. 2000
      Asunnossa on keskuslämmitys Kyllä
      Vesimaksu yhteensä (henkilöltä) 125,00 (25,00) e/kk
      Asumismenot yhteensä 1289,00 e/kk 1088,34 e/kk
      Asumismenot   11,22 e/m2/kk  

      Tulot = 3 120, 53 €/kk.
      Menot: yhteensä 1 779, 6€/kk
      Vuokra 1 289, 00 €/kk
      Ruoka 490,6 €/kk
      Jää; vaatteet sähkö media vakuutus kulkeminen harrastus kodinhankinta 1340, 93 €/kk ON 4 lasta ja yksi aikuinen.

      Olet kateelinen
      2000-1340 = 660 € Minä elän vähemmällä.

      Nostetiinko ulos täydenpalvelun ja ylöspidon hotellista. Olit kai täysinhyödytön jopa iloittelu osastolla.

    • huono mielipide!

      Surkea ja törkeä ja ilkeä provokaatio tuo ilmeisesti, mutta minä ainakaan en tekisi yhtäkään lasta, jos ei olisi ainakin kahdentonnin säännölliset palkkatyöt rehellisesti töissä käymällä. Yhdenkin kersan kun tavis elättää 17- vuotiaaksi asti ilman yhteiskunnan tukia, niin pennun pelkän arjen kustannukset per vuosi on takuulla ainakin pari tonnia ja määrät vaan kasvaa, kun kakara tulee teini-ikään ja sitten kun sen pitäisi alkaa ammattiin opiskella. Ja sitten jos olisi kaksi lasta, pitäisi olla jo kahdelta palkkatuloja, koska summa vain tuplaatuisi lasten määrän myötä. Eikä lapsia omaavien huolia kukaan täysjärkinen kadehdi, tää Suomi on kallis yhteiskunta elää. Sitä en kyllä ymmärrä, että miksi monimiljonääritkin saa Suomessa samansuuruiset lapsilisät kuin tavikset työssäkäyvät perheet. Tai että miksi yhteiskunta katsoo, että kaikkein köyhimmile ne lapsilisät eivät edes kuuluisi, niiltähän se käsittääkseni vähennetään toimeentulotuesta, kaikki lapsilisät. Mutta älä huoli, ei tavisten hyvätuloistenkaan palkoilla osteta teini-ikäisille mitään autokouluja Suomen nykyhinnoilla, eikä tavisten hyvinkin hyvätuloistenkaan kersoille osteta omaa omistusasuntoa, kun lähtevät opiskelemaan - että syytä kateuteen tuskin on.


      Voi kai niitäkin muutama olla, jotka vaan iloisesti tekee muksuja yhden per vuosi 18- vuotiaasta 45- vuotiaaksi ja koskaan edes kouluttatumatta 2014- vuoden Suomessa, mutta ne vasta sitten onkin sormi suussa, kun loppuu kotihoidontuet omien alaikäisten kersojensa kanssa kotona olemisesta yhteiskunnan rahoilla. On niitä ollut julkisuudessakin nillittämässä, että muka kotiäideille terveille kolmikympposiille pitäisi laste synnyttämisestä maksaa kansalaispalkkaa jokaisen lapsen 18- vuotiaaksi asti, itsensä töissä edes käymättä. Kun sitten niille valkenee se, että oikeasti jos lapsia tekee, ei valtio niitä elätä ja se tietysti ei miellytä, että jos on tottunut vaikka 20- vuotta olemaan työikäisenä vaan kotona ja netissä haukkumaan nimettömästi työttömiä tai oikeasti niitä, jotka suuremmin valtion tukia eivät saa. Olishan jokaisesta kivaa, jos sais vaan olla ja valtio kustantais kaiken, mutta Suomi ei ole sellainen maa, missä ainakaan äitiys olisi ammatti, eikä toivottavasti koskaan tule olemaankaan.Eli lapsia tekemällä kukaan tuskin Suomessa rikastuu.


      Köyhien ja heidän lisäkseen tavallisten suomalaisten veronmaksajien kannalta kylllä suututtaa lukea, että jos vaikka joku kaksikymmentä lasta tehnyt perhe saa ruokarahaa lapsilisissä sellaset 2000 euroa joka kuukausi sellaisen 17- vuotta, ja jos samaan aikaan vielä nostavat omat tulonsa pääomatuloina ja veroja kiertäen. Sellaisissa perheissä ehkä pöydät notkuu ruokaa, vaikka kukaan ei todellisuudessa tekisi tai olisi tehnyt mitään elantonsa eteen. Mutta tosin ainoastaan siksi, että keskiluokka Suomessa on velvoitettu sellaisetkin veronsiirtojen kautta elättämään.


      Yh- äitien syyllistämistä en kyllä tajua. Tää Suomi24 on kuuluisa siitä, että täällä häiriintyneet vihaa yksinhuoltajia. Melkein joka palstalla solvataan yksinhuoltajia ja se on sairasta. No sellaisia nettiin kirjoitelleet eivät ole niitä suomalaisia tai niiden suomalaisten jälkeläisiä, joiden vanhemmat on itse joutuneet elättämään lapsensa. Pitää olla joko umpirikas, harvinaisen tyhmä tai oikeasti pahasti syrjäytynyt, jos lähtee nettiin haukkumaan vaikkapa yksinhuoltajia. Tai köyhiä tai kadehtimiaan keskiluokkaisia.


      Ei se lasten synnyttäminen mikään meriitti ole,se on, jos lapsensa elättää töissä käymällä siten, että yhteiskunta joutuu vain roposilla avustamaan kustannuksissa. Sen uskon kyllä, että Suomessa koilee näkään, jos ei ole sukua. Kukaan ei elä esimerkiksin valtion tarjoamalla armopalalla kuukausiavustus 288 euroa, tai voi elää, mutta syö todella huonosti sitten eikä voi tehdä tilanteensa parantamiseksi mitään ne, joita avustetaan valtion taholta vain sen verran ja jos veronmaksajialähisukulaisia ei ole.


      Kahdesta kakarasta saa monimiljonääritkin enemmän yhteiskunnan tukia, kuin mitä minä olen ikinä saanut, ja monimiljonäärejä ei velvooiteta anomaan yhteiskunnalta ruokarahojaan, vaan esimerkiks lapslisät ampasee tilille kuin manulle illallinen, vaikkei kukaan kakaran vanhemmista kävisi töissä tai edes yrittäisi käydä.

      Huonoja kirjoituksia Suomi24!!

      • :..................

        Onko se sitten lapsen syy "vaikkei kukaan kakaran vanhemmista käy töissä" ??? Vain työssäkäyvillekö lapsilisää pitäisi maksaa..::::))

        Huono on oma kirjoituksesi!!


    • pinnarit haukuu

      Yh parjaajat ovat niitä elatuspinnareita. Ensin elätti vanhemmat sitten vaimo joka kyllästyi ja nosti ulkoruokintaan. Elatusvelvolliset jättävät vuosittän
      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301208100446HL?OpenDocument
      Elatustuki = Kelan maksama tuki, jolla turvataan lapsen elatus, jos lapsi ei saa elatusapua elatusvelvolliselta vanhemmalta.
      Täysi elatustuki vuonna 2012 on 147,96 €/kk.

      http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/020708161610HL?OpenDocument
      Lapsilisä ensimmäisestä lapsesta on 104,19 €/kk
      Yksinhuoltajakorotus
      "Saat lapsilisään korotusta 48,55 euroa kuukaudessa, jos asut yksin lapsen kanssa. Yksinhuoltajakorotuksen saa, vaikka vanhemmilla olisi yhteishuoltajuus."

      Kun elatusvelvollinen ei maksa, maksaa kunta. Kuntien velkasaamiset elatusvelvollisilta on toista kymmentä miljoonaa vuosittain, velat vanhenevat viidessä vuodessa.
      Ainoa joka rahastaa lapsilla yhteiskuntaa, on elatusvelvollinen.
      >> Elatusapu on veron vähennys kelpoinen meno.

      Elatusvelvolliselle taataan, elatusvelan ulosoton yhteydessä, 1044€/kk.
      Yksinhuoltaja tulot pienemmillään 524,99 €/kk lapsilisän elatustuen yh-lisä yht. 300 € / kk,  sen katsotaan riittävän, lapsen elatukseen.
      Sinkku elatusvelvollinen elää 1044 €/kk lainvoimalla, yksinhuoltaja ja lapsi 824 €/kk.

      Yhteiskunnan haukutuin ja mollatuin olio on kuitenkin yksinhuoltaja äiti.

      Ja tätä haukkuvaa laumaa johtaa elatusvelvolliset.

      YH -perheen elanto, elatusvelvollisen tuloihin verrattuna, olisi oltava 1377,2 €/kk yhden lapsen kanssa, kahden kanssa 1710,4 €/kk.
      alle 14v. lapsen kerroin toimeentulotukea laskettaessa on 0,3.

      Elatusvelvollinen on vanhempi, joka on elatussopimuksen tai tuomioistuimen päätöksen mukaan velvollinen maksamaan elatusapua.

      Elatusapu = elatussopimuksen tai -päätöksen mukainen rahamäärä, jonka elatusvelvollinen vanhempi maksaa lapsen elatusta varten.

      Elatustuki = Kelan maksama tuki, jolla turvataan lapsen elatus, jos lapsi ei saa elatusapua elatusvelvolliselta vanhemmalta.
      Täysi elatustuki vuonna 2012 on 147,96 e/kk.
      .

      • täysin totta

        Aivan, samat elatuvelvollispinnarit luistaa myös siitä lasten tapaamisoikeudesta, syyttelemällä omaa laiskuuttaan ettei tapaa lasta, että ex vaimo estelee ettei anna lasta. Jotenkin omituista...


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe