Onko kokemuksia?
Lapseni 6kk, koko kesä mennyt alamaissa, mies ei ymmärrä. Oon käynyt juttelemassa, lääkäriltä sain lääkkeet viikko sitten. Pelkään niiden vaikutusta lapseen :( onko kukaan imettänyt ja käyttänyt lääkkeitä?
synnytyksen jälkeinen masennus
5
492
Vastaukset
- 19+8
Ota vitamiinitsestit.
Magnesium
D-vitamiini
Sinkki
Seleeni
Rauta
jne.
Kroppa on melkoisessa rasituksessa rakentaessaan lasta sisällä. Jos ei syö ravintorikasta ruokaa kummankin puolesta jää toinen ilman niitä tärkeitä rakennusosia. Se on se äiti joka jätetään paitsi, jos ei niitä tule tarpeeksi. Masennus tulee viiveellä... voi se muustakin johtua, mutta ota nämä nyt alkuun selvää. Menee aikaa kun epätasapaino korjaantuu. - 56-89
Oon suht samanlaisessa tilanteessa:(. Haluatko kirjoitella s-postitse?
Jos et tiedä, että saatko imettää lääkkeiden aikana, kysäise apteekista. Sukulaistytöllä oli tuo masennus ekan vauvan aikana, mutta seuraavalla kerralla masennusta ei tullutkaan ja hän saattoi nauttia vauva-ajasta.
- newborn-toxification
Paras neuvo mitä itselläni on antaa on pysyä erossa kaikista "masennuslääkkeistä". Synnytyksen jälkeiseen masentuneisuuteen kuuluu saada ennen kaikkea sosiaalista turvaa ja tukea. Oma puoliso lienee kaikista tärkeimmässä roolissa. Jos hänelle ei ole ymmärrystä kannattaa yrittää hakea tukea muilta läheisiltä, perheeltä, kavereilta ja jos apua ei ole, saa tai se ei riitä niin sitten tarvittaessa terapiasta.
"Masennuslääkkeiden" vaikutuksista sikiön kehitykseen on juuri julkaistu uusia hyvin huolestuttavia tutkimuksia. SSRI-luokan aineet lisäävät merkittävästi mm. autismia ja sydänvaurioita odotuksen aikana käytettynä. Aineen joutumisesta imetyksen kautta lapseen ei ole tietoa, mutta jos näin käy on se tietenkin erittäin haitallista myös lapsen terveydelle. - 17+8
Etköhän sä nyt ole se pääasia ap. Sitäpaitsi kun kerran olet jo masentunut niin tuotat jo vahinkoa lapselle koska kykysi reagoida, toimia ja olla vuorovaikutussuhteessa on häiriintynyt. Itse et sitä välttämättä huomaa, mutta niin on. Imetyksen kannalta masennuslääkkeet on yks ja sama syötkö vai etkö. Ne ei vaikuta lapseesi mitenkään. Jos asia oikeasti kiinnostaa niin kirjasto on täynnä vauvan ja äidin vuorovaikutuksesta kertovia kirjoja. Suosittelen lämpimästi myös tutustumaan neurologiaan. Niin tajuat miten aivot rakentuu ja toimivat. Tällä palstalla on osalla porukasta puurot ja vellit niin sekaisin, että on ajan hukkaamista kuunnella niiden horinoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 73633
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483