Moikka! Onkohan kukaan muu kiinnittänyt huomiota samaan asiaan kuin minä...? Välillä, mm. näitä keskusteluja lukiessa tuntuu, että kani on joillekin (esim. hankkimista pohtiville) sellainen pieni näppärä eläin, joka on ns. helppo lemmikki, jota voi ihailla häkistä ja jolle riittää se, että muistaa ruokkia... Ja joka on helppo unohtaa häkkiinsä, jos ei kaniharrastus enää kiinnosta. Kun itsellä on aivan erilainen, kokemuksen perusteella muodostunut käsitys: ihana, fiksu ja seurallinen eläin suloisessa pakkauksessa. Antaa paljon, mutta vaatii muutakin kuin oikeanlaisen häkin ympärilleen.
Lukekaa tämäkin
5
226
Vastaukset
- Hermanni
Näinhän se on. Kani kuuluu vieläkin valitettavasti "helppohoitoiseen, halpaan, häkissä istujan" -kategoriaan. Se kuitenkin tarvitsee paljon seuraa, mielellään toisen kanin rinnalleen, paljon liikuntaa, aktiviteettejä, monipuolista ruokaa...
Monesti niitä annetaan pois, kun lapsi ei jaksa enää hoitaa tai pärjää niiden kanssa, koska ne ovat kokoonsa nähden pirun voimakkaita eläimiä.
Itselläni on 3. Yksi joutuu olemaan häkissä vain yöt ja välillä sekin tuntuu ikävälle... - EMPPU
MOI! MUN KANIT JUOKSENTELEE VAPAANA MUN HUONEESSA KOKOAJAN JOSKUS NE SAA TUTKIA TALOA IHAN VAPAASTI. EI NIIDEN TÄYDY OLLA HÄKISSÄ JOS NE ON SISÄSIISTEJÄ. EI OLE KIVAN NÄKÖSTÄ KUN NE ON VANKITTU HÄKKIIN ON KIVEMPAA KUN NE JUOKSENTELEE VAPAANA. MOIKKA.
- Sipsu
Niinpäniin... Ei se vielä mitään että lapsilla on vääränlainen käsitys kaneista ja ylipäätään lemmikeistä, lapsethan on tyhmiä jo syntyessään, mutta ne AIKUISET! Aikuiset ihmiset antavat lapsilleen lemmikkejä kantamatta niistä minkäänlaista vastuuta, perehdyttämättä lapsiaan saati itseään oikeanlaiseen hoitoon, jättävät eläimen lastenleluksi ja sillä hyvä. Pysyvätpähän poissa jaloista. Ällöttävää.
Ja sitten on näitä kaikenmaailman parvekekanin ottajia ja nurkkiinkeräilijöitä, ikäänkuin maallemuuttaminen tarkoittaisi sitä että nurkat pitää vuorata hevosilla, kaneilla, vuohilla, kissoilla, lampailla jne.
Miettikää jos eläimen myynti ja hallussapito-oikeus olisi kypsyyskokeen takana, kirjallinen koe hoito-ohjeista ym. Ah, taivaallinen eläinten ystävän poliisivaltio... - kani
Joo kanit ja varsinkin jos luette tota marsusivua, niin aivan tietämättömät 10v lapset on saanut päähänsä ottaa lemmikin. Ei sille mitään voi. mun mielestä pitäis olla joku ikäraja lemmikkeihin hemmetti. ( siis kyllähän aikuisetkin huonon hoitamisen hallitsee, arg!) Keski-Suomessa oli tapaus, jossa marsu oli hylätty häkin kanssa tien viereen, ollut yön sateessa, ja menehtynyt sitten eläinsuojelijan hoivissa.. Tälläset jutut saa ainakin minun sapen kiehumaan! Ensin otetaan eläimiä, ja sitten ei kehdata edes kunnialla luopua niistä, kun ei huvitakkaan enää pitää.
Eikä mun mielestä kania kuulu kyllä häkissä pitää..eikä todellakaan ole mitään "seinäkoristeita" vaan lähes yhtä vaativia kuin koirat. Mutta joo, lopetanpa höpinäni tähän.. =)- Sipsu
Ja ne aikuiset kanssa, jotka niitä lapsia kasvattaa! Mun mielestä itseasiassa kani on vielä vaikeampi hoitaa kun koira, ja sen jos aikuiset uskoisivat ennenkuin lelujaan hankkivat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996154
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126991- 48784