tampoonin laittaminen pelottaa

14v tyttö

Moi, oon 14 vuotias tyttö ja menkat alko vähän yli vuos sitte ja oon kyllästynyt täysin siteisii ja haluisin käyttää tampoonii mutt en uskalla tunkee sitä mun sisälle. Oon koittanu tunkee mun sormee mun emättimee mutt siin on edes joku outo "juttu" etten saa mun sormee sinne. Pelkään että se ihme kalvo menee rikki tai että tampoonin laitto sattuu ja siks en uskalla kokeilla vaikka haluisin. En myöskään ymmärrä kuinka pitkälle asetin pitää tunkea. Eli jos joku osais auttaa ni ois tosi kiva koska se häiritsee mua tosi paljon. Kiitos jo etukäteen:)

5

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutustu itseesi

      Jos et saa sormeasi emättimeen, niin ehkä immenkalvosi on hieman ahdas. Tunnet kuitenkin aukon? Ja näet sen peilistä? Aukko ei aina näy kovin hyvin, mutta kiihottuessa se yleensä suurenee niin, että on helppo nähdä peilin avulla.

      Sitä aukon reunaa voit venyttää sormella vähitellen. Jos et ole tarpeeksi koskea, niin apteekista voi ostaa intiimialueelle tarkoitettua perusrasvaa tai öljyä, esimerkiksi Ceridal.

      Jos aukko ei suurene tällä kotikonstilla jouluun mennessä, niin voit toki hakeutua lääkäriin, joka voi pienellä nipsaisulla rikkoa immenkalvon.

      Jos taas jännität kovasti emätintäsi, niin ei sinne kyllä saa pientäkään sormea tai tamponia. Siihen auttaa omiin sukupuolielimiin tutustuminen rauhallisesti ja niihin erilaisiin tuntemuksiin, mitä niistä saa. Lisäksi kannattaa tutustua lantionpohjanlihaksiin. Testinä käy virtsasuihkun keskeyttäminen kesken virtsaamisen (tätä ei kannata tehdä usein, mutta testata ja tunnistaa, mitä lihaksia käyttää.) Samoilla lihaksilla sen emättimenkin saa jännitettyä niin suppuun, ettei sinne mene mikään ilman kipua.

    • http://www.vuokkoset

      Ja siinä asettimella olevassa tambonissa on selkeät käyttöohjeet kuvien kera, joten käyttö on todella helppoa.

      Vuoto sulla on niin niukkaa, että se pienin tamboni käy niinä päivinä, kun vuotaa eniten ja muuten pärjää varmaan pikkuhoususuojilla.

      Vuokkoset sarja on hyvä ja suomalainen.

      Suosi suomalaista.

      http://www.vuokkoset.fi/

      • ketjun aloittaja

        Kiitos vinkeistä:)

        Onko normaalia jos joskus vuoto on runsasta ja joskus tulee niin vähän ettei tarvitse välttämättä edes käyttää pikkuhousun suojaa?


      • 22012
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:)

        Onko normaalia jos joskus vuoto on runsasta ja joskus tulee niin vähän ettei tarvitse välttämättä edes käyttää pikkuhousun suojaa?

        On. Ei se sun alapää ole mikään hana, mikä aukeaa ja sulkeutuu vipua vääntämällä. Vuodon määrä vaihtelee kuukautisten aikana ja yksittäisten päivien aikana paljonkin.


      • nimpukka
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä:)

        Onko normaalia jos joskus vuoto on runsasta ja joskus tulee niin vähän ettei tarvitse välttämättä edes käyttää pikkuhousun suojaa?

        Suosittelisin kyllä jättämään niiden tamponien käytön hieman myöhemmäksi, sillä selvästi pelkäät ajatusta niiden laittamisesta sisällesi. Tutustu itseesi ensin rauhassa, koskettelemalla ja vaikka peiliä apuna käyttäen. Kun tunnet, että olet valmis tamppooneille, aloita kokeilu kaikkein pienimmällä mahdollisella. Tamppoonin kärki kannattaa liukastaa esim. perusrasvalla tai vaseliinilla, niin asettaminen on helpompaa. Anna ajan kulua ja opettele rauhassa :) tuskin kukaan on onnistunut ensimmäisellä kerralla! Jos asia vielä askarruttaa, käy rohkeasti kysymässä neuvoa vaikka koulusi terveydenhoitajalta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3339
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1881
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe