Mites noi kannattaa asentaa, kun haluan molemmat koneelle. Kumpi ensin, ja onko mandrake helppo asentaa vintoosan kanssa samaan koneeseen? Haluisin, että kone menee oletusarvosesti vindoussiin.
XP + MDK92
8
386
Vastaukset
- asennus
Yleensä Windows-asennukset käpelöivät mbr:ää (Master Boot Recordia), joten halutessasi Linux:in käynnistyslataajan mainittuu mbr:ään, pitää Windows asentaa ensin.
Jos teet käynnistyslevykkeen tai osaat käyttää Linux asennus-CD:tä pelastuslevynä, on samantekevää kumman asennat ensin.
Siis suositukseksi: asenna Windows ensin. - valittavissa
"Haluisin, että kone menee oletusarvosesti vindoussiin."
Linuxissa on usein valittavissa joko Grub tai Lilo käynnistysohjelmaksi. Molemmissa on helposti valittavissa, mikä käyttöjärjestelmä oletuksena käynnistetään.
Tutustu ohjelmien manuaaleihin.- Russell
Jep, pitää pistää vintoosa sitten ensin. Kiitos vastanneille avusta.
- jea
oon laittanut sillein että windowsin oon asentanut ensi ja sitten vasta linuxin nii ei ton käyttiksen lataajan kanssa tuu minkää laisia ongelmia
- kooka
http://tapsa.terae.net/linux/mandrake92.htm hyvät neuvot
ja lisäksi hae jostain (esim kirjasto) 10/2003 ja 1/2004 ja 8/2004 Mikrobitit, niin saat asennettua hyvillä ohjeilla koko Mandraken. On ne oletusajutut ja muut hyvin selkokielisesti neuvottu.- Russell
Hyvä linkki, kiitti! Mä tosin imutin jo Mandrake 10.1:n, mutta eiköhän se näillä onnistu :)
- Huomautus
Russell kirjoitti:
Hyvä linkki, kiitti! Mä tosin imutin jo Mandrake 10.1:n, mutta eiköhän se näillä onnistu :)
"Mä tosin imutin jo Mandrake 10.1:n,"
Ihan vain huomautukseksi, että Community-versiot ovat vielä "viimeistelemättömiä" (eli beta-versioita).
Lopullinen Official 10.1 on ilmoitettu ilmestyvän marraskuussa. - kooka
Russell kirjoitti:
että on hankaluuksia tuon 10.1 version kanssa. Communityt ovat ns. Beta-versioita. Officialit ovat vakaita. Minulla on itsellä 10.0 official ja pelaa hyvin. ainoa, mikä ongelmana on päivitysten saanti juuri asennettuun pakettiin. Niitä on nyt useita satoja megoja ja lataaminen on hidasta. Sekin selvisi tänään. Lataan sunetin palvelimelta päivityksiä ja on hidasta itse sunetilla. Syytä ei tiedä. Jos marraskuussa tulee tuo 10.1 versio, niin voihan sitä odottaa. Mutta jos kiire, suosittelen aloittelijalle official-version laittoa. Itse aloittelijana sain communitystä harmaita hiuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958