hirttäytyminen

kiinnostaa

Yks mun tuttu teki itsemurhan hirttäytymällä ja asia on jäänyt vaivaamaan minua. Onko hirtto kuolema kivulias? Tunsiko hän kipua ennen kuolemaansa? Tietääkö kukaan?

225

69676

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirtto

      Mistä se hyppäs tai pudotti itsensä ??? siis siihen hirteen???

      • älkää_tehkö_sitä

        Oon kuullut et jos ei kuole suoraan niskan katkeamiseen, on elos viel 1-2 min ku kiikkuu siinä hirttosilmukassa. Ei siihen siis missään 10-20 sekunnissa kuole ellei selkäranka mene katki, mikä voi tapahtua jos hirttäytyy korkealta.


    • minä

      tuota voisi kysyä vain kuolleilta, eivätkä he puhu

    • Onnenkivi

      Tuskimpa se tuntuu kauaa, jos tajuaa vaan heittäytyä tarpeeksi kovaa. Kerran niskat naksahtaa, niin ei siinä sitten enää eletä, tai ainakaan tunneta kipua. Mut jos tosiaan jää roikkuun siihen, niin ei varmaankaan hauskaa kuolla tukehtuen.

      • höh

        eli tarkoititko et jos jäät roikkuun ja oksa menee poikki niin sit se ei satu mut jos oksa kestää niin sit ei satu niin paljon:)


      • Siniasd

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!


      • Siis... sissi
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Sori, mutta tuliko tämä nuori mies jollekkin kertomaan takaisin että ei oliskaan halunnu kuolla ? öö.. en oikein käsitä, mistä sen kukaan voi tietää että se katui ja että oli siellä koko yön huutanut ?
        Vai oliko sen joku yöllä kuullu muttei menny vaan auttamaan ?


      • ....
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Älä usko kaikkea sontaa, mitä sinulle kerrotaan.


      • Siniasd
        Siis... sissi kirjoitti:

        Sori, mutta tuliko tämä nuori mies jollekkin kertomaan takaisin että ei oliskaan halunnu kuolla ? öö.. en oikein käsitä, mistä sen kukaan voi tietää että se katui ja että oli siellä koko yön huutanut ?
        Vai oliko sen joku yöllä kuullu muttei menny vaan auttamaan ?

        Jossain talossa lähellä oli kuultu avunhuuto ja katsottu ikkunasta mutta mtn ei olut näkynyt koska oli yö ja pimeää aamulla selvisi että joku oli hirttänyt itsensä ja poliisi päätteli äänen tulevan miehestä ja miehellä oli hirtettyään ollut tuskallinen ilme


      • Ei siinä..
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        kyllä pysty enää huutamaan jos on köysi tiukasti pillin ympäri.


      • uskottava juttu
        Siniasd kirjoitti:

        Jossain talossa lähellä oli kuultu avunhuuto ja katsottu ikkunasta mutta mtn ei olut näkynyt koska oli yö ja pimeää aamulla selvisi että joku oli hirttänyt itsensä ja poliisi päätteli äänen tulevan miehestä ja miehellä oli hirtettyään ollut tuskallinen ilme

        on mun mielestä.


      • kunhan vain kysyn
        Siniasd kirjoitti:

        Jossain talossa lähellä oli kuultu avunhuuto ja katsottu ikkunasta mutta mtn ei olut näkynyt koska oli yö ja pimeää aamulla selvisi että joku oli hirttänyt itsensä ja poliisi päätteli äänen tulevan miehestä ja miehellä oli hirtettyään ollut tuskallinen ilme

        miten kasvoille voi jäädä tuskallinen ilme??
        sillä vain kysyn kun kuollessaan ihmisen keho on aivan rento ja lötkö (eli ei ilmeitä) noin 6-8 tunnin kuluessa tulee täydellinen kuolonkankeus joka poistuu myöskin muutaman tunnin kuluttua jolloin myöskään ei ilmeitä ole vainajalla..
        olen nähnyt monia kuolleita.. kuoleman ajasta kulunut eri aikoja ja joka kerta heillä kasvot olleet "nukkuvan" eikä mitään tuskan irvistyksiä tms ole näkynyt..


      • Leskiäiti <3
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        "Siniasd"...Hmmm....jos kukaan ei nähnyt, eikä kukaan kuullut, niin mistä tuo tieto sitten tuli ettei halunnutkaan kuolla??? Jäi vaan itseäni tämä mietityttämään.


      • hämyyyyyyyyyyyyyy
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Siniasd;lle.kukas sulle tuli sen kertomaan,että HÄN tuli katumapäälle?pikkasen kalskahtaa tää sun juttus oudolta.keksitkö itse tään jutun?


      • 1+1

        No eipä siinä kauaa ole tajuissaan vaikka ei niskat nurin meniskään isot verisuonet puristuksissa kaulan alueelta aika äkkiä maailma mustavalkoseks menee.


      • KuollutSisältä
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Mistä tiiät annetaanko toista? Joskus on vaan helpompi päästää irti kun jäädä kitumaan.


      • Anonyymi
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Näin on. Ainutlaatuinen elämä. Kuolema tulee ajallaan jokaiselle. Luojan aikataulussa,vaikket uskoisi Jumalaan niin on Hän säätänyt tän elämän.


      • Anonyymi
        KuollutSisältä kirjoitti:

        Mistä tiiät annetaanko toista? Joskus on vaan helpompi päästää irti kun jäädä kitumaan.

        Itsemurha ei ole ratkaisu!


      • Anonyymi
        kunhan vain kysyn kirjoitti:

        miten kasvoille voi jäädä tuskallinen ilme??
        sillä vain kysyn kun kuollessaan ihmisen keho on aivan rento ja lötkö (eli ei ilmeitä) noin 6-8 tunnin kuluessa tulee täydellinen kuolonkankeus joka poistuu myöskin muutaman tunnin kuluttua jolloin myöskään ei ilmeitä ole vainajalla..
        olen nähnyt monia kuolleita.. kuoleman ajasta kulunut eri aikoja ja joka kerta heillä kasvot olleet "nukkuvan" eikä mitään tuskan irvistyksiä tms ole näkynyt..

        Kyllä silloin jää se ilme kasvoille joka oli hirttäytyessään. Läheiseni valitsi tämän tavan lähteä valitettavasti. Kävin katsomassa häntä ruumishuoneella 2 vkoa tapahtuneen jälkeen. Itkevän ja kärsineen näköinen hän oli. Suupielet niin alaspäin kuin vaan voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha ei ole ratkaisu!

        Se on ratkaisu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Ainutlaatuinen elämä. Kuolema tulee ajallaan jokaiselle. Luojan aikataulussa,vaikket uskoisi Jumalaan niin on Hän säätänyt tän elämän.

        Olen sitkutellut 10 vuotta pienellä takuueläkkeellä..kyllä tämä on kohtaloni!


      • Anonyymi
        kunhan vain kysyn kirjoitti:

        miten kasvoille voi jäädä tuskallinen ilme??
        sillä vain kysyn kun kuollessaan ihmisen keho on aivan rento ja lötkö (eli ei ilmeitä) noin 6-8 tunnin kuluessa tulee täydellinen kuolonkankeus joka poistuu myöskin muutaman tunnin kuluttua jolloin myöskään ei ilmeitä ole vainajalla..
        olen nähnyt monia kuolleita.. kuoleman ajasta kulunut eri aikoja ja joka kerta heillä kasvot olleet "nukkuvan" eikä mitään tuskan irvistyksiä tms ole näkynyt..

        Eiköhän poliisi tiedä paremmin kuin satunnainen nettikirjoittelija.


      • Anonyymi
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Mistä tiiät että oli tullu katumapäälle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha ei ole ratkaisu!

        itsemurha on mun seuraava ratkaisu... jos tä paska ei nyt ala muuttuu... hirttäminen ois toimiva ratkaisu..


      • Anonyymi
        Leskiäiti <3 kirjoitti:

        "Siniasd"...Hmmm....jos kukaan ei nähnyt, eikä kukaan kuullut, niin mistä tuo tieto sitten tuli ettei halunnutkaan kuolla??? Jäi vaan itseäni tämä mietityttämään.

        Ainahan tälläisten tapausten jälkeen lähtee huhut kulkemaan , joskus ne in niin epäloogisia että ei voi kun ihmetellä ihmisten halua dramatisoida kaikkea .
        Muistan kun yksi mies kuoli ja oli aika nuori niin jo lähti huhu että hän on tappanut itsensä . Vaikka jo ambulanssissa todettiin oikea kuolinsyy.
        Niin että minun mielestäni on kamalaa kun vakavilla asioilla laitetaan dramaattisia asioita liikkeelle .


      • Anonyymi
        kunhan vain kysyn kirjoitti:

        miten kasvoille voi jäädä tuskallinen ilme??
        sillä vain kysyn kun kuollessaan ihmisen keho on aivan rento ja lötkö (eli ei ilmeitä) noin 6-8 tunnin kuluessa tulee täydellinen kuolonkankeus joka poistuu myöskin muutaman tunnin kuluttua jolloin myöskään ei ilmeitä ole vainajalla..
        olen nähnyt monia kuolleita.. kuoleman ajasta kulunut eri aikoja ja joka kerta heillä kasvot olleet "nukkuvan" eikä mitään tuskan irvistyksiä tms ole näkynyt..

        Siistin henkilön ei kannata hirttäytyä, siinä touhussa tulee aina paskat perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha ei ole ratkaisu!

        Itsemurha on ratkaisu, joka vie elämän etukäteen.

        Ratkaisut tehdään itse, eikä spekuloida!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsemurha ei ole ratkaisu!

        On.
        Se ratkaisee ongelmasi kerralla ja lopullisesti.


      • Anonyymi
        Siniasd kirjoitti:

        Ihan meidän lähellä hirtti joku nuori miehen alku itsensä. Laittoi köyden kaulaan ja sitoi sillan kaiteeseen pururadan yllä. Sitten hyppäsi alas ja ja ei heti tukehtunut, mutta tuli katumapäällle ilmassa ja se oli myöhäistä kun oli yö ja ketään ei ollut vaikka hän kuinka huusi.Aamulla joku mies oli sitten ollu lenkillä ja nähnyt vaan roikkuvan ruumiin. Tämä poika siis halusi kuolla mutta kun oli kuolemassa ei halunnutkaan kuolla. Koskaan ei kannata ajatella itsemurhaa yms. Koska voit tulla paria senkunttia ennen kuolemaasi katuma päälle mutta et voi enää mitään, ja kuolet vasen tahtoasi. :(


        Pitäkää tästä elämästä kiinni! Meille on annettu vain yksi elämä, toista ei tule!

        Ei kannata myöskään keksiä tälläisiä valheellisia tarinoita!!!Yritä ensi kerralla keksiä sellainen tarina, joka olisi uskottava. Kuinka kauan ihminen eli keskiaikaan hirttolavalla? Siinähän lähti vain pohja alta ja that'it. Ei välttämättä tarvitse pudottautua korkealta. Itse olen nyt ollut pari päivää mielisairaalassa ja olen suunnittellut päivieni päättämistä läheisessä metsässä. On käynyt mielessä että ottaisin vuoteestani lakanan ja hirttäytyisin siihen, mutta vara solmujen tekemiseen ei taida riittää? Täytyy kokeilla. Lakanan saan mukaani takin taskuun lähtiessäni ulos "kävelylle."


      • Anonyymi

        Ihmettelen tälläisiä keskustelun aiheita kovasti. Ei tälläisiä muualla näe kun Suomessa
        Ei siinä pahemmasti ajatella muita kun omaa itseään, joten miksi näitä itsemurhantapoja yleensä käsitellään netissä . Kun voimpuhelintamkäyttämällä saada apua masennuksensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on ratkaisu

        Koettakaa ensin muuta. Antakaa elämälle vielä mahdollisuus.


    • Lueskellut

      Hei

      Minunkin kaverini laittoi itsensä kiikkuun.

      Toisin kuin yleisesti luullaan, ei itsemurhahirttäytymisessä yleensä mene "niskat poikki" sillä korkeus ei ole tarpeeksi suuri. Sen sijaan köysi puristaa kurkun ja kaulan suuret verisuonet kiinni ja ihminen menettää tajuntansa nopeasti aivojen verentulon tyrehdyttyä. Itse kuoleminen kestää tietysti paljon kauemmin mutta ei se hirttäytyjä ole enää siitä eikä muista inhottavista yksityiskohdista millään tavoin tietoinen, toisin kuin me jäljelle jääneet.

      • Elvytetty

        Kuin niin ei ole tietoinen? Olen kerran ollut hukkua, ja minua elvytettiin todella kauan. ( en yrittänyt itsaria)
        Muistan kuin eilisen päivän kuinka ihanan kevyt olo minulla oli siellä pohjassa, en olisi tahtonut tulla pois kun minua ylös nostettiin, valoakin näin ja olo oli " taivaallinen ".
        Kuulin myös ja näin kuinka minua elvytettiin. Kerroin sanasta sanaan mitä elvytyksessä puhuttiin, ja kerroin sen sisarelleni joka oli läsnä elvytyksessä, ja hän ei ollut uskoa korviaan.
        Sydämenikin oli pysähdyksissä hetken, ja niin olisin sen tahtonut olevan, ei ollut kivaa " tulla takaisin", siellä oli niin, niin Ihanaa!
        Elämäni on siitä lähtien ollut erilaista, sillä tiedän että kuolemaa ei ole, ei sellaista kuolemaa
        missä katoaisimme tiedottomuuteen.
        Kyllä siis se hirttäytyjäkin " tajuissaan " on, koko ajan.


      • lisbetti
        Elvytetty kirjoitti:

        Kuin niin ei ole tietoinen? Olen kerran ollut hukkua, ja minua elvytettiin todella kauan. ( en yrittänyt itsaria)
        Muistan kuin eilisen päivän kuinka ihanan kevyt olo minulla oli siellä pohjassa, en olisi tahtonut tulla pois kun minua ylös nostettiin, valoakin näin ja olo oli " taivaallinen ".
        Kuulin myös ja näin kuinka minua elvytettiin. Kerroin sanasta sanaan mitä elvytyksessä puhuttiin, ja kerroin sen sisarelleni joka oli läsnä elvytyksessä, ja hän ei ollut uskoa korviaan.
        Sydämenikin oli pysähdyksissä hetken, ja niin olisin sen tahtonut olevan, ei ollut kivaa " tulla takaisin", siellä oli niin, niin Ihanaa!
        Elämäni on siitä lähtien ollut erilaista, sillä tiedän että kuolemaa ei ole, ei sellaista kuolemaa
        missä katoaisimme tiedottomuuteen.
        Kyllä siis se hirttäytyjäkin " tajuissaan " on, koko ajan.

        Aivojen toiminta ei lopu sillä sekunnilla, kun sydän pysähtyy. Ihana olosi tuskin olisi kovin kauan kestänyt, jos sinua ei olisi elvytetty.


      • Veera
        Elvytetty kirjoitti:

        Kuin niin ei ole tietoinen? Olen kerran ollut hukkua, ja minua elvytettiin todella kauan. ( en yrittänyt itsaria)
        Muistan kuin eilisen päivän kuinka ihanan kevyt olo minulla oli siellä pohjassa, en olisi tahtonut tulla pois kun minua ylös nostettiin, valoakin näin ja olo oli " taivaallinen ".
        Kuulin myös ja näin kuinka minua elvytettiin. Kerroin sanasta sanaan mitä elvytyksessä puhuttiin, ja kerroin sen sisarelleni joka oli läsnä elvytyksessä, ja hän ei ollut uskoa korviaan.
        Sydämenikin oli pysähdyksissä hetken, ja niin olisin sen tahtonut olevan, ei ollut kivaa " tulla takaisin", siellä oli niin, niin Ihanaa!
        Elämäni on siitä lähtien ollut erilaista, sillä tiedän että kuolemaa ei ole, ei sellaista kuolemaa
        missä katoaisimme tiedottomuuteen.
        Kyllä siis se hirttäytyjäkin " tajuissaan " on, koko ajan.

        Sairaalassa tajuttomana makaavan omaisia kehotetaan puhumaan potilaalle, koska ei ole mitenkään harvinaista, että hän kuulee.

        ELVYTETTY: Kerroit, että sinua elvytettiin todella kauan. Myöhemmin toteat, että sydämesi oli pysähdyksissä hetken. Mitenkähän tuo on mahdollista?


      • Elvytetty
        Veera kirjoitti:

        Sairaalassa tajuttomana makaavan omaisia kehotetaan puhumaan potilaalle, koska ei ole mitenkään harvinaista, että hän kuulee.

        ELVYTETTY: Kerroit, että sinua elvytettiin todella kauan. Myöhemmin toteat, että sydämesi oli pysähdyksissä hetken. Mitenkähän tuo on mahdollista?

        Näin minulle kerrottiin että sydän oli hetken pysähdyksissä. Olinkohan sitten niin vettä täynnä vai miksi elvytyksen sanottiin kestäneen kauan. Sitä en tiedä. Kuitenkin minusta tuntui että koin elämäni ihanimman tunteen ja että se kesti kauemmin kuin vain hetken.


      • lihanleikkaaja

        on täysin totta.


      • avovaimo

        avomies hirttäytyi kylpytakin vyöhön parvekkeella vaatteiden tuuletustankoon v. 2005. Ehdin laskea hänet alas ennen kuolemaa. Elvyttivät pitkään. Jäi aivovaurioiseksi.Kuoli lokakuussa 2007.


      • hukuttautuminen
        Elvytetty kirjoitti:

        Näin minulle kerrottiin että sydän oli hetken pysähdyksissä. Olinkohan sitten niin vettä täynnä vai miksi elvytyksen sanottiin kestäneen kauan. Sitä en tiedä. Kuitenkin minusta tuntui että koin elämäni ihanimman tunteen ja että se kesti kauemmin kuin vain hetken.

        kuin hirttäytyminen, jos pitää valita


      • 5+8
        hukuttautuminen kirjoitti:

        kuin hirttäytyminen, jos pitää valita

        Miksi ihmeessä?


      • Anonyymi
        Elvytetty kirjoitti:

        Näin minulle kerrottiin että sydän oli hetken pysähdyksissä. Olinkohan sitten niin vettä täynnä vai miksi elvytyksen sanottiin kestäneen kauan. Sitä en tiedä. Kuitenkin minusta tuntui että koin elämäni ihanimman tunteen ja että se kesti kauemmin kuin vain hetken.

        Mielenkiintoinen kokemus, usein kuoleman lähikokemuksissa on nämä samat piirteet. Ihana olo ja että näkee kaiken mitä elvyttäjät tekee, vaikka silmät olisi kiinni ja aivot ei toimisi.


      • Anonyymi
        avovaimo kirjoitti:

        avomies hirttäytyi kylpytakin vyöhön parvekkeella vaatteiden tuuletustankoon v. 2005. Ehdin laskea hänet alas ennen kuolemaa. Elvyttivät pitkään. Jäi aivovaurioiseksi.Kuoli lokakuussa 2007.

        Lol!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kokemus, usein kuoleman lähikokemuksissa on nämä samat piirteet. Ihana olo ja että näkee kaiken mitä elvyttäjät tekee, vaikka silmät olisi kiinni ja aivot ei toimisi.

        Ihana ja taivaallinen oli tulee kun aivot antavat todella paljon dopamiinia kuoleman hetkellä


      • Anonyymi
        Elvytetty kirjoitti:

        Kuin niin ei ole tietoinen? Olen kerran ollut hukkua, ja minua elvytettiin todella kauan. ( en yrittänyt itsaria)
        Muistan kuin eilisen päivän kuinka ihanan kevyt olo minulla oli siellä pohjassa, en olisi tahtonut tulla pois kun minua ylös nostettiin, valoakin näin ja olo oli " taivaallinen ".
        Kuulin myös ja näin kuinka minua elvytettiin. Kerroin sanasta sanaan mitä elvytyksessä puhuttiin, ja kerroin sen sisarelleni joka oli läsnä elvytyksessä, ja hän ei ollut uskoa korviaan.
        Sydämenikin oli pysähdyksissä hetken, ja niin olisin sen tahtonut olevan, ei ollut kivaa " tulla takaisin", siellä oli niin, niin Ihanaa!
        Elämäni on siitä lähtien ollut erilaista, sillä tiedän että kuolemaa ei ole, ei sellaista kuolemaa
        missä katoaisimme tiedottomuuteen.
        Kyllä siis se hirttäytyjäkin " tajuissaan " on, koko ajan.

        Hieno kirjoitus :)


      • Anonyymi
        avovaimo kirjoitti:

        avomies hirttäytyi kylpytakin vyöhön parvekkeella vaatteiden tuuletustankoon v. 2005. Ehdin laskea hänet alas ennen kuolemaa. Elvyttivät pitkään. Jäi aivovaurioiseksi.Kuoli lokakuussa 2007.

        Anna toisen edes kuolla rauhassa, Älä sekaannu sinulle kuulumattomiin asioihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lol!

        ???


    • En oo testannu mutta veikka...

      Mielestäni jos selvin päin aikoo itsemurhan tehdä sattuu se aina paljon, vaikkei se fyysisesti niin paljoa sattuisikaan. Itse en voisi kuvitella edes miettiväni itsemurhaa. Ajatelkaa vain sitä kipua ihmisen sisällä kun miettii tappaisiko itsensä ja aiheuttaisi kipua muillekin ihmisille kuin itselleen vai jäisikö taistelemaan tähän maailmaan.

      • Xenon

        Joskus vain ei ole muuta ratkaisua kun tietää sairastavansa tautia josta saa kärsiä koko lopun ikäänsä. Mielummin päättää päivänsä heti kun kärsii koko ikänsä.

        Sitäpaitsi, katsoisitteko vierestä vuosikausia kärsivää ystäväänne, vai hyväksyisitte hänelle lopullisen levon?


      • Megapäissään

        ja heräsin kymmenien tyhjien kaljapullojen vierestä.
        silmukka oli jotenkin käsittämättömällä tavalla avautunut.


      • Ja onpa
        Megapäissään kirjoitti:

        ja heräsin kymmenien tyhjien kaljapullojen vierestä.
        silmukka oli jotenkin käsittämättömällä tavalla avautunut.

        hienoa kun pelastuit!


      • Anonyymi

        Mieluummin itsari


      • Megapäissään kirjoitti:

        ja heräsin kymmenien tyhjien kaljapullojen vierestä.
        silmukka oli jotenkin käsittämättömällä tavalla avautunut.

        Aika spookya. Nimittäin mulle tapahtui suurinpiirtein noin 2019.


      • Anonyymi
        38-ehaM kirjoitti:

        Aika spookya. Nimittäin mulle tapahtui suurinpiirtein noin 2019.

        Kuule 38 yritä olla vastuullinen aikuinen.
        Ihmiset eivät ole mitään leikkikaluja
        Kannattaa vaihtaa lääkitystä tai kasvaa aikuiseksi


    • mies

      puoli minuuttia hirveetä hätää et nyt mennään jaa sitte tulee tajuttomuus vähäjärkisen teko se on tai pikemminkin narrattavan sit on elämä loppu eikä siitä enää helposti herätä jos ei köysi katkee

      • En usko elämän loppuvan siihen. Ja ei, en ole kristitty. Uskon henkimaailmaan. Mutta se nyt ei tähän aiheeseen kuulu varsinaisesti.


      • Anonyymi

        Vähäjärkisenä vihanneksena olet jo muiden armoilla, olit hidas päätöksessä ja siitä kärsit loppuelämäsi!


    • ikävä

      Ei satu... Rakkain ystäväni teki sen kolme päivää sitten, ja kuulin läheiseltäni helpotukseksi että se ei satu... Taju lähtee heti, kun hyppää alas missä on seisonutkin...

      Toivottavasti tämä helpotti, ikäväni ei tule koskaan niin tekemään....

      • Tuittu

        Minun tuttuni teki sen myös 3 päivää sitten. Mahtaakohan olla sama ihminen :(


      • ikävä
        Tuittu kirjoitti:

        Minun tuttuni teki sen myös 3 päivää sitten. Mahtaakohan olla sama ihminen :(

        Hän oli rakkain ystäväni. Jos hän oli sama henkilö, niin tapahtuiko tämä asia keskiviikkona??


      • Tuittu
        ikävä kirjoitti:

        Hän oli rakkain ystäväni. Jos hän oli sama henkilö, niin tapahtuiko tämä asia keskiviikkona??

        Keskiviikkona kyllä. Työpaikallaan työpäivän päätteeksi.


      • ikävä
        Tuittu kirjoitti:

        Keskiviikkona kyllä. Työpaikallaan työpäivän päätteeksi.

        Ei se voi olla sama, minun rakas ystäväni ei käynyt vielä töissä. Koululainen vasta...


      • Tuittu
        ikävä kirjoitti:

        Ei se voi olla sama, minun rakas ystäväni ei käynyt vielä töissä. Koululainen vasta...

        On se niin kamala ajatus kuinka moni päätyy tuohon ratkaisuun jokainen päivä :( jaksamista suruun!


      • ikävä
        Tuittu kirjoitti:

        On se niin kamala ajatus kuinka moni päätyy tuohon ratkaisuun jokainen päivä :( jaksamista suruun!

        Kiitos ja samoin sinulle!!


      • samaa
        ikävä kirjoitti:

        Kiitos ja samoin sinulle!!

        toivon minäkin, jaksamista. vielä se päivä paistaa...:)


    • hirtto yritys teininä polii...

      Ei se satu, hirttäytyminen vastaa tilanteena nk.happikännejä jossa hyperventiloidaan ja sen jälkeen puristetaan kaulavaltimoita jolloin seuraa aivojen happivaje,tunne on vähän kuin lentäisi. Ei sattunut lainkaan, oli vaan yberonnellinen olo, itseasiassa ennen yritystä itkin,kun taju lähti olin itkenyt ja nauranut sekaisin jonkin aikaa, sitten vasta olin hiljentynyt, vissiin happi ei riittänyt enää nauramiseen, kunnes ovi saatiin auki ja mut otettiin alas. Kaulaan vaan jäi myöhemmin ikävän tuntuset hiertymät.

      • elämä voittaa

        Toivon että kokemuksesi pitää paikkansa.Minun mieheni hirtti itsensä 3 viikkoa sitten ja minua on vaivannut se miten hän kärsi,vai kärsikö ollenkaan. Ilme hänen kasvoillaan oli hyvin rauhallinen,aivan kuin olisi nukkunut.Onnea sinulle elämääsi.


      • pläyer
        elämä voittaa kirjoitti:

        Toivon että kokemuksesi pitää paikkansa.Minun mieheni hirtti itsensä 3 viikkoa sitten ja minua on vaivannut se miten hän kärsi,vai kärsikö ollenkaan. Ilme hänen kasvoillaan oli hyvin rauhallinen,aivan kuin olisi nukkunut.Onnea sinulle elämääsi.

        sanoma: elämä voittaa on valhetta, koska kuolema on lopullinen voittaja....


      • Anonyymi
        pläyer kirjoitti:

        sanoma: elämä voittaa on valhetta, koska kuolema on lopullinen voittaja....

        Men nyt vittuun ulisemast paskaa.

        Täällä aikuiset ihmiset yrittävät keskustella.


    • rrw

      hyi saatana, miksi näitä roskaviestejä säilytetään täällä vuosia. Aloittajan nimimerkkikin uhkuu milenkiintoa ko.asialle.. ja tämä löytyi aivan muuta asiaa etsittäessä Googlen kautta...

      • ristiriittoinen

        hyihytellen nostat ketjun esiin


      • uskis
        ristiriittoinen kirjoitti:

        hyihytellen nostat ketjun esiin

        Hymyillen luet näitä ketjuja saat erektion kun suollat tuota paskaa?


    • RHJ

      Kuolema hirttäytymällä riippuu siitä tukehtuuko vai katkeaako niskanikama. Tukehtuminen vie enemmän aikaa..

      • awdoij onuogfbneos

        totta, mutta ei se silti satu paljon, luulen. minua on kerran kuristettu niin lujaa etta minulta lahti taju, se ei kestanyt kuin hetken kun tuli vaan sellanen olo etta kaikki vaan seisoo ja on ja on taydellinen rauha.. Toki koysi voi olla ohut ja se hiertaa yms, mutta kun veri ei mene paahan, ei tajua mistaan mitaan


      • Karju-Tapio
        awdoij onuogfbneos kirjoitti:

        totta, mutta ei se silti satu paljon, luulen. minua on kerran kuristettu niin lujaa etta minulta lahti taju, se ei kestanyt kuin hetken kun tuli vaan sellanen olo etta kaikki vaan seisoo ja on ja on taydellinen rauha.. Toki koysi voi olla ohut ja se hiertaa yms, mutta kun veri ei mene paahan, ei tajua mistaan mitaan

        Eikö kuulu jo yleissivistykseen fakta siitä, että kuolemanrajakokemukset liittyvät kemikaaliin nimeltä DMT, tunnettu myös huumausaineena 'business lunch'ina. Vaikutusaika huumausainekäytössä n. 15-20 minuuttia, ja aiheuttaa voimakkaita valo-, jumal-, ja valotunnelikokemuksia sekä voimakasta mielihyvää. Samaista kemikaalia erittyy ihmisen aivoissa (tutkimusten mukaan käpyrauhasessa, tästä ei ole täyttä varmuutta) kuolinhetkellä.


    • on nopea

      eikä siinä todennäköisesti ehdi tuntea tuskaa. Niska menee poikki ja ihminen kuolee hyvinkin nopeasti.

      • utrjuykut

        Niska menee poikki ainoastaan, jos pudotus on riittävän korkea ja köysi vahva. Matalammalla pudotuksella seuraa kuristumiskuolema.


      • Varma tapa
        utrjuykut kirjoitti:

        Niska menee poikki ainoastaan, jos pudotus on riittävän korkea ja köysi vahva. Matalammalla pudotuksella seuraa kuristumiskuolema.

        no miksei sitä sitte voi tehdä kunnollisen viimeisen investoinnin kunnolliseen vetolujuudeltaan 2000kg köyteen ja hypätä korkeelta. sitoo sen köyden vaikka sillan rakenteisiin ja hyppää yöllä ku on vähän liikennettä. Pudotusta >5,5m ja pää IRTOAA VARMASTI!!!


    • En voi

      suositella sitä. Hirveetä!

    • ei se

      kiinnosta yhtään.

    • kai aika

      kivulias, siinähän joko tukehtuu mikä kestää useita minuutteja ja ne on varmasti tosi pitkiä minuutteja tai sitten niska murtuu. Se on kyllä nopea mutta taatusti ehtii viiltää kova kipu kuollessa.

      • miestennainen

        ole niin kivulias kuin luullaan...aivoista katoaa happi 10-15 sekunnissa jolloin seuraa tajuttomuus...loppu on kiinni sitten siitä ettei kyseistä henkilöä löydetä 5-10 min sisään...toki tuon pienen ajan kipu on varsin kovaa


      • sen tiedät?
        miestennainen kirjoitti:

        ole niin kivulias kuin luullaan...aivoista katoaa happi 10-15 sekunnissa jolloin seuraa tajuttomuus...loppu on kiinni sitten siitä ettei kyseistä henkilöä löydetä 5-10 min sisään...toki tuon pienen ajan kipu on varsin kovaa

        Suunnitteletko itse hirttäytymistä?


      • se joka yritti
        miestennainen kirjoitti:

        ole niin kivulias kuin luullaan...aivoista katoaa happi 10-15 sekunnissa jolloin seuraa tajuttomuus...loppu on kiinni sitten siitä ettei kyseistä henkilöä löydetä 5-10 min sisään...toki tuon pienen ajan kipu on varsin kovaa

        paskanvitut katoaa happi 10-15s ite roikuin yli 5min ja ei tajukaan lähteny


      • Anonyymi
        miestennainen kirjoitti:

        ole niin kivulias kuin luullaan...aivoista katoaa happi 10-15 sekunnissa jolloin seuraa tajuttomuus...loppu on kiinni sitten siitä ettei kyseistä henkilöä löydetä 5-10 min sisään...toki tuon pienen ajan kipu on varsin kovaa

        Mitäs jos valtimot ovat hajalla kaulasta? Silloin se on menoa.


    • Jatina

      Olen myös pohtinut tuota samaa, että onko kivulias kuolema.
      Oma poikani sairastui ja hirttäytyi muutamia vuosia sitten, ei jaksanut elää.
      Kuolemaa edelsi itsemurhayritys, joka epäonnistui kun naru katkesi. Poikani sanoi silloin, että "yllättävän nopeasti meni taju".

      Olen sitä toivonut ja rukoillut, että olisi ollut kivuton lähtö. Muutoinkin tuosta lapsen kuolemasta, vaikka hän olikin jo aikuinen, ei toivu koskaan. Jää ikuisesti invalidiksi ja suru jää asumaan sisimpään.

      Hyvää joulun odotusta kaikille. Pidetään toisistamme huolta.

      • Anonyymi

        Minä olen normaali.

        Äiti kertoi.


      • Anonyymi

        Vittuiillaa ja hankaloitetaan toistemme elämää mahdollisimman paljon, niinkuin ennenkin.
        Kyllä se onneksi loppuu aika pian, se elämä!


    • Kun kukaan

      hirttäytynyt ei ole enää kertomassa, niin paha sanoa.

      • datanomi99

        tosimiehet on ollu kiikussa kerran jos toisenkin..kyllä faktatiedot löytyvät aina...aivoissa ei happea ole loputtomiin..


    • autolla rekkaa

      päin on varmempi - menee henki heti jos vauhtia on tarpeeksi.

      Ainut vaan, että saattaa tappaa syyttömiä sivullisia.

      Toisaalta, mitä väliä sillä kuoleman jälkeen on, kun siellä odottaa vain raukea tyhjyys.

      • minä..--

        tuossa yläpuolella oleva "miestennainen" puhui ihan asiaa.Lääkaäri kertoi minulle ihan saman jos ns. täydelline hapen kierto lakkaa TÄSTÄ syystä päässä niin tajunta menee 10-15sekunnissa.Riippuu tietenkin narun tai köyden pina-alasta mikä kaulaan kohdistuu..Googlesta saa kaikenlaista tietoa asiasta mutta kannattaa kysyä omalta lääkäriltä enemmin kuin sieltä..mitä 1800luvalla on ihan eri juttu kuin nytten. kuolinaika on eri asia kuin koko tajunnan menettäminen..ensin tulee tajuttomuus sitten syvä tajottumuus"kooma"sitten kuolema.. täältä kun katsoi niin ne jutut vielä elää legendaa..hirttäminen on on ampuma-aseen jälkekeen tappavin tapa tappaa itsensä..Täällä myös moni sekoitta asian tukehtumisee mutta kyseessä on kuristuminen. Ja jos kuvitellaan että tällä tavalla tukehtuisi.normi kuntoinen ihminen on kaksi minuuttia hegittämättä alkaa jo huippaamaan mutta jos on paniikki ja adrealiinia veressä niin tuskin yhtä miinuuttia olisi tajuissa..Täällä kysyttiin myös tuskasta..no siitä täällä on valitettavan harva kertomassa..mutta epäilisin että kun naru on kaulan ympärillä niin adrealiinint virtaa kehossa todella lujaa..ja psyykkinentila on valmistautunut siihen..niin tuskin se sattuu. ja oikeesti kysykää lääkäriltä tai psykiatrilta ja teitä tälläinen asia vaivaa..


      • vai että on
        minä..-- kirjoitti:

        tuossa yläpuolella oleva "miestennainen" puhui ihan asiaa.Lääkaäri kertoi minulle ihan saman jos ns. täydelline hapen kierto lakkaa TÄSTÄ syystä päässä niin tajunta menee 10-15sekunnissa.Riippuu tietenkin narun tai köyden pina-alasta mikä kaulaan kohdistuu..Googlesta saa kaikenlaista tietoa asiasta mutta kannattaa kysyä omalta lääkäriltä enemmin kuin sieltä..mitä 1800luvalla on ihan eri juttu kuin nytten. kuolinaika on eri asia kuin koko tajunnan menettäminen..ensin tulee tajuttomuus sitten syvä tajottumuus"kooma"sitten kuolema.. täältä kun katsoi niin ne jutut vielä elää legendaa..hirttäminen on on ampuma-aseen jälkekeen tappavin tapa tappaa itsensä..Täällä myös moni sekoitta asian tukehtumisee mutta kyseessä on kuristuminen. Ja jos kuvitellaan että tällä tavalla tukehtuisi.normi kuntoinen ihminen on kaksi minuuttia hegittämättä alkaa jo huippaamaan mutta jos on paniikki ja adrealiinia veressä niin tuskin yhtä miinuuttia olisi tajuissa..Täällä kysyttiin myös tuskasta..no siitä täällä on valitettavan harva kertomassa..mutta epäilisin että kun naru on kaulan ympärillä niin adrealiinint virtaa kehossa todella lujaa..ja psyykkinentila on valmistautunut siihen..niin tuskin se sattuu. ja oikeesti kysykää lääkäriltä tai psykiatrilta ja teitä tälläinen asia vaivaa..

        "..hirttäminen on on ampuma-aseen jälkekeen tappavin tapa tappaa itsensä"

        Oletko koskaan kuullut kenenkään pelastuneen suorasta törmäksestä rekan kanssa yli sadan kilometrin tuntivaudilla tai Metron alle hyppäämisestä?


      • xulytyjkfdd
        vai että on kirjoitti:

        "..hirttäminen on on ampuma-aseen jälkekeen tappavin tapa tappaa itsensä"

        Oletko koskaan kuullut kenenkään pelastuneen suorasta törmäksestä rekan kanssa yli sadan kilometrin tuntivaudilla tai Metron alle hyppäämisestä?

        Hän varmaan tarkoitti, että useimmiten käytetty toimiva keino. Kyllähän 100% varmoja tapoja on loputtomasti, ja esim. päähän ampuminen ei kuulu niihin, siitä voi huonolla tuurilla selvitä.

        Mutta noita rekkaa tai junaa päin hyppimisiä/ ajamisia ei pitäisi listata lainkaan. Kusipäisempää tapaa lähteä ei ole, paitsi nyt itsemurhapommitukset yms. Kyllä hengen voi viedä itseltään ilman, että aiheuttaa traumoja tai vahinkoa syyttömille vastaantulijoille.


      • siitähän voi
        xulytyjkfdd kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että useimmiten käytetty toimiva keino. Kyllähän 100% varmoja tapoja on loputtomasti, ja esim. päähän ampuminen ei kuulu niihin, siitä voi huonolla tuurilla selvitä.

        Mutta noita rekkaa tai junaa päin hyppimisiä/ ajamisia ei pitäisi listata lainkaan. Kusipäisempää tapaa lähteä ei ole, paitsi nyt itsemurhapommitukset yms. Kyllä hengen voi viedä itseltään ilman, että aiheuttaa traumoja tai vahinkoa syyttömille vastaantulijoille.

        saada tosi huonon omatunnon, jos sellaista tekee:)


      • kjhgfdgf
        siitähän voi kirjoitti:

        saada tosi huonon omatunnon, jos sellaista tekee:)

        Jälkeenpäin ei tietenkään harmita mitään. Mutta ihminen, jota syyttömien kärsiminen ei estä edes etukäteen, on kieltämättä niin läpeensä paska olento, että ansaitseekin kuolla. On vain sääli, ettei yhteiskunta pysty luotettavasti näitä tunnistamaan ja lopettamaan, vaan ne pääsevät aiheuttamaan tuhoa ennen kuolemaansa.


      • älä nyt
        kjhgfdgf kirjoitti:

        Jälkeenpäin ei tietenkään harmita mitään. Mutta ihminen, jota syyttömien kärsiminen ei estä edes etukäteen, on kieltämättä niin läpeensä paska olento, että ansaitseekin kuolla. On vain sääli, ettei yhteiskunta pysty luotettavasti näitä tunnistamaan ja lopettamaan, vaan ne pääsevät aiheuttamaan tuhoa ennen kuolemaansa.

        kuitenkaan lähde suuttuneena.

        PS. kaikkihan me kuolemme.


      • Anonyymi
        älä nyt kirjoitti:

        kuitenkaan lähde suuttuneena.

        PS. kaikkihan me kuolemme.

        Jotkut vaan aiemmin mun sisko kuoli kun olin 4 ja se 5


      • Anonyymi
        xulytyjkfdd kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että useimmiten käytetty toimiva keino. Kyllähän 100% varmoja tapoja on loputtomasti, ja esim. päähän ampuminen ei kuulu niihin, siitä voi huonolla tuurilla selvitä.

        Mutta noita rekkaa tai junaa päin hyppimisiä/ ajamisia ei pitäisi listata lainkaan. Kusipäisempää tapaa lähteä ei ole, paitsi nyt itsemurhapommitukset yms. Kyllä hengen voi viedä itseltään ilman, että aiheuttaa traumoja tai vahinkoa syyttömille vastaantulijoille.

        Minä ainakin hyppään junan alle, kun sen aika on. Ei todellakaan kiinnosta kaltaistesi uliseminen aiheesta suuntaan tai toiseen.


      • Anonyymi
        kjhgfdgf kirjoitti:

        Jälkeenpäin ei tietenkään harmita mitään. Mutta ihminen, jota syyttömien kärsiminen ei estä edes etukäteen, on kieltämättä niin läpeensä paska olento, että ansaitseekin kuolla. On vain sääli, ettei yhteiskunta pysty luotettavasti näitä tunnistamaan ja lopettamaan, vaan ne pääsevät aiheuttamaan tuhoa ennen kuolemaansa.

        Voi ei .

        Kyllä minä nyt jätän hyppäämättä junan alle, kun sinä niin sanot.

        Haista kuule vittu ja tapa itsesi.


      • Anonyymi
        kjhgfdgf kirjoitti:

        Jälkeenpäin ei tietenkään harmita mitään. Mutta ihminen, jota syyttömien kärsiminen ei estä edes etukäteen, on kieltämättä niin läpeensä paska olento, että ansaitseekin kuolla. On vain sääli, ettei yhteiskunta pysty luotettavasti näitä tunnistamaan ja lopettamaan, vaan ne pääsevät aiheuttamaan tuhoa ennen kuolemaansa.

        Yhteiskunnan on rangaistava itsemurhan tehneen sukua, jotta tämän olisi pakko jatkaa vittumaista elämäänsä!!

        Esim 150 000 euroo./ Henki.


      • Anonyymi

        Voit vammautua ja todellakin pilata muiden elämän teollasi kun vaarannat syyttömät.


      • Anonyymi
        xulytyjkfdd kirjoitti:

        Hän varmaan tarkoitti, että useimmiten käytetty toimiva keino. Kyllähän 100% varmoja tapoja on loputtomasti, ja esim. päähän ampuminen ei kuulu niihin, siitä voi huonolla tuurilla selvitä.

        Mutta noita rekkaa tai junaa päin hyppimisiä/ ajamisia ei pitäisi listata lainkaan. Kusipäisempää tapaa lähteä ei ole, paitsi nyt itsemurhapommitukset yms. Kyllä hengen voi viedä itseltään ilman, että aiheuttaa traumoja tai vahinkoa syyttömille vastaantulijoille.

        Kun vie itseltään hengen, siitä aiheutuu läheisille trauma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vaan aiemmin mun sisko kuoli kun olin 4 ja se 5

        Mitä tapahtui?


    • Kyllä sittenkin

      suosittelen junan alle hyppäämistä. Näin kerran Puistolan asemalla sen, mitä ihmisestä jää jäljelle junan alta niin kyllä oli yhtä liha ja luumössöä. jalat ja kädetkin ihan oudoissa asennoissa ja pää muodoton verinen möykky. Ei sitä ihmiseksi olisi arvannut, isoa miestä. Varmasti henki oli lähtenyt heti, ei ainakaan liikkunut yhtään enää, rujo ruumis vain höyrysi.

      • kandinaatti

        alle hyppääminen varsin brutaali tapa. Tosin tuskin paljoa tarvitsee kitua kun rohkeus riittää alle menemiseen.


      • lähivakuutus
        kandinaatti kirjoitti:

        alle hyppääminen varsin brutaali tapa. Tosin tuskin paljoa tarvitsee kitua kun rohkeus riittää alle menemiseen.

        Ja teitä ei sitten yhtään liikuta kuljettajan traumat kun veret roiskahtaa tuulilasiin? On niitä toimivia keinoja niin paljon sellaisiakin, jotka ei aiheuta muille vahinkoa, kuten tämä hirttäytyminenkin. On jopa kivutonkin, exit bag helium-pönikän kanssa. Heliumia saa vaikka ilmapallokaupasta. Tuo on kivuton tapa, jossa kuolema tapahtuu nukahtamalla.


      • jalat maahan
        lähivakuutus kirjoitti:

        Ja teitä ei sitten yhtään liikuta kuljettajan traumat kun veret roiskahtaa tuulilasiin? On niitä toimivia keinoja niin paljon sellaisiakin, jotka ei aiheuta muille vahinkoa, kuten tämä hirttäytyminenkin. On jopa kivutonkin, exit bag helium-pönikän kanssa. Heliumia saa vaikka ilmapallokaupasta. Tuo on kivuton tapa, jossa kuolema tapahtuu nukahtamalla.

        Jättäkää sivulliset rauhaan. Menkää muualle tappamaan itsenne, jättäkää rekka-, metro-, junankuljettajat rauhaan. Millä oikeudella menette esim. hyppimään junan alle, toisen työpaikalle? Ja palomiehillä on mielekkäämpää ja tärkeämpääkin tekemistä, kuin lakaista jauhelihaa radalta. Rekkaa päin ajelijat on yksi hulluimmista, rekkakuskille tulee elinikäiset traumat, ehkä kuolema tai vammautuminen. Jos on oma kuljetusfirma, saattaa mennä sekin nurin samalla. Ajatelkaa kuskin perhettä. Itsemurhaajat on henkisesti sairaita, eivätkä siksi näe ympäristölleen aiheuttamaa kärsimystä.


      • verkkokaupasta
        jalat maahan kirjoitti:

        Jättäkää sivulliset rauhaan. Menkää muualle tappamaan itsenne, jättäkää rekka-, metro-, junankuljettajat rauhaan. Millä oikeudella menette esim. hyppimään junan alle, toisen työpaikalle? Ja palomiehillä on mielekkäämpää ja tärkeämpääkin tekemistä, kuin lakaista jauhelihaa radalta. Rekkaa päin ajelijat on yksi hulluimmista, rekkakuskille tulee elinikäiset traumat, ehkä kuolema tai vammautuminen. Jos on oma kuljetusfirma, saattaa mennä sekin nurin samalla. Ajatelkaa kuskin perhettä. Itsemurhaajat on henkisesti sairaita, eivätkä siksi näe ympäristölleen aiheuttamaa kärsimystä.

        "Itsemurhaajat on henkisesti sairaita"

        Ei välttämä ole, jopa sanon, että yleensä ei ole. Kusipäitä voi kyllä olla, kuten nämä rekkaa päin ajelijat. Niillä henkisesti sairailla touhu jää todennäköisemmin yrityksiin. Täysipäinen onnistuu kerralla. Mutta täysin oikeassa olet muuten.


      • paina "kusipäänä"
        verkkokaupasta kirjoitti:

        "Itsemurhaajat on henkisesti sairaita"

        Ei välttämä ole, jopa sanon, että yleensä ei ole. Kusipäitä voi kyllä olla, kuten nämä rekkaa päin ajelijat. Niillä henkisesti sairailla touhu jää todennäköisemmin yrityksiin. Täysipäinen onnistuu kerralla. Mutta täysin oikeassa olet muuten.

        oleminen kun on kuollut.

        Louskutat leukojasi aivan turhaan.


      • ölkjdfskjcfh
        paina "kusipäänä" kirjoitti:

        oleminen kun on kuollut.

        Louskutat leukojasi aivan turhaan.

        Ei tietenkään paina. Mutta et sinä vielä ole kuollut, ja tavoitteeni oli loukata sinua nyt kun olet vielä elossa. Se jää arvoitukseksi, onnistuinko, mutta yrittäminen on tärkeintä. Maailma todella on parempi paikka ilman sinun kaltaisiasi, mutta toivoisin että kuolisit vaikka johonkin sydänkohtaukseen niin et pystyisi kuolintavallasi tekemään vielä enemmän pahaa kuin mitä tuolla asenteella olet varmaan jo tehnytkin.

        Ihminen voi kyllä muuttua, mutta ei sinulla näköjään vielä ole edes mitään halua siihen. Kusipäitä on maailmassa jo liikkaa, mutta minulle on kyllä sama, vähennätkö sinä oman osuutesi muuttumalla vai kuolemalla. Sinun itsesi kannalta olisi parempi, jos yrittäisit tavoitella edes jonkinlaista kunniallisuutta.


      • Vai on sama.
        ölkjdfskjcfh kirjoitti:

        Ei tietenkään paina. Mutta et sinä vielä ole kuollut, ja tavoitteeni oli loukata sinua nyt kun olet vielä elossa. Se jää arvoitukseksi, onnistuinko, mutta yrittäminen on tärkeintä. Maailma todella on parempi paikka ilman sinun kaltaisiasi, mutta toivoisin että kuolisit vaikka johonkin sydänkohtaukseen niin et pystyisi kuolintavallasi tekemään vielä enemmän pahaa kuin mitä tuolla asenteella olet varmaan jo tehnytkin.

        Ihminen voi kyllä muuttua, mutta ei sinulla näköjään vielä ole edes mitään halua siihen. Kusipäitä on maailmassa jo liikkaa, mutta minulle on kyllä sama, vähennätkö sinä oman osuutesi muuttumalla vai kuolemalla. Sinun itsesi kannalta olisi parempi, jos yrittäisit tavoitella edes jonkinlaista kunniallisuutta.

        Ei siltä vaikuta että "on sama" kun neljän aikaan yölläkin jaksat tohkeilla.

        Voiko läpinäkyvämpää olla...


      • heliumilla?
        lähivakuutus kirjoitti:

        Ja teitä ei sitten yhtään liikuta kuljettajan traumat kun veret roiskahtaa tuulilasiin? On niitä toimivia keinoja niin paljon sellaisiakin, jotka ei aiheuta muille vahinkoa, kuten tämä hirttäytyminenkin. On jopa kivutonkin, exit bag helium-pönikän kanssa. Heliumia saa vaikka ilmapallokaupasta. Tuo on kivuton tapa, jossa kuolema tapahtuu nukahtamalla.

        Siis täh? Mikä exit bag? Helium? Mitenkäs sen heliumpullon kanssa toimitaan? Luulisi että tehotakseen suljetun tilan pitäisi olla pieni, kuten auto ikkunat kiinni tai joku tiivis komero tms?

        Entäs häkä, eli autossa pakoputkesta letku sivuikkunasta sisälle, ikkunaraon tilkitseminen umpeen siitä ympäriltä teipillä tms:lla ja sitten kaasuttamaan? Eikös häkäkin tapa kivuttomasti, nukahtamalla?


      • Anonyymi

        Aika siistii.


        onko kuvaa jossakin.


      • Anonyymi
        lähivakuutus kirjoitti:

        Ja teitä ei sitten yhtään liikuta kuljettajan traumat kun veret roiskahtaa tuulilasiin? On niitä toimivia keinoja niin paljon sellaisiakin, jotka ei aiheuta muille vahinkoa, kuten tämä hirttäytyminenkin. On jopa kivutonkin, exit bag helium-pönikän kanssa. Heliumia saa vaikka ilmapallokaupasta. Tuo on kivuton tapa, jossa kuolema tapahtuu nukahtamalla.

        Ei liikuta. Olenhan silloin kuollut. Ei silloin voi enää liikkua.


      • Anonyymi
        jalat maahan kirjoitti:

        Jättäkää sivulliset rauhaan. Menkää muualle tappamaan itsenne, jättäkää rekka-, metro-, junankuljettajat rauhaan. Millä oikeudella menette esim. hyppimään junan alle, toisen työpaikalle? Ja palomiehillä on mielekkäämpää ja tärkeämpääkin tekemistä, kuin lakaista jauhelihaa radalta. Rekkaa päin ajelijat on yksi hulluimmista, rekkakuskille tulee elinikäiset traumat, ehkä kuolema tai vammautuminen. Jos on oma kuljetusfirma, saattaa mennä sekin nurin samalla. Ajatelkaa kuskin perhettä. Itsemurhaajat on henkisesti sairaita, eivätkä siksi näe ympäristölleen aiheuttamaa kärsimystä.

        Minä tapan itseni minne haluan.

        Mitä aiot tehdä asialle? Uikuttaa netissä?


      • Anonyymi
        verkkokaupasta kirjoitti:

        "Itsemurhaajat on henkisesti sairaita"

        Ei välttämä ole, jopa sanon, että yleensä ei ole. Kusipäitä voi kyllä olla, kuten nämä rekkaa päin ajelijat. Niillä henkisesti sairailla touhu jää todennäköisemmin yrityksiin. Täysipäinen onnistuu kerralla. Mutta täysin oikeassa olet muuten.

        Yhteiskunta on henkisesti sairas. Siksihän niitä itsemurhia tehdään, kun ei kestetä yhteiskunnan sairaita vaatimuksia.


      • Anonyymi
        lähivakuutus kirjoitti:

        Ja teitä ei sitten yhtään liikuta kuljettajan traumat kun veret roiskahtaa tuulilasiin? On niitä toimivia keinoja niin paljon sellaisiakin, jotka ei aiheuta muille vahinkoa, kuten tämä hirttäytyminenkin. On jopa kivutonkin, exit bag helium-pönikän kanssa. Heliumia saa vaikka ilmapallokaupasta. Tuo on kivuton tapa, jossa kuolema tapahtuu nukahtamalla.

        Kuljettajat toivovat omalle kohdalleen itsemurhaajia, niistä saa likaisentyön lisän ja muutaman päivän sairasloman,
        Määritelty vr kuljettajien työehtosopimuksissa!!


    • tavallista...

      että toimitus onnistui, niska niksahti heti poikki, eikä ollut tuskia.

      • Yllätys...

        Eräs erittäin iloinen perheellinen mies roikkui puun-oksassa. Ei ihmisen sisintä kukaan arvaa


      • Anonyymi
        Yllätys... kirjoitti:

        Eräs erittäin iloinen perheellinen mies roikkui puun-oksassa. Ei ihmisen sisintä kukaan arvaa

        Eli et tuntenut häntä ollenkaan. Ei onnellinen tapa itseään.


    • Älä pelkää

      Hyvin kiristyvä ja kaulalle oikein sijoitettu silmukka estää aivojen veren- sekä hapensaannin ja tajuttomuus seuraa sekunneissa. Kuoleminen sen sijaan vie useita minuutteja ja henkilöllä on jatkuvasti suureneva riski saada vakava ja pysyvä aivovaurio, mikäli köysi pettää tai poistetaan ennen kuolemaa.

    • ex sisko

      Koitin pelastaa hirttäytynyttä. Ei elvytys auttanut. Ei sähkökään. Rauha hänellä on nyt. Kuristautui kuoliaaksi. Vihdoin siinä onnistui.
      Jäi paljon rakkaita häntä kaipaamaan. Meillä kova kipu ja tuska. En olisi häntä antanut millään pois vielä. Nyt vietän unettomia öitä. Kaipaan häntä. Lapset kaipaa isää. Sellainen tyhjyys jäi ja ne kysymykset. Miksi et jaksanut yrittää vielä. Me oltaisiin niin tarvittu sinua vielä. Vaikka sitä ei aina tule sanotuksi. Te kaikki kuolemaa kaipaavat olette jollekulle korvaamattomia. Sitä ei aina masentuneena huomaa.
      Jää kaipaamaan niitä pieniäkin asioita. Vaikka häntä sai paljon aina tuke ja auttaa, en päivääkään vaihtaisi niistä pois. Hän luuli olevansa taakaksi, mutta nyt vasta tää raskasta todellakin on. Miten sitä jaksaa. Hän toi kuiteskin iloa elämään synkkyydestään huolimatta.Sitä tiesi kuuluvansa johonkin ja olemalla verisiteellä aina liitetty häneen.
      Vaikka hänestä ei ollut niin paljon tukea enään viimesenä vuotena, niin pelkkä hänen olemassa olosta sai sellasta puhtia. Että kyllä tästä vielä selvitään. Sitä kokee että miten matto lähtee alta kun toisen elämän usko loppuu.
      Älkää tehkö sitä ihmiset itsellenne. Järkyttävän tuskan sillä aiheutatte.

      • Elämään kyllästynyt

        Ihmettelen vähän näitä asenteita, minkä takia näiden itsetuhoisten ihmisten kanssa ei haluta olla läsnä silloin, kun heillä hätä on suurin? Sitten kun he ovat tehneet itselleen jotain, niin kaikki niin sanotut läheiset ikevät itsesäälissään, kun kaveri meni tekemään minkä teki. Menkää hyvät ihmiset ja piristäkää heitä tai keksikää jotain muuta ratkaisua silloin, kun he ovat vielä hengissä, jos tiedätte tilanteen olevan niin pahan. Itte olen suunnitellut pitemmän aikaa itseni lopettamista, nyt näyttäisi hetki olevan käsillä, en yksinkertaisesti jaksa enää. Olen iältäni 55 v ja todennut olevani täysin hyödytön, ei töitä, ei huvita elellä kenenkään siivellä, jne. Minun suullinen ulosantini ei ole paras mahdollinen ja sitä kautta en ole saanut riittävää apua masentuneisuuteen, jota on jatkunut jo pian 15 v, en ole osannut vaatia. Nyt, kun lähden, teen sen ihan puhtaalla omatunnolla aatellen, että kun en kelvannut eläessäni, niin älkää teeskennelkö minun kuoleman jälkeen murtuneilta. En näe enää kunnolla kirjoittaa, koska silmät alkaa vetistyä, mutta nyt meikäläinen vaihtaa hiippakuntaa...


      • Anonyymi
        Elämään kyllästynyt kirjoitti:

        Ihmettelen vähän näitä asenteita, minkä takia näiden itsetuhoisten ihmisten kanssa ei haluta olla läsnä silloin, kun heillä hätä on suurin? Sitten kun he ovat tehneet itselleen jotain, niin kaikki niin sanotut läheiset ikevät itsesäälissään, kun kaveri meni tekemään minkä teki. Menkää hyvät ihmiset ja piristäkää heitä tai keksikää jotain muuta ratkaisua silloin, kun he ovat vielä hengissä, jos tiedätte tilanteen olevan niin pahan. Itte olen suunnitellut pitemmän aikaa itseni lopettamista, nyt näyttäisi hetki olevan käsillä, en yksinkertaisesti jaksa enää. Olen iältäni 55 v ja todennut olevani täysin hyödytön, ei töitä, ei huvita elellä kenenkään siivellä, jne. Minun suullinen ulosantini ei ole paras mahdollinen ja sitä kautta en ole saanut riittävää apua masentuneisuuteen, jota on jatkunut jo pian 15 v, en ole osannut vaatia. Nyt, kun lähden, teen sen ihan puhtaalla omatunnolla aatellen, että kun en kelvannut eläessäni, niin älkää teeskennelkö minun kuoleman jälkeen murtuneilta. En näe enää kunnolla kirjoittaa, koska silmät alkaa vetistyä, mutta nyt meikäläinen vaihtaa hiippakuntaa...

        Juuri tätä samaa olen itsekin miettinyt.

        Ihme uhriutumista jälkikäteen. Tehkää niiden elossaoloaikana jotakin.


    • Spiritismi<3

      Vähän Spiritismiä niin selkonee aikamoni muukin asia :D

    • sekoboltsiw

      sanotaan että ensimmäinen päivä on pahin mutta kyllä se siitä helpottaa
      olen itse ollu kiikussa jossa käysi katkesi eikä siinä paljoa ehtinyt tajuamaan kun taju oli pois..
      tapaus sattui mielisairaalassa jossa oli kunnon tekovälineistä pulaa ja teko jäi yritykseksi (valitettavasti) arvet näkyy kaulassa vieläkin

    • Työkseen tutkiva

      Riippuu henkilön painosta, sekä korkeudesta mistä hirttäytyi.

      Mikäli n.70kg painoinen henkilö hyppää ~2m korkeudesta hireen, 95% todennäköisyydellä niskat katkeaa, jolloin kuolema on välitön.

      Jos taasen jää ns. Roikuntaan, eli ilman vapaata pudotusta suoraan hirteen, kuolema voi kestää edellämainituista seikoista riippuen 30s-jopa 3 minuuttia.

      Riippumatta hirttotyylistä, jos silmukka vaan on kireällä kaulassa henkilön asettuessa hirteen, tajuttomuus armahtaa uhrin yleensä alle minuutissa.

      • Nurnbergissa....

        Nurnbergissa Saksassa järjestettiin v.1946 natsi-saksan johtajia vastaan sotasyyllisyys-oikeudenkäynti, jossa 21:stä syytetystä 12 tuomittiin kuolemaan, joukossaan valtakunnanmarsalkka ja ilmavoimien ylipäällikkö Hermann Göring, kenraalieversti Alfred Jodl, marsalkka Wilhelm Keitel, ulkoministeri Joachim von Ribbentrop sekä natsi-ideologian isä Alfred Rosenberg. Heistä Göring vältti tämän tuskallisen tavan tappamalla itsensä kätkemällään syanidikapselilla pari tuntia ennen teloitusta. Muut sitten hirtettiin, ja pyövelinä oli amerikkalainen John C. Woods. Woods oli tahallaan sadistisen tumpelo, kuuluisa siitä. Hän jätti näille saksan ex-pomoille liian lyhyet hirttoköydet, ja pudotusluukku oli liian pieni. Näin suurin osa teloitetuista ei kuollut niskojen katkeamiseen vaan iskivät ensin pudotessaan kasvonsa pahasti pudotusluukun reunaan, ja sitten jäivät hengissä roikkumaan hirteen, kuristuen sätkien ja koristen hitaasti kuoliaaksi, erittäin tuskallisesti. Wilhelm Keitelin kuolema kesti lähes 30 minuuttia, ja pahiten kävi entiselle Der Stürm-lehden päätoimittaja Julius Streicherille; hän ei piruparka suostunut kuolemaan hirttämisellä joten pyöveli Woods meni kesken kaiken teloitusjalustakopperon sisälle, laittoi peiteverhoja eteen ja kuristi Streicherin kuoliaaksi omin käsin tyrmistyneen teloituskomission edessä!

        Noh, John C. Woods kuoli itse 1950 siihen, että oli korjaamassa viallista sähkötuolia ja apupoikansa kytki vahingossa väärällä hetkellä sähköt ja Woods sai maistaa omaa lääkettään.

        terv. sotahistoria-amatöörilukija


      • Nurnbergissa.... kirjoitti:

        Nurnbergissa Saksassa järjestettiin v.1946 natsi-saksan johtajia vastaan sotasyyllisyys-oikeudenkäynti, jossa 21:stä syytetystä 12 tuomittiin kuolemaan, joukossaan valtakunnanmarsalkka ja ilmavoimien ylipäällikkö Hermann Göring, kenraalieversti Alfred Jodl, marsalkka Wilhelm Keitel, ulkoministeri Joachim von Ribbentrop sekä natsi-ideologian isä Alfred Rosenberg. Heistä Göring vältti tämän tuskallisen tavan tappamalla itsensä kätkemällään syanidikapselilla pari tuntia ennen teloitusta. Muut sitten hirtettiin, ja pyövelinä oli amerikkalainen John C. Woods. Woods oli tahallaan sadistisen tumpelo, kuuluisa siitä. Hän jätti näille saksan ex-pomoille liian lyhyet hirttoköydet, ja pudotusluukku oli liian pieni. Näin suurin osa teloitetuista ei kuollut niskojen katkeamiseen vaan iskivät ensin pudotessaan kasvonsa pahasti pudotusluukun reunaan, ja sitten jäivät hengissä roikkumaan hirteen, kuristuen sätkien ja koristen hitaasti kuoliaaksi, erittäin tuskallisesti. Wilhelm Keitelin kuolema kesti lähes 30 minuuttia, ja pahiten kävi entiselle Der Stürm-lehden päätoimittaja Julius Streicherille; hän ei piruparka suostunut kuolemaan hirttämisellä joten pyöveli Woods meni kesken kaiken teloitusjalustakopperon sisälle, laittoi peiteverhoja eteen ja kuristi Streicherin kuoliaaksi omin käsin tyrmistyneen teloituskomission edessä!

        Noh, John C. Woods kuoli itse 1950 siihen, että oli korjaamassa viallista sähkötuolia ja apupoikansa kytki vahingossa väärällä hetkellä sähköt ja Woods sai maistaa omaa lääkettään.

        terv. sotahistoria-amatöörilukija

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Nurnbergissa.... kirjoitti:

        Nurnbergissa Saksassa järjestettiin v.1946 natsi-saksan johtajia vastaan sotasyyllisyys-oikeudenkäynti, jossa 21:stä syytetystä 12 tuomittiin kuolemaan, joukossaan valtakunnanmarsalkka ja ilmavoimien ylipäällikkö Hermann Göring, kenraalieversti Alfred Jodl, marsalkka Wilhelm Keitel, ulkoministeri Joachim von Ribbentrop sekä natsi-ideologian isä Alfred Rosenberg. Heistä Göring vältti tämän tuskallisen tavan tappamalla itsensä kätkemällään syanidikapselilla pari tuntia ennen teloitusta. Muut sitten hirtettiin, ja pyövelinä oli amerikkalainen John C. Woods. Woods oli tahallaan sadistisen tumpelo, kuuluisa siitä. Hän jätti näille saksan ex-pomoille liian lyhyet hirttoköydet, ja pudotusluukku oli liian pieni. Näin suurin osa teloitetuista ei kuollut niskojen katkeamiseen vaan iskivät ensin pudotessaan kasvonsa pahasti pudotusluukun reunaan, ja sitten jäivät hengissä roikkumaan hirteen, kuristuen sätkien ja koristen hitaasti kuoliaaksi, erittäin tuskallisesti. Wilhelm Keitelin kuolema kesti lähes 30 minuuttia, ja pahiten kävi entiselle Der Stürm-lehden päätoimittaja Julius Streicherille; hän ei piruparka suostunut kuolemaan hirttämisellä joten pyöveli Woods meni kesken kaiken teloitusjalustakopperon sisälle, laittoi peiteverhoja eteen ja kuristi Streicherin kuoliaaksi omin käsin tyrmistyneen teloituskomission edessä!

        Noh, John C. Woods kuoli itse 1950 siihen, että oli korjaamassa viallista sähkötuolia ja apupoikansa kytki vahingossa väärällä hetkellä sähköt ja Woods sai maistaa omaa lääkettään.

        terv. sotahistoria-amatöörilukija

        Toimittajan sadistinen kuolema oli täysin oikein.


    • termi-erot:

      HIRTTÄYTYMINEN: tarkoittaa sitä, että henkilö pistää narun/köyden kaulaansa ja kuristaa sillä kaulaansa siten, että kaulavaltimoiden verenkierto aivoihin heikkenee ja henkilö menettää aluksi tajuntansa ja kuolee lopulta. Aika tuskaton toimenpide. Tässä tavassa lyhyt köysi riittää, ja toisen pään voi kiinnittää vaikkapa tuuletusikkunan kahvaan tai ovenkahvaan, tai portaikon käsikahvaan ja siitä sitten roikottautua alaspäin samalla köyden kiristyessä.

      HIRTTÄMINEN: perustuu siihen, että ihanneoloissa aivojen ydinjatkos katkeaa (niskat poikki) ja kuolema seuraa heti. Tämä vaatii taitoa, ja moni pyöveli on tehnyt tahallaan sen väärin. Tässä pitäisi laskea henkilön painon ja tarvittavan köyden pituuden suhde, että pudotus olisi riittävä katkaisemaan aivoydinjatkoksen mutta toisaalta ei liian suuri irrottamaan pään irti. Islamilaisissa valtioissa (esim. Irak, Iran) hirttäminen on yleisin teloitustapa ja mm. Saddan Husseinin velipuolelta irtosi hirtettäessä pää irti. Harva ihminen tekee itsarin nykyisin hirttämällä itsensä, mutta toki tätäkin tehdään edelleen ja etenkin naisten keskuudessa on ollut aikanaan yllättävän yleinen itsaritapa. Miehet ovat tappaneet itsensä perinteisesti taasen ampumalla.

      • peräsuoli24

        Eikö tuolla tavalla saa myös niskat nurin? Siis jos hyppää sille korkeelta naru kaulassa.


    • looseri...

      Vituikshan se meni ittensä tappaminenki=/ eilen illalla yritin hirttäytyä, mutta köyden kiinnitys oli pettänyt jossain vaiheessa. Muistan vain kun tulin lattialla tajuihini. En muista tunteneeni suurta kipua ennen tajunnan menetystä. Täytyy valmistella seuraava yritys paremmin.

      • Born to lose

        Joo, sama juttu. Noista valaisin koukuista ei ainakaan ole mihinkään.....


    • Jokujostain

      Hirttäytyminen on OK! Siitä saa puhua tällä sivustolla ja näyttää mm tämänkaltaisia videoita!

      http://www.liveleak.com/view?i=5e3_1286805999


      Kivuton kuolema on NO NO! Jos siitä puhuu, seuraa ikuinen banni, vaikka laitontahan keskustelu ei millään muotoa ole. Mutta ongelmista ei saa puhua, LUUSERIT! Kuoleman täytyy olla vähintään yhtä suurta kärsimystä kuin elämä! Eli siitä vaan köyden jatkoksi;=))

    • pullaposki <3

      mä luulin et hirttäes kuolee tukehtumall eikä niskankatkeemisel? :oo -.- mutjoo joskus saattaa tuntuu et haluis tehä itsarin,muttei kuitenkaa kantsi yllämainituista syistä (: ja sit miettii et milt se muista tuntuu? :(((

    • Atten

      Lapsena löysi metsästä hirttäytyneen miehen. Se on ollut aikamoinen shokki, kotona olin sanonut että siellä metsässä on mies jolla on kamalan pitkä kaula. Poliisit hälytettiin paikalle, ja kuulemma niska oli katkennut, oli hypännut sen verran korkealta siihen hirteen. Joten siitä johtui se "pitkä kaula".
      Nyt myöhemmin aikuisena yksi ystävättäreni hirttäytyi. Jäi kolme lasta, yksinhuoltaja..

    • Maltti on valttia xx

      Vaatii tietoa taitoa ja harkintaa. Kännissä tai muuten liian sekavassa mielentilassa sössitty yritys saattaa kyllä joskus onnistua sekin, mutta epäonnistumisen riski on suuri.

      Tiedon ja taidon hankinnassa on kyllä netti avuksi, erityiesti jos osaa englantia. Australiassa ja Pohjois-Amerikassa on juokaistu lukuisia kirjoja, jotka opastavat sairaita mutta järjissään olevia vanhuksia omaehtoisen eutanasian toteuttamisessa. Useidn maiden viranomaiset ovat yrittäneet kieltää tai rajoittaa tällaisen tiedon saamista, koska sitä pystyvät käyttämään hyväkseen myös nuoremmat ja ei-kuolemansairaat, joilla ei heidän mielestään ole oikeutta saada tietoa ja apua oma-aloitteisen poismenonsa toteuttamiseen. Yksi runsaasti kohua herättäneistä teoksista on The Peaceful Pill Handbook, joka antaa seikkaperäiset ohjeet tuskattoman kuoleman valmistamiseksi. Tuo edellä mainittu Exit Bag eli tarkoitusta varten valmistettu muovipussi yhdistettynä sopivaan kaasuun ja helposti saataviin lääkeaineisiin on yksi osa noiden lääkärien kehittämää ratkaisua.
      Google ei ole vielä sensuroinut noita hakusanoja tietokannastaan, joten periaatteessa kenellä tahansa on pääsy noihin tietoihin kun vain syöttää oikeat hakusanat.

      itse en ole itseäni tappamassa, mutta pahan päivän varalta olen opetellut asiaan liittyvät perustiedot ja taidot. Sitähän ei koskaan tiedä, milloin niitä tarvitsee, mutta jos oikein hyvin/huonosti käy, niin ne ovat sitten olleet hyvä sijoitus parempaan elämänlaatuun ja oman elämänsä hallintaan, niin ettei sitten tarvitse viettää vuosikausia vihanneksena sössittyään viinapäissään nailonköysien kanssa.

      Niin, ja junan alle hyppäämistä suunnittelevat. Monille on käynyt niin, että itsesuojeluvaisto, humala tai muu ennakoimaton syy on saanut tyypin yrittämään viime hetkellä sivuun heittäytymistä tai takaisin hyppäämistä. Eräs kaverini onnistui peruutuksessaan puoliksi, niin että vain jalat jäivät pikajunan alle ja muussaantuivat puolireidestä alas päin.

      • JonesHenry

        Maltti on näemmä perehtynyt aiheeseen hyvin.


        Ajattelin järjestää keskustelua jonkun "valaituneen" sielun kanssa itsemurhan oikeutuksesta. Onko siitä tullut nyt liiankin helppoa?


        Ennen internet aikakautta itsemurha oli oikeastaan vielä synkempi salaisuus kuin seksi. Siitä ei ollut olemassa mitään tietoa paitsi joku Dignitasin kaltainen järjestö Sveitsissä.


        Nykyteknologialla on tosiasiassa täysin mahdollista sivuuttaa lääkärit(kirjoittavat reseptin)hoitajat(annostelevat lääkkeen) erillaiset tuli ja käsiaseet, hirttosilmukat, itsensä polttaminen, hukkuminen, jopa Heliumin käyttö! MM tällä sivustolla ollaan käsitelty typpi itsemurhaan ja siihen liittyviä testejä(mm kaasupainetta)tämän vuoden syyskuusta lähtien, ja siellä on paljon Suomalaisiakin;

        http://www.peacefulpillhandbook.com


      • JonesHenry

        Haluaisin Matti, että ehkä antaisit minulle meilisoiteesi tai jotain. Olisi hyvä ehkä tällä palstalla näin yleensäkin avata ihan puhtaasti EETTINEN keskustelu että missä mennään? Kohta on vuosi 2012 Esim tästä tempusta ollaan jo aikoja sitten saatu typpiversio valmiiksi, mikä on sekä ympäristöystävällinen että universaali, eli sitä voidaan periaatteessa soveltaa missä maassa tahansa, koska laitteet ainakin typpeä varten ovat pitkälle maassa riippumatta samanlaiset, päinvastoin kuin Helium paineensäätimet;

        http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet.html


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Haluaisin Matti, että ehkä antaisit minulle meilisoiteesi tai jotain. Olisi hyvä ehkä tällä palstalla näin yleensäkin avata ihan puhtaasti EETTINEN keskustelu että missä mennään? Kohta on vuosi 2012 Esim tästä tempusta ollaan jo aikoja sitten saatu typpiversio valmiiksi, mikä on sekä ympäristöystävällinen että universaali, eli sitä voidaan periaatteessa soveltaa missä maassa tahansa, koska laitteet ainakin typpeä varten ovat pitkälle maassa riippumatta samanlaiset, päinvastoin kuin Helium paineensäätimet;

        http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet.html

        Eli missä mennään? Missä olet lainsäätäjä? Eikö aihe kiinnosta? Missä olette lääkärikunta? Piilotteletteko yhä arkkiatri Pelkosen selän takana? Juna lähti jo, valkotakkiset miehet! Varmaan "järkeilitte" että ilman lääkärikuntaa ei tavallinen kuolevainen koskaan pystyisi saavuttamaan kivutonta kuolemaa muutenkaan. Taisi olla aikamoinen pettymys kun näin ei käynyt, eikö totta? Nyt ollaan juuri siinä tilanteessa josta Pelkosta varoitettiin;ei ole lakeja, ja lääkärikunta vaan inttää Arkkiatri Pelkosen suulla että;EI EI EI! No, ei sitten! Kuka teitä vanhoja raakkeja tarvitsisi muutenkaan? Olette muutenkin aikamoinen vitsi!


        Onko homma nyt mennyt liian helpoksi? Pitäisikö lainsäätäjän jotenkin puuttua peliiin? Ja miten voisi, koska 80% Suomalaisista kannattaa avustettua kuolinapua, lääkärit eivät kuitenkaan halua avustaa, ja politiikot eivät sekä lääketeollisuuden että kansan pelossa uskalla säätää lakeja. Metodi rauhalliseen kuolemaan on valmis, mutta olemme täydellisella juridisessa tyhjiössä! Jumala meitä auttakoon!


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Eli missä mennään? Missä olet lainsäätäjä? Eikö aihe kiinnosta? Missä olette lääkärikunta? Piilotteletteko yhä arkkiatri Pelkosen selän takana? Juna lähti jo, valkotakkiset miehet! Varmaan "järkeilitte" että ilman lääkärikuntaa ei tavallinen kuolevainen koskaan pystyisi saavuttamaan kivutonta kuolemaa muutenkaan. Taisi olla aikamoinen pettymys kun näin ei käynyt, eikö totta? Nyt ollaan juuri siinä tilanteessa josta Pelkosta varoitettiin;ei ole lakeja, ja lääkärikunta vaan inttää Arkkiatri Pelkosen suulla että;EI EI EI! No, ei sitten! Kuka teitä vanhoja raakkeja tarvitsisi muutenkaan? Olette muutenkin aikamoinen vitsi!


        Onko homma nyt mennyt liian helpoksi? Pitäisikö lainsäätäjän jotenkin puuttua peliiin? Ja miten voisi, koska 80% Suomalaisista kannattaa avustettua kuolinapua, lääkärit eivät kuitenkaan halua avustaa, ja politiikot eivät sekä lääketeollisuuden että kansan pelossa uskalla säätää lakeja. Metodi rauhalliseen kuolemaan on valmis, mutta olemme täydellisella juridisessa tyhjiössä! Jumala meitä auttakoon!

        Ja ihan vaan pikku käytännön esimerkki miten tuo toimisi tosielämässä esim teurastaessa sikoja;

        http://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM&feature=related


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Eli missä mennään? Missä olet lainsäätäjä? Eikö aihe kiinnosta? Missä olette lääkärikunta? Piilotteletteko yhä arkkiatri Pelkosen selän takana? Juna lähti jo, valkotakkiset miehet! Varmaan "järkeilitte" että ilman lääkärikuntaa ei tavallinen kuolevainen koskaan pystyisi saavuttamaan kivutonta kuolemaa muutenkaan. Taisi olla aikamoinen pettymys kun näin ei käynyt, eikö totta? Nyt ollaan juuri siinä tilanteessa josta Pelkosta varoitettiin;ei ole lakeja, ja lääkärikunta vaan inttää Arkkiatri Pelkosen suulla että;EI EI EI! No, ei sitten! Kuka teitä vanhoja raakkeja tarvitsisi muutenkaan? Olette muutenkin aikamoinen vitsi!


        Onko homma nyt mennyt liian helpoksi? Pitäisikö lainsäätäjän jotenkin puuttua peliiin? Ja miten voisi, koska 80% Suomalaisista kannattaa avustettua kuolinapua, lääkärit eivät kuitenkaan halua avustaa, ja politiikot eivät sekä lääketeollisuuden että kansan pelossa uskalla säätää lakeja. Metodi rauhalliseen kuolemaan on valmis, mutta olemme täydellisella juridisessa tyhjiössä! Jumala meitä auttakoon!

        Ylläpito, miksi poistitte osion jossa käsiteltiin asian juridiikkaa? Totesin vain, ettei itsemurhasta puhuminen tai keskusteleminen riko mitään Suomen lakia!

        http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/kk_80_2005_p.shtml

        http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/110696-yle-palkkamurhan-saa-tilata-ilman-rangaistusta-suomessa

        http://www.om.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Uutiset/1302673952797


      • JonesHenry kirjoitti:

        Haluaisin Matti, että ehkä antaisit minulle meilisoiteesi tai jotain. Olisi hyvä ehkä tällä palstalla näin yleensäkin avata ihan puhtaasti EETTINEN keskustelu että missä mennään? Kohta on vuosi 2012 Esim tästä tempusta ollaan jo aikoja sitten saatu typpiversio valmiiksi, mikä on sekä ympäristöystävällinen että universaali, eli sitä voidaan periaatteessa soveltaa missä maassa tahansa, koska laitteet ainakin typpeä varten ovat pitkälle maassa riippumatta samanlaiset, päinvastoin kuin Helium paineensäätimet;

        http://www.thedailybeast.com/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet.html

        Kohtahan on jo vuosi 2022!


      • Anonyymi

    • jk

      en tiedä

    • manhangman

      Onnistuisikohan hirttäytyminen paremmin, jos ensin panisi päänsä todella vahvaan ja tiiviiseen muovipussiin ja sitten vielä teippaisi sen vahvasti kaulan ympärille. Jos köysi katkeaa tai irtoaa, niin pussin sisällä menisi tajuttomaksi ja kuolee sitten tukehtumalla, ainakin jos ei kukaan ehdi tulla väliin.

    • dsfsdfdsf
      • ....(((((())))))....

        onnistuu olettaen, että on riittävän vahva köysi, joka on kiinnitetty kunnolla.
        Jos näin ei ole, saattaa korkeastakin pudotuksesta selvitä.


      • Anonyymi
        ....(((((()))))).... kirjoitti:

        onnistuu olettaen, että on riittävän vahva köysi, joka on kiinnitetty kunnolla.
        Jos näin ei ole, saattaa korkeastakin pudotuksesta selvitä.

        Elämä on helvettiä, silloin on aika tappaa itsensä!

        Useimpia lääketiede pitää väkisin hengissä


    • hevimestari

      Tukeva hamppu- tai manillaköysi eikä mitään sähköjohtoja tai nailonnaruja. Sitten opettelet oikeaoppisten solmujen teon, valitset hiljaisen ja rauhallisen paikan ja riittävän tukevan kiinnityspaikan köydelle, niin siitä se lähtee ...

      • Lester...

        Siihen kelpaa kiinnitysköysikin. Niitä löytyy melkein mistä vaan, myös biltemasta, motonetistä. Tosin ovat sen verran pitkiä että voi joutua leikkaamaan sopivan mittaiseksi. Ne kestävät varmasti jokaisen ihmisen painon koska vetolujuus on yli 1000kg.


    • hirtt0st0ndis

      Hirttäytyessä verenpaine nousee, ja se aiheuttaa miehillä erektion.

    • wesdfsdf

      Kohtapa se selviää

    • Miettikää vielä...

      Itse uskon,ettei hirttäytyminen ole kivutonta, sillä isoisäni on kertonut minulle kuinka hän on joutunut nostamaan itsemurhan tehnyttä hirttoköydestä.

      Henkilö oli avioparin 22-vuotias ainoa lapsi, joka hirtti itsensä talon kellariin joskus 1970-luvulla. Kun isoisäni löysi hänet ensimmäisenä, hän hieman järkyttyi hänet löytäessään. (VAROITUS! Seuraava voi järkyttää herkempää!) Poika roikkui kattopalkissa, sininen naru köytenään. Pojan silmät olivat auki ja ne tuijottivat pisteinä eteenpäin. Hänen suunsa oli aivan auki ja suusta roikkui turvonnut kieli. Kasvot olivat sinertävät ja elottomat. Hänen housunlahkeisiinsa oli valunut alapään eritteet.

      Nykyään poika lepää paikallisella hautausmaalla.

      • umpipaukku

        Ei tuo kertomasi todista mitään siitä, ettei itsemurha olisi kivutonta tekijälle itselleen. Ruumiin löytäjälle se tuottaa henkistä kipua, kun näkee turvonneen kielen, sinertävän naaman ja kakkaa lahkeessa. Mutta tekijä itse ei noita näe eikä tunne.


      • JonesHenry
        umpipaukku kirjoitti:

        Ei tuo kertomasi todista mitään siitä, ettei itsemurha olisi kivutonta tekijälle itselleen. Ruumiin löytäjälle se tuottaa henkistä kipua, kun näkee turvonneen kielen, sinertävän naaman ja kakkaa lahkeessa. Mutta tekijä itse ei noita näe eikä tunne.

        Kertomus sinällään pitää täysin paikkansa. Hirttäjät usein ottavat kipulääkettä vähän ennnen tekoa turrutaakseen itsensä, niinkuin tämä nuori mies;

        http://www.liveleak.com/view?i=5e3_1286805999


        Niinkuin aiemmin sanoin, on olemassa mm keino hirttäytyä mahdollisimman korkealta, jolloin niska toivon mukaan taittuu samaan aikaan kun körsi kiristyy. Tarkalleen ottaen pääsi irtoaa hartijoistasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=RqedjjmQ7xo



        Se on paras mahdollisuus hirttäytyjälle, mutta ei kivuttomin. Aivoissa itsessään ei ole kipureseptoreita, ja tämä sallii mm aivoleikkaukset ilman puudutusta;

        http://healthmad.com/nursing/our-brains-do-not-have-pain-receptors-so-what-brain-surgery-can-be-done-without-anaesthesia


        Tämän sanoen haluan todeta, että kipureseptoreita löytyy aika paljon sen sijaan ihmisen selkärangasta. Niitä on siellä TODELLA PALJON! Eli kun pääsi irtoaa sekärangasta se on tuskallinen kokemus!!!


        Jopa giljotiiniin joutuminen sattuisi, ja noin 20-sekunttia pääsi menettämisestä näet ja koet pääsin pudotessa koriin muiden irtopäiden kanssa. Tämä johtuu siitä että ihmisen tajunta on aivoissa. Siellä sinä haistat, maistat muut lahoavat irtopäät noin 20-sekunttia. Tämä tapahtuu tarkalleen ottaen siihen saakka kunnes aivosi happivarasto ehtyy, ja ns "menetät tajunnan"


        Pään irrottamisen tehokkuus on hyvin pitkälle siinä, että siellä sijaitsee sinun tajuntasi, mutta aivoillasi on hyvin keho kyky varastoida happea. Jumala(kyllä, uskon Jumalaan)on sen nimen omaan suunnitellut niin. Me olemme täällä kokemassa asioita. Voittoja, nautintoja, vastoinkäymisiä. Ruumis on pelkkä väline. Pää on ns hänen suunnittelemansa "keskustietokone" Aivoilla itsellään ei ole mitään puolustusmekanismia hyökkääjää vastaan. Pää sijaitsee noin 180-centtimetrin korkeudessa maan pinnasta, ja sitä suojelee paksu kallo. Edes luoti ei välttämättä aiheuta muuta kuin pintapuolista vahinkoa, niinkuin tässä tapauksessa, varsinkin jos se kulkeutuu yhdestä suunnasta toiseen.

        http://www.cbsnews.com/8301-31749_162-57383830-10391698/seinfeld-actor-shoots-self-in-apparent-suicide-attempt


        Vitsinä on se, että avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa. Oikein tislattuna ja säilöistä nautittuna se tuottaa tehokkaat tulokset vain 10-minuutissa. 10-litraa riittää mennen tullen!

        http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop

        http://www.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1304880037961.jpg



        En jaksa joka paikkaan linkittää sitä oikeusministeri Johannes Koskisen lausuntoa sekä Jeeus Kristuksen tulkintoja, jossa hän määrittää käskyn "älä tapa" nimen omaan HENKISEKSI kiusaamiseksi. Siellä se kuitenkin on, kun vaan etsitte kylliksi ahkerasti.


        Myös Jumalan näkökulmasta se henkinen kuolema on pahin kuolema, mutta Jumala voi eheyttää kuolleen mielen samalla lailla kuin kuihtuneen kukan. Meidän pitäisi edes antaa hänelle siihen mahdollisuus. Tämä on minun vakaa uskoni. Vaikka Jumala HENKENÄ lähtee siitä että ihmisen henkinen kuolema vastaa fyysistä kuolemaa, meidän pitäisi edes antaa hänelle mahdollisuus auttaa meitä. Silti, avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa.


      • vierivänuppi
        JonesHenry kirjoitti:

        Kertomus sinällään pitää täysin paikkansa. Hirttäjät usein ottavat kipulääkettä vähän ennnen tekoa turrutaakseen itsensä, niinkuin tämä nuori mies;

        http://www.liveleak.com/view?i=5e3_1286805999


        Niinkuin aiemmin sanoin, on olemassa mm keino hirttäytyä mahdollisimman korkealta, jolloin niska toivon mukaan taittuu samaan aikaan kun körsi kiristyy. Tarkalleen ottaen pääsi irtoaa hartijoistasi.

        http://www.youtube.com/watch?v=RqedjjmQ7xo



        Se on paras mahdollisuus hirttäytyjälle, mutta ei kivuttomin. Aivoissa itsessään ei ole kipureseptoreita, ja tämä sallii mm aivoleikkaukset ilman puudutusta;

        http://healthmad.com/nursing/our-brains-do-not-have-pain-receptors-so-what-brain-surgery-can-be-done-without-anaesthesia


        Tämän sanoen haluan todeta, että kipureseptoreita löytyy aika paljon sen sijaan ihmisen selkärangasta. Niitä on siellä TODELLA PALJON! Eli kun pääsi irtoaa sekärangasta se on tuskallinen kokemus!!!


        Jopa giljotiiniin joutuminen sattuisi, ja noin 20-sekunttia pääsi menettämisestä näet ja koet pääsin pudotessa koriin muiden irtopäiden kanssa. Tämä johtuu siitä että ihmisen tajunta on aivoissa. Siellä sinä haistat, maistat muut lahoavat irtopäät noin 20-sekunttia. Tämä tapahtuu tarkalleen ottaen siihen saakka kunnes aivosi happivarasto ehtyy, ja ns "menetät tajunnan"


        Pään irrottamisen tehokkuus on hyvin pitkälle siinä, että siellä sijaitsee sinun tajuntasi, mutta aivoillasi on hyvin keho kyky varastoida happea. Jumala(kyllä, uskon Jumalaan)on sen nimen omaan suunnitellut niin. Me olemme täällä kokemassa asioita. Voittoja, nautintoja, vastoinkäymisiä. Ruumis on pelkkä väline. Pää on ns hänen suunnittelemansa "keskustietokone" Aivoilla itsellään ei ole mitään puolustusmekanismia hyökkääjää vastaan. Pää sijaitsee noin 180-centtimetrin korkeudessa maan pinnasta, ja sitä suojelee paksu kallo. Edes luoti ei välttämättä aiheuta muuta kuin pintapuolista vahinkoa, niinkuin tässä tapauksessa, varsinkin jos se kulkeutuu yhdestä suunnasta toiseen.

        http://www.cbsnews.com/8301-31749_162-57383830-10391698/seinfeld-actor-shoots-self-in-apparent-suicide-attempt


        Vitsinä on se, että avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa. Oikein tislattuna ja säilöistä nautittuna se tuottaa tehokkaat tulokset vain 10-minuutissa. 10-litraa riittää mennen tullen!

        http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop

        http://www.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/_jcr_content/body/image_0.img.503.jpg/1304880037961.jpg



        En jaksa joka paikkaan linkittää sitä oikeusministeri Johannes Koskisen lausuntoa sekä Jeeus Kristuksen tulkintoja, jossa hän määrittää käskyn "älä tapa" nimen omaan HENKISEKSI kiusaamiseksi. Siellä se kuitenkin on, kun vaan etsitte kylliksi ahkerasti.


        Myös Jumalan näkökulmasta se henkinen kuolema on pahin kuolema, mutta Jumala voi eheyttää kuolleen mielen samalla lailla kuin kuihtuneen kukan. Meidän pitäisi edes antaa hänelle siihen mahdollisuus. Tämä on minun vakaa uskoni. Vaikka Jumala HENKENÄ lähtee siitä että ihmisen henkinen kuolema vastaa fyysistä kuolemaa, meidän pitäisi edes antaa hänelle mahdollisuus auttaa meitä. Silti, avain rauhalliseen kuolemaan on hengitysilmassa.

        Ei varmaankaan pää näe, kuule, haista ja tunne mitään kun se on irronnut. Pään irrotessahan veri yleensä tyhtentyy aivoista, ja siinä menee taju sekunnissa. Aivojen varenpainehan laskee nollaan hyvin äkkiä.
        Ihan varmaa tietoa ei ole, koska kukaan ei ole jäänyt kertomaan, miltä se pään irotaminen tuntuu.


      • Anonyymi
        vierivänuppi kirjoitti:

        Ei varmaankaan pää näe, kuule, haista ja tunne mitään kun se on irronnut. Pään irrotessahan veri yleensä tyhtentyy aivoista, ja siinä menee taju sekunnissa. Aivojen varenpainehan laskee nollaan hyvin äkkiä.
        Ihan varmaa tietoa ei ole, koska kukaan ei ole jäänyt kertomaan, miltä se pään irotaminen tuntuu.

        Valtion on jaettava syanidipillereitä reseptillä, jotta vapaaehtoiset voivat vaihtaa maisemaa, niin halutessaan.

        Ilmastonmuutos hidastuu ja ihmiset tulevat keskimääräistä onnellisemmaksi, niin kuolleet kuin toistaiseksi elävät.


    • Kohti tuntematonta!

      Hyviä ohjeitahan täältä netistä löytää. Hieman pelottaa toi pieleen meneminen, et ei sais nyt pelkästää mitää aivovaurioita aikaseks.

      Noi lääkkeet on kyl varmaa hyvä lisä.
      Oon aikasemmin miettiny, et läkkeillä olis hyvä tehä, mut nyt oon alkanu kallistuu hirttäytymiseen. Ei oo jostain syystä tullu mieleekää yhdistää asiaa.. Pääseepähän varmemmin tuskistaan.

      Hieman myös huolettaa, miten läheiset asian ottaa.. Kunpa olisi jotenkin mahdollisuus kertoa, että niin on oikeasti parempi ja asiasta pitäisi ennemminkin olla iloinen kuin surullinen.

      • natural mystix

        Ei kannata. Ei Ei!
        Opi ensin itse ajattelemaan positiivisesti!
        Ajattelet nyt todella itsekkäästi ja annat itsestäsi itsekkään kuvan.
        Opi rakastamaan itseäsi terveellä tavalla, etkä pakenemalla.
        Kaikki vastoinkäymiset kasvattavat, jos osaat kasvaa
        muita kunnioittaen, silloin sinuakin kunnioitetaan.
        Muista, että voit elää erilaisen elämän, sellaisen kuin haluat.
        Ei tarvitse toistaa samaa kaavaa kun ems. vanhempasi tai ympärilläsi olet nähnyt.
        Voit aloittaa alusta vaikka jossain muussa kaupungissa tai maassa.
        'kannattaa oikeesti nyt ruveta miettimään omaa parhauttasi, eikä mitään itsensä riistämisiä. Mitään ei voi saavuttaa tai saada jos ei yritä tarpeeksi.'


        Tämä voisi olla ensimmäinen torvi, voisi yhtä hyvin olla viimeinen
        Monet muut joutuvat kärsimään,
        Paljon enemmän on vielä kuoltava - älä kysy miksi.


      • Kohti tuntematonta!
        natural mystix kirjoitti:

        Ei kannata. Ei Ei!
        Opi ensin itse ajattelemaan positiivisesti!
        Ajattelet nyt todella itsekkäästi ja annat itsestäsi itsekkään kuvan.
        Opi rakastamaan itseäsi terveellä tavalla, etkä pakenemalla.
        Kaikki vastoinkäymiset kasvattavat, jos osaat kasvaa
        muita kunnioittaen, silloin sinuakin kunnioitetaan.
        Muista, että voit elää erilaisen elämän, sellaisen kuin haluat.
        Ei tarvitse toistaa samaa kaavaa kun ems. vanhempasi tai ympärilläsi olet nähnyt.
        Voit aloittaa alusta vaikka jossain muussa kaupungissa tai maassa.
        'kannattaa oikeesti nyt ruveta miettimään omaa parhauttasi, eikä mitään itsensä riistämisiä. Mitään ei voi saavuttaa tai saada jos ei yritä tarpeeksi.'


        Tämä voisi olla ensimmäinen torvi, voisi yhtä hyvin olla viimeinen
        Monet muut joutuvat kärsimään,
        Paljon enemmän on vielä kuoltava - älä kysy miksi.

        Minusta on enemmän itsekästä pakottaa ihminen elämään, jotta muita ei sattuisi. Mä oon kärsinyt mielenterveysongelmista jo 10 vuotta. En ole työ kykyinen, en pysty solmimaan suhteita muihin ihmisiin, vihaan itseäni ja olen kärsinyt 6 vuotta vakavasta masennuksesta. Ravaan suljetulla osastolla monta kertaa vuodessa, jotta itsemurhaa tekisi.

        Olen elänyt tässä helvetissä muiden takia jo niin kauan, että nyt on joi hyvä aika ajatella itseään. Eikä se läheisille ole todellakaan sen helpompaa katsoa sivusta tätä mun nykyistä tilaa.


    • LuppiWE225

      Minua ärsyttää se kun joku sanoo aina että "itsemurha ei ole ratkaisu" - nimenomaan sehän on lopullinen ja täydellinen ratkaisu omiin ongelmiin.

      • edicius

        Rippuu siitä, miten itse uskoo asian olevan. Jos uskoo taivaaseen ja helvettiin ja muuhun kristilliseen diipadaapaan niin sitten se ei ehkä ole ratkaisu. Ja jos uskoo sielunvaellukseen, jälleensyntymään karman lain perusteella, niin sitten se ei takuulla ole ratkaisu, sillä itsemurhaaja vaan syntyy uudelleen ja saa samat paskat niskaansa kahta pahempana seuraavassa elämässä. Mutta joo, jos on järkevä nykyaikainen ihminen eikä elättele toiveita mistään ikuisesta elämästä, niin sitten se on ratkaisu. Ja on se EHKÄ ratkaisu agnostikollekin: varmasta helvetistä kohti tuntematonta ja uusia mahdollisuuksia ...


      • Anonyymi

        Valitettavasti se on tietyissä tilanteissa äärimmäinen mutta täysin rationaalinen ratkaisu. Mieheni teki itsemurhan ja suuresta surusta huolimatta olen rauhallinen. Hän todella oli pohtinut asiaa. Monen asian summa, lähtien lapsuuden kokemuksista ja voimat loppui totaalisesti eikä mikään auttanut. Toki toivoin muuta loppuun asti mutta miksi hänen olisi pitänyt jatkaa elämäänsä vain minun vuokseni?


    • Arkkutavaraa

      Harmi kun ei tosiaa oo kuolleet kertomas miltä se hirttäytyminen tuntu. Kiinnostanu aihe jo vuosia, mutta niin ristiriitaista tietoa löytyy aiheesta.
      Periaatteessa se, että jää killumaan naruun ja vaikka mätänis siihen jossain syrjäses paikas hitaasti kuollen, ois arvoisensa loppu elämälle. Toisaalta taas,
      helpompia tai mielenkiintoisempiakin tapoja voisi olla. Viime aikoina olen miettinyt eräänlaisen sähköllä tappavan laitteen rakentamista. Sydämen läpi laittas menee virran niin luultavasti kuolee. Kyseinen tapa on ilmeisesti aika kivulias,ainakin päätellen kuvista, jotka löysin eräästä itsemurhaa käsittelevästä lääkärinraportista.
      Mutta, elämä on kivuliasta, samoin luullakseni kuolema. Ja kerran se kipu tarvii vaan kestää, jos hyvin operaation suunnittelee. Jos helpolla haluaa päästä, niin suurjännitemuuntajaa hiplaamaan ja sieltä joidenkin tuhansien volttien tälli, niin ei jää paljon jäljelle. Yhtä varma kuin rekan alle ajaminen tai junan alle meneminen. Eikä aiheuta muille muuta harmia ku sähkökatkon. Google on kyl itsemurhaajan pelastus. Mielenkiintoisia ja toinen toistaan mielikuvituksellisempia tapoja lähtee. Ironista muuten, että ihmisen ainoa syy elää voi olla vuosien ajan ainoastaan täydellisen itsemurhan suunnittelu.

    • JonesHenry

      Hirttäytyminen kaikessa lyhykäisyydessään näyttää suunnilleen tältä;

      http://www.liveleak.com/view?i=5e3_1286805999



      Sille on olemassa vaihtoehto, joka löytyy pienellä vaivannäöllä

      http://www.youtube.com/watch?v=vlRFul216LM

      http://www.youtube.com/watch?v=-yPgBNi0nGM



      P.S:Sähkövirran täytyy kulkea sydämmen läpi, jotta olisi pieninkään mahdollisuus onnistua. Tuolloinkin se hyvin suurella todennäköisyydellä vain kärventäisi sisuskalusi. Kuolema sähkön kautta ei perustu sydämmesi kärjistämiseen. Taustalla on sen sijaan sydämmen tasaisen rytmin häiritseminen eli rytmihäiriö. Sydämmen rytmi perustuu sähköisiin impulsseihin.


      Itsemurha sähkön kanssa on suositeltavaa vasta 60 jälkeen jolloin sydämmen yleiskunto on jo alkanut heiketä. Muista, että kyseessä ei ole yritys kärventää sisuskalujasi. Sillä hyvin suurella todennäköisyydellä ei saavuteta mitään.


      Koko idea on itseasiassa käyttää varsin alhaista sähkötajuutta jolla EI kärvennettä sisuskalujasi, mutta jolla häiritään sydämmesi rytmiä.


      Pieni määrä Heliumia toimisi paljon käytänöllisemmin kuin 200-volttia sähköä johtuen siitä, että Helium säilyy pusissa niin pitkään kaasuvuodon lakattua(se on noin 7-kertaa kevyempää kuin ilma, eli siis typpi ja happi) Maailman Heliumvarat ovat kuitenkin ehtymässä. Meidän sukupolvemme saattaa seuraavan 10-vuoden sisällä tämän takia todistaa viimeisiä Helium ilmapalloja sekä myös Helium exit pusseja. Onneksi meille jää yhä typpi;=)) Se onkin Jumalan lahja ihmiskunnalle tätä nimenomaista tarkoitusta varten;

      http://www.aga.fi/international/web/lg/fi/like35agafi.nsf/docbyalias/gasschool_n_prop

      • Anonyymi

        typellä aiheutuu hidas kuolema


    • lintsikke

      Itse löysin toissayönä kotiseudulta sijaitsevalta leikkipaikalta keinutelineeseen veneköydellä hirttäytyneen nuoren pojan. Näytti ihan nukkuvalta nukelta ja jalat osuivat maahan hieman ni en aluksi tajunnut mistä on kyse. Pelkäsin itseni puolesta ni jätin pelastusviranomaisille ruumiin tarkastamisen. Poliisi sanoi et niskat poikki..

    • Jonnaidamaria

      3kuukautta sitten sain tietoon että veljeni oli tehnyt itsemurhan hirttäytymällä omaan kotiinsa, omaan vaatekaappiinsa.. Oli ystävät, 1-vuotias poika, kihlattu, sukulaiset..Oikeasti oli kaikki. Epäilen että menneisyys on niin suuri osa tuollaiseen valintaan. Veljeni joutui kokemaan elämänsä aikana niin paljon pahaa, että jälkeenpäin se näköjään puski kunnolla. Pahinta tässä on se, että ikää oli 20vuotta. MUISTAKAA KAIKKI ETTÄ MEILLE EI OLE ANNETTU KUIN YKSI ELÄMÄ ELETTÄVÄKSI!!! Oli se kuinka vaikea tahansa, suurien murheiden jälkeen tulee aina ilon aikoja. 20vuotiaalla veljelläni olisi ollut koko elämä edessä, vaan ei ole enään. :(

      • JonesHenry

        Kauhistuttava kohtalo!


        En haluaisi kysyä, mutta kysyn silti;oliko hän mahdollisesti sijoitettuna perhekotiin?

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288509640060.html


        Jos on, niin se valitettavasti selittäisi asiaa aika paljon.


        Olen itse miettinyt, mikä auttaa minua jatkamaan? Olen tullut siihen tulokseen, että taustalla on kauhistuttavat lapsuudenkokemukseni. Ne antavat minulle VOIMAA! Haluan elää kokeakseni aina uuden päivän, koska lapsuuteni OLI sellainen painajainen, mitä se oli!

        http://yle.fi/uutiset/suomeen_sopeutuminen_on_adoptoiduille_tyolasta/5644358

        http://yle.fi/uutiset/adoptiolapselle_oma_kulttuuri_on_tarkea/5395243


        Olen miettinyt asia paljon. Suoraan sanoen, Suomalaiset ja valkoiset näin yleensä ovat heikkoja. Te kestätte tuskaa huomattavasti vähemmän kuin me "mamut" Tosin syynä on se, että adoptiolapsia kertakaikkiaan pahoinpidellään niin paljon! Kokemus on niin hirvittävän traumaattinen. Kun siitä selviää, jokainen päivä antaa voimaa elää. Voimaa kerätään vaikka jokaisesta hiekanjyvästä joka on rannalla. Suomalainen sortuu, kun lapsuudentuttu tyttöystävä jättää. Samoin romani tai somali Heikkouden taustalla on, se että oli niin ihana, kaunis lapsuus. Haluaa lopettaa kaiken kun asiat on vielä on hyvin, ja on nuori;

        http://www.youtube.com/watch?v=fiboog0B5s4


      • JonesHenry
        JonesHenry kirjoitti:

        Kauhistuttava kohtalo!


        En haluaisi kysyä, mutta kysyn silti;oliko hän mahdollisesti sijoitettuna perhekotiin?

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288509640060.html


        Jos on, niin se valitettavasti selittäisi asiaa aika paljon.


        Olen itse miettinyt, mikä auttaa minua jatkamaan? Olen tullut siihen tulokseen, että taustalla on kauhistuttavat lapsuudenkokemukseni. Ne antavat minulle VOIMAA! Haluan elää kokeakseni aina uuden päivän, koska lapsuuteni OLI sellainen painajainen, mitä se oli!

        http://yle.fi/uutiset/suomeen_sopeutuminen_on_adoptoiduille_tyolasta/5644358

        http://yle.fi/uutiset/adoptiolapselle_oma_kulttuuri_on_tarkea/5395243


        Olen miettinyt asia paljon. Suoraan sanoen, Suomalaiset ja valkoiset näin yleensä ovat heikkoja. Te kestätte tuskaa huomattavasti vähemmän kuin me "mamut" Tosin syynä on se, että adoptiolapsia kertakaikkiaan pahoinpidellään niin paljon! Kokemus on niin hirvittävän traumaattinen. Kun siitä selviää, jokainen päivä antaa voimaa elää. Voimaa kerätään vaikka jokaisesta hiekanjyvästä joka on rannalla. Suomalainen sortuu, kun lapsuudentuttu tyttöystävä jättää. Samoin romani tai somali Heikkouden taustalla on, se että oli niin ihana, kaunis lapsuus. Haluaa lopettaa kaiken kun asiat on vielä on hyvin, ja on nuori;

        http://www.youtube.com/watch?v=fiboog0B5s4

        Orjakaupan ja pahoinpitelyn uhrilla asiat on toisin. Olen ajatellut, miksi tappaisin itseni, ja ainoa syy mikä tulee mieleen on, jos joku yrittäisi viedä minulta vapauteni. Silloin, mutta mitään muuta syytä en voi keksiä syövän kaltaista sairauta lukuunottamatta.


        Ei oo seksiä, ei poika tai tyttöystävää. Ainoa asia mikä jää jäljelle on kun saa katsoa, kuinka kansainvälisen lapsikaupan hanat sulkeutuvat ja kuinka orjakauppa paljastetaan mediassa. Vuosien orjuuden ja pahoinpitelyn jälkeen se on niin ihana tunne. Kun oikeus toteutuu ja SATANISTINEN orjakauppa paljastetaan. Se on kertakaikkiaan niin kaunis näky!

        http://www.voanews.com/content/under-pressure-ethiopia-plans-crackdown-on-baby-business-111848424/132261.html

        http://www.iol.co.za/news/politics/easy-adoption-makes-sa-a-baby-supermarket-1.62804

        http://www.guardian.co.uk/law/2011/jun/02/nigeria-baby-farm-raided-human-trafficking

        http://articles.latimes.com/2009/sep/20/world/fg-china-adopt20


        20-vuotta pahoinpitelyä ja kärsimystä, 10-vuotta toipumista ja LOPULTA...saan nähdä sen päivän, KOSTON PÄIVÄN, jolloin satanistinen orjakauppa on paljastettu. Se on ihana päivä! Ja vihdoinkin on myös todistettu kuinka ihmisiä aivopestiin siitä kuinka orjuus muka nyt on "lakkautettu" jo vuodesta 1977;

        http://www.youtube.com/watch?v=ObWSZTZzVvg

        http://www.youtube.com/watch?v=Ug_snHVsh7Q


        En tule ikinä unohtamaan...en voi ikinä unohtaa sen APINAN kasvoja, joka minulle tämän teki;

        http://www.youtube.com/watch?v=68FxzMZe2BU


      • Anonyymi

        "Oli se kuinka vaikea tahansa, suurien murheiden jälkeen tulee aina ilon aikoja."

        Entä jos aivot ovat vaurioituneet niin, että tunnekokemus puuttuu kokonaan, eikä yksinkertaisesti kykene tuntemaan enää iloa? Tällainen on tilanteeni ollut jo pitkään ja pahaa pelkään, että pysyväksi jää. Tunteet tekevät ihmisestä ihmisen ja elämästä elämisen arvoisen. Elämäni tällaisenaan ei todellakaan ole elämisen arvoista. Luojan kiitos, ettei ole puolisoa eikä lapsia!


    • sairaanhoitaja3

      "Kiinnostaa" nimerkille: Älä mieti tällaisia asioita. Hirttokuolema on nopea . Jatka elämääsi ja pidä ystäväsi mielessäsi. :-) Hänellä kaikki ok.
      Osanottoni.

    • lesbo2

      Ite aijon hirttäytyä

    • Ripari<3

      Jos tippuu tarpeeksi korkealta niin ei kerkeä tuntea kipua ollenkaan, koska kuolema tapahtuu 0,02 - 0,03 sekunnissa.

    • anonyymi393737

      omien kokemuksien perusteella kaulasta roikkuminen on kivuliasta ja aiheiuttaa oksennur reflexin.. mutta ei sitä kipua kauan tunne

    • eko1987

      eli tajunnan menettää alle 20s?ja sit mennään.

    • aaa2

      haulikolla päähän on varmin kaikista

    • ukkomaalta

      Itsekkin miettinyt helpointa tapaa itsemurhaan. Jos sitois rasvatun narun kaulaan, menisi tasoristeykseen jossa juna kulkee 140 km/h, hyppäisi jokeen sillalta tai ottaisi kaikki lääkkeet kerralla mitä kotoa löytyy niin
      mikä olisi helpon tapa?
      Ei todellakaan ole mukava olo kun yli 40 vuotta kestänyt suhde loppuu koska vaimo rakastuu nuorempaan mieheen ja muuttaa pois kotoa.

      • Kisunainen78

        Kuulehan Sinä ,
        jos sinulla on elämässä muita tärkeitä läheisiä,lapset,lasten lapset,sisarukset,ystävät,työkaverit... niin kyllä he varmasti tukevat ja ovat läsnä,mikäli haluat ja kun haluat...
        Vaimo lähti,mutta elämä jatkuu...usko pois :)
        Pimeän jälkeen seuraa valoa...aina.
        Vielä sinäkin hymyilet :)
        Et juuri nyt,mutta anna aikaa itsellesi.
        Mitään hätää ei ole lopulta,näet sen vielä kun jaksat katsoa pidemmälle.
        Kaikella on tarkoituksensa ja asiat tapahtuvat syystä.
        Jotain lähtee ja jotain tulee tilalle.
        Kaikkea hyvää tulevaan :)


    • Tomialatalo

      Kyllä se sattuu...

      http://www.liveleak.com/view?i=d23_1376366963


      On olemassa huomattavasti helpompiakin tapoja päästä poist tästä elämästä

      http://cdn.thedailybeast.com/content/dailybeast/articles/2011/04/27/suicide-kits-the-91-year-old-woman-selling-instant-death-on-the-internet/jcr:content/image.crop.800.500.jpg/43499121.cached.jpg


      Jos olet kiinnostunut aiheesta lisää voit meilata minulle pyynnön osoitteeseen [email protected] En lupaa mitään, sanon vaan että saa jutella, jos on kiinnostunut!

    • jalkamaassa

      Täytyy tänään kokeilla.

    • HirttoKöysi

      Asiaa on vaikea tutkia kun koehenkilöt eivät kerro. Mitä jos kokeilisit ihan itse miltä tuntuu hirttäytyä.

    • LOLteiänpuheita

      Lol kaikki teiän puheet on yhtä paskaa

    • Maza888888

      Kerran olen ollut kiikussa, se kyllä sattuu siihen asti kunnes maailma alkaa sumenemaan... Kiinnitys petti täälläkin ja täällä vielä heilutaan.

    • isäs69mlgnoscoper

      oot homo

    • neekerinkyrpä22

      imekää ugandan tuhoa

      • Ja.näin

        Joo. 😮


    • Muza068

      Hirttäytymisen perusajatus on tukkia päähän menevät isot suonet. Siinä ei kauaa kiikuta kun maailma pimenee... Itse kuolema vie sitten kauemmin. Ne sekunnit mitä olet tajuissas, sattuvat paljon. Mutta jos haluat mennä, tuskin enään pelkäät kipua. Vaarana noissa on aina se, että jos joku keskeyttää puuhat tai välineet pettää, aivovaurio on aika varma. Älä kuitenkaan lähde noihin puuhiin, ennenkö olet käyny kaikki muut vaihtoehdot läpi. Meillä on vain yksi elämä. Takaisin ei enään tulla.

      • luikutus67

        Juuri näin. Naapuri hirtti ittensä oven kahvaan viikko sitten.


    • ForGoddestWeTrust

      Valtion konttorilta saamiemme tietojen mukaan 99% itsemurhista ja kuolemaan johtaneista auto-onnettomuuksista on poliisin ja armeijan lavastuksia. Niistä pirun PASKOISTA ei vaan ole HYÖTYÄ HYÖTYÄ HYÖTYÄÄÄÄÄÄ. Uskokaa jo, olkaa lainkuuliaisia tai sitten sairastutte, alkolisoidutte ja joudutte "onnettomuuteen"

      SuperEroottiset selviää, eihän syntistä pahaa mikään tapa.

    • Missämäoon

      Hirtin itseni 17-vuotiaana, mutta potkaisemani tuolin ääni kuului valitettavasti toiseen huoneeseen ja minut kerettiin nostaa sieltä pois. En tiedä aikaa minkä kerkesin siinä roikkua, mutta hirressä olo aikana ei ollut mitään olemassa, siis ei yhtään mitään. Sitten tulen tajuihini kun hyperventiloin ja mua rauhotellaan vieressä (kun on jo nostettu pois) ja hoen ”missä mä oon, missä mä oon?”. Tämän ja toisen itsemurha tapahtuman takia en tiedä olenko enää elossa vai kuollut ja tullut seuraavaan elämään samassa ruumiissa ja oon jo käyny hoidossa

    • mäoonkolmekymppinen-M-

      Kyllä minäkin olen tuota hirttäytymistä miettinyt parhaana mahdollisena tapana lähteä täältä (nimenomaan oman kädenkautta). Eihän sitä tartte hypätä sen narun kanssa, että niska katkeaa. Ihan vaan köysi johonkin ja siihen nätisti roikkumaan. Tuntee kun alkaa sumenee silmissä ja ei saa happea (näin kuvittelisin).
      Rauhallinen lähtö olisi.

      Ja polttohautaus siihen päälle sitten toiveena.

      Mun elämä on ihan yhtä tyhjän kanssa. Ketään ei kiinosta. Kiva olla nolla.

    • Kakkanenkulli

      Lähdetäänkö yhdessä?

    • saijaijaijaijaijaja666

      voidaan tulla ainakin yhdesssa
      ...

      • Anonyymi

        Hyppää korkealta katolta, sillalta tai parvekkeelta.

        Varmista reitin esteettömyys ja alas vaan, pian helpottaa!!!


    • Anonyymi

      Jos pudottautui oikeasta korkeudesta ja siten, että niska katkesi heti niin ei tuntenut. Mutta jos väärästä korkeudesta ja kuoli tukehtumiskuoleman kautta niin meni ensin tajuttomaksi jonka jälkeen kuoli.

      Olen tutkinut tätä asiaa kuten varmaan kommentistani pystyy lukemaan ja se johtuu siitä että olen kyllästynyt minun elämään ja olen harkinnut vakavissani sen päättämistä ja se johtuu siitä että jouduin lähisuhdeväkivallan uhriksi jonkun aikaa sitten ja tekijä ei ole joutunut edesvastuuseen teoistaan kun tapaus tutkittiin puutteellisesti. 😞 Toivoisin kuitenkin, että joku auttaisi minua eikä tarvis tämmösiä miettiä... 😓 En vain jaksa enään. Haluan saada oikeutta itselleni..

    • Anonyymi

      imekää kullia ja tukehtukaa siihe ja googlatkaa pornhub
      www.pornhub.com

      • Anonyymi

        Varmaan edes pesty kertaakaan koko vuoden aikana ja on ihan syyläinen. Hyi helvetti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan edes pesty kertaakaan koko vuoden aikana ja on ihan syyläinen. Hyi helvetti.

        Etapletti on ihan kyläinen kun pornosivut tahmeuttaa näytön. Uuuhhhhhhh!!!!


    • Anonyymi

      Kokeile itse niin tiedät

      Sanoma

      • Anonyymi

        Kokeilin kuristautua. En saanut kaivattua vastausta. Vähän niskaan tulee särkyä ja tulee sätkimisiä, mutta mites sellainen roikkuminen. Ei tiedä. Joskus hyppynarulla tein samat, mutta petti. Elämäni synkimmät ja mukavimmat hetket.

        Lehahteleva Iltapulu


    • Anonyymi

      Jos hirttäydyt tukehtumalla niin että sidot köyden kattoon seisot tuolin päällä ja astut pois tuolilta niin tottakai se on kivuliasta ja tuskallista tukehtua hitaasti hengiltä.

      Jos hyppäät korkealta pitkän hirttoköyden kanssa niin pääsi saattaa jopa irrota jos putoamismatka on tarpeeksi pitkä ja jos kehossasi on massaa tarpeeksi kun putoat köyden päättymispisteeseen, jos pää ei irtoa niin niskat ainakin menevät nurin niin pahasti että tunnet kipua ehkä muutaman kymmenyksen ajan ennenkuin kaikki pimenee.

      Toisaalta jos hyppäät korkealta niin voit jättää köyden kanssa säätämisen väliin ja hypätä samantien pää edellä kovalle alustalle ja et tule tuntemaan kipua kuin alle kymmenyksen ennen kuin aivosi ovat täysin muussina.

      Jokatapauksessa kannattaa nyt oikeasti miettiäonko sinulla mitään todellista syytä tappaa itsesi. Jos muija on jättänyt niin ainakin olet saanut pillua ja samaa ei voi sanoa kaikista, kaikesta voi löytää jotain positiivista.

    • Anonyymi

      Tosimies ei hirtä itseään vaan tekee seppukon, ei miekalla vaan haarukalla.

    • Anonyymi

      No varmasti kipua ehtii olla. Joko niskat menee poikki ja taju samalla mutta huonolla tuurilla roikkuu jopa 10-15 min ennen kuolemista kuristuen/tukehtuen. Jos pudotus on lyhyt ei niskat mene poikki ja kuolee tukehtumalla hitaasti. Pahinta on se etttä jotkut katuu asiaa ja koettavat rimpuilla narusta pois mutta eivät enää pääse.

      Nürnbergin sotarikostuomioita jaettiin lokakuussa 1946 natsi-Saksan ylimmille kiinni saaduille johtajille ja heistä osa hirtettiin. Valtakunnanmarsalkka ja ilmavoimien komentaja Göring ehti purra syanidikapselin sellissään hetkeä ennen hirton täytäntöönpanoa eli selvisi vähemmin tuskin.

    • Anonyymi

      Kill Bill näyttelijä hirtti itsensä runkatessaan. Voiko tätä hienompaa tapaa enää olla?

    • Anonyymi

      Oota käyn koittaa

    • Anonyymi

      kannattaa kokeilla.

      Varsinkin jos on toimittaja.

    • Anonyymi

      Samaa itsekin miettinyt menneiden kuukausien aikana. Onko kellään tietoa, millainen köysi olisi hyvä hirttäytymistarkoituksessa? Riittääkö 560 kg kestävä ohuehko nailonköysi vai pitääkö olla paksumpaa? Onko köyden paksuudella merkitystä, miten hyvin kaulasuonet tukkiutuvat?

    • Anonyymi

      Munistakin voi hirttää itsensä. Näin teki Kill Billistä tuttu David Carradine. Runkkaamisen huipulla lähtö. Mikäs sen parempi tapa kuolla? 😝💦

      • Anonyymi

        Onko muita rohkeita kuin Carradine, toistaiseksi?


    • Anonyymi

      elämä on outo ja kuolema ei tunnu missään

    • Anonyymi

      En tiedä ,en oo kokeillu.

    • Anonyymi

      Esikoisemme teki itsemurhan hirttäytymällä omaan vyöhönsä psykiatrisen sairaalan lukitussa huoneessa, ripustamalla vyönsä komeron naulakkoon. Ilmeisesti oma vyö ei ole psykiatrin mielestä vaarallinen esine. Valvontakameroita ei myöskään ollut huoneessa.Lähetediagnoosi: psykoottinen masennus.

      • Anonyymi

        Luottamus on mennyt psykiatriseen sairaanhoitoon. Valitukset menossa Valviraan ja Potilasasiakeskukseen. Kolme kuukautta itsemurhan jälkeen selvisi hankkimistamme lähetteistä, että hän oli yrittänyt itsemurhaa jo kahdesti ennen sairaalaan haluamistaan. Tarkkailuhuone on ilmeisesti sellainen, että psykoosissa oleva saa puuhailla omassa lukitussa huoneessaan ihan mitä vain, koska valvontaa ei ole. Koska omat vaatteet saa pitää itsemääräämisoikeuden perusteella on vyö ihan hyvä väline hengen riistämiseen.


    • Anonyymi

      Nykyään on on kasvanut pelkureiden ja luovuttajien sukupolvi. Enään ei uskalleta elää eikä kestetetä kärsimystä vaan pistetään naru kaulaan jostain hyvinkin mittättömästä syystä.. kuolema on vääjäämätön todellisuus meidän kaikkien kohdalla se on aivan totta!!!!! Se tulee jokaisen kohdalle aikanaan ennemmin tai myöhemmin. Mutta sitä ennen on aikaa jonka voi käyttää juuri niin kuin haluat .sinun on on vaan nähtävä oma mahdollisuutesi. Koska elämä on se peli aika kuoleman jälkeen ei ole enään mitään

      • Anonyymi

        Itsemurhia on tehty aina. Sitten ne julistettiin kuolemansynniksi eli et päässyt taivaaseen jos teit itsemurhan. Rikkaat pelkäs että talonpojat ja veronmaksajat loppuu kun porukat menee hirteen. Itsemurhaat heitettiin suohon. Se yksi suoruumis on muuten itsemurhan tehneen ruumis. Naru oli vielä kaulassa. Tollundin suomies.


    • Anonyymi

      Isä hirttäytyi varastossa, näin on kerrottu. Kuulemma hiljainen ja rauhallinen mies. Lapsena ei asiaa ymmärtänyt. Vanhempi sisko koetti selittää jotenkin miten hän kuoli. Mieleeni jäi vain sormi jonka ympärille sitoi lankaa. Tuttavaperheen äiti ja tytär virnuillen kyseli vuosien päästä, että tiedätkös miten isäsi kuoli. Yritin selittää asiaa samalla tavalla kuin siskoni. Se oli heille hupaisaa. Ihmisten ilkeydellä ei ole rajaa.

      • Anonyymi

        Varsinainen tuttavaperhe.. Toivottavasti saavat pahuutta samalla mitalla.


    • Anonyymi

      Paljon nykyisin näitä itsemurha juttuja netissä. Miksi ihmiset eivät mene niistä lääkäriin se kun kirjoitellaan näistä eri tavoista ihan kun aihe olisi luonnollinen jotenkin .pitää ajatella että nuoretkin ihmiset lukevat näitä sivuja joten hakekaa apua muualta se kun keskustelupalstoilta . Suomessakin monia kriisi numeroita mihin voi soittaa kun huono olo pukkaa päälle joten niitä voi käyttää tarvittaessa . Ja heillä on tietoa asioista .

      • Anonyymi

        Ihmiset tekee psykiatrisessa hoidossakin itsemurhia.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      74
      3374
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3190
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2762
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2062
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      313
      1864
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1795
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      136
      1442
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1261
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1248
    Aihe