Yhteiskunnan vihollinen, työtön jäte kasa...

hyvinvointivaltio

On tämä yhteiskunta sitten ihmeellinen paikka, koko lapsuus käytetään siihen että opiskellaan että sinusta tulee jotakin, käsketään auttamaan heikompia ja sorrettuja, mutta kun sinusta itsestäsi tulee sellainen, niin koko yhteiskunta kääntyy sinua vastaan. Itsekin olen ollut se tavallinen nuori joka 14 kesäisenä aloitti työuran perunapellolla, opiskeli ja oli töissä, kunnes 25 vuotiaana sain lapsen ja ala mäki alkoi. työpaikat olivat kiven alla, elanto pieneni aivan minimiin ja jäin yksinhuoltajaksi. Silti onnistuin edelleen pysymään jotenkin yhteiskunnan rattaissa, opiskelemaan ja käymään töissä, mutta sitten kaikki romahti, minusta tuli omaishoitaja lapselleni, lapsi alkoi viemään kaiken aikani ja vaikka tuki kasvoi henkisesti ja taloudellisesti alkoi se vaikuttamaan joka asiaan ja eivät enää riittäneet mihinkään. Omaishoitaja säästää tutkitusti yli 2 miljardia vuodessa. Missään ei kerrota kuinka vaativa yhteiskunta on omaishoitajia kohtaan. työkkärit yrittävät painostaa omaishoitajia pois listoiltaan, vaativat jatkuvaa selvitystä miten pärjää lapsen kanssa ja jos putoaa järjestelmästä, niinkuin monelle on käynyt, joudut sosiaalihuollon alaiseksi, sinut leimataan työttömäksi laiskaksi luuseriksi, joka tekee täysin arvotonta työtä. Sanallisesti kyllä ymmärretään ja kannustetaan omaishoitaja ratkaisuun, mutta todellisuus on valitettavasti vallan muuta. On ollut pinnalla jonkin verran omaishoitajien arjesta, ne painuvat unholaan. Minun näkökulmani on yksinhuoltajan arjesta, jolla on vammainen lapsi, hakeutui tukiverkoston lähelle ja nyt saa maksaa kalliisti. Lapsen hoitoon ja tukeen tarkoitetut tuet menevät asumiskustannuksiin ja normaaliin elättämiseen. yhteiskunta painottavat hakeutumaan töihin ja pistämään hoidettavansa hoitoon tai häneltä katkaistaan päivärahat ja koska omaishoitajalle ei ole suotu mahdollisuutta jäädä hoidettavansa kanssa kotiin on hänen pystyttävä olemaan työhaku valmiudessa taikka sosiaalihuollon piirissä jolloin hoitotarkoitukseen oleva tuki ei enää toimi tukena vaan yhtenä tulona. Sinulle maksetaan että olet hoidettavasi kanssa kotona, mutta samaan aikaisesti se otetaan pois ja painostetaan yhteiskunnan rattaisiin ja laittamaan hoidettava hoitoon, ristiriitaista. Olen siis yhteiskunnan vihollinen, työtön luuseri joka vaan haluaa hoitaa vammaista lastaan kotona. yhteiskunnan jäte, omaishoitaja.

4

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyky ja tulevaisuus.

      Valitettavasti yhteiskunta on hoitanut asian niin ettei kukaan jaksa enää taistella oikeuksien puolesta, hymähdetään vaan että näin ne asiat nyt vaan on. Päättäjät tekevät nyt meistä kovaa tahtia kaikista omaishoitajia, joten tulevaisuudessa ei tule saamaan omaishoidontukea, joudut kustantamaan hoitajan hoidettavalle työssä olon ajaksi tai siirtymään sosiaalihuollon palveluun, jossa työstä kieltäytymisen syyksi ei enää käy toisen hoidettavuus ja näin saadaan sosiaaliavustus 75%:n työttömyysturvasta. Näin luodaan niitä säästöjä ja kulutetaan ihmiset loppuun, mutta se ei ole enää väliä, koska ei tarvitse enää rahoittaa ihmisiä jotka eivät kykene töihin ja heillä joilla ei ole omaista hoitamassa, saadaan naapurin valvottavaksi, ne harvat joilla tätä tilaisuutta ei ole jäävät kokonaan järjestelmän ulkopuolelle ja koska kotipalvelukin on rajallista jää apu tarvittaessakin minimi tasolle... Tä on yhteiskunnan tulevaisuus ja jopa Katainen aikoinaan sanoi kannustavansa ihmisiä tähän suuntaan.

      • Niin ja

        Eikä tälläisistä asioista välitetä, enemmän ihmisiä kuohuttaa maahanmuuttajien uudet lasten vaunut tai kuinka tiukkaa tekee yksinhuoltajalla joka tienaa 6000€/ kk. Jätetään huomioimatta asioita joista on tehty ja tehdään päätöksiä heikentämään yhteiskunnan hyvinvointi valtiota. Ihminen on siitä kumma kapistus että nostaa mielummin katellista päätään kun miettii mitä pitäisi tehdä oman asiansa parantamiseen, kuitenkin vastaavissa tilanteissa on tuhansia äänestysikäisiä, joten se yksi kun avaa suunsa ja toinen nostaa kätensä että niin täälläkin ja niin edelleen alkaa olemaan vaikutusta, nyt kukaan ei puhu vaan mutisee "partaansa" tai sivuttaa asioita jotka eivät juuri sillä hetkellä kosketa itseään. Maailma on väliinpitämättömien maa, kukaan ei välitä, jollei se kosketa itseään ja sitten vielä ihmetellään että kun ei välitetä.


    • työtönjätekasa

      työtön jäte kasa...

    • soilikki1

      Tällä hetkellä omaishoidotukea annetaan vain määrä aikaisena,vaikka hoidettavan sairaudet ei minnekään häviä ja uusia tulee kokoajan lisää.Joissain kunnissa saa vain puoleksi vuodeksi kerralla.Kuka jaksaa sitä pyrökratiaa joka puolen vuoden välein.Minulla alkaa olla tiimalasi täynnä,pyyhkiköön niillä minun 300 eurolla vaikka persiisä.Enää en ano,vuosia olen hoitanut ilman tukia,kun kunnalla ei ollut määrärahoja.Minä kysyin viimeksi niiltä tarkastajilta hoitasitteko te tällä rahalla,vastausta ei tullut.Jaksamista kaikille tätä tekeville,Ristiinaa ei ole palstoilla näkynyt,kuinka sinun elämä on jatkunut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1898
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe