Fiesta ei starttaa...

Ansa

Olen kolme kuukautta omistanut -01 vuosimallia olevan ford fiestan. Auto on pelannut hyvin, kunnes tänään töistä kotiin lähtiessäni auto ei startannut. Valot syttyivät autoon ja kaikki merkkivalot paloivat. Auto ei kuitenkaan yrittänytkään startata. Vai pieni napsahdus kuului. Olisiko kenelläkään hyviä vinkkejä?!

5

5569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zepotus

Akun navat hapettuneet? Tai huonosti kiinni? Akku melkein tyhjä (joku laite ollut päällä)? Nämä tuli ens alkuun mieleen... Vika mahdollisuuksia vaikka kuinka paljon....

• AnSa

Virtaa yritettiin antaa. Valot ei ole voinu jäädä päällä, koska hälyytin alkaa aina huutamaan ovea avatessa, kun valot ovat päällä.
        Työntämään ei uskallettu alkaa, kun muisteltiin ettei näitä uudempia autoja sais pukata käyntiin. Myöhemmin katsoin fiestan käsikirjasta, jossa sanottiin, että kylmää autoa voi pukata käytiin.
        Auto on ollut puolikin vuotta käyttämättömänä autotallissa, joten hapettuminen voisi olla yksi syy. Imetyttää vain, että miten se näin yks kaks teki tenät.
        Soitin fordin tiepalveluun, jossa sanottiin , että ajonestolaite olisi hajonnut. Kiitos vastauksesta!

• AnSa
        AnSa kirjoitti:

Virtaa yritettiin antaa. Valot ei ole voinu jäädä päällä, koska hälyytin alkaa aina huutamaan ovea avatessa, kun valot ovat päällä.
        Työntämään ei uskallettu alkaa, kun muisteltiin ettei näitä uudempia autoja sais pukata käyntiin. Myöhemmin katsoin fiestan käsikirjasta, jossa sanottiin, että kylmää autoa voi pukata käytiin.
        Auto on ollut puolikin vuotta käyttämättömänä autotallissa, joten hapettuminen voisi olla yksi syy. Imetyttää vain, että miten se näin yks kaks teki tenät.
        Soitin fordin tiepalveluun, jossa sanottiin , että ajonestolaite olisi hajonnut. Kiitos vastauksesta!

Siis paljonko maksaa ajonestolaitteen korjaus? Lisäyksenä vielä edellisiin viesteihini, että autolla on ajettu vasta 7500km.
        Autoa ostaessani kuvittelin, että nuin vähän ajetulla autolla ajelee vielä monta huoletonta kilometriä.=/

• ippe

jos startista kuuluu edes naksahdus ei vika voi olla ajonesto laiteessa. uskoisin joko herätin johto on hapettunut tai solenoidin kosketuspinnat ovat likaiset tai syöpyneet. ostappa ensin uusi solenoidi, ennen kuin lähdet pähkäilemään kalliin ajoneston kanssa. on myös helppo tutkia tuleeko solenoidille herätin virtaa. se on se yksinäinen ohut johto.voit kokeilla vaikka ajovalo polttimolla yksi nasta maihin ja yhteen herätin johto ja starttaamaan jos lamppu syttyy ajonesto laite on ehjä.

• AnSa

Auto hinattiin korjaamolle ja siellä selvisi, että päämaajohto oli irti. Tästä lystistä selvittiin 57eurolla. (Ei varmaan ollu mikään suuri työ.)
        Tämän perusteella voin todeta, että fordin tiepalvelussa on aika epäasiantuntevaa väkeä. Noh... suuri apu oli kyllä hinausauton paikalle saamisestakin. Olisin kuitenkin olettanut, että kertomani perusteella olisivat osanneet paikallistaa vian hieman paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe