PYSÄHTYYKÖ LIIKENNE 10.9.2014

Pölli power

Ammattipätevyys vaatimukset tulevat voimaan nyt klo.24.00 jälkeen. Montako autoa jää ilman pätevää kuskia ? Riittääkö kuskit ? Jakaako poliisi sakkoja jos ei ole paperit kunnossa ? SUOMI KRIISISSÄ ?

30

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joko liukkaat alko?
    • Nukku Matti

      Silmiä painaa, ei uni anna lainaa.

    • Oiskos näin

      Oisko joku 30 kuskia suomessa jotka ei mene ton vuoksi töihin?

      • poliiseilla töitä

        Kyllä niitä vähän enemmän taitaa olla, kun henkilökohtaisestikin tunnen muutaman. Isompi kysymys on, että kuinka moni nyt ajaa ilman pätevyyttä. 3 viikkoa sitten kävin viimeisen koulutuspäivän ja kouluttaja kertoi, että koko ajan soi puhelin. 30-40 puhelua päivässä ja kuulemma hälyttävän iso osa puheluista alkoi: "Mikäs juttu tää koulutushomma nyt oikein on?" Eli muutama viikko sitten monella oli vielä KAIKKI päivät käymättä ja vasta alkoivat varata koulutuksia.


    • Rahti-Pölli

      Mitä tuota joutavia.Tässä maassa ei mitään kuskipulaa ole.Se on nähty asia.On 20v kokemusta raskailla ajosta,eri tehtävistä,puunajosta monenlaisiin rahrtiajoihin.Kehutaan kyllä joka paikassa,että hyvä ja ammattitaitoinen olet,mutta siitä huolimatta töitä ei ole,kuin silloin,kun joku sattuu tarvitsemaan.Vakipaikasta ei tietoakaan.
      Syykin lienee selvä:Olen liian kallis mies,kun en rupea ilmaseksi ajamaan.Vaadin tessin mukaisen tuntipalkan lisineen.Pekkasia ja Ylitöitä en ole vaatinut,eikä niitä ole juuri missään vapaaehtoisesti maksettu.Koskaan en ole kuitenkaan ainoatakaan työnantajaa ammattiliitolla uhannut,vaikka AKT:een jäsen olenkin.

      Tyhjänpäivästä puppua nämä kuskipula höpinät.Suomeen ei kuskipula atule,ennenkuin ehkä sitten,kun sota tulee ja sitä kautta rivit harvenee,Sen jälkeen lienee kyllä töitäkin,kun kaikki on raunioina,mutta se on eri asia sitten,että kuka täällä on niitä tekemässä ja mitä niistä maksetaan.


      o

      • RahtiMauno

        No jopas. Itsellä kokemusta 5 vuotta, ja työehtosopimusta noudatetaan pilkulleen (lisät, pekkaset, jne.).


      • onneton autonkuljettaja

        Mauno ei nyt taida tiedostaa alkoholiongelmaansa. Missään ei kattella joka maanantai rokulissa olevaa kaveria, vaikka olis kuinka huutava pula. Tämmöselle vasta 13 vuotta alaa harjoitelleelle tunarillekin on ihan kiltisti maksettu pekkasineen ja ylitöineen kaikki jo viimeiset 10 vuotta. Peruspalkkakin on joskus ollut jopa yli taulukon.


      • onneton autonkuljettaja
        onneton autonkuljettaja kirjoitti:

        Mauno ei nyt taida tiedostaa alkoholiongelmaansa. Missään ei kattella joka maanantai rokulissa olevaa kaveria, vaikka olis kuinka huutava pula. Tämmöselle vasta 13 vuotta alaa harjoitelleelle tunarillekin on ihan kiltisti maksettu pekkasineen ja ylitöineen kaikki jo viimeiset 10 vuotta. Peruspalkkakin on joskus ollut jopa yli taulukon.

        Anteeksi Mauno, Pölli-rahdille siis piti osoittaa edellinen. Tai saattaahan hänenkin nimensä olla Mauno. ;)


      • Älä ole kusetettava!

        " Vaadin tessin mukaisen tuntipalkan lisineen.Pekkasia ja Ylitöitä en ole vaatinut "

        Sulle maksetaan siis työehtosopimuksen mukaista palkkaa lisineen kaikkineen mutta ylityökorvauksia etkä pekkasia ole vaatinut???! Siinähän ne päällimmäiset lisät nimenomaan juuri ovat! Mitä muita lisiä sitten sinä saat? Miksi ylipäätään et vaadi palkallisia vapaapäiviä(pekkasia) tai miksei sinulle iltaisin ja öisin kelpaa parempi palkka? Miksi annat työnantajasi parantaa firman tulosta ottamalla osan sinulle kuuluvista korvauksista hänelle? Jos firmalla menee hyvin niin antaako pomosi sinulle silloin vastavuoroisesti omista rahoistaan osan??


      • Älä ole kusetettava!

        " Vaadin tessin mukaisen tuntipalkan lisineen.Pekkasia ja Ylitöitä en ole vaatinut "

        Sulle maksetaan siis työehtosopimuksen mukaista palkkaa lisineen kaikkineen mutta ylityökorvauksia etkä pekkasia ole vaatinut???! Siinähän ne päällimmäiset lisät nimenomaan juuri ovat! Mitä muita lisiä sitten sinä saat? Miksi ylipäätään et vaadi palkallisia vapaapäiviä(pekkasia) tai miksei sinulle iltaisin ja öisin kelpaa parempi palkka? Miksi annat työnantajasi parantaa firman tulosta ottamalla osan sinulle kuuluvista korvauksista hänelle? Jos firmalla menee hyvin niin antaako pomosi sinulle silloin vastavuoroisesti omista rahoistaan osan??


      • Rahti-Setä
        Älä ole kusetettava! kirjoitti:

        " Vaadin tessin mukaisen tuntipalkan lisineen.Pekkasia ja Ylitöitä en ole vaatinut "

        Sulle maksetaan siis työehtosopimuksen mukaista palkkaa lisineen kaikkineen mutta ylityökorvauksia etkä pekkasia ole vaatinut???! Siinähän ne päällimmäiset lisät nimenomaan juuri ovat! Mitä muita lisiä sitten sinä saat? Miksi ylipäätään et vaadi palkallisia vapaapäiviä(pekkasia) tai miksei sinulle iltaisin ja öisin kelpaa parempi palkka? Miksi annat työnantajasi parantaa firman tulosta ottamalla osan sinulle kuuluvista korvauksista hänelle? Jos firmalla menee hyvin niin antaako pomosi sinulle silloin vastavuoroisesti omista rahoistaan osan??

        Mielestäni juuri Pekkaset ovat se suuri älyttömyys.Mistä hyvästä ne täytyy maksaa?Täysin järjetön menoerä työnantajille.Sanoppas se arvoisa älypää älä ole kusetettava,että jos esim.asut ns ruuhkasuomen ulkopuolelle,jossa on työpaikkoja aika harvassa kuljetusalalla,niin onko parempi olla tekemättä mitään,jos ei yksinkertaisesti ole tarjolla sellaista työpaikkaa,missä maksetaan kaikki mitä kuuluu?

        Minä kuulun myös niihin sälleihin,joille ei ole koskaan maksettu kaikkea mitä kuuluu ns tessin mukaan. Siitä huolimatta esim,viime talvena juuri puunajosta yhdenkään kuukauden tili ei ollut alle 5000e,paras melkein 6000e.Tunteja 320 tuona kuukautena.Ai,niin,mutta sehän onkin rikollista,olen tehny suuremman rikoksen,kuin esim joku raiskaaja,sillä rehellinen työntekohan on nykyään iso rikos.

        Viime vuoden tulot oli viidettäkymmentätuhatta euroa.Olen velaton ja kohtuullinen pesämuna,vaikka työt laman myötä loppuisi,ei tule hätä rahallisesti.Minä joustan silloin kun olen töissä ja töitä on tähän asti riittäny.Tunnen kyllä teikäläisten kaltaisia tyyppejä,jotka laskutatte joka ainoasta minuutista,jonka olette työpaikalla.Yleensä te olette juuri niitä,jotka rimaa hipoen hoidatte hommanne ja saatte työpaikkanne pitää,kun ei teitä voi poiskaan potkia,vaikka tehokkaampiakin miehiä saattaisi olla oven takana tulossa.Laki on puolellanne.

        Alalle mahtuu kaikenmaailman pellejä niin työnantajiin,kuin työntekijöihinkin.Kaukana on ne ajat,jolloin sai tehdä ihan vapaasti töitä niin paljon kuin halusi.Silloin mitattiin miehen mitta.Te nuoret,jotka olette alalle tulleet jonkin kurssin kautta ja teette vain sallitut tunnit viikossa ja joka minuutista saatte palkan,teille voi sana jousto olla aika tuntematon käsite.


      • 45 tuntia/viikko
        Rahti-Setä kirjoitti:

        Mielestäni juuri Pekkaset ovat se suuri älyttömyys.Mistä hyvästä ne täytyy maksaa?Täysin järjetön menoerä työnantajille.Sanoppas se arvoisa älypää älä ole kusetettava,että jos esim.asut ns ruuhkasuomen ulkopuolelle,jossa on työpaikkoja aika harvassa kuljetusalalla,niin onko parempi olla tekemättä mitään,jos ei yksinkertaisesti ole tarjolla sellaista työpaikkaa,missä maksetaan kaikki mitä kuuluu?

        Minä kuulun myös niihin sälleihin,joille ei ole koskaan maksettu kaikkea mitä kuuluu ns tessin mukaan. Siitä huolimatta esim,viime talvena juuri puunajosta yhdenkään kuukauden tili ei ollut alle 5000e,paras melkein 6000e.Tunteja 320 tuona kuukautena.Ai,niin,mutta sehän onkin rikollista,olen tehny suuremman rikoksen,kuin esim joku raiskaaja,sillä rehellinen työntekohan on nykyään iso rikos.

        Viime vuoden tulot oli viidettäkymmentätuhatta euroa.Olen velaton ja kohtuullinen pesämuna,vaikka työt laman myötä loppuisi,ei tule hätä rahallisesti.Minä joustan silloin kun olen töissä ja töitä on tähän asti riittäny.Tunnen kyllä teikäläisten kaltaisia tyyppejä,jotka laskutatte joka ainoasta minuutista,jonka olette työpaikalla.Yleensä te olette juuri niitä,jotka rimaa hipoen hoidatte hommanne ja saatte työpaikkanne pitää,kun ei teitä voi poiskaan potkia,vaikka tehokkaampiakin miehiä saattaisi olla oven takana tulossa.Laki on puolellanne.

        Alalle mahtuu kaikenmaailman pellejä niin työnantajiin,kuin työntekijöihinkin.Kaukana on ne ajat,jolloin sai tehdä ihan vapaasti töitä niin paljon kuin halusi.Silloin mitattiin miehen mitta.Te nuoret,jotka olette alalle tulleet jonkin kurssin kautta ja teette vain sallitut tunnit viikossa ja joka minuutista saatte palkan,teille voi sana jousto olla aika tuntematon käsite.

        Voi Rahti-setä sentään!!! 320 tuntia kuukaudessa ja vielä pitää elvistellä asialla.
        Onko kyseisellä herralla mitään sosiaalista elämää työnulkopuolella???
        Vaimo,tyttöystävä ja lapset. He eivät ainakaan ole yhtä ylpeitä tuosta mahtavasta
        tuntimäärästä. Onhan se kiva olla kotona yksin ja odottaa. Jos TESsin mukaan mennään ja kaikki sovitut lisät maksetaan ylitöitä noin 5 tuntia viikossa
        pääsee 4000 eur kuukaudessa ja silloin jää aikaa myös perheenjäsenille.
        Aika moni sälli joka on painanut ns. pitkää päivää katuu vanhempana ettei
        aikaa jäänyt muuhun kuin työntekoon. Kannattaisi myös nauttia niistä arvoista
        joita ei voi mitata rahassa.


      • Sääliksi käy teitä!
        Rahti-Setä kirjoitti:

        Mielestäni juuri Pekkaset ovat se suuri älyttömyys.Mistä hyvästä ne täytyy maksaa?Täysin järjetön menoerä työnantajille.Sanoppas se arvoisa älypää älä ole kusetettava,että jos esim.asut ns ruuhkasuomen ulkopuolelle,jossa on työpaikkoja aika harvassa kuljetusalalla,niin onko parempi olla tekemättä mitään,jos ei yksinkertaisesti ole tarjolla sellaista työpaikkaa,missä maksetaan kaikki mitä kuuluu?

        Minä kuulun myös niihin sälleihin,joille ei ole koskaan maksettu kaikkea mitä kuuluu ns tessin mukaan. Siitä huolimatta esim,viime talvena juuri puunajosta yhdenkään kuukauden tili ei ollut alle 5000e,paras melkein 6000e.Tunteja 320 tuona kuukautena.Ai,niin,mutta sehän onkin rikollista,olen tehny suuremman rikoksen,kuin esim joku raiskaaja,sillä rehellinen työntekohan on nykyään iso rikos.

        Viime vuoden tulot oli viidettäkymmentätuhatta euroa.Olen velaton ja kohtuullinen pesämuna,vaikka työt laman myötä loppuisi,ei tule hätä rahallisesti.Minä joustan silloin kun olen töissä ja töitä on tähän asti riittäny.Tunnen kyllä teikäläisten kaltaisia tyyppejä,jotka laskutatte joka ainoasta minuutista,jonka olette työpaikalla.Yleensä te olette juuri niitä,jotka rimaa hipoen hoidatte hommanne ja saatte työpaikkanne pitää,kun ei teitä voi poiskaan potkia,vaikka tehokkaampiakin miehiä saattaisi olla oven takana tulossa.Laki on puolellanne.

        Alalle mahtuu kaikenmaailman pellejä niin työnantajiin,kuin työntekijöihinkin.Kaukana on ne ajat,jolloin sai tehdä ihan vapaasti töitä niin paljon kuin halusi.Silloin mitattiin miehen mitta.Te nuoret,jotka olette alalle tulleet jonkin kurssin kautta ja teette vain sallitut tunnit viikossa ja joka minuutista saatte palkan,teille voi sana jousto olla aika tuntematon käsite.

        Pekkaspäivillä korvattiin 90-luvun alussa silloiset palkankorotukset ja ne olivat nimenomaan työnantajien ehdottamia!

        Miksi sinä ja tuhannet muut suostutte tekemään työtä laittomilla työehdoilla? Antaako työnantajanne teille vastaavasti jotain omistaan että teillä elämä sujuisi paremmin? Kuvitteletteko saavanne kotipitäjäänne joskus työnsankari-patsaan kun työkyvyttömyyseläkkeelle olette jääneet ja terveytenne sinne rekan peltikoppiin olette lahjoittaneet? Olen aina nauranut sitä ajatusta että miehen mitta on se miten paljon työtä kukin tekee. Täysin naurettava ajatus. Työnantajat ottavat työntekijän selkänahasta kaiken irti mitä lähtee ja te työnsakarit kuvittelette sen takia saavanne itsestänne miehiä. Sitten vielä rikotte lakia niin liikennesääntöjä vastaan kuin työ-ja lepoaikojenkin. Mediasta saamme lukea päivittäin kun taas on pyörät ylöspäin ojissa raskasta kalustoa ja tie poikki siellä täällä maatamme. Ja kuskit ovat niin syyttömiä, niin syyttömiä mihinkään. Netissä kysellään tapoja miten piirturia pystyisi parhaiten kusettamaan. Olette kyllä sellainen ammattiryhmä että sylettää. Ei tietysti kaikki mutta pahimmat työnsankarit kyllä. No onneksi teidän työvuodet loppuvat usein ennen normaalia eläkeikää sairauksien takia niin saavat paremmin asioista ymmärtävät kaverit työpaikkoja. Tosin teidän "sankarien" kuljetusalasta luoman kuvan vuoksi tämä ala ei nykyään juuri ketään enää kiinnosta.


      • hyvin riittää
        Rahti-Setä kirjoitti:

        Mielestäni juuri Pekkaset ovat se suuri älyttömyys.Mistä hyvästä ne täytyy maksaa?Täysin järjetön menoerä työnantajille.Sanoppas se arvoisa älypää älä ole kusetettava,että jos esim.asut ns ruuhkasuomen ulkopuolelle,jossa on työpaikkoja aika harvassa kuljetusalalla,niin onko parempi olla tekemättä mitään,jos ei yksinkertaisesti ole tarjolla sellaista työpaikkaa,missä maksetaan kaikki mitä kuuluu?

        Minä kuulun myös niihin sälleihin,joille ei ole koskaan maksettu kaikkea mitä kuuluu ns tessin mukaan. Siitä huolimatta esim,viime talvena juuri puunajosta yhdenkään kuukauden tili ei ollut alle 5000e,paras melkein 6000e.Tunteja 320 tuona kuukautena.Ai,niin,mutta sehän onkin rikollista,olen tehny suuremman rikoksen,kuin esim joku raiskaaja,sillä rehellinen työntekohan on nykyään iso rikos.

        Viime vuoden tulot oli viidettäkymmentätuhatta euroa.Olen velaton ja kohtuullinen pesämuna,vaikka työt laman myötä loppuisi,ei tule hätä rahallisesti.Minä joustan silloin kun olen töissä ja töitä on tähän asti riittäny.Tunnen kyllä teikäläisten kaltaisia tyyppejä,jotka laskutatte joka ainoasta minuutista,jonka olette työpaikalla.Yleensä te olette juuri niitä,jotka rimaa hipoen hoidatte hommanne ja saatte työpaikkanne pitää,kun ei teitä voi poiskaan potkia,vaikka tehokkaampiakin miehiä saattaisi olla oven takana tulossa.Laki on puolellanne.

        Alalle mahtuu kaikenmaailman pellejä niin työnantajiin,kuin työntekijöihinkin.Kaukana on ne ajat,jolloin sai tehdä ihan vapaasti töitä niin paljon kuin halusi.Silloin mitattiin miehen mitta.Te nuoret,jotka olette alalle tulleet jonkin kurssin kautta ja teette vain sallitut tunnit viikossa ja joka minuutista saatte palkan,teille voi sana jousto olla aika tuntematon käsite.

        Vai että ihan viidettäkymmentä tuhatta sait raatamisestasi. Mulla oli viime vuoden brutto 36000 ja siihen päivärahat päälle. Kaikki vuorokausi- ja viikkolevot vietin kotona. Viikon talviloman, 4 viikon kesäloman ja muutaman pekkasviikon vietin normaalisti. Ylitöitä kertyi 30 tuntia koko vuonna. Sairaslomalla en ollut päivääkään. Näin siis surkealla TES-liksalla tienaa. Helposti nousisi vuositulot nelosella alkaviksi, jos muutaman tunnin viikossa tekisi enemmän töitä.


      • Havukka-ahon ajattel
        Sääliksi käy teitä! kirjoitti:

        Pekkaspäivillä korvattiin 90-luvun alussa silloiset palkankorotukset ja ne olivat nimenomaan työnantajien ehdottamia!

        Miksi sinä ja tuhannet muut suostutte tekemään työtä laittomilla työehdoilla? Antaako työnantajanne teille vastaavasti jotain omistaan että teillä elämä sujuisi paremmin? Kuvitteletteko saavanne kotipitäjäänne joskus työnsankari-patsaan kun työkyvyttömyyseläkkeelle olette jääneet ja terveytenne sinne rekan peltikoppiin olette lahjoittaneet? Olen aina nauranut sitä ajatusta että miehen mitta on se miten paljon työtä kukin tekee. Täysin naurettava ajatus. Työnantajat ottavat työntekijän selkänahasta kaiken irti mitä lähtee ja te työnsakarit kuvittelette sen takia saavanne itsestänne miehiä. Sitten vielä rikotte lakia niin liikennesääntöjä vastaan kuin työ-ja lepoaikojenkin. Mediasta saamme lukea päivittäin kun taas on pyörät ylöspäin ojissa raskasta kalustoa ja tie poikki siellä täällä maatamme. Ja kuskit ovat niin syyttömiä, niin syyttömiä mihinkään. Netissä kysellään tapoja miten piirturia pystyisi parhaiten kusettamaan. Olette kyllä sellainen ammattiryhmä että sylettää. Ei tietysti kaikki mutta pahimmat työnsankarit kyllä. No onneksi teidän työvuodet loppuvat usein ennen normaalia eläkeikää sairauksien takia niin saavat paremmin asioista ymmärtävät kaverit työpaikkoja. Tosin teidän "sankarien" kuljetusalasta luoman kuvan vuoksi tämä ala ei nykyään juuri ketään enää kiinnosta.

        SÄÄLIKSI KÄY TEITÄ ! Puhut niin täydellisesti 100% asiaa kuin vaan voi.
        Tämän edellä kerrotun takia kukaan nuori ei lähde alalle. Edes autoilijoiden
        jälkikasvu ei aina halua alalle juuri tämän typeryyden takia vaan suuntaavat ihan
        muihin ammatteihin.Miksi halutaan rikkoa kaikkia sääntöjä.Lepoaikoja. Halutaan
        ajaa sairaan pitkiä päiviä kehutaan vielä muille kuinka kovba kaveri on.
        Sairasta... Eikö näillä ääliöillä ole mitään muuta elämää. Perhe ja lapset
        ovat myös tärkeitä asioita omassa elämässä.


      • Ajat ilmaiseksi?

        Niin, ajat läpi samalla palkalla ilman lisiä tai pekkasia. Olet halpa mies työnantajallesi jos menee illat, yöt, vkl, ylityöt peruspalkalla.

        Meille lisät on vielä maksettu mutta kyllähän singaalia on tullut, että liikaa maksaa. Olen ensimmäinen joka lähtee jos menee näiden suhteen vaikeaksi. Ihan vapaaehtoisesti. On muutakin eikä tällä hommalla varsinaisesti rikastumaan pääse edes lisien kanssa.

        Yhden auton uhkasin jättää aikoinaan Osloon kun oli palkkarästejä jokunen tonni joita ei vain hoidettu. Rahoja ei ollut tilillä niin soittelin ja ilmoitin ottavani lopputilin. Sanottiin, että se käy, hoidetaan asia kun palaat. Sanoin, että sanoinko palaavani, autosi voit etsiä sivukujilta ja iskin luurin kiinni. Rahat tuli ja lopputilikin :D


      • ajat ilmaiseksi
        Rahti-Setä kirjoitti:

        Mielestäni juuri Pekkaset ovat se suuri älyttömyys.Mistä hyvästä ne täytyy maksaa?Täysin järjetön menoerä työnantajille.Sanoppas se arvoisa älypää älä ole kusetettava,että jos esim.asut ns ruuhkasuomen ulkopuolelle,jossa on työpaikkoja aika harvassa kuljetusalalla,niin onko parempi olla tekemättä mitään,jos ei yksinkertaisesti ole tarjolla sellaista työpaikkaa,missä maksetaan kaikki mitä kuuluu?

        Minä kuulun myös niihin sälleihin,joille ei ole koskaan maksettu kaikkea mitä kuuluu ns tessin mukaan. Siitä huolimatta esim,viime talvena juuri puunajosta yhdenkään kuukauden tili ei ollut alle 5000e,paras melkein 6000e.Tunteja 320 tuona kuukautena.Ai,niin,mutta sehän onkin rikollista,olen tehny suuremman rikoksen,kuin esim joku raiskaaja,sillä rehellinen työntekohan on nykyään iso rikos.

        Viime vuoden tulot oli viidettäkymmentätuhatta euroa.Olen velaton ja kohtuullinen pesämuna,vaikka työt laman myötä loppuisi,ei tule hätä rahallisesti.Minä joustan silloin kun olen töissä ja töitä on tähän asti riittäny.Tunnen kyllä teikäläisten kaltaisia tyyppejä,jotka laskutatte joka ainoasta minuutista,jonka olette työpaikalla.Yleensä te olette juuri niitä,jotka rimaa hipoen hoidatte hommanne ja saatte työpaikkanne pitää,kun ei teitä voi poiskaan potkia,vaikka tehokkaampiakin miehiä saattaisi olla oven takana tulossa.Laki on puolellanne.

        Alalle mahtuu kaikenmaailman pellejä niin työnantajiin,kuin työntekijöihinkin.Kaukana on ne ajat,jolloin sai tehdä ihan vapaasti töitä niin paljon kuin halusi.Silloin mitattiin miehen mitta.Te nuoret,jotka olette alalle tulleet jonkin kurssin kautta ja teette vain sallitut tunnit viikossa ja joka minuutista saatte palkan,teille voi sana jousto olla aika tuntematon käsite.

        Nuorena oli noita 320 ajotunnin kuukausia, 319 on pohjat. Arvaa vaan lähtisinkö enää hölmöilemään samalla tapaa? En. Tosin sain tuon 6000 siitä jo -90 luvun alussa.

        Nyt mennään niin, että max. 50h/vko ja ei toivottavasti koppia vaan kotiin yöksi vaimon viereen köllöttelemään ja laittamaan lapset nukkumaan tai laittamaan aamulla koulutielle.


      • Pekkasilla
        Sääliksi käy teitä! kirjoitti:

        Pekkaspäivillä korvattiin 90-luvun alussa silloiset palkankorotukset ja ne olivat nimenomaan työnantajien ehdottamia!

        Miksi sinä ja tuhannet muut suostutte tekemään työtä laittomilla työehdoilla? Antaako työnantajanne teille vastaavasti jotain omistaan että teillä elämä sujuisi paremmin? Kuvitteletteko saavanne kotipitäjäänne joskus työnsankari-patsaan kun työkyvyttömyyseläkkeelle olette jääneet ja terveytenne sinne rekan peltikoppiin olette lahjoittaneet? Olen aina nauranut sitä ajatusta että miehen mitta on se miten paljon työtä kukin tekee. Täysin naurettava ajatus. Työnantajat ottavat työntekijän selkänahasta kaiken irti mitä lähtee ja te työnsakarit kuvittelette sen takia saavanne itsestänne miehiä. Sitten vielä rikotte lakia niin liikennesääntöjä vastaan kuin työ-ja lepoaikojenkin. Mediasta saamme lukea päivittäin kun taas on pyörät ylöspäin ojissa raskasta kalustoa ja tie poikki siellä täällä maatamme. Ja kuskit ovat niin syyttömiä, niin syyttömiä mihinkään. Netissä kysellään tapoja miten piirturia pystyisi parhaiten kusettamaan. Olette kyllä sellainen ammattiryhmä että sylettää. Ei tietysti kaikki mutta pahimmat työnsankarit kyllä. No onneksi teidän työvuodet loppuvat usein ennen normaalia eläkeikää sairauksien takia niin saavat paremmin asioista ymmärtävät kaverit työpaikkoja. Tosin teidän "sankarien" kuljetusalasta luoman kuvan vuoksi tämä ala ei nykyään juuri ketään enää kiinnosta.

        Sääliksi käy teitä! Näinhän se meni todella. TYÖNANTAJAT ehdottivat kyseistä
        järjestelyä pekkasia. Rahti-setä nimimerkki on juuri näitä sällejä jotka eivät
        aidosti seuraa yhtään mitä työmarkkina neuvotteluissa on sovittu. Nämä pekkaset
        kuuluu ottaa nimenomaan vapaana.Vain tyhmä ottaa rahana. Ne on todella arvokkaita vapaapäiviä kun pitää hoitaa joitain asioita esim virastoissa. Pitää
        viedä lapsi lääkäriin tai oma iäkäs äiti/isä lääkäriin. Rahti-setä on ilmeisesti sen ikäinen ihminen ettei hänellä ole tällaisiä haasteita työnohella.Jos on lapsia
        tai iäkkäitä vanhempia niin nämä vapaat ovat kullan arvoisia. Minun mielestä
        ainakin. Olisi kiva jos Rahti-setä kommentoisi onko ajatellut asiaa tältä
        kantilta ollenkaan. Minulla on vahva näkemys Rahti-sedästä .Kyseessä on
        villi poikamies jonka vanhemmat ovat hyväkuntoisia 60-vuotiaita. viikonloput
        bailataan ja viikot ajetaan silmät ristissä.


      • Rahti-Setä
        Pekkasilla kirjoitti:

        Sääliksi käy teitä! Näinhän se meni todella. TYÖNANTAJAT ehdottivat kyseistä
        järjestelyä pekkasia. Rahti-setä nimimerkki on juuri näitä sällejä jotka eivät
        aidosti seuraa yhtään mitä työmarkkina neuvotteluissa on sovittu. Nämä pekkaset
        kuuluu ottaa nimenomaan vapaana.Vain tyhmä ottaa rahana. Ne on todella arvokkaita vapaapäiviä kun pitää hoitaa joitain asioita esim virastoissa. Pitää
        viedä lapsi lääkäriin tai oma iäkäs äiti/isä lääkäriin. Rahti-setä on ilmeisesti sen ikäinen ihminen ettei hänellä ole tällaisiä haasteita työnohella.Jos on lapsia
        tai iäkkäitä vanhempia niin nämä vapaat ovat kullan arvoisia. Minun mielestä
        ainakin. Olisi kiva jos Rahti-setä kommentoisi onko ajatellut asiaa tältä
        kantilta ollenkaan. Minulla on vahva näkemys Rahti-sedästä .Kyseessä on
        villi poikamies jonka vanhemmat ovat hyväkuntoisia 60-vuotiaita. viikonloput
        bailataan ja viikot ajetaan silmät ristissä.

        Pekkasilla nimimerkille vastaus.Mainitsin kirjoituksessani,että kuulun niihin sälleihin,joille ei ole maksettu pekkasia.En sanonut niin,etten olisi niitä ottanut jos olisi maksettu.
        En asu Etelä-Suomessa,jossa on tiheässä kuljetusliikkeitä ja sitä myöten myös runsaasti vaihtoehtoja työpaikkojen suhteen.

        Olen ajanut Raskasta liikennettä noin 20v ammatikseni.Kaikki työpaikat joissa olen ollut,yhtä lukuunottamatta ovat olleet sellaisia,jotka eivät ole suostuneet maksamaan pekkasia.Ovat maksaneet tessin mukaisen tuntiliksan ja ilta,yö,yms lisät,mutta eivät pekkasia ja ylityökorvaus osia.Eli yksi ainoa firma on maksanut pekkaset,nekään ei ole maksaneet ylityönkorotusosia,mutta ei siellä ylitöitä ole kyllä juuri tullutkaan.

        Pisin työsuhteeni kesti melkein 10v,yritys teki konkurssin.Sen jälkeen pidemmät työsuhteeni ovat olleet noin 3 vuoden mittaisia ja siitä alaspäin. Toki olisin voinut hankkiutua aikanaan jonkin ison kuljetusliikkeen leipiin,esim.kiitolinja ajoon.Olisi varmasti maksettu kaikki mitä kuuluu. Satun vain olemaan ehkäpä pahaksi onnekseni sellainen sälli,joka ei viihdy siistisssä "virka-asussa".Tykkään mieluiten repiä vaikkapa talvella ketjuja puuauton pyöriin keskellä korpea,taikka kesäisin ajella ympäri suomea erilaisiin paikkoihin esim.rakennustarvikkeita.

        Tunnustan rehellisesti sen,että olen ns.elämäntapa kuljettaja.Tosin kykenen pitämään myös pitkiä vapaita,jopa useita kuukausia,joskus omasta tahdostani,joskus töitä ei vain ole.Siinäkin olet oikeassa,että en ole perheellinen.En nauti liiton päivärahaa,olen yleensä omillani "lomalla".Ei ole velkaa,ei vaateliasta emäntää,joten ei ole välttämätöntä olla aina tuloja lainkaan.Saa olla täysin vapaasti,ei tarvitse ottaa mitä tahansa ja mistä tahansa firmasta työtä vastaan.

        Silloin,kun teen työtä,sitten sitä myös tehdään.Eli olen varmasti "hankala"tapaus tälläisten liiton miesten näkökulmasta katsoen.Kuitenkin,jos lähtisin siitä liikkeelle,et vaadin kaikki mitä kuuluu,niin täytyisi muuttaa asuinpaikkaa,ellei sitten halua ruveta yhteiskunnan elätiksi,koska sellaista yritystä ei näillä seuduin ole,joka maksaa kaiken.Oman kokemukseni perusteella nämä pekkaspäivät ja ylityön korotusosat ovat kirous työnantajille.Ei ole minun vikani,jos asuinseutuni yritykset ei näitä kykene maksamaan

        Tietenkin ehkäpä suurin virheeni on ollut se,etten laittanut silloin nuorempana omaa autoa.Ei olisi tarvinnut kenenkään itkeä sitä,että ajan liian halvalla....tai onhan siinä se mahdollisuus,että sitten toiset yrittäjät olisivat itkeneet,että ajan liian halvalla?

        Ps.Ne "bailaukseni"jätän sinun pääteltäväksi,vaikkapa tämän vastaukseni perusteella.


    • puukenkä

      Juuri se joka ei vaadi tessin palkkoja, aiheuttaa ammatilleen aliarvostusta.

    • nekruhommaa

      Eihän se ole ihmisen hommaa viettää vapaa-aikaansa huolto-aseman takapihalla peltikopissa, millä muulla alalla vapaatkin ollaan työpaikalla?
      sitten vielä joku älypää kysyy miksi pekkaset?, samalla sit päivärahatkin pois vaan

      laskepa tuntipalkkasi sen mukaan mitä vietät työmaalla, niin kyllä pieneksi jää.

      kokoomus ja ek kyllä kiittää!

    • rahtireiskat ry.

      Millä ne mittaa ammatti pätevyyden? Trafin kusetus virityksiä virkahanureilta duunarille.

    • 3333333

      Suuret tulot aiheuttavat suuret verot. On melko typerää ajaa silmät ristissä pitkiä työpäiviä ja maksaa enemmän verottajalle, joka antaa ne sitten vaikka elätettävälle maahanmuuttajalle. No entäs jos sitten seuraavana vuonna ei olekkaan riittävästi töitä, niin maksat silti ne älyttömät edellisen vuoden aiheuttamat veromätkyt. Kannattaa ajatella myös omaa terveyttään. Kyllä nuorena jaksaa, mutta kauan jatkuneet toistuvat untavastaan taistelut aiheuttavat vakavia sairauksia jopa aivoissa. Nautippas siinä vihanneksena sitten eläkkeellä.

      • Voi että sentään!!!!

        Verokorttia voi kätevästi muuttaa tulojen mukaan netissä ihan kotona
        kotoisasti a-olut pullo kourassa saunan jälkeen. Vain tyhmä ei seuraa
        ansiokehitystä ja verotusta ja tee tarvittavat korjaukset kun se on
        todella helppoa.Miksi odotella jotain mätkyjä kun voi ne välttää
        pitämällä verotiedot ajantasalla reaaliajassa.
        Duunarit: Työkalut on käyttäkää niitä kun siihen on kerta mahdollisuus.


      • 666 paha poika

        Maahanmuuttaja tuntee nettisivut. 3333333 ei tunne koska ajaa silmät
        ristissä. Siksi maahanmuuttajalla menee hyvin. 3333333 muuttuu porkkanaksi.
        En tiedä mitenkä nämä maahanmuuttajat liittyvät alkuperäiseen aiheeseen
        mutta anti mennä.


      • Kertausta veroista
        Voi että sentään!!!! kirjoitti:

        Verokorttia voi kätevästi muuttaa tulojen mukaan netissä ihan kotona
        kotoisasti a-olut pullo kourassa saunan jälkeen. Vain tyhmä ei seuraa
        ansiokehitystä ja verotusta ja tee tarvittavat korjaukset kun se on
        todella helppoa.Miksi odotella jotain mätkyjä kun voi ne välttää
        pitämällä verotiedot ajantasalla reaaliajassa.
        Duunarit: Työkalut on käyttäkää niitä kun siihen on kerta mahdollisuus.

        Jos jotain verotuksesta kuvittelet ymmärtäväsi niin luulisi sinun tietävän että bruttotulot määrää sen paljonko kokonaisuudessa maksat veroa. Veroprosentilla pystyt vaikuttamaan vain siihen miten paljon tilipäivänä jää lapaseen maksetusta palkasta. Jos vuoden mittaan maksaa ylisuuren määrän/prosentteja veroa se hyvitetään veronpalautuksena takaisin. Jos taas maksaa liian vähän saa lisäveroja. Vain se miten paljon tienaa vuodessa vaikuttaa siihen paljonko maksat konkreettisesti veroa. Ihan peruskoulussa opetettua veromatematiikkaa. Ei se muutu vaikka miten helppoa olisi prosentteja kaljapullon voimalla netissä muutella.


      • Voi että sentään!!!!
        Kertausta veroista kirjoitti:

        Jos jotain verotuksesta kuvittelet ymmärtäväsi niin luulisi sinun tietävän että bruttotulot määrää sen paljonko kokonaisuudessa maksat veroa. Veroprosentilla pystyt vaikuttamaan vain siihen miten paljon tilipäivänä jää lapaseen maksetusta palkasta. Jos vuoden mittaan maksaa ylisuuren määrän/prosentteja veroa se hyvitetään veronpalautuksena takaisin. Jos taas maksaa liian vähän saa lisäveroja. Vain se miten paljon tienaa vuodessa vaikuttaa siihen paljonko maksat konkreettisesti veroa. Ihan peruskoulussa opetettua veromatematiikkaa. Ei se muutu vaikka miten helppoa olisi prosentteja kaljapullon voimalla netissä muutella.

        Kertausta veroista.. No voi voi sentään...... Jos tulosi nousevat suuremmiksi
        kuin verokorttisi arvioitu ansio on niin muuttamalla netissä/tai ottamalla
        yhteyttä verotoimistoon voit muuttaa pidätysprosenttia ylöspäin ja näin
        välttää mätkyt. Eli verojen pidätysprosentti pysyy ajantasalla vaikka
        tulot kasvaisivat. Näin ollen ei mätkyjä ei tule ja saa mahdollisesti jopa
        veronpalautusta jossa korkokin on ihan asiallinen.Totta on se että lopullinen
        veroprosentti määräytyy vasta verovuoden lopussa. Koko keskustelu käynnistyi kun
        nimmerkki 3333333 joka puhui suurista tuloista ja sitten taas seuraavan vuoden pienistä tuloista. Jos tulot pienenevät olennaisesti on todella fiksua ilmoittaa
        siitä verottajalle heti.Vai oletko "kertausta veroista" todella eri mieltä?????


      • Ole tarkka ota P....
        Voi että sentään!!!! kirjoitti:

        Kertausta veroista.. No voi voi sentään...... Jos tulosi nousevat suuremmiksi
        kuin verokorttisi arvioitu ansio on niin muuttamalla netissä/tai ottamalla
        yhteyttä verotoimistoon voit muuttaa pidätysprosenttia ylöspäin ja näin
        välttää mätkyt. Eli verojen pidätysprosentti pysyy ajantasalla vaikka
        tulot kasvaisivat. Näin ollen ei mätkyjä ei tule ja saa mahdollisesti jopa
        veronpalautusta jossa korkokin on ihan asiallinen.Totta on se että lopullinen
        veroprosentti määräytyy vasta verovuoden lopussa. Koko keskustelu käynnistyi kun
        nimmerkki 3333333 joka puhui suurista tuloista ja sitten taas seuraavan vuoden pienistä tuloista. Jos tulot pienenevät olennaisesti on todella fiksua ilmoittaa
        siitä verottajalle heti.Vai oletko "kertausta veroista" todella eri mieltä?????

        Jos tulot pienenee todella paljon niin jokainen fiksu ihminen ilmoittaa
        sen verottajalle.Näin veroprosentti saadaan kohdilleen ja jää rahaa
        enemmän ostaa sitä pakollista eli ruokaa.Jos on nälkä niin ehtii
        kuolla ennen kuin veronpalautus tulee sitten joskus.


      • Freelancer
        Ole tarkka ota P.... kirjoitti:

        Jos tulot pienenee todella paljon niin jokainen fiksu ihminen ilmoittaa
        sen verottajalle.Näin veroprosentti saadaan kohdilleen ja jää rahaa
        enemmän ostaa sitä pakollista eli ruokaa.Jos on nälkä niin ehtii
        kuolla ennen kuin veronpalautus tulee sitten joskus.

        Kertausta veroista.En ymmärrä mitä ajat takaa.... Jos edellisvuonna
        olet tienannut hyvin ja nyt tänä vuonna tulosi on romahtaneet niin eikö
        se ole järkeenkäypää ilmoittaa mahdollisimman nopeasti asiasta
        verottajalle ettei ne vähäiset lantit jää odottamaan verottajan päätöstä.
        Joka euro on varmasti tarpeen jotta pärjää edes jotenkin.


      • 4566+
        Freelancer kirjoitti:

        Kertausta veroista.En ymmärrä mitä ajat takaa.... Jos edellisvuonna
        olet tienannut hyvin ja nyt tänä vuonna tulosi on romahtaneet niin eikö
        se ole järkeenkäypää ilmoittaa mahdollisimman nopeasti asiasta
        verottajalle ettei ne vähäiset lantit jää odottamaan verottajan päätöstä.
        Joka euro on varmasti tarpeen jotta pärjää edes jotenkin.

        Kai nyt mielummin ottaa rahaa HETI kuin antaa valtiolle ilmaista lainaa...

        Eli se on ihan OK maksaa myöhemmin takas niitä mitä kuuluukin, jos on kerran saanut valtiolta "ilmaista lainaa"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe