Itävallassakin menee huonosti Tojolla

Heikosti menee

Skodalla nousua 54.2 %, suurin häviäjä Toyota (-40.5 %). Heinäkuun myynti ja muutos viime vuoteen:

1. VW 3 972 -21,3%
2. Skoda 1 820 54,2%
3. Opel 1 792 -3,6%
4. Hyundai 1 637 -21,3%
5. Audi 1 591 -12,1%
6. BMW 1 490 5,2%
7. Ford 1 487 -22,8%
8. Renault 1 325 -17,9%
9. Seat 1 271 -6,4%
10. Mercedes 1 020 -19,4%
11. Peugeot 938 -3,7%
12. Citroen 767 -0,8%
13. Kia 700 -16,6%
14. Fiat 669 -29,1%
15. Mazda 650 -31,1%
16. Dacia 647 -0,9%
17. Suzuki 494 0,4%
18. Nissan 486 -31,0%
19. Toyota 397 -40,5%
Others 1 619 -19,1%

http://www.carindustry.eu/austria-in-july-2014-remarkable-skoda/

36

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohkaisesti menee

      Näkyy Tojon osuus olevan jo niin pieni, että pian edustus häipyy-haipuu siellä edustusten taivaaseen. Paremmille edustusmaille.

    • kappas vaan

      Autoista parhaiten menee Bemarilla.

    • Abraham

      Eihän nyt laatutietoiset itävaltalaiset mitään Tojoja ostele. Jossain Puolassa ja Turkissa kelpaa jopa Tojo.

    • Tojon tilannut

      Aivan typerää verrata sellaisten maiden listoja joissa omaa auto tuotantoa. Tojo on myydyin merkki ja oikeesti laadukkain euro roskaa ei voi edes verrata. Tojo pärjää maissa joiden ei ole pakko ostaa kansallis tunnosta oman maan roskaa. Mitä enemmän ajoa ja kovaa käyttöä niin valinta on tojo.

      • 2+18

        Hmm... Eipä nyt tule mieleen, kertokaas... mitäs Itävaltalaisia autovalmistajia sitä onkaan?


      • Tojo on roskaa

        Eipä tuota Itävallan autotuotantoa voi suureksi sanoa. Ei Tojoa myydä niissä maissa paljoa missä sitä ei valmisteta, ei ainakaan sivistysmaissa.

        Mitä enemmän ajoa ja kovaa käyttöä sitä suuremmalla varmuudella autoksi ei valita Tojoa. Eihän Tojo kelpaa taksiin, työsuhdeautoksi tai ylipäätään mihinkään missä vaaditaan käyttövarmuutta. Papparaisille jotka junnaavat alinopeutta ja ajavat vuosittain hyvin vähän voi kelvata, etenkin kun heillä on aikaa puunata ja käyttää sitä huollossa, korjauksissa sekä takaisinkutsuissa alvariinsa.


      • Tojon tilannut
        2+18 kirjoitti:

        Hmm... Eipä nyt tule mieleen, kertokaas... mitäs Itävaltalaisia autovalmistajia sitä onkaan?

        Saab teki itävallassa cabriolet mallia ja Porchella sama juttu ja ei ole pitkä matka Itävallasta, kun tehdään esimerkiksi bemaria, vajaa sata kilometriä rajalta. Et voi verrata tojon myyntiä keskieuroopassa missä puhalletaan yhteen hiileen ja ilmeisesti joitain kateus kiintiöitäkin on tojolle eurooppaan laitettu.


      • Tojon ohittanut
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Saab teki itävallassa cabriolet mallia ja Porchella sama juttu ja ei ole pitkä matka Itävallasta, kun tehdään esimerkiksi bemaria, vajaa sata kilometriä rajalta. Et voi verrata tojon myyntiä keskieuroopassa missä puhalletaan yhteen hiileen ja ilmeisesti joitain kateus kiintiöitäkin on tojolle eurooppaan laitettu.

        Tojon kateus kiintiö? Paljon olen nähnyt, mutta kyllä taas terolla mielikuvitus laukkaa ja älä sotke Porchea samaan sepustukseesi tojon kanssa. Joko muuten nauriksessa 2000 km rikki "mitään vikoja ei ole ollut"


      • Repesin nauramaan!
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Saab teki itävallassa cabriolet mallia ja Porchella sama juttu ja ei ole pitkä matka Itävallasta, kun tehdään esimerkiksi bemaria, vajaa sata kilometriä rajalta. Et voi verrata tojon myyntiä keskieuroopassa missä puhalletaan yhteen hiileen ja ilmeisesti joitain kateus kiintiöitäkin on tojolle eurooppaan laitettu.

        Vai pitää naapurimaatkin jo ottaa avuksi! Ja "kateuskiintiö", tämä oli kyllä parasta Teroa, heh heh.


      • tojo on roskaa

      • pian pohjakosketus
        tojo on roskaa kirjoitti:

        Hollannilla on varmasti kauheasti omaa autotuotantoa kun saksalaiset, ranskalaiset ja jopa tsekkiautot pärjäävät siellä Toyotaa paremmin. Toyotan markkinaosuus on siellä suoranaisessa syöksykierteessä, kuten alla olevasta linkistä voi lukea.
        http://www.carindustry.eu/netherland-in-august-2014-changing-the-market/

        PfiuuuuuUUUUUU menee Tojolla alaspäin.


      • 20+6
        Tojon tilannut kirjoitti:

        Saab teki itävallassa cabriolet mallia ja Porchella sama juttu ja ei ole pitkä matka Itävallasta, kun tehdään esimerkiksi bemaria, vajaa sata kilometriä rajalta. Et voi verrata tojon myyntiä keskieuroopassa missä puhalletaan yhteen hiileen ja ilmeisesti joitain kateus kiintiöitäkin on tojolle eurooppaan laitettu.

        No, eipä tuolla listalla näy kyllä saabia eikä porchea. Mitä ne naapurimaiden autonvalmistajat nyt yhtäkkiä tähän liittyvät? Suomessa kai pitäisi sitten myydä jatkuvana virtana Volvoa, Saabia ja Ladaa. Ja koska Uudessakaupungissa on autotehdas, niin Mersun A- sarja on varmaan hyvin myyty. Fisher Karmaakin myytiin Suomessa aivan hulluna.


      • ????????????????????
        Tojo on roskaa kirjoitti:

        Eipä tuota Itävallan autotuotantoa voi suureksi sanoa. Ei Tojoa myydä niissä maissa paljoa missä sitä ei valmisteta, ei ainakaan sivistysmaissa.

        Mitä enemmän ajoa ja kovaa käyttöä sitä suuremmalla varmuudella autoksi ei valita Tojoa. Eihän Tojo kelpaa taksiin, työsuhdeautoksi tai ylipäätään mihinkään missä vaaditaan käyttövarmuutta. Papparaisille jotka junnaavat alinopeutta ja ajavat vuosittain hyvin vähän voi kelvata, etenkin kun heillä on aikaa puunata ja käyttää sitä huollossa, korjauksissa sekä takaisinkutsuissa alvariinsa.

        Kuten kehitysmaa Suomessa,jossa Toyotaa on eniten rekisterissä
        Toyotaa myydään niin paljon että valmistusta on kaikkialla,
        kaikissa maanosissa.Valmistetaan merkeistä eniten maailmassa ja
        myös myydään. Harmittaako? Kuvitteletko tosiaan että joku uskoo
        noita sinun liturgioitasi?


      • Tojoille nauretaan
        ???????????????????? kirjoitti:

        Kuten kehitysmaa Suomessa,jossa Toyotaa on eniten rekisterissä
        Toyotaa myydään niin paljon että valmistusta on kaikkialla,
        kaikissa maanosissa.Valmistetaan merkeistä eniten maailmassa ja
        myös myydään. Harmittaako? Kuvitteletko tosiaan että joku uskoo
        noita sinun liturgioitasi?

        Suomihan on autoilun takapajula. Harmittaako, että Tojo käy kaupaksi vain takapajuloissa peräkammarin pojille?

        Ostahan maksalaatikkoa, sitäkin valmistetaan paljon.


      • Tojo kuihtuu
        tojo on roskaa kirjoitti:

        Hollannilla on varmasti kauheasti omaa autotuotantoa kun saksalaiset, ranskalaiset ja jopa tsekkiautot pärjäävät siellä Toyotaa paremmin. Toyotan markkinaosuus on siellä suoranaisessa syöksykierteessä, kuten alla olevasta linkistä voi lukea.
        http://www.carindustry.eu/netherland-in-august-2014-changing-the-market/

        Aika huimat miinukset Toyotalle Hollannissa, -41,%! Samaan aikaa Skodalle kasvua 94,3%.


    • Late.

      Taitaa tippua Tojo tuonne "Others" joukkoon tuota vauhtia vaikka vielä myydäänkin vähän reilut puolet Dacian määrästä.

    • Corolla pappa

      Valhe, emävalhe ja tilasto. Te euroromumerkkikuskit länkytätte alvariinsa jostain ihme tilastoista, jotka ovat euroromujmerkkien valmistajien manipuloimia. Luottomyyjältäni kuulun että Toyotan hybrideissäkin myydään ei oota kaikkialla, sen verran on laajaa kysyntä. Tilausajat Auris hybridillä 7 kk ja Yariksellakin 6 kk. Toyota on oikeasti maailman paras, sen todistaa se että se on maailman suurin valmistaja ja merkkiuskollisuus parasta tasoa. Pitääkin tässä taas huomenissa käväistä luottomyyjän kanssa juttelemassa kahveen ja pullapitkon kera.

      • tarzanhuutokutsu

        takaisinkutsutilastot ovat sitä väärennyksien kaikkein ankarinta viitakkoa


      • ei ilkee kattoo
        tarzanhuutokutsu kirjoitti:

        takaisinkutsutilastot ovat sitä väärennyksien kaikkein ankarinta viitakkoa

        ne pitäis kieltää.


    • fuksi 4

      Nyt syksyllä tulee voimaan renkaiden ilmapaineen seuranta pakolliseksi uusissa myyntiin tulevissa autoissa. Skoda,wv ja volvossa anturit ovat epäkeskeisiä ja toyotassa anturit ovat asennettu renkaiden venttiileihin, tosi fiksua kun talvirenkaissa pitää olla myös anturit, muuten eu laki ei tule täyttymään vai mitä sanoo terot.

      • Irti eeuusta

        Onneksi sekin typerä Eu-asetus pystyttiin pyörtämään.
        Eli, koskee vain ensiasennusrenkaita.
        Asetus kuuluu sarjaan ,helmiä sioille EUsta.


      • Kutsutaan takaisin

        Takaisinkutsu tulee Tohjoille noistakin anturoista.


      • Corolla pappa

        Toyotassa ne anturit renkaissa kestävät auton iän eli 40-50 vuotta, toisin kuin euromerkkisissä rotteloissa. Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu. Minulla oli aikoinaan 1993 Corolla ja siinä ne kullatut liittimet jo olivat. Kävin tänään aamusella jutustelemassa taas luottomyyjäni kanssa ja oli tuoreen pehmeää se pullakin ja kahvi aromipaahdettua. Liikkeeseen tuli kaksi muutakin eläkeläistuttua, ja rupattelimme Toyotoista ja sen ylivoimasta, muiden automerkkiromujen alamäestä ja Ukrainan tilanteesta. Juttua piisasi niin kauan kunnes vaimo soitti ja käski ruualle.


      • menee sokkeliin
        Kutsutaan takaisin kirjoitti:

        Takaisinkutsu tulee Tohjoille noistakin anturoista.

        Tojo joutuu anturoista anturan alle. Heh!


      • ei mitää rajaa
        Corolla pappa kirjoitti:

        Toyotassa ne anturit renkaissa kestävät auton iän eli 40-50 vuotta, toisin kuin euromerkkisissä rotteloissa. Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu. Minulla oli aikoinaan 1993 Corolla ja siinä ne kullatut liittimet jo olivat. Kävin tänään aamusella jutustelemassa taas luottomyyjäni kanssa ja oli tuoreen pehmeää se pullakin ja kahvi aromipaahdettua. Liikkeeseen tuli kaksi muutakin eläkeläistuttua, ja rupattelimme Toyotoista ja sen ylivoimasta, muiden automerkkiromujen alamäestä ja Ukrainan tilanteesta. Juttua piisasi niin kauan kunnes vaimo soitti ja käski ruualle.

        "Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu."

        Mun mielestä Tojo on ollu kullattu yltä päältä.


      • 5+15
        Corolla pappa kirjoitti:

        Toyotassa ne anturit renkaissa kestävät auton iän eli 40-50 vuotta, toisin kuin euromerkkisissä rotteloissa. Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu. Minulla oli aikoinaan 1993 Corolla ja siinä ne kullatut liittimet jo olivat. Kävin tänään aamusella jutustelemassa taas luottomyyjäni kanssa ja oli tuoreen pehmeää se pullakin ja kahvi aromipaahdettua. Liikkeeseen tuli kaksi muutakin eläkeläistuttua, ja rupattelimme Toyotoista ja sen ylivoimasta, muiden automerkkiromujen alamäestä ja Ukrainan tilanteesta. Juttua piisasi niin kauan kunnes vaimo soitti ja käski ruualle.

        Eikö olekin omituista miten luottomyyjällä on aina aikaa istuskella eläkeläispappojen kanssa päivät pitkät pullakahvilla ja partaa pärisyttämässä.Vaikka kaupan ovet käyvät jatkuvasti ja Toyotaa myydään Papan mukaan enemmän kuin mitä tehtaat ehtivät ulos suoltamaan.


      • kullattu nuppi
        ei mitää rajaa kirjoitti:

        "Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu."

        Mun mielestä Tojo on ollu kullattu yltä päältä.

        Kullattu on, täytyy olla jos vertaa hintalaatusuhteeseen.


      • Corolla pappa kirjoitti:

        Toyotassa ne anturit renkaissa kestävät auton iän eli 40-50 vuotta, toisin kuin euromerkkisissä rotteloissa. Toyotan sähköliittimetkin ovat olleet jo vuodesta 1992 alkaen kullattuja joten eivät hapetu. Minulla oli aikoinaan 1993 Corolla ja siinä ne kullatut liittimet jo olivat. Kävin tänään aamusella jutustelemassa taas luottomyyjäni kanssa ja oli tuoreen pehmeää se pullakin ja kahvi aromipaahdettua. Liikkeeseen tuli kaksi muutakin eläkeläistuttua, ja rupattelimme Toyotoista ja sen ylivoimasta, muiden automerkkiromujen alamäestä ja Ukrainan tilanteesta. Juttua piisasi niin kauan kunnes vaimo soitti ja käski ruualle.

        Kuulehan väärähammas et ole minä enkä ole sinä älä tule hupun puppua tänne kirjoittamaan ja vänkäämään turhan päiväisesti se on silla tavalla jotta Toyotan myynti puhisee kuin myrsky tuuli mutta euroopan kiintiöt on pienet ja itävallassa ja sveitsissä ja unkarissa ovat vielä pienemmät kuin meillä. Toyota tukee suomen kurjaa auto veroa ja haluaa varmistaa laadukkaan autoilun siksi katsoo myötämielisemmin suomen suhteen toisena asiana on tsunami joka vielä jarruttaa Toyotan tuotantoa kyllähän eurooppalaiset roska tehtaat kieli pitkällään myyvät niveliään Toyotalle mutta Toyotaan kelpuutetaan aidot Japanilaiset nivelet ja sähköosat.


      • 15+20
        corollapappa kirjoitti:

        Kuulehan väärähammas et ole minä enkä ole sinä älä tule hupun puppua tänne kirjoittamaan ja vänkäämään turhan päiväisesti se on silla tavalla jotta Toyotan myynti puhisee kuin myrsky tuuli mutta euroopan kiintiöt on pienet ja itävallassa ja sveitsissä ja unkarissa ovat vielä pienemmät kuin meillä. Toyota tukee suomen kurjaa auto veroa ja haluaa varmistaa laadukkaan autoilun siksi katsoo myötämielisemmin suomen suhteen toisena asiana on tsunami joka vielä jarruttaa Toyotan tuotantoa kyllähän eurooppalaiset roska tehtaat kieli pitkällään myyvät niveliään Toyotalle mutta Toyotaan kelpuutetaan aidot Japanilaiset nivelet ja sähköosat.

        Niin niin, mutta miten sillä luottomyyjällä riittää aikaa turista joutavia eläkeläispappojen kanssa, kun tuoa on täynnä maksavia asiakkaita, jotka repivät käsistä kaikki Toyotat joita maahantuojalta irtoaa? Luulisi olevan lkädet täynnä työtä tilaus- ja osamaksusopimuslappusia täytellessä


      • gorillapappa
        15+20 kirjoitti:

        Niin niin, mutta miten sillä luottomyyjällä riittää aikaa turista joutavia eläkeläispappojen kanssa, kun tuoa on täynnä maksavia asiakkaita, jotka repivät käsistä kaikki Toyotat joita maahantuojalta irtoaa? Luulisi olevan lkädet täynnä työtä tilaus- ja osamaksusopimuslappusia täytellessä

        Katopa poika kun se on sillä laella että Toyotaa myydään niin mahtottomasti että välillä ei vaan ole autoja mitä myydä ja ne kiireiset asiakkaat mennee muihin kauppoihin ja myyjillä on aikaa jutellakin luottosiakkaiden kanssa. Ja kyllä miun luottomyyjä ainaskin arvostaa minnuu sen verran että aina tarjoaa pullakahvit ja on taivahan tosi että myytäis vaekka kuinka paljo ellei ne kiintiöt tänne olis niin pienet.


    • qwerty3

      Itävallassa harvoin on pakkasta enenmän kuin -10 astetta niin eiköhän siellä tarkene ajaa volkkarillakin ja todennäköisesti tekniikkakin kestää paremmin.

      • Heikki.

        Pakkasta enemmän kuin -10 astetta? Onpas sinulla outoa matematiikkaa.

        Onhan se Volkkari Suomen ja Norjan eniten myyty auto ja Ruotsissakin kakkonen Volvon jälkeen. Kuplavolski oli kylmä mutta sen jälkeen en ole ikinä kuullut kenenkään valittavan Volkkarin olevan kylmä.


      • Lämmin Toyota
        Heikki. kirjoitti:

        Pakkasta enemmän kuin -10 astetta? Onpas sinulla outoa matematiikkaa.

        Onhan se Volkkari Suomen ja Norjan eniten myyty auto ja Ruotsissakin kakkonen Volvon jälkeen. Kuplavolski oli kylmä mutta sen jälkeen en ole ikinä kuullut kenenkään valittavan Volkkarin olevan kylmä.

        Kuplavolkkari oli yhtä kylmä kuin nykyinen mopokoneinen
        dieselvolkkari ilman lisälämmittimiä


      • Kylmä Toyota
        Lämmin Toyota kirjoitti:

        Kuplavolkkari oli yhtä kylmä kuin nykyinen mopokoneinen
        dieselvolkkari ilman lisälämmittimiä

        Omaan Toyotaamme asennettiin toinen lämmityslaitteen kenno koska "auto" oli niin kylmä. Siis ei alkuperäisen tilalle vaan lisäksi.

        Kyllähän Volkkari on osannut tehdä hienoja dieselmoottoreita pitkään joissa on hyvä hyötysuhde. Kai niissä on vakiona Webasto tai Eberi kun ovat niin lämpöisiä. Voi olla myös sähkövastukset.
        Tojon dieseliä ajettaessa tulee tuskan hiki otsalle, ovat ne niin karmeita ajaa. Ja saa pelätä milloin kone korkkaa.


      • voi se niinkin tehä
        Kylmä Toyota kirjoitti:

        Omaan Toyotaamme asennettiin toinen lämmityslaitteen kenno koska "auto" oli niin kylmä. Siis ei alkuperäisen tilalle vaan lisäksi.

        Kyllähän Volkkari on osannut tehdä hienoja dieselmoottoreita pitkään joissa on hyvä hyötysuhde. Kai niissä on vakiona Webasto tai Eberi kun ovat niin lämpöisiä. Voi olla myös sähkövastukset.
        Tojon dieseliä ajettaessa tulee tuskan hiki otsalle, ovat ne niin karmeita ajaa. Ja saa pelätä milloin kone korkkaa.

        Jossai autoissa viheltelee turpo. Tojolla voi vihellellä kannen tiiviste. Ohi.


      • 3423321
        voi se niinkin tehä kirjoitti:

        Jossai autoissa viheltelee turpo. Tojolla voi vihellellä kannen tiiviste. Ohi.

        Hmmm missäs merkeissä huohotinputkia on jäätynyt; citikka, pösö, bmw, VW,.... siinä sitä kansipahvi pullistuu ja viheltää :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1270
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      51
      942
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      834
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      740
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      30
      650
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      643
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe