A license and registration are required to operate a vehicle in Russia. Foreigners visiting Russia for less than six months can use their state driver's licenses as long as they also have a CERTIFIED TRANSLATION OF THE LICENSE.
If an foreigner is in Russia for over six months and intends to drive a car, s/he needs to obtain a Russian driver's license.
Ajoluvasta
3
507
Vastaukset
- fareast
mulla on kansainvalinen ajokortti jossa myos kategoriat kaannetty venajaksi, virallista kaannosta on niin pirun vaikea notarisoida kun siihen tarvitaan laillistettu tulkki apuun.. ja eu-kortissahan on selitys vain suomeksi ja ruotsiksi. kaukoidassa kelpaa kansainvalinen ajokortti ihan hyvin, itse ajelen emannan nimiin rekisteroidylla rus-kilpisella autolla samalla vuoden kortilla jo toista vuotta.
mikaan ei toimi mutta kaikki jarjestyy, luojalle kiitos miliisista, ilman heita joutuisin noudattamaan lakia. - arktika
ainakaan oman kokemukseni (noin 60-80 matkaa Murmanskin alueella) perusteella. Vakuutus ja passi olivat suurimman kiinnostuksen kohteena aina kun ylinopeussakkoja sain. Passi on muutoinkin kova sana. Kerran Apatitissa miliisi kysyi ajodokumentteja. Annoin vain passin kun en muuta pakkasessa viitsinyt takataskusta ryhtyä kaivelemaan. Miliisi vertasi passin numeroa rekisterikilven numeroon ja vaikka ne olivat tyystin erilaisia niin totesi kaiken olevan kunnossa. Aiemmin esitin myös kuvallisen pankkikortin ajokorttina ja hyvin kelpasi sekin. Voihan olla päinvastaisiakin tapauksia vaikkei minun kohdalleni niitä ole sattunutkaan.
- fareast
eli tassapa se juuri mista puhuin, voin jopa ylpeana esitella vanhentunutta korttiani, silla periaatteessa olisi aivan sama mita bumazhkaa nayttaisin, ja hyvin kelpaisi. tasta kiitos miliisin venalaisperaisen ylpeyden, eihan sita voi tunnustaa ettei tajua helvetin polaysta siita mita papereita sen pitaisi sinulta kysya.
ylinopeussakoista olen selvinnyt kun olen kertonut etta "katso nyt hyva mies passia, olen suomalainen ja lennan ylihuomenna takaisin, enka varmasti tule 9000km paasta komission kuultavaksi.." helppoa kuin mika! miliisi on tosiystava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h503395- 343045
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv422503Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511955Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151599- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731080