Hintataso Ghanassa

jokke

Olisiko kenelläkään tietoa Ghanan hintatasosta? Entä kuinka helppoa/vaikeaa (ja minkä hintaista) elektroniikkalaitteiden (esim. matkapuhelin) hankkiminen ko. valtiossa on?

4

1229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ripa

      Hintataso on halpa. Esim. taksimatka 5 km. n. euro tai pari riippuen tinkimiskyvystäsi, ateria ravintolassa parista eurosta ylöspäin, olut baarissa alle euron, vaatteet, ym. paljon halvempaa kuin Suomessa.
      Matkapuhelimet ovat kai suunnilleen samoissa hinnoissa kuin Suomessakin, en kyllä ole siellä ostanut. Kännykän ostamisessa ei ole mitään ihmeellisyyksiä. Sen kuin menet kauppaan joka niitä myy ja ostat.

    • hank

      Gahnassa oon käynyt 3 kertaa,ja 3 viikon päästä taas lähdössa pariksi kuukaudeksi.Taksit halpoja,muista tinkiä aina väh.puolet.Maahan saat viedä yhden kännykän,siellä samat hinnat kuin Suomessa.Kannettavasta koneesta saatat joutua maksamaan takuumaksun,etta kone viedään myös pois maasta.Accrassa afrikan paras yöelämä,sanotaan.Myös liikkuminen turvallista,järki käteen.Nähtävyydet niin ja näin.Plussana turistien vähyys,ja ystävälliset ihmiset.ok safkat,ei pahempia vatsavaivoja.Joka paikassa oltavana tarkkana rahan kanssa.ja eikun menoks,maltan tuskin odottaa.

      • ghanaan

        Ollaan myöskin lähdössä Ghanaan, tosin vasta 2005 kesän alussa. Ajateltiin viipyä vajaa kuukausi, vielä mietitään että minnepäin sitten sijoitutaan. Mitkä mielestäsi on näkemisen arvoisia paikkoja/kaupunkeja? Ei viitsis koko aikaa samassa mestassa majailla, olisi kiva katsella ympärilleen oikein kunnolla. Ai niin, miten on turvallisuuden kanssa (lähdemme tyttöporukolla)? Aika paljon olen reissannut ja yksin mutta Afrikassa en vielä, kaikenmoisia tarinoita olen kuullut... Pitääkö suomen kansalaisen hankkia viisumi? Ja miten on rokotusten kanssa? (Sori ku tuli tällanen järkky kyselypaketti). Olis kiva kuulla sulta fiiliksiä, suomalaisen (?) näkökulmasta! Ja oikein rentoa reissua, onnenpekka! (Perästä tullaan)


      • hank
        ghanaan kirjoitti:

        Ollaan myöskin lähdössä Ghanaan, tosin vasta 2005 kesän alussa. Ajateltiin viipyä vajaa kuukausi, vielä mietitään että minnepäin sitten sijoitutaan. Mitkä mielestäsi on näkemisen arvoisia paikkoja/kaupunkeja? Ei viitsis koko aikaa samassa mestassa majailla, olisi kiva katsella ympärilleen oikein kunnolla. Ai niin, miten on turvallisuuden kanssa (lähdemme tyttöporukolla)? Aika paljon olen reissannut ja yksin mutta Afrikassa en vielä, kaikenmoisia tarinoita olen kuullut... Pitääkö suomen kansalaisen hankkia viisumi? Ja miten on rokotusten kanssa? (Sori ku tuli tällanen järkky kyselypaketti). Olis kiva kuulla sulta fiiliksiä, suomalaisen (?) näkökulmasta! Ja oikein rentoa reissua, onnenpekka! (Perästä tullaan)

        Olen pääasiallisesti oleskellut Accrassa tutussa hotelissa.Niagara plus Osussa on pieni,maksaa n 50-60 usd per yö.Sijainti on hyvä,lähella on Koala Supermarket?,josta saa tavaraa,jos tarvitsee.Kai pakoliset nähtävyydet on Cape Coast,mahdollisesti Kumasi pohjoisessa,Voltajärvi ym.Accrassa voi päivät löhöta Labadi beachilläKaiken kaikkiaan ei nähtävyyksiä hirveasti ole.Mutta yöeläma on Ok,ruoka samoin sekä ihmiset ystävällisiä.Tosin joka paikassa tulee olla tarkkana rahaasioissa,kaikessa yritetään huijata.Taksilla kannattaa liikua,eurolla pääsee pitkälle.Ja niitä riittää...Hinta sovittava etukäteen!Viisumin saat Ghanan Tanskan lähetystöstä,täytät kaavakkeen netissä,printtaat ulos.Rahat,passi ja anomus kuoreen ja kirjattuna Tanskaan,tulee takaisin viikossa,ehkä vähän yli.Ota monikerta,jos haluat käydä esim.Togossa.Kesällä on muuten sadekausi,niinkuin Suomessakin.Keltakuume rokotus pakollinen,hoida myös polio ym.kuntoon.Malariaa on,joten myös sille estolääkitys(Lariam tai joku muu.Lennot saat katseltua Ebookersilta,itse oon menny aina Amsterdamin kautta Klm:llä,myös B.A lentää,samoin Lufthansa.Ota ikkunapaikka,illalla näkyy leirinuotioita saharan yli lennettäessä.Ghana on pehmeä lasku afrikkaan,suht turvallinen,taatusti erilainen.Turisteja vähän,ei tarvitse pelätä törmäävänsä suomalaisiin.Ja se yöelämä on on tosi nastaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe