Seurannut hirvikantojen laskua vuodesta 1975 siis tilastoja ja todennut , että Pertin tekemä tilastointi näyttää hälyttävältä. Nyt tarvii asiaan puuttua kaikkien metsästyksenastuttajien, että päästäiin Sirpan esittämään tulokseen, jossa hirvikannan suuruus pitäisi olla n. 2 hirveä hehtaarille. Käytiin Marin ja Mikon kanssa yhdessä luonnonpuistossa ja käveltiin ainakin 2 kilometrin lenkki. Tai siis mä kävelin. Ne toiset jäi laavulle hommailemaan. Siis kävelin laskettuna noin 50ha alueen enkä nähnyt yhtään hirveä. Mun olis tutkimusten mukaan pitänyt nähdä 100 hirveä noin isolla alueella, että kanta olisi kestävä.
Suomessa on tilastollisesti 450 000 hirvenmetästäjää, jotka kaikki ampuu hirven, jotku parikin. Se on liikaa kannalle.
Keinoja ei ole muutakuin kerätä adressi, jossa kielletään täysin tämä typerä metsästys ja lähettää se sille metsästysministerille Jani Toivolalle.
Autetaan hirviä selviämään.
5
98
Vastaukset
- juoni
Me ollaan suunniteltu kuule tällaista mun kaverin kans. Kirpparilla käytiin niin siellä oli myynnnissä hirven nahka 22 euroa. ostettiin se ja nyt on huutonetissä huuto vetämässä yhdestä hirven päästä. Jos saadaan se pää, me ommellaan se nahka kiinni siihen. Sitten kun nähdään metsästäjiä mennään metsään sillain, että toi jonttu kantaa sitä päätä ja mä nahkaa päällämme. Meillä on mukana makkaraa, jolla saadaan houkuteltua se koirakin mukaan. Sitten me vaan kävelemme siä metsässä ni ne metsästäjät ja koira seuraa meitä. Heh on niille sitten yllätys kun illaalla riisutaan se nahka ja me tullaan siitä ja nauretaan niille ja haukutaan niitä heh heh
- hyvä idea
voi vain kuvitella niitten ilmeet, kun ne tähtää ja sä heitätkin sen pään veks ja näytät keskaria niille
- Jagdpanther
Mä tosin luulen että laaki tulee ennen ku ehtii mitään muute tehä ja hyvä niin :P
- hyvä zoukki
Hirviasuun sonnustautuneen ihmisen surmaaminen on metsästyslaissa rangaistava teko. Metsästäjän täytyy olla varma ampuessaan. erehdyksille ei ole varaa.
- Eipä tuota
erikseen laissa mainita. Liha on kuitenkin eläinlääkärin tarkastettava ennenkuin menee myyntiin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103