Autetaan hirviä selviämään.

nyt oikeesti hei

Seurannut hirvikantojen laskua vuodesta 1975 siis tilastoja ja todennut , että Pertin tekemä tilastointi näyttää hälyttävältä. Nyt tarvii asiaan puuttua kaikkien metsästyksenastuttajien, että päästäiin Sirpan esittämään tulokseen, jossa hirvikannan suuruus pitäisi olla n. 2 hirveä hehtaarille. Käytiin Marin ja Mikon kanssa yhdessä luonnonpuistossa ja käveltiin ainakin 2 kilometrin lenkki. Tai siis mä kävelin. Ne toiset jäi laavulle hommailemaan. Siis kävelin laskettuna noin 50ha alueen enkä nähnyt yhtään hirveä. Mun olis tutkimusten mukaan pitänyt nähdä 100 hirveä noin isolla alueella, että kanta olisi kestävä.

Suomessa on tilastollisesti 450 000 hirvenmetästäjää, jotka kaikki ampuu hirven, jotku parikin. Se on liikaa kannalle.

Keinoja ei ole muutakuin kerätä adressi, jossa kielletään täysin tämä typerä metsästys ja lähettää se sille metsästysministerille Jani Toivolalle.

5

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoni

      Me ollaan suunniteltu kuule tällaista mun kaverin kans. Kirpparilla käytiin niin siellä oli myynnnissä hirven nahka 22 euroa. ostettiin se ja nyt on huutonetissä huuto vetämässä yhdestä hirven päästä. Jos saadaan se pää, me ommellaan se nahka kiinni siihen. Sitten kun nähdään metsästäjiä mennään metsään sillain, että toi jonttu kantaa sitä päätä ja mä nahkaa päällämme. Meillä on mukana makkaraa, jolla saadaan houkuteltua se koirakin mukaan. Sitten me vaan kävelemme siä metsässä ni ne metsästäjät ja koira seuraa meitä. Heh on niille sitten yllätys kun illaalla riisutaan se nahka ja me tullaan siitä ja nauretaan niille ja haukutaan niitä heh heh

    • hyvä idea

      voi vain kuvitella niitten ilmeet, kun ne tähtää ja sä heitätkin sen pään veks ja näytät keskaria niille

    • Jagdpanther

      Mä tosin luulen että laaki tulee ennen ku ehtii mitään muute tehä ja hyvä niin :P

    • hyvä zoukki

      Hirviasuun sonnustautuneen ihmisen surmaaminen on metsästyslaissa rangaistava teko. Metsästäjän täytyy olla varma ampuessaan. erehdyksille ei ole varaa.

      • Eipä tuota

        erikseen laissa mainita. Liha on kuitenkin eläinlääkärin tarkastettava ennenkuin menee myyntiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe