Autetaan hirviä selviämään.

nyt oikeesti hei

Seurannut hirvikantojen laskua vuodesta 1975 siis tilastoja ja todennut , että Pertin tekemä tilastointi näyttää hälyttävältä. Nyt tarvii asiaan puuttua kaikkien metsästyksenastuttajien, että päästäiin Sirpan esittämään tulokseen, jossa hirvikannan suuruus pitäisi olla n. 2 hirveä hehtaarille. Käytiin Marin ja Mikon kanssa yhdessä luonnonpuistossa ja käveltiin ainakin 2 kilometrin lenkki. Tai siis mä kävelin. Ne toiset jäi laavulle hommailemaan. Siis kävelin laskettuna noin 50ha alueen enkä nähnyt yhtään hirveä. Mun olis tutkimusten mukaan pitänyt nähdä 100 hirveä noin isolla alueella, että kanta olisi kestävä.

Suomessa on tilastollisesti 450 000 hirvenmetästäjää, jotka kaikki ampuu hirven, jotku parikin. Se on liikaa kannalle.

Keinoja ei ole muutakuin kerätä adressi, jossa kielletään täysin tämä typerä metsästys ja lähettää se sille metsästysministerille Jani Toivolalle.

5

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juoni

Me ollaan suunniteltu kuule tällaista mun kaverin kans. Kirpparilla käytiin niin siellä oli myynnnissä hirven nahka 22 euroa. ostettiin se ja nyt on huutonetissä huuto vetämässä yhdestä hirven päästä. Jos saadaan se pää, me ommellaan se nahka kiinni siihen. Sitten kun nähdään metsästäjiä mennään metsään sillain, että toi jonttu kantaa sitä päätä ja mä nahkaa päällämme. Meillä on mukana makkaraa, jolla saadaan houkuteltua se koirakin mukaan. Sitten me vaan kävelemme siä metsässä ni ne metsästäjät ja koira seuraa meitä. Heh on niille sitten yllätys kun illaalla riisutaan se nahka ja me tullaan siitä ja nauretaan niille ja haukutaan niitä heh heh

• hyvä idea

voi vain kuvitella niitten ilmeet, kun ne tähtää ja sä heitätkin sen pään veks ja näytät keskaria niille

• Jagdpanther

Mä tosin luulen että laaki tulee ennen ku ehtii mitään muute tehä ja hyvä niin :P

• hyvä zoukki

Hirviasuun sonnustautuneen ihmisen surmaaminen on metsästyslaissa rangaistava teko. Metsästäjän täytyy olla varma ampuessaan. erehdyksille ei ole varaa.

• Eipä tuota

erikseen laissa mainita. Liha on kuitenkin eläinlääkärin tarkastettava ennenkuin menee myyntiin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe