laitos asumista / Asumiskoti puro

Liisa pirttijärvi

Laitos nuorelle?
onko kenelläkään kertoa asumiskoti puron toimintaa?
rangaistuksia / rajoitteita Tarkastuksia ym vastauksia tarvitaan?

15

5708

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puron nuori

itse asiassa puro on nuoria auttava laitos.itse olen purossa NUORENA joten tiedän aika paljon puron toiminnasta.purossa ei käytetä paljon rangaistuksia jos ei ole esim:lähtenyt pois esim kotiin ilman että ohjaajat tietää asiasta.jos purossa tapahtuu esim pahoinpitely asiasta ilmoitetaan poliislille ja sossuille.purossa on myös oma koulu ja joka helpottaa opiskelua.puron ohjaajat ovat erittäin mukavia (lukuun ottamatta joitakin työntekijöitä).mutta jos haluat tietää lisää niin mene tänne osoitteeseen---->http://www.asumiskotipuro.fi/?page_id=236

• joskustöissäsiellä

Purolla ei ole omaa koulua vaan heillä käy opettaja joka on opettajana Vaasalaisessa koulussa. Omituinen toimintamalli, koska Purolla ei ole lupaa koululle mutta maksaa palkkaa opettajalle. Puron henkilökunta tietämätöntä ja vaihtuvuus kova. Ammattitaitoa ei ole. Kiertää Avi:n sääntöjä, koska tarkastuksia ei tehdä. Lapset elää kuin pellossa.

• Lissu pirt

Onko asumiskoti purossa epäoikeudenmukaisuutta.
      Onko kiinnikäymisiä, tai vääryyksiä?

• russianboy123

juuu tääl skogsbackenis 123 on tullut ärsyttäviä sääntöijä me saadaan mennä vaan 30minuttia kerralla ulos eikä me päästä alueelta pois se on tosi ärsyttävää niile joka on syytömii puro laittaa vaa paskaa niile joka ei ole ees tehny mitään

• davidian

20.2.2016 MTV Uutisissa oli artikkeli YK:ssa teinityttöjen surmarikoksesta. Tytöt olivat kasvatuslaitoksesta.

• davidian

http://yle.fi/uutiset/lastensuojelu_on_hyvin_kuormittunut_-_lapsilla_entista_enemman_useita_ongelmia/8684031

"Lastensuojelu on hyvin kuormittunut - lapsilla entistä enemmän useita ongelmia"

• entinenpuronnuori

Itse olen siellä asunut . rangaistuksia vain jos itse mokaa . ja jos on niille ohjaajille mukava osaa nekin olla myös :)

• mummunen

Lapsi ja nuori ovat siis itse syypäitä mielikuvituksen ylittäviin kostotoimiin?

Pitääkö joku tuollaisia menetelmiä vielä oikeutettuina? Lapsen ja nuoren siis kuuluu nöyristellä ja miellyttää?? Minne ne kuuluisat Tunteet sitten padotaan? Viiltelyynkö?

Naistenlehtien hienot otsikot "meillä saa näyttää kaikki tunteet" koskevat siis vain jotakin erityistä porukkaa, hajurako sentään pidettävä vai?

• mummu-57

eihän tommosis laitoksis rakkautta saa niinku kotona äitiltä ja isältä .
      se jää puuttumaan niin paljosta jäät vaille kun se on tärkeä jokaiselle ihmiselle
      varsinkin lapsena !!!

• lotta20

työtä vaan tekevät siä eivät korvaa äitejä eikä isiä !!!!

• jouluntonttu

puro on perseestä. valehtelevat vanhemmille ja nuorille. pakkosyöttävät lääkkeitä yms.

• Tietoo

Puro on epä oikeuden mukainen lapsia kohtaan !! Tampereelle psykiatriseen passittaa aivan pienestä moneksi kuukaudeksi !!!

• KarhunpoikaKoda

Kokemusta on ko. paikasta... Rento paikka. Mitään normaaleja kotitöitä, astiakoneen tyhjennystä, siivousta jne. ei tarvitse tehdä. Kouluun ei tarvitse lähteä jos ei jaksa. Yöt voi valvoa pelaillen tai netflixiä katsellen. Vaikea nuoren on pärjätä kun pääsee pois laitoksesta. Koska mitään perusasioita ei ole tarvinnut opetella/tehdä. Kuka vanhempi hoitaa omia lapsiaan niin? Heidän motto hienoilla nettisivuilla.: Kuin omia hoidettaisiin😂. Toivottavasti meno muuttunut omistajanvaihdoksen myötä.

• Anonyymi

Ite olin nuorempana, tuolloin tuolla koulussa en suostunu syömään heidän paskaa perunavelliään nii väkisin väännettiin suu auki ja kurkusta alas, kait puuttu poliisi ja sossut jotenki.

• Anonyymi

Puro 3 seinäjoelta maailman paras paikka aluks ihan perseestä mut ku oot hetken tajuut et ei oo parempaa töppaillä voi mut jos se ei lopu millään nii paikanvaihto tulee :Dd voin sanoo että vituttaa ja kaduttas tuo viimesin toisaalta en kyl voinu sille mitää jos en ois sitä tehny nii oisin vielä siellä osa ohjaajista aiva mulkkuja huomaat ite ku oot siellä et ketä tarkotan :Dd melkee kaikki ohjaajat kuitrnki tosi ihania ja välittäviä ostavat huoneesee just sellaset sisustus tarvikkeet kun ite haluut tosi chilli meno ainoo mitä sun ite pitää tehä on käyä koulussa ja loppupäivä ihan vitun chill talvel käyää laskettelemassa käyää elokuvis , safkaamas , shoppailemassa . YKSINKERTASESTI MAAILMAN PARAS PAIKKA KORVAS MULTA JOPA OMAN KODIN VIIHDYIN NIIN HYVIN😩🙏🏻❤️❤️❤️❤️❤️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      19
      2595
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1281
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      937
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      138
      915
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      861
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      827
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      806
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      785
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      762
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      134
      725
    Aihe