Verkon nopeudessa ongelmia!!!!

BÖH

Siis mikä on mulla verkossa vikana ku noin 2 kuukautta sitten nopeus oli ihan hyvä,Dc :ltakin tuli noin 10-500kb/s mut nyt hyvä kun edes 10kb/s....ét mitens laitetaan IPt ja mihinkä....mulla on 2 integroitua verkkopaikkaa koneella
nettiyhteydet on seuraavat:

Lähiverkkoyhteys 1
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Lähiverkkoyhteys 2
NVIDIA nForce MCP Networking Controller

Ja sitten,mikä tämä on
1394-verkkosovitin
siihen voi laittaa ip:t mut mitäs se meinaa...

Ja miten voi parantaa yhteyttä ja mikä vaikuttaa nopeuteen...tai mitkä seikat...apua pliiis

4

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lanman

Onpa sinulla hässäkkä, kun peräti 2 integroitua verkkokorttiakin on yhdessä koneessa. Tavallisesti käytetään vain yhtä ja samaa korttia kaikessa liikenteessä.

1394 taitaa olla gigabyte lan, mikä on erillisellä liitännällä joillakin emoilla.
      Sinulla ei varmaan ole GB-linjaa?

Ellei koneesi toimi verkon jakajana on tuollainen yhteysmäärä turha ja haitallinen.

Nopeus ongelma?
      Luultavasti vain harha.
      Tarkista voitko ladata nimellisnopeudellasi joltakin serveriltä suoraan ilman noita jakohässäköitä.

On tyypillistä, että DC:llä saa vain muutaman kilobitin sekunnisssa kun käyttäjiä on paljon ja lataat suosituilta jakajilta.
      Tuota asiaa ei voi korjata, muuta kuin siirtymällä väljemmille vesille.

• MacFinn

Mistä lähtien Firewireä on ruvettu gigabitin ethernetiksi kutsumaan? Meinaan tuo 1394 on Firewire liitäntä. Jopa Windows yrittää jakaa verkkoyhteyttä sitä kautta, jos tarvitaan.

• lanman
        MacFinn kirjoitti:

Mistä lähtien Firewireä on ruvettu gigabitin ethernetiksi kutsumaan? Meinaan tuo 1394 on Firewire liitäntä. Jopa Windows yrittää jakaa verkkoyhteyttä sitä kautta, jos tarvitaan.

Sekoitin tuon minulla itselläni olevaa integroituun liitäntään, joka hoitaa GB Lan virkaa.

Anna nyt sentään myös neuvoja alkuperäiselle kysyjälle.

• BÖH

Niin...no en voinnu mitään tuolle et siinä on kaks verkkopaikkaa mut on se hyvä siinä mielessä ku voin kaverille laittaa netin minun koneen kautta ku pelaillaan joskus lähiverkossa mut ei se huono puoli ole :)

Käytän parhaillaan tuota Realtek-verkkoyhteyttä ja pistin tuohon 1394-yhteyteen vai mikä se oli niin siihenkin IP:t ja kaikki muut systeemit...ei silleen oo ongelmia mutta nopeus on tietysti vähän hias usein mutta yöllä se nopeutuu....varmaankin siksi että käyttäjiä on vähän koska lähiverkon käyttäjiä on kymmeniä....

Jaan joskus tavaroita netissä mutta jos sen 1394-yhteyden käyttö hidastaa yhteyttä niin se varmaan kannattaa poistaa käytöstä....

Hias se kyl vähä on ku ajattelee et miten nopeesti mulla tuli esim..viime vuonna(melkeipä aina 50kb/s-250kb/s ja sitten ei niiin harvoin mutta kuiteskin 1mb/s-2mb/s..)
        ku oli sama kone....lisäsin vaan yhen kiintolevyn mut eihänse voi hidastaa yhteyttä....

Mut yleensä mitä olen ladannut Dc :lta niin käyttäjillä on ollut vähän slotteja vapaana eli niinku sanoit et ne on ollu melko suosittuja....
        mut kokeilen ladata joiltakin vähemmän suosituilta.....katotaan et miten nopee se on :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      29
      11171
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      52
      8795
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5425
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3724
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      69
      3618
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      35
      3584
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3308
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      57
      2628
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      63
      2294
    10. Miltä mahtaa tuntua

Sitten kun näet hänet pitkästä aikaa?
      Tunteet
      30
      1867
    Aihe