Nalkuttamien

Nalkuttaminen ainakin perhepiirissä yhdistetään usein naisiin, mutta kyllä sen miehetkin taitavavat.

Saman asian yhtenään vatkaaminen, kaiveli hyvinkin vanhoista pienistä asioista kyllä käy kohteelle rasittavaksi, vaikka oppisikin väistämään. Kalsea ilmapiiri kuitenkin jää jäljelle.

Hiukan samaa "jäkätijäkäti jäätä" taitaa olla täällä palstallakin. Se on eräänlaista väsyttämistaktiikkaa, vaikka varsinaista sanomista ei olekaan.

Hupinahan nämä kirjoittelut on paras ottaa. En näitä muuten ymmärrä. Toki poikkeuksiakin on, mutta nekin yritetään tuhota samaan puuroon.

10

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tyyni sää

      Huomenta vaan keskustelevat, aloittaja puhuu asiaa ei se ole yksin naisten oikeus ja tapa.
      Kuuntelin reissullani politiikkarienaajaa ja sain kyllä koko annoksen.
      Selville en päässyt mitä 'lajia' hän itse oli mutta sairaaksi minä ihmisen luokitin, jumittunut täysin omiin surkeisiin päättelyihin.

      Kun kaiken valveilla oloajan tuota kuuntelin, oli muutettava reittisuunnitelmaa alkuperäisestä ja niin muutaman päivän varaus jäi melkolyhyeen

      Reissut heitetty ja voin nyt odotella vain talven iloja.

    • tyräaho

      Aiheesta ennen sanottiin: Ilta sanan äärellä.

    • Ramoona*

      Nalkuttaa on jo sanana kuvaava, vasarallahan nalkutellaan myös. Sama hakkaava nuotti ja sanallisten iskujen ryöpytys on nalkuttajalla. Ensimmäiset iskut sattuvat tullessaan aivan yllättäen, mitättömästä syystä, kuten lattialla lojuvista sukista. Alkuperäinen syy unohtuu, mutta nalkutus milloin mistäkin jatkuu...ja unohtuvat ne sukatkin yhä milloin minnekin. Nalkutuksen kohde oppii tosiaan väistelemään, lähtemään rennompaan seuraan, ja motkottaja jää yksin kiehumaan kiukkuunsa.

      Minä joskus teini-ikäisilleni motkotin ympäriinsä lojuvista vaatteista, leivänmuruista pöydillä , kylppärin lattiaa peittävistä märistä pyyhkeistä. Aikani huomauttelin, sitten korjasin heidän jälkiään, lopulta aloin kantaa koko arsenaalin heidän vuoteeseensa, josta sotkun selvittivät ennen petiin pujahatamistaan...tai kippasivat kaiken lattialle. Ei tätä vaihetta kauan kestänyt ja nyt itsellään on ihan samanalaisia vaatteiden hujan hajan jättäviä teinejä. Savolaiselta viisaalta äidiltäni sain hyvän neuvon, kun tuskittelin lasten sotkuja vanhempieni meillä kyläillessä : "haitanneeko tuo mittää"...eikä se toenperrään mittää haitannukaan.

      Miehetkin osaavat nalkuttaa, tosin taitaa olla joskus aihettakin. Minulla ei ollut malttia eikä taitoa pakata kassan kiireessä oikein kauppakasseja, ja niin ne kaatuivat ja vyöryivät yli auton tavaratilassa. Mies antoi neuvojaan ja joskus muita jonottajia hymyilytti tilanne, ja sanoinkin lopulta kiukkuisesti , että "pakkaa itse". Hän tuntee paremmin fysiikan lait, painavat tavarat alle ja tavaroiden muodot pitää ottaa huomioon, kylmät kylmien lähelle jne. Vaihdettiin rooleja kassajonossa, ja sen jälkeen kaikki sujui kuin silkkiä vaan.

      Nalkuttaja ei näe koskaan omia laiminlyöntejään, hän tietää kaiken paremmin , hän tietää mikä on toisille heidän parhaakseen. Mikähän siinä, että niin täydelliset ihmiset jäävät lopulta yksin, heidän erinomaisuutensa on on kuin kylmä karkottava muuri .

    • niitäkin

      Nalkuttaminen, ohjeiden jakaminen ja aina oikeassa oleminen ärsyttää kun niillä alistetaan toinen tahdottomaksi räsynukeksi.

      Olen joutunut tilanteeseen jossa tunsin ja tiesin työmenetelmät, mutta kaveri ei. Hän suuttui silmittömästi kun neuvoin kuinka sorkkaraudalla saa vedettyä pitkät ja lujasti puussa olevat naulat irti.
      Heitin hänelle kakkosnelosen pätkän ja sanoin, että tässä on renkipoika sorkkaraudan alle. Uskokaa tai älkää, hän laittoi sen maahan ja sen päälle laudan josta naula piti irroittaa, siis renkipoka ihan väärään väliin.
      Tuollaiselle työmiehelle ei neuvoista ole apua ja kun vielä suuttuessaan heitti työkalutkin pitkin tannerta.

      Ohje ei aina ole opin tuputtamista, joskus se voi olla esimerkki. Kun sais mahdollisuuden, ettei heti suutu.

    • Ensiksi, valitettava virheeni otsikossa. Menee varmaan iän tuoman "lukivirheen" piikkiin. On siinä toinenkin virhe, mutta eiköhän sekin selvinne.

      Olipa Ramoonalta erinomainen, itsekriittinenkin puheenvuoro, jota voi lukea myös huumorin kannaltakin.

      Minulla on muistoja työmailtakin. Vaikka porukka oli yleensä rehtiä ja suorasanaistakin, poikkeuksiakin mahtui satojen joukkoon, juuri nalkuttajia.

      Tälläinen tyyppi kyttää toisten tekemiä virheitä. Kuuntelee tarkkaan puheita ja tekee oikopäätä johtopäätöksensä, asian iroittamisessa kokonaisuudesta ja saa sen siten näyttämään ihan
      toisenlaisena. Tätä kyllä esiintyy melko yleisesti muutoinkin, ihan halpahintaisissa tiedotusvälineissäkin.

      Tällainen "rakkikoira" saattaa pyöriä kintereillä jopa vuosikausia ja nalkuttaa varsin mitättömästäkin asiasta. Eihän se nyt kovin vaarallista ole, eikä useimmiten saa kannatustakaan. Toki live-elämässä näihin on helpompi tarttua ja tehdä asia kerralla selväksi. Jos kyseessä on oikein "sitkeä-sissi", on parasta jättää sellainen yksinään purisemaan, eikä jatkaa kilpalaulantaa loputtomiin. Sitähän pahansuopa kinailija odottaakin, että saa kestoa aikaan. Kyllä ne tekemällä tehdyt riidat ajan kanssa liudentuu.
      Vaikka kerron vanhoista kokemuksistani ja toisenlaisesta ympäristöstä, näen kyllä jotain yhtäläisyyttä myös täällä tapahtuvaan turhauttavaan kinailuunkin.

    • jjoutava

      Parasta olisi etten sekaantuisi nalkutuksiin kun en ole varma jos ite olen nalkuttaja. Naisen logiikka on joskus erehtyväinen enkä yleensä ala sitä erehtyväisyyttä korostamaan tai edes mainittemaan.

      Pakkaamisista autoon tuli mieleen epäkohta kun nainen luulee, että kylmälaukku kylmentää.

    • REKATUT NIKIT
      Olen ollut näillä foorumeilla jo Sirkus.comin aikaan ja tunnen historian melko hyvin.
      Jäitän että täällä on harva jolla parempi tuntemus.Seuraan intensiivisesti päivittäin.
      Em. nikillekin jopa otsikkotasolla kun alkuaikoina keskustelut olivat antoisia ja koin rakentuvani niissä joihin osallistuin.
      Nalkuttamisesta minua syytetään ja vanhojen kaivelusta.
      Vanhat keskustelut usein tuovat laajempia käsityksiä kuin konsanaan nämä NALKUTUKSET, luotsin hakuineen ja sitoumuksineen..
      Jj.joutava on vain esimerkki siitä yleisestä tavasta kirjoittaa "puskista"
      olettaen ettei se sido häntä oikeana henkilönä.
      Ihmettelen vain, että tämä sallitaan ja hyväksytään vetoamalla IH,ISOIKEUKSIIN KUULUVAN SANANVAPAUDEN jättämällä huomioimatta siihen liittyvän myös vastuun .
      Minusta täällä on ERITYINEN VASTUU VALVOVINA toimivilla henkilöillä.

      • jjoutava

        jjoutava kirjoittaa jjoutavana.


    • 11:42

      Sory
      Tiedän samankaltaisen rekatun nikin ja olen ilmeisesti tulkinnutr väärin.
      Kokemuksia on itselläni kosolti, joista taisin tuossa edellisessäkin viitata.
      Harmillista on kun minä itse ymmärsin pahasti väärin ja suhteeni tähän erittäin hyvään ystävään katkesi kun meni liian pitkään ennenkuin huomasi "haukkuneeni väärää puuta".Sinun kanssasi asia lienee mennneen sanoja latuja/raiteita.
      Minun yhteystietoni löytyvät aina nikkini profiilista ja kirjoittaessani "puskista"
      myös avaajan, joka kirjoittaessani on rekisteröity.
      Nyt taas sattui niin, että pitkän ketjun ongelma on huomaamatta otsikkoa kun tule meili "sinulle on vastattu....
      Siis, olen sama, jolle edellä vastasit.

      • jjoutava

        Siis, olen sama jjoutava kuin rekattu jjoutava5 . Ongelmaa ei ole ellei rakentamalla rakenna ongelmaa. Tässä tapauksessa epäilen sinua tuollaisesta rakennustyöstä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe