Kuinka korkeaksi tuloilman lämpötila kannattaa säätää jos tavoiteltu huonelämpötila on 21 C? Lto-koneena on Sunair 500 vesipatterilla. Jälkilämmityspatterissa tuntuu tehoja olevan niin, että voisi säätää puhaltamaan 21 asteista ilmaa sisään, eli tällöinhän huonekohtaisten vesikiertoisten pattereiden ei tarvitsisi juuri lämmitykseen osallistua. Sama energiamäärähän lämmitykseen varmasti kuluu, lämmitetään huoneet huonepattereilla tai lämmittämällä tuloilma LTO-koneen vesipatterilla.
Toisaalta olen kuullut että tuloilman lämpötilan pitäisi olla pariastetta haluttua huonelämpötilaa alhaisempi. Mutta eikö tämä taasen aiheuta mahdollisesti vedon tunnetta, puhallettu viileä ilma laskeutuu varmasti jossain kohdin huoneita suoraan lattialle?
tuloilman lämpötila
3
1134
Vastaukset
- jakke
meillä tulee ilma raakana seinäventiileistä, eikä vetoa huuomaa käytännössä koskaan. Ei parin asteen lämpötilaero vaikuta pätkääkään
- ???
Mikähän mahtaa olla tuloilman oikea lämpötila? Korvausilma nousee ikkunan välistä ylös mistä se tulee huoneilmaan. Ilman pitäisi lämmetä ikkunan välissä, mutta nyt tuloilma on vain noin viisi astetta lämpimempää kuin ulkoilma. Onko tämä normaalia?
- Vanhempi suunnittelija
Kyllä LTO:lta tuleva ilma voi olla vaikka 10 astetta ja se tuntuu aivan hyvältä. Ei tunnu oikeastaan miltään. Sillä saa jonkin verran jäähdytysvaikutusta aikaan tarvittaessa. Jos on vaikka tupa täynnä väkeä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2765401- 704986
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234375Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484086- 513820
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363707- 413408
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo873097Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv662949Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu232688