Sihteerin/assistentin ammattitutkinto oppisopimuksella

sihteerisi

Onko täällä ketään, joka olisi suorittanut sihteerin/assistentin ammattitutkinnon oppisopimuksen kautta?
Stadin ammattiopistossa on sellainen mahdollisuus ja olen ajatellut aloittaa tuon kautta, jos sopiva työpaikka löytyy. Olen ollut aiemmin lyhyinä jaksoina toimistotyössä, mutta pääsääntöisesti tehnyt myyjän ja muun asiakaspalvelun työtä. Koulutukseltani olen merkonomi.

Olen miettinyt monia vaihtoehtoja sille, että mitä sihteerin tai assistentin töitä voisin tehdä. Perus toimistotyöt tai kirjanpitoa avustavat tehtävät kiinnostavat paljon, mutta en pelkää oppia taloushallintoa. Lisäksi haaveilin joskus nuorempana muotinassistentin työstä, jossa avustaisin muotilehden tai toimiston työssä. Onko kellään tietoa ja vinkkejä, että miten tällaiseen esim. pääsisi mukaan?
Muoti on ollut useita vuosia intohimoni, nuorempana olin itse mallina, mutta se jäi. Seuraan sitä edelleen päivittäin eri tavoin ja olen jopa hyvin kriittinen ihmisten pukeutumisesta.

Olen ilmoittautunut erään henkilöstöpalvelufirman listoille, jossa etsitään oppisopimuksesta kiinnostuneita ihmisiä. Alavaihtoehtoja heillä on monia. He etsivät minun alaani kuuluvat sopivat työpaikat, mutta mainitsivat myös vaihtoehdoksi sen, että voin itse etsiä kiinnostavan yrityksen ja he ottavat sitten yritykseen yhteyttä.

Lisäksi kuulisin mielelläni teidän kokemuksia assistentiksi tai sihteeriksi opiskelusta.

1

237

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saala

      Hei,
      itse opiskelin sihteerin ammattitutkinnon ja voisin sanoa että opinnot olivat aika köyhää, taloushallintoa ei opinnoissa ollut kuin vain valinnaisena eikä siitäkään infottu tarpeeksi (omnia), tyhmyydessä en sille kurssille osallistunut.
      Paljon hyötyä en tästä tutkinnosta sanoisi olevan, tuo merkonomin tutkinto tuntuu olevan helpompi pääsy toimistotöihin, varsinkin sihteeri- ja assaritöihin!
      Hyötyä tuosta tutkinnosta olisi ennemmin, jos olisi jo vuosia ollut ko. töissä ja sitten vetäisi tutkinnon.

      Muotiassistentin työt painottuvat mielestäni enemmän journalismin puolelle, jolloin medianomin tutkinto olisi oikea polku sille alalle. Tai stailisti-opinnot; http://www.studentum.fi/search/educations?q=stylisti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe