eli onko kellään hyvää/pahaa sanottavaa kyseisestä rodusta? sopiiko aloittelijoille? miten hyvin oppii sisäsiistiksi jne?
cavalier kingcharlesinspanieli
15
1893
Vastaukset
- ---
Mun mielestä sopii ekaksi koiraksi. Pelkkää hyvää sanottavaa on tuosta rodusta. Kiinnittää vaan huomiota kasvattajaan niin luultavasti saa terveen kaverin.
- omistaja
Kyllä sopii ekaksi koiraksi. Loistava rotu, sairastaa vaan aika paljon.
- ihana rotu
omistaja kirjoitti:
Kyllä sopii ekaksi koiraksi. Loistava rotu, sairastaa vaan aika paljon.
mulla on 10 vuotias cavaljeeri ja mitä ihanin.vasta viime kesänä sai lääkkeet. tuli sydämen vajaatoimintaa,mutta nyt voi hyvin ja leikkii toisen kanssa monta tuntia päivässä. on erittäin ihmisrakas ja mitä ihanin.ei ole aikaisemmin käynyt lääkärissäkään kuin rokotuksilla. siis täydet suositukset rodulle.valitse vaan kasvattaja tarkasti.siis koiran vanhemmat terveitä.
- P_B
Cavalieeri on erittäin hyvä valinta "uudelle" koiraharrastajalle. Omistan itse, ja olen aloittamassa kasvatustyötä cavojen parissa. Jokainen vastuuntuntoinen kasvattaja käyttää terveitä jalostuskoiria. Cavat kuuluvat PEVISA ohjelman piiriin sydänlausuntojen osalta. Cava piireissä on pohdittu, miksi ja mistä ihmiset ovat saaneet tälläisen mielikuvan sairastelevasta rodusta. Tilastollisesti löytyy rotuja, jotka kirkkaasti ohittaa cavat sairausprosenteillaan. Suosittelen lämpimästi rotua ja rotuyhdistyksen sivuilta löytyy paljon hyödyllistä tietoa ko. rodusta.
- Ulla
Tulokset tilastoihin saadaan tutkittujen koirien määrästä pitkälti. On aika vaikeaa lähteä vertailemaan toisiin rotuihin. Totta on, että joka rodussa on perinnöllisiä sairauksia. Miten teillä tällä hetkellä silmät polvet?
Eikä myöskään tutkitut vanhemmat välttämättä jätä terveitä jälkeläisiä vaan tutkitut vanhemmat kertovat kasvattajan tasosta ja halusta saada terveitä jälkeläisiä rotua jatkamaan. Rekistöröinti luvut kertovat cavalierin suosiosta ja se todella on oikea rotu ensimmäistä koiraansa hankkivalle. - P_B
Ulla kirjoitti:
Tulokset tilastoihin saadaan tutkittujen koirien määrästä pitkälti. On aika vaikeaa lähteä vertailemaan toisiin rotuihin. Totta on, että joka rodussa on perinnöllisiä sairauksia. Miten teillä tällä hetkellä silmät polvet?
Eikä myöskään tutkitut vanhemmat välttämättä jätä terveitä jälkeläisiä vaan tutkitut vanhemmat kertovat kasvattajan tasosta ja halusta saada terveitä jälkeläisiä rotua jatkamaan. Rekistöröinti luvut kertovat cavalierin suosiosta ja se todella on oikea rotu ensimmäistä koiraansa hankkivalle.Otin varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset kokeet, kun aloin pentuetta suunnittelemaan. Kaikki olivat ok, siis uroksella ja nartullani. Olen mielenkiinnosta tutkinut sukutauluja taaksepäin ja selvittänyt löytyykö mitään poikkeavia tuloksia. Ainakin vielä näyttää hyvälle. :)
- issu56
P_B kirjoitti:
Otin varmuuden vuoksi kaikki mahdolliset kokeet, kun aloin pentuetta suunnittelemaan. Kaikki olivat ok, siis uroksella ja nartullani. Olen mielenkiinnosta tutkinut sukutauluja taaksepäin ja selvittänyt löytyykö mitään poikkeavia tuloksia. Ainakin vielä näyttää hyvälle. :)
niin jatkuukin - pidän peukkua siitä minä!
- näin meillä..
omistan siis yli kaksi vuotiaan narttu cavalierin. On aivan ihana luonteeltaan, kuten kaikki cavalierit! Halailee paljon (eli pistää tassut olkapäille ja poski poskea vasten) sekä tykkää olla sylissä sohvalla kun telkkaria katellaan. Paljon tarvitsee seuraa, ei viihdy yksin. Kun työ/koulupäivän jälkeen kotiin menee, niin aika menee tämän koiran kanssa sitten illalla. Minun Natani on paljon äitini luona maalla, kun siellä on Leonberginkoira kaverina. Itse asun kaupungissa.
Nata ei kaipaa mitään maratoni lenkkeilyä, mutta aktiviteettiä kylläkin. Tälle rodulle sopiikin harrastaminen, esim. tokoa tai agilityä. Minä käyn Natan kanssa näyttelyissä.
En tiedä muista koirista, mutta Nata on joskus sellainen, että kun jotain päättää niin korvat on niin tiukasti kiinni että ei mukamas kuule komentoja..
Nyt Nata on jo aikuinen, siis pitäisi olla kaikenlainen sisälle pissailukin ohi..Nyt kokeillaan jonkinlaista lääkekuuria siihen, että nata ehkä kerran pari viikossa (joskus myös harvemmin, pitempiäkin välejä pissailussa on ollut) pissaa sisälle ja yleensä sohvalle tai omalle pedilleen. Taitaa silti olla korvien välissä tuo touhu. En ole kuullut muilla cavaliereilla tätä olevan.
Koiria meillä on ollut aina, mutta Nata on minun ensimmäinen ihan oma koira. Enkä kadu päätöstäni yhtään! Halusin pienikokoisen koiran, joka olisi reipas ja lempeä rodultaan, ja jolle ei tarvitsisi käyttää kovia otteita (niinkuin isojen koirien kanssa pitää välillä ottaa matsia kumpi on pomo). Suosittelen erittäin lämpimästi tätä rotua!
Lisää cavaliereista voi lukea nettisivulta:
http://www.cavalieryhdistys.com/ - haukku=0)
Mulla on täällä kotona 9kk vanha cavalier uros. Se on mun eka koira. On aivan ihana. Kiltti ja lempee, joskin vähän arka. Sisäsiistiks oppi mun mielestä tosi nopeesti. N.5kk vanhana ei enää tehny sisälle mitään. Vaikka olen päivät töissä ja se joutuu oleen yksin. Itse suunnittelen toisen cavalierin ottamista, niin paljon tykästyin rotuun. Suositten lämpimästi myös sinulle ! =0)
- SaaRa
Moi!
Mulla on 2,5v triccinarttu ja eka oma koira. Aivan ihana luonteeltaan, reipas, sosiaalinen ja kaikinpuolin aivan suloinen. Eli sopii ekaksi koiraksi. Toinen on tulossa kun sopiva narttu syntyy =D Toivottavasti jo vuoden alussa..
Itse olen aina ollut ison koiran kannalla mutta kun cavaan törmäsin niin se oli sitten menoa!! - koira ihminen
mun kaverilla on kyseinen rotu, joka on aivan ihastuttava! se on seurallinen ihmisiä ja koiria kohtaan mut se on hieman säikky. sen vanhemmat on joitain valioita, mut se ei voi kuitenkaan mennä sen kaa näyttelyyn, kun sillä on värivirhe toisessa silmässä. se on sen eka koira, ja se on sen mielestä helppohoitoinen:)
- tappis
Eli mitä tämä rotu suurinpiirtein maksaa? Olen yrittänyt rotuyhdistyksen sivuilta löytää hintatasoa, mutta kun ei löydy...
- P_B
Kasvattajat ovat keskenään sopineet, että tämänhetkinen "listahinta", minkä alle ei myidä on 850€. Tähän hintaan täytyy pennun vanhemmat olla tutkittuja ja terveitä. Ja jonkinlaista näyttelymenestystäkin pitäis vahemmilla olla. Tosin eihän vanhempien menestys kehässä takaa pennulle menestystä. Hintaan toki vaikuttaa, jos vanhemmat ovat tosi huippuja olen kuullut, että joku pyytää jo yli 1000€. Aina myöskin löytyy niitä kasvattajia, jotka myyvät alehintaan, kunhan vaan saavat pentunsa markkinoitua...
- kavaljeerit
Ei mitään pahaa sanottavaa. Kaveljeeri on kaikista paras. Jos haluat itsellesi ihana ja luotettavan kaverin, suosittelen kavaljeeria. Itsellänikin on kaksi, kaksi on jo kuollut vanhuuttaan.
- Tanja2004
mulla on ollut kaksi enää vain yksi, toinen jäi eron yhteydessä ex-avomiehelle..
Ruby uros ja blenheim narttu..
tarkoitus olisi astuttaa narttuni tällä entisellä uroksellani keväällä.
sopii ensimmäiseksi koiraksi, ei tarvi mitään 15km lenkkejä, mutta tykkää liikkua, sydän vikaahan(sekä epilepsiaa) löytyy aika paljon, mutta rekisteröityjen pentujen vanhemmat ovat kaikki kuvattuja..mutta vanhemmitenkin sitä voi tulla, kysele kasvattajalta isovanhempien terveydestä! aivan upea, kaunis, ihmisrakas koira, josta ikinä en luovu.
olin aina haaveillut tanskandogista, mutta jokin sai minut kiinnostumaan cavaljeereistä ja soitin kasvattajalle ja muutaman tunnin juttelujen jälkeen löysin rotuni, ja niin 2,5v sitten pieni blenheim tyttö saapui.=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927