Huvittavaa, kun lukee kommentteja Harrikoiden "heikosta" laadusta. Yleensä näistä asioista "tietävät" parhaiten henkilöt, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta Harrikoista.
Harrikka on vähintään yhtä laadukas pyörä kuin mikä tahansa japsimuovivinkuohjuskin. Ei kannata unohtaa, että HD on maailman suosituin Moottoripyörä. Legenda, jonka ympärille on syntynyt oma kulttuurinsa. Ja nyt en tarkoita liivijengejä. Niinhän joku kuitenkin tämän halusi ymmärtää.
Kyllä Harrikoihinkin vikoja tulee. Ja siitä muistetaan kyllä pitää meteliä, jos HD viedään joskus lavetilla pajalle. Kukaan ei kuitenkaan tee sen suurempaa numeroa, jos sillä samalla lavetilla matkustaa Jammu tai Honda. Ikiliikkujaa kun ei ole vielä keksitty. Ei edes Milwaukeessa.
Tuo otsikko on minun mielipiteeni. Mutta eikös jokainen saa ajella millä tykkää. Sehän se kai on moottoripyöräilyn idea. Itse en kuitenkaan kykene ymmärtämään, mitä fiilistä on ajaa kahtasataa epäergonomisessa asennossa pää polvien välissä ja tulpat korvissa, kun toinen vaihtoehto on jyskytellä menemään 80 -100 km /h jalat rennosti etutapeilla moottorin murinaa kuunnellen ja fiilistellen.
Mutta kuka on toista mieltä, niin kaikin mokomin. Kunhan muistavat, että liikenteen seassa ajetaan muita vaarantamatta.
Täällä aina yhdistetään HD:t liivijengeihin. Kuten he itsekin käyttävät merkintää 1%, ovat liivijengit todellakin marginaalinen ryhmä HD-porukkaa. Ja vaikken heidän kaikkia touhujaan muuten puolustakaan, niin väitän, että liivijengit ovat kuitenkin huomattavasti vähemmän sivullisille vaaraksi kuin päättömän kanan lailla lentävät wanna be agostinit.
Ps. Tuo Moottoripyörä isolla M:llä keskellä lausetta ei ollut painovirhe. Harrikasta puhuttaessa niin voi kirjoittaa. Kielitoimiston suositus... :)
Harley-Davidson, ainut ja oikea.
39
663
Vastaukset
- roarrrrrrrrr.....
Mika kalliokin yrittää voittaa MM mestaruuden harrikalla..........
Fiddumoisia noi kyykyt...........- Roarrrrrrrrrrrrrrrrr
Mitähän tuo Mika Kallio tähän liittyy... Jokainen Harrikka-mies tietää tasan varmasti, että HD ei ole mikään kisakone eikä se olekaan se juttu siinä. Kaikille moottoripyöräily ei todellakaan ole sitä, että sillä pitää voittaa aina jotain?
Kyllä ne kyykyt siviilikäytössä ovat just niin fiddumoisia.... Kieltämättä Agostini oli aikoinaan kova jätkä ja on vieläkin, mutta sekään ei liity tuohon avaukseen.
- rOAarrrrrrrrrrr
"Harrikka on vähintään yhtä laadukas pyörä kuin mikä tahansa japsimuovivinkuohjuskin. Mitä fiilistä on ajaa kahtasataa epäergonomisessa asennossa pää polvien välissä ja tulpat korvissa, kun toinen vaihtoehto on jyskytellä menemään 80 -100 km /h jalat rennosti etutapeilla moottorin murinaa kuunnellen ja fiilistellen."
Mika kallio ajaa juuri kuvailemassasi epäergonomisessa asennossa.
Ja mitä laatuun tulee, niin kyllähän ne siellä kiinassa yrittävät harrikan osista tehdä laadukkaita, tosin vaihtelevalla menestyksellä kuitenkin.
Muovivinkuohjuksella ollaan perillä AINA pulttilinkoa aikaisemmin.- Roarrrrrrrrrrrrrrrrr
Mistäköhän tuokin käsitys on lähtöisin, että Harrikan osat tehdään Kiinassa?
Kallio todellakin ajaa tuossa kuvailemassani asennossa. Ymmärrän sen kun ajetaan kilpaa. Mutta siviilimotoristi voi myös valita nautinnollisen ajoasennon.
Suomen teillä on maksimissaan 120 km /h rajoitukset. Yleensä 80 - 100 km/h. Tietysti suurin osa kyykkymotoristeista on mistään piittaamattomia reikäpäitä, joiden edesottamuksista saa aika ajoin lueskella iltapäivälehdistä. - hildon dildo
"Muovivinkuohjuksella ollaan perillä AINA pulttilinkoa aikaisemmin"
Ei olla.
http://www.youtube.com/watch?v=jXsoAdh5P5g
Mielenkiintoisia väitteitä netissä muuten että osa HD:n osista kuten esimerkiksi etuhaarukka tai niiden osia valmistetaan Japanissa.
Tässä pientä listaa HD:n Japaniosista:
"Suspension: Front forks and shocks are made by Showa, a company owned by Honda. HD has been using Japanese parts since 1972!
Electrical system: Starter, alternator, wiring harness, gauges, handle bar switches are made by Nippon Denso (ND)
Brakes: Calipers and master cylinders are Nissin.
Carburetors are made by Keihin, another Honda owned company. "
Eli Suomennosta:
Etuhaarukka ja jousitukset valmistaa Showa niminen yhtiö jonka omistaa Honda.Osia tehty Japanissa jo vuodesta 1972.
Nippon Denso valmistaa startteja, (englanti tökkii noiden gaugejen yms kohdalla), ohjaustanko sekä napit niihin.
Nissin tekee jarrut ja jarrusylinterit
Keihin tekee kaasuttimet, Keihinin omistaa Honda.
Ei hirveän iso lista mutta kuitenkin tärkeitä osia.Jospa nyt Harleyn haukkujat jotka samaan hengenvetoon ylistävät Japanipyöriä olisivat hetken hiljaa kiitos.
Japanipyörissä ei ole mitään vikaa mutta rassaa tuo ainainen vinkuna mikä pyörä on paras.
kyykkypyörät ovat nopeita, ok,toiset tykkää ajaa lujaa.Toiset taas nauttivat hiljaa ajamisesta ja maisemien katselusta mukavan jytinän säestämänä.Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan joten HD on valintani. - ettei totuus unohdu
hildon dildo kirjoitti:
"Muovivinkuohjuksella ollaan perillä AINA pulttilinkoa aikaisemmin"
Ei olla.
http://www.youtube.com/watch?v=jXsoAdh5P5g
Mielenkiintoisia väitteitä netissä muuten että osa HD:n osista kuten esimerkiksi etuhaarukka tai niiden osia valmistetaan Japanissa.
Tässä pientä listaa HD:n Japaniosista:
"Suspension: Front forks and shocks are made by Showa, a company owned by Honda. HD has been using Japanese parts since 1972!
Electrical system: Starter, alternator, wiring harness, gauges, handle bar switches are made by Nippon Denso (ND)
Brakes: Calipers and master cylinders are Nissin.
Carburetors are made by Keihin, another Honda owned company. "
Eli Suomennosta:
Etuhaarukka ja jousitukset valmistaa Showa niminen yhtiö jonka omistaa Honda.Osia tehty Japanissa jo vuodesta 1972.
Nippon Denso valmistaa startteja, (englanti tökkii noiden gaugejen yms kohdalla), ohjaustanko sekä napit niihin.
Nissin tekee jarrut ja jarrusylinterit
Keihin tekee kaasuttimet, Keihinin omistaa Honda.
Ei hirveän iso lista mutta kuitenkin tärkeitä osia.Jospa nyt Harleyn haukkujat jotka samaan hengenvetoon ylistävät Japanipyöriä olisivat hetken hiljaa kiitos.
Japanipyörissä ei ole mitään vikaa mutta rassaa tuo ainainen vinkuna mikä pyörä on paras.
kyykkypyörät ovat nopeita, ok,toiset tykkää ajaa lujaa.Toiset taas nauttivat hiljaa ajamisesta ja maisemien katselusta mukavan jytinän säestämänä.Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan joten HD on valintani.Pannaampas tuohonkin matkaa vaikka kilometri enemmän, niin tuo harrikaksi sanottu romukasa on kyllä taatusti hitaammin perillä, kun tuo kyykky.
- Mika....
ettei totuus unohdu kirjoitti:
Pannaampas tuohonkin matkaa vaikka kilometri enemmän, niin tuo harrikaksi sanottu romukasa on kyllä taatusti hitaammin perillä, kun tuo kyykky.
Niinpä ja jos pannaan matkaa sanotaan vaikka 200 000 kilometria niin muoviluoti on jo leikannut kiinni kun H-D vaan porkuttaa menemään kevyesti vielä toisen mokoman.
- usko huvikses
Mika.... kirjoitti:
Niinpä ja jos pannaan matkaa sanotaan vaikka 200 000 kilometria niin muoviluoti on jo leikannut kiinni kun H-D vaan porkuttaa menemään kevyesti vielä toisen mokoman.
H-D:n moottorit kestää näköjään sen 160 000tkm ja sitten uusi tilalle.
"nimim" kerholla nähtyä. - usko huvikses
usko huvikses kirjoitti:
H-D:n moottorit kestää näköjään sen 160 000tkm ja sitten uusi tilalle.
"nimim" kerholla nähtyä.Tuossa vielä kunnon HD "soundia" 49 000 miles ajetulla "moottorilla"
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OdZ-v8F1gU4 - Mika....
usko huvikses kirjoitti:
H-D:n moottorit kestää näköjään sen 160 000tkm ja sitten uusi tilalle.
"nimim" kerholla nähtyä.Onko noin? minä kuvittelin että matalaviritteiset isot twinit ei ajamalla käytännössä hajoa lainkaan. Ettei nyt olisi pyörähtänyt se mittari kerran tai pari ympäri ennen 160 000km tultaessa? ainakaan vanhoista pyöristä ei voi tietää paljonko niillä on ajettu jos alkaa useampia omistajia olla matkan varrella.
- usko huvikses
Mika.... kirjoitti:
Onko noin? minä kuvittelin että matalaviritteiset isot twinit ei ajamalla käytännössä hajoa lainkaan. Ettei nyt olisi pyörähtänyt se mittari kerran tai pari ympäri ennen 160 000km tultaessa? ainakaan vanhoista pyöristä ei voi tietää paljonko niillä on ajettu jos alkaa useampia omistajia olla matkan varrella.
Kyllähän se HD:kin moottori varmaan kestäisi paljon pitempään, jos siinä ei olisi sitä hirveätä tärinää heti alusta alkaen. Kaikki normaalilla järjellä varustetut moottoreista vähänkään perillä olevat ihmiset tajuavat, ettei se tärinä ja vatkaus ainakaan moottorin kestoa lisää.
- ADHD*
Miksi ei harrikkaa:
1.Helvetin kallista ikivanhaa tekniikkaa
2.Customit ei muutenkaan kiinnosta, kromia, bling-bling krääsää, naurettavia ajoasentoja ja melusaastetta
3.Merkin ympärillä on naurettavia kultteja, prosentti-merkillä ja ilman
Mulla pyörä joka kulkee tarvittaessa, kuljettaa matkustajan ja tavarat välimerelle ja takaisin eikä ole koskaan pettänyt mistään. En kaipaa mitään pyörille nostettua vibraattoria perseeni alle.- Joo mutta sä et voi
olla nahkajengisi superpyssykersantti tai securityheropippeline!
- Putputput
Ensinnäkin Harrikasta löytyy ihan yhtä uutta tekniikkaa kuin mistä tahansa muustakin. Kaikki vaan eivät halua kahdella pyörällä kulkevaa tietokonetta. Se ei ole HD:n juttu. Sinua ei kiinnosta customit, kromi, eikä "bling-bling-krääsä" Se on sinun juttusi. Pidä se ja kunnioita toisten mieltymyksiä.
Läheskään kaikki Harrikat eivät ole myöskään customeita ja kääntäen jokaisen muovivinku-merkin alta löytyy myös Customeita, joilla yritetään hakea HD-fiilistä huonolla menestyksellä. Siis näitä muka-Harrikoita...
Melusaaste on suoraan verrannollinen äänenvaimennukseen, joka Harrikassakin on jo lainsäädännön vuoksikin pykälien sisällä. Meluputkia kyllä vaihdetaan niin Harrikoihin kuin japseihinkin. Ja kun noin kärkkäästi esitit mielipiteitäsi faktoina, niin sallinet sen minullekin. Kyllä se kyykkypyörän ininä on varsinaista melusaastetta jo ihan laillisellakin äänenvainmennuksella. Ja mitä tulee kultteihin, niin älä yleistä. Itselläni ei ole partaa, ei yhden yhtä tatuointia enkä kuulu muihin jengeihin kuin valtakunnalliseen merkkikerhoon.
Ja mulla pyörä joka kulkee tarvittaessa, kuljettaa matkustajan ja tavarat välimerelle ja takaisin eikä ole koskaan pettänyt mistään. En kaipaa mitään pyörille nostettua tietokonetta perseeni alle.
- Melusaastetta
Melusaastetta, hah!
Mikäköhän sitä melusaastetta tosiaan on. Monet kerrat olen seurannut, kun muovipyöräkuski ajaa huoltsikalle makkarankuoripuvussaan. Kun hän saa kypärän riisuttua, nin mitä sen alta löytyykään. Korvatulpat! Siis jos kuskin täytyy itse käyttää korvatulppia nousevan auringon sukkulalla kaahatessaa, niin en paljon puhuisi melusaasteesta muita mollatessani.
Sitä vastoin Harrikan mahanpohjaa kutkuttava legebdaarinen murina on tavaramerkillä suojattu, kun Japsit yrittivät sitä kopioida jopa synteettisesti. Haloo! nimen omaan ääni on tavaramerkkisuojattu. Ei patentoitu, kuten usein kuulee väitettävän. Ääntä kun ei voi patentoida. Äänen tuottavan teknisen ratkaisun kylläkin voi.
Vanhan aikaisesta tekniikasta puheen ollen omassakin Harrikassani on aivan viimeistä teknologiaa oleva viihdekeskus, mutta usein senkin pitää kiinni, kun sitä kuuntelee monesti mieluummin V-twinin murinaa kuin radion suoltamaa melusaastetta.
Kannattaa myös muistaa, että tien päällä on myös paljon VANHOJA Harrikoita. Ei siis vanhan aikaisia. 40-luvun koneessa on luonnollisesti myös 40-luvun tekniikka. Oliko Jamahoita silloin edes keksitty...- Wiki-viisas
Ei ollut. Yamaha Motor Company on perustettukin vasta 1955. Harrikalla oli tuolloin jo 52-vuotinen historia. Yamaha on siis tänä päivänä vasta 59-vuotias.
- Fly low
Siis jos kuskin täytyy itse käyttää korvatulppia nousevan auringon sukkulalla kaahatessaa, niin en paljon puhuisi melusaasteesta muita mollatessani.
Öhhöhhööö.... huomionkipeän harrikannomistajan paukkuputket ne melusaasteen tuottavat ympäristöön. Muoviluotikuskin korvatulpat tarvitaan siksi että kun nopeutta on riittävästi, alkaa tuulen suhina korvissa olemaan reippaanpuoleista. Ja joillakin kypärillä on tällöin tarpeen suojata kuuloaan paremmin. Todella urpoa kuvitella niitä tarvittavan pakoäänien vuoksi. Mutta eihän harrikkakuski tästä tuulen suhinasta mitään tiedä kun normaali customin ajoasennossa yli satasen nopeudet ovat silkkaa kärsimystä. - jfkdlsllaö
Harley -Davidsonin äänen tuottava samalle kampiakaselin kaulalle laakeroidut V2 - moottorin kaksi kiertokankea on ollut niin yleisesti käytössä aikoinaan että ihme jos HD saa sen patentoitua. Ameriikassa tietysti kaikki on lakimiehille mahdollista. Kaikki muut valmistajat kun luopuivat tuosta antiikkisesta teknisestä ratkaisusta ajat sitten.
Honda Shadow ACE malleissahan tuota käytettiin. - Vanhassa vara
jfkdlsllaö kirjoitti:
Harley -Davidsonin äänen tuottava samalle kampiakaselin kaulalle laakeroidut V2 - moottorin kaksi kiertokankea on ollut niin yleisesti käytössä aikoinaan että ihme jos HD saa sen patentoitua. Ameriikassa tietysti kaikki on lakimiehille mahdollista. Kaikki muut valmistajat kun luopuivat tuosta antiikkisesta teknisestä ratkaisusta ajat sitten.
Honda Shadow ACE malleissahan tuota käytettiin.Minä ymmärsin, että nimimerkki Melusaastetta tarkoitti ihan yleisellä tasolla, että teknisen ratkaisun voi patentoida, mutta ääntä ei. Ei siinä sanottu, että HD olisi sen patentoinut.
Aina ollaan haukkumassa Harrikan vanhaa tekniikkaa, mutta kun keksii kerralla hyvän, niin mihin sitä muuttaamaan. Ei tuo naisen värkkikään ihan uusi keksintö ole, mutta eipä ole nykyteknologia silläkään saralla paremmaksi pistänyt ;) - Just joo
Fly low kirjoitti:
Siis jos kuskin täytyy itse käyttää korvatulppia nousevan auringon sukkulalla kaahatessaa, niin en paljon puhuisi melusaasteesta muita mollatessani.
Öhhöhhööö.... huomionkipeän harrikannomistajan paukkuputket ne melusaasteen tuottavat ympäristöön. Muoviluotikuskin korvatulpat tarvitaan siksi että kun nopeutta on riittävästi, alkaa tuulen suhina korvissa olemaan reippaanpuoleista. Ja joillakin kypärillä on tällöin tarpeen suojata kuuloaan paremmin. Todella urpoa kuvitella niitä tarvittavan pakoäänien vuoksi. Mutta eihän harrikkakuski tästä tuulen suhinasta mitään tiedä kun normaali customin ajoasennossa yli satasen nopeudet ovat silkkaa kärsimystä.Harvassa paikassa saa ajaa yli satasta. Ja custom ei ole synonyymi (ymmärsitkö sivistyssanana?) sanalle Harley-Davidson.
Ja omalla Touring-Harrikallani satasen nopeus ei ole todellakaan kärsimystä. Olen monta kertaa ajanut sen lähes 350 km, minkä tankillisella pääsee yhteen putkeen eikä tee heikkoa. Sikiöasentokuskit tuntuvat pitävän taukoa 50 km välein. Senkö takia niillä pitää lennättää hullun lailla, että pääsisi äkkiä oikomaan jäseniään? - jfkdlsllaö
Vanhassa vara kirjoitti:
Minä ymmärsin, että nimimerkki Melusaastetta tarkoitti ihan yleisellä tasolla, että teknisen ratkaisun voi patentoida, mutta ääntä ei. Ei siinä sanottu, että HD olisi sen patentoinut.
Aina ollaan haukkumassa Harrikan vanhaa tekniikkaa, mutta kun keksii kerralla hyvän, niin mihin sitä muuttaamaan. Ei tuo naisen värkkikään ihan uusi keksintö ole, mutta eipä ole nykyteknologia silläkään saralla paremmaksi pistänyt ;)Harley Davidsonin pakoäänen epätasaisuus eli musiikitermeillä rytmin synkopointi on ainoa hyvä asia joka tuosta teknisestä ratkaisusta seuraa. Jos siitä pitää.
Muut valmistajat ovat hakeneet tasaisempaa käyntiä ja vähempiä tärinöitä, mutta kukin tavallaan. - Mika....
jfkdlsllaö kirjoitti:
Harley Davidsonin pakoäänen epätasaisuus eli musiikitermeillä rytmin synkopointi on ainoa hyvä asia joka tuosta teknisestä ratkaisusta seuraa. Jos siitä pitää.
Muut valmistajat ovat hakeneet tasaisempaa käyntiä ja vähempiä tärinöitä, mutta kukin tavallaan.Harleyn pötpötys ei johdu niinkään siitä kampiakselista, vaan sytytysjärjestyksestä. Ei ole mitenkään poikkeusellista käyttää yksiveivistä kampiakselia ja sellainen löytyy ainakin Yamahasta ja Kawasakista (Suzukissa on kaksiveivinen kapiakseli).
Täällä aika pitkälle maallikot kommentoivat eri moottoripyörien tekniikkaa että mikä on hyvä ja mikä huono ymmärtämättä siitä oikeastaan mitään. Pitäisi olla joku insinööri, että siitä mitään tajuaisi ja harva meistä taitaa olla. Minä en ainakaan ole. - jfkdlsllaö
Mika.... kirjoitti:
Harleyn pötpötys ei johdu niinkään siitä kampiakselista, vaan sytytysjärjestyksestä. Ei ole mitenkään poikkeusellista käyttää yksiveivistä kampiakselia ja sellainen löytyy ainakin Yamahasta ja Kawasakista (Suzukissa on kaksiveivinen kapiakseli).
Täällä aika pitkälle maallikot kommentoivat eri moottoripyörien tekniikkaa että mikä on hyvä ja mikä huono ymmärtämättä siitä oikeastaan mitään. Pitäisi olla joku insinööri, että siitä mitään tajuaisi ja harva meistä taitaa olla. Minä en ainakaan ole.Sytytysjärjestys johtuu kampiakselista. Sytytyksen on tapahduttava kun kampiakseli on liikuttanut männän yläkuolokohtaan ja kaasut ovat puristuneet tiheimmilleen.
Harleyssa sytytys ei tapahdu 360 asteen välein johon kaksiveivisellä kampiakselilla pyritään vaan 315 ja 405 asteen välein. - jfkdlsllaö
jfkdlsllaö kirjoitti:
Sytytysjärjestys johtuu kampiakselista. Sytytyksen on tapahduttava kun kampiakseli on liikuttanut männän yläkuolokohtaan ja kaasut ovat puristuneet tiheimmilleen.
Harleyssa sytytys ei tapahdu 360 asteen välein johon kaksiveivisellä kampiakselilla pyritään vaan 315 ja 405 asteen välein.HD.ssa kun sylinterien kulma on 45 astetta niin siitä johtuu tuo asteet. 360 - 45 = 315 ja 360 45 = 405.
HD. sylinterit toimii niin että silloin kun toinen mäntä toimittelee imu. ja puristustahtia niin toisessa männässä on menossa työ- ja poistotahdit. Jos molemmissa sylinterissä olisi menossa tahdit samoihin aikoihin niin siitä vasta mielenkiintoinen soundi syntyisikin. - Mika.....
jfkdlsllaö kirjoitti:
HD.ssa kun sylinterien kulma on 45 astetta niin siitä johtuu tuo asteet. 360 - 45 = 315 ja 360 45 = 405.
HD. sylinterit toimii niin että silloin kun toinen mäntä toimittelee imu. ja puristustahtia niin toisessa männässä on menossa työ- ja poistotahdit. Jos molemmissa sylinterissä olisi menossa tahdit samoihin aikoihin niin siitä vasta mielenkiintoinen soundi syntyisikin.No niin, sieltäpä tuli paljon hyvää tietoa kiitos. Koskeeko tuo myös Kawasakia ja Yamahaa, jotka myös käyttävät yksiveivistä kampiakselia? en ihan tarkkaan muista, mutta minusta Kawasaki VN ei kuulostanut HD:ta eikä kyllä Yamahakaan joissa molemmissa on vain yksi veivi.
- sesama
Mika..... kirjoitti:
No niin, sieltäpä tuli paljon hyvää tietoa kiitos. Koskeeko tuo myös Kawasakia ja Yamahaa, jotka myös käyttävät yksiveivistä kampiakselia? en ihan tarkkaan muista, mutta minusta Kawasaki VN ei kuulostanut HD:ta eikä kyllä Yamahakaan joissa molemmissa on vain yksi veivi.
En tiedä Kawasakin ja Yamahan V2-moottoreista joissa olisi yksi veivi. Honda shadowissa ainakin 750 ACE ja 1100 ACE eli american classic edition on yhdellä veivillä ja sylinerien välinen kulmakin taisi olla sama 45. Honda shadowin muissa versioissa on ainakin suurimmassa osassa kaksiveivinen kampiakseli.
- Melusaastetta
Mika..... kirjoitti:
No niin, sieltäpä tuli paljon hyvää tietoa kiitos. Koskeeko tuo myös Kawasakia ja Yamahaa, jotka myös käyttävät yksiveivistä kampiakselia? en ihan tarkkaan muista, mutta minusta Kawasaki VN ei kuulostanut HD:ta eikä kyllä Yamahakaan joissa molemmissa on vain yksi veivi.
Eiväthän ne saakaan kuulostaa H-D:lta. Kuten tuolla ketjussa ylempänä totesin,
H-D:n soundi on tavaramerkillä suojattu brandi.
Oikaisen vielä toistamiseen yleisen harhaluulon, että H-D:n ääni ei siis ole patentoitu. Tätä yleisesti kuulee väitettävän, mutta ääntähän ei siis voi patentoida. - Mitä eroa tuolla on?
Melusaastetta kirjoitti:
Eiväthän ne saakaan kuulostaa H-D:lta. Kuten tuolla ketjussa ylempänä totesin,
H-D:n soundi on tavaramerkillä suojattu brandi.
Oikaisen vielä toistamiseen yleisen harhaluulon, että H-D:n ääni ei siis ole patentoitu. Tätä yleisesti kuulee väitettävän, mutta ääntähän ei siis voi patentoida.On suojattu brändi,muttei patentoitu?
- Brändi VSOP
Mitä eroa tuolla on? kirjoitti:
On suojattu brändi,muttei patentoitu?
Indian rikkoi tuota brändäystä vastaan jo vuonna 1905. Neljä vuotta ennen kuin Harley Davidson teki V2 pyörän. Meleko röyhkeetä.
Indian jatkoi brändin rikkomista pitkään. Tässä todisteita.
http://www.youtube.com/watch?v=TfEZyCccKTs - Mika....
sesama kirjoitti:
En tiedä Kawasakin ja Yamahan V2-moottoreista joissa olisi yksi veivi. Honda shadowissa ainakin 750 ACE ja 1100 ACE eli american classic edition on yhdellä veivillä ja sylinerien välinen kulmakin taisi olla sama 45. Honda shadowin muissa versioissa on ainakin suurimmassa osassa kaksiveivinen kampiakseli.
Yamaha midnightstar on ilmajäähdytteinen v2, jossa molemmat kiertokanget ovat samalla kaulalla. Googlen kuvahaulla löysin jopa kuvan tuosta kampiakselista ja yksi mutka siinä vain oli. Kawasakin kampiakselia en ole nähnyt, mutta muistan kuulleeni, että VN1500 kawan kampiakseli on yksikampinen. Sen asian voinee tarvittaessa tarkistaa.
Se ei ollut sinällään se keskeinen asia, vaan se että onko se kampi vai sytytysjärjestys joka sen soundin tekee. Tuolla ylempänä hienosti selitettiin HD:n sytytysjärjestys ja miten se liittyy siihen v:n kulmaan.
Eihän tämä asia tietenkään ole mitenkään tärkeä. HD on ainutlaatuinen yhtä kaikki ja ihan ykkönen kaikista. - Melusaastetta
Mitä eroa tuolla on? kirjoitti:
On suojattu brändi,muttei patentoitu?
Juuri se, että patenttisuojan voi saada vain tekniselle ratkaisulle. Tavaramerkkinä eli siis "brändinä" voi rekisteröidä vaikka nimen tai muuten brändille tunnusomaisen piirteen tietyin edellytyksin. Kuten nyt esim. H-D:n tunnusomainen ääni.
Patentin taas H-D on voinut hakea (ja ilmeisesti on hakenutkin) moottorin teknillisille ratkaisuille.
Nimi Harley-Davidson on rekisteröity tavaramerkki, mutta sitä, kuten mitään muutakaan nimeä, ei voi eikä ole voinut patentoida.
Wikipediassa on pitkät jorinat niin sanalla patentti kuin sanalla tavaramerkkikin. - En uskaltais
Brändi VSOP kirjoitti:
Indian rikkoi tuota brändäystä vastaan jo vuonna 1905. Neljä vuotta ennen kuin Harley Davidson teki V2 pyörän. Meleko röyhkeetä.
Indian jatkoi brändin rikkomista pitkään. Tässä todisteita.
http://www.youtube.com/watch?v=TfEZyCccKTsTuo Indian 1915 kulki puuradalla semmoiset 200 km/h.
Aika peloton jätkä, joka uskalsi täysillä ympäri boardtrackiä tuolla vetää. Jotenkin suorastaan pelottavan raaka kone. Ja vaarallinen, moni sai surmansa boardtrackillä.
- Mika.....
Tulipa muuten mieleen, että ei kai H-D ihan viimeinen "ainut ja oikea" ole? käsittääkseni Moto Guzzi on säilyttänyt autenttisuutensa, vaikka omistajat tietenkin silläkin on vaihtuneet. Triumph on vissiin BMW ja kuulin eräältä Triumph harrastajalta ettei oikeita Triumpheja ole tehty seitkytluvun jälkeen. Ilmeisesti myös Indianaa pidetään harrastajien piirissä vain "köyhän miehen" Goldwinginä (vaikka saman hintaisia taitavat olla), Itse kylläkin pidän inkkaria aika mageennäköisenä, mutta onhan se aikamoinen sähkömopo kaikkine keskuslukituksineen sun muine höpötyksineen:-). Sitä en tiedä koska aitojen Indianojen valvistus on lopetettu, mutta H-D:n lisäksi ainakin Moto Guzzi pitäisi olla aito asia.
- MIkalle mihin olet
Bemarisi hukannut etkös kovasti kehunut 1600stasi??
Kyllä se Triumph on ihan riittävän Triumph tänä päivänäkin. Suomessa toimii Triumph-harrastajien kerho ja sinne mahtuu uudet ja vanhat!
- 1200
Triumph olisi minun valinta jos en HD:lla ajaisi. Eritoten Thruxton, Bonneville T100 ja Thunderbird Storm ovat hyvännäköisiä kulkineita. Varsinkin kahdessa ensimmäisessä mainitussa on sitä jotakin.
- Eikö VLR1800
1200 kirjoitti:
Triumph olisi minun valinta jos en HD:lla ajaisi. Eritoten Thruxton, Bonneville T100 ja Thunderbird Storm ovat hyvännäköisiä kulkineita. Varsinkin kahdessa ensimmäisessä mainitussa on sitä jotakin.
eli c1800 ole mitään,aikalailla samanoloinen klassinen kustomi kuin Stormi? Ai niin se on Suzuki,sillä ei saa respectiä?
- 1200
Eikö VLR1800 kirjoitti:
eli c1800 ole mitään,aikalailla samanoloinen klassinen kustomi kuin Stormi? Ai niin se on Suzuki,sillä ei saa respectiä?
Juu, ei kiinnosta nuo suitsat, ajele sinä niillä. Minä yritän metsästää sitä rispektiä vai mitä se nyt oli.
- Mika....
Eikö VLR1800 kirjoitti:
eli c1800 ole mitään,aikalailla samanoloinen klassinen kustomi kuin Stormi? Ai niin se on Suzuki,sillä ei saa respectiä?
Mitä kunnioitukseen tulee, niin kokoontumisissa kyllä huomaa ettei sitä rispektiä niin paljoa uusilla tehdastekoisilla pyörillä saa, vaikka olisivat kalliitakin kulkineita. Toki periaate on että kenenkään pyörälle ei mennä irvistelemään (se olisi moukkamaista), mutta kyllä itse raknnellut pyörät loistavat omassa ylhäisessä luokassaan ja se ei riipu edes tyylistä, vaan työmäärästä. Alimmalla portaalla on pyörät joita on tuunattu valmiilla osilla (kuriakin ja mitä niitä onkaan kromikoristeluilla), sitten on erikoismaalatut pyörät ja rakenne alkaa oll aaika korkeatasoista siinä vaiheessa kun ihan itse leivotaan peltiä eikä enää turvauduta valmisosiin.
Kun pyörä on hienosti rakenneltu, niin sen merkillä ei ole enää valiä ja se kiinnittää positiivista huomiota ja saa sitä rispektiä. Esimerkiksi Suzuki VS1400 pyöriä on rakenneltu tosi paljon ja siellä on ihan todellisia helmiä joukossa eivätkä taatusti häpeä minkään pyörän rinnalla edes merkkinsä takia.
Tuo Intruder C1800 on mielestäni kiinnostava pyörä, ensinnäkin se on Intruderin viimeinen "möhkö". Toiseksi se ehti olla markkinoilla vain pari-kolme vuotta joten niitä ei ei ihan älyttömästi ole ja vaikka niitä nettimotossa näyttää olevan myynnissä vielä, niin luulen että se saattaa olla tulevaisuuden "keräilyharvinaisuus" tai kuriositeetti. Hieno pyörä se on vesijäähdytyksestään huolimatta joskin aika painava. Olisi kiinnostavaa joskus päästä kokeilemaan sellaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080