Lestadiolaiset pilaavat suurperheiden maineet

raivostunut

Jos olette rasittuneita, miksi teette? Minulla on 10 lasta, enkä ole pätkääkään rasittunut. Nostaa raivon, kun jotkut inisee ja valittaa. Meillä joka ikinen lapsi on ollut toivottu eikä yhtäkään tehty pakosti.

7

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löllö

ja sinähän ymmärrät leastadio-uskonto ja minkälaisia paineita uskonto vaatii?

• Filantroopiaa

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

• infoo
        Filantroopiaa kirjoitti:

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

EI ei ei ja eei! Mistäs oot tollasen käsityksen saanu meistä lestadiolaisista? Ehkäpä mediasta yllätysyllätys.. harmittaa että ihmiset uskoo heti tällaset luulot :/ ja niitähän on kaikennäkösiä, jotku ihan älyttömiä!:DD No,ensinnäkin: meillä ei todellakaan ole mitään pakkoa mihinkään! Naisen ei todellakaan tarvi "alistua" . Jokainen saa täysin itse päättää haluaako ottaa niitä lapsia vastaan vai ei. Itse haluan ottaa kaikki lapset vastaan mitä saan, Jumalan suurena ja ihmeellisenä luomistyönä. Oon lestadiolainen nainen ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että meillä ei oo mitään paineita mistään lapsiluvuista, kaikki ei saa lapsia vaikka kuinka haluais. Ei sille voi mitään. Tää on tosi raskasta että meistä luullaan kaikkea ja uutiset on manipuloituja eikä kysytä itse MEIDÄN mielipidettä mihinkään. Jos kysytään, niin ne on joko katkeroituneita ex-lestoja(anteeks tää nimitys) tai nimettömänä pysyviä anonyymejä(?!?) Meillä naisen ja mihen välissä on 100% tasa-arvo joka ei tarkoita sitä että naisen pitäisi olla pappi. yrittäkää ymmärtää jos edes haluatte:)

• Ei-lestadiolainen la

Minusta tuntuu myös siltä, että suurperheet pilaavat lestadiolaisten maineen.

• Mikä on todistettu

Minusta tuntuu, että suurperheet pilaavat suurperheiden maineen. Olivat he sitten hihhuleita tahi ei.

• PS. koska ei saa pil

Minusta tuntuu, että outo Oululainen hyyppäri pilaa sekä suurperheiden, että lestadiolaisten maineen :O

• Ex-leevi, luojan kii

Miksi ihmeessä infoo tarvitsisi kaikkien ex-levien olla katkeria, jos kerran niin ihanasti on asiat olleet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      3273
    2. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3153
    3. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      30
      2835
    4. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      157
      2706
    5. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      25
      2119
    6. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      11
      1879
    7. Kirjotan ikävää ulos

Haluaisin kuulla mitä ajattelet minusta. ihan mitä vaan mitä mietit. Voisit kertoa minulle, tai sitten kirjoittaisit run
      Ikävä
      14
      1468
    8. Sinä se vaan jaksat

Suosittelen lopettamaan hyvissä ajoin, tuo toimintas ei auta unohtamiseen. Jossain vaiheessa asia julkistuu enkä usko et
      Ikävä
      23
      1397
    9. iltalehden uutinen poistettiin?

Jämsässä koulussa rikosepäily avustaja juu
      Jämsä
      15
      1306
    10. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      3
      1277
    Aihe