Lestadiolaiset pilaavat suurperheiden maineet

raivostunut

Jos olette rasittuneita, miksi teette? Minulla on 10 lasta, enkä ole pätkääkään rasittunut. Nostaa raivon, kun jotkut inisee ja valittaa. Meillä joka ikinen lapsi on ollut toivottu eikä yhtäkään tehty pakosti.

7

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löllö

ja sinähän ymmärrät leastadio-uskonto ja minkälaisia paineita uskonto vaatii?

• Filantroopiaa

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

• infoo
        Filantroopiaa kirjoitti:

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

EI ei ei ja eei! Mistäs oot tollasen käsityksen saanu meistä lestadiolaisista? Ehkäpä mediasta yllätysyllätys.. harmittaa että ihmiset uskoo heti tällaset luulot :/ ja niitähän on kaikennäkösiä, jotku ihan älyttömiä!:DD No,ensinnäkin: meillä ei todellakaan ole mitään pakkoa mihinkään! Naisen ei todellakaan tarvi "alistua" . Jokainen saa täysin itse päättää haluaako ottaa niitä lapsia vastaan vai ei. Itse haluan ottaa kaikki lapset vastaan mitä saan, Jumalan suurena ja ihmeellisenä luomistyönä. Oon lestadiolainen nainen ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että meillä ei oo mitään paineita mistään lapsiluvuista, kaikki ei saa lapsia vaikka kuinka haluais. Ei sille voi mitään. Tää on tosi raskasta että meistä luullaan kaikkea ja uutiset on manipuloituja eikä kysytä itse MEIDÄN mielipidettä mihinkään. Jos kysytään, niin ne on joko katkeroituneita ex-lestoja(anteeks tää nimitys) tai nimettömänä pysyviä anonyymejä(?!?) Meillä naisen ja mihen välissä on 100% tasa-arvo joka ei tarkoita sitä että naisen pitäisi olla pappi. yrittäkää ymmärtää jos edes haluatte:)

• Ei-lestadiolainen la

Minusta tuntuu myös siltä, että suurperheet pilaavat lestadiolaisten maineen.

• Mikä on todistettu

Minusta tuntuu, että suurperheet pilaavat suurperheiden maineen. Olivat he sitten hihhuleita tahi ei.

• PS. koska ei saa pil

Minusta tuntuu, että outo Oululainen hyyppäri pilaa sekä suurperheiden, että lestadiolaisten maineen :O

• Ex-leevi, luojan kii

Miksi ihmeessä infoo tarvitsisi kaikkien ex-levien olla katkeria, jos kerran niin ihanasti on asiat olleet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2621
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2283
    3. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      114
      1993
    4. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      128
      1946
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1693
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      147
      1238
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      27
      1122
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1095
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1071
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1019
    Aihe