Lestadiolaiset pilaavat suurperheiden maineet

raivostunut

Jos olette rasittuneita, miksi teette? Minulla on 10 lasta, enkä ole pätkääkään rasittunut. Nostaa raivon, kun jotkut inisee ja valittaa. Meillä joka ikinen lapsi on ollut toivottu eikä yhtäkään tehty pakosti.

7

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löllö

      ja sinähän ymmärrät leastadio-uskonto ja minkälaisia paineita uskonto vaatii?

      • Filantroopiaa

        Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

        Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!


      • infoo
        Filantroopiaa kirjoitti:

        Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

        Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

        EI ei ei ja eei! Mistäs oot tollasen käsityksen saanu meistä lestadiolaisista? Ehkäpä mediasta yllätysyllätys.. harmittaa että ihmiset uskoo heti tällaset luulot :/ ja niitähän on kaikennäkösiä, jotku ihan älyttömiä!:DD No,ensinnäkin: meillä ei todellakaan ole mitään pakkoa mihinkään! Naisen ei todellakaan tarvi "alistua" . Jokainen saa täysin itse päättää haluaako ottaa niitä lapsia vastaan vai ei. Itse haluan ottaa kaikki lapset vastaan mitä saan, Jumalan suurena ja ihmeellisenä luomistyönä. Oon lestadiolainen nainen ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että meillä ei oo mitään paineita mistään lapsiluvuista, kaikki ei saa lapsia vaikka kuinka haluais. Ei sille voi mitään. Tää on tosi raskasta että meistä luullaan kaikkea ja uutiset on manipuloituja eikä kysytä itse MEIDÄN mielipidettä mihinkään. Jos kysytään, niin ne on joko katkeroituneita ex-lestoja(anteeks tää nimitys) tai nimettömänä pysyviä anonyymejä(?!?) Meillä naisen ja mihen välissä on 100% tasa-arvo joka ei tarkoita sitä että naisen pitäisi olla pappi. yrittäkää ymmärtää jos edes haluatte:)


    • Ei-lestadiolainen la

      Minusta tuntuu myös siltä, että suurperheet pilaavat lestadiolaisten maineen.

    • Mikä on todistettu

      Minusta tuntuu, että suurperheet pilaavat suurperheiden maineen. Olivat he sitten hihhuleita tahi ei.

    • PS. koska ei saa pil

      Minusta tuntuu, että outo Oululainen hyyppäri pilaa sekä suurperheiden, että lestadiolaisten maineen :O

    • Ex-leevi, luojan kii

      Miksi ihmeessä infoo tarvitsisi kaikkien ex-levien olla katkeria, jos kerran niin ihanasti on asiat olleet?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1292
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      30
      1211
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1116
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe