Lestadiolaiset pilaavat suurperheiden maineet

raivostunut

Jos olette rasittuneita, miksi teette? Minulla on 10 lasta, enkä ole pätkääkään rasittunut. Nostaa raivon, kun jotkut inisee ja valittaa. Meillä joka ikinen lapsi on ollut toivottu eikä yhtäkään tehty pakosti.

7

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löllö

ja sinähän ymmärrät leastadio-uskonto ja minkälaisia paineita uskonto vaatii?

• Filantroopiaa

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

• infoo
        Filantroopiaa kirjoitti:

Se on aivan eri lähtökohta kun itse haluaa suurperheen. Silloin saa voimaa siitä omasta motivaatiosta. Mutta kun naisen on pakko alistua aina uuteen raskauteen vaikka inhottaisi koko juttu eikä yhtään halua lisää lapsia, niin silloin se on tragedia.

Tragedia vanhemmille, tragedia lapselle, joka ei itse ole pyytänyt maailmaan päästä. Voi surkeus mitä pahaa ääri-uskonnollisuus saa aikaan, olipa se lestadioalsiuutta tai islamin uskoa!

EI ei ei ja eei! Mistäs oot tollasen käsityksen saanu meistä lestadiolaisista? Ehkäpä mediasta yllätysyllätys.. harmittaa että ihmiset uskoo heti tällaset luulot :/ ja niitähän on kaikennäkösiä, jotku ihan älyttömiä!:DD No,ensinnäkin: meillä ei todellakaan ole mitään pakkoa mihinkään! Naisen ei todellakaan tarvi "alistua" . Jokainen saa täysin itse päättää haluaako ottaa niitä lapsia vastaan vai ei. Itse haluan ottaa kaikki lapset vastaan mitä saan, Jumalan suurena ja ihmeellisenä luomistyönä. Oon lestadiolainen nainen ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että meillä ei oo mitään paineita mistään lapsiluvuista, kaikki ei saa lapsia vaikka kuinka haluais. Ei sille voi mitään. Tää on tosi raskasta että meistä luullaan kaikkea ja uutiset on manipuloituja eikä kysytä itse MEIDÄN mielipidettä mihinkään. Jos kysytään, niin ne on joko katkeroituneita ex-lestoja(anteeks tää nimitys) tai nimettömänä pysyviä anonyymejä(?!?) Meillä naisen ja mihen välissä on 100% tasa-arvo joka ei tarkoita sitä että naisen pitäisi olla pappi. yrittäkää ymmärtää jos edes haluatte:)

• Ei-lestadiolainen la

Minusta tuntuu myös siltä, että suurperheet pilaavat lestadiolaisten maineen.

• Mikä on todistettu

Minusta tuntuu, että suurperheet pilaavat suurperheiden maineen. Olivat he sitten hihhuleita tahi ei.

• PS. koska ei saa pil

Minusta tuntuu, että outo Oululainen hyyppäri pilaa sekä suurperheiden, että lestadiolaisten maineen :O

• Ex-leevi, luojan kii

Miksi ihmeessä infoo tarvitsisi kaikkien ex-levien olla katkeria, jos kerran niin ihanasti on asiat olleet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      278
      2593
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      77
      2443
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      51
      2182
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      67
      1844
    5. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1618
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      59
      1544
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      134
      1396
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      73
      1288
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      87
      1099
    10. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      76
      1089
    Aihe